Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen: leuk of niet?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Voor mij is het vliegen een onderdeel van de vakantie! Ik vind het opstijgen en landen wel leuk, maar de lange zit ertussenin vind ik weer minder. Maar omdat de vooruitzichten zo goed zijn, kan ik het meestal wel goed uithouden.
Ik heb er in elk geval geen hekel aan, want vliegen betekent automatisch een leuke bestemming! Na een vakantie vind ik het zelfs weer fijn naar huis te gaan.
Ik maak het me wel altijd comfortabel tijdens de vliegreis. Ik trek comfortabele kleding aan, die niet knelt. Meestal draag ik mijn wandelschoenen die ik in het vliegtuig gelijk uit doe, en met een paar lekker dikke sokken aan mijn voeten is het net alsof ik thuis op de bank zit (nu ja, bijna dan.....) Ik neem wat boeken mee, wat tijdschriften, luister wat muziek en kijk naar een leuke film. Als we een beetje goede plaatsen hebben probeer ik ook foto's te maken van het uitzicht uit het raam. De tijd gaat meestal wel redelijk snel om, zo. Een tussenlanding vind ik trouwens ook prima, even lekker de benen strekken.
Ik heb er in elk geval geen hekel aan, want vliegen betekent automatisch een leuke bestemming! Na een vakantie vind ik het zelfs weer fijn naar huis te gaan.
Ik maak het me wel altijd comfortabel tijdens de vliegreis. Ik trek comfortabele kleding aan, die niet knelt. Meestal draag ik mijn wandelschoenen die ik in het vliegtuig gelijk uit doe, en met een paar lekker dikke sokken aan mijn voeten is het net alsof ik thuis op de bank zit (nu ja, bijna dan.....) Ik neem wat boeken mee, wat tijdschriften, luister wat muziek en kijk naar een leuke film. Als we een beetje goede plaatsen hebben probeer ik ook foto's te maken van het uitzicht uit het raam. De tijd gaat meestal wel redelijk snel om, zo. Een tussenlanding vind ik trouwens ook prima, even lekker de benen strekken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Note Mod (Roland): Om het topic zuiver te houden, het gedeelte over stoelen reserveren afgesplitst in een nieuw topic.
Haha .. bij noodgevallen word ik hopelijk gered door iemandAïda schreef:Aaahhh, dus toch! Ik vond destijds (voor diegenen die niet weten waar het over gaat; Sandy en ik zaten in september 2005 op dezelfde vlucht van United naar Washington) al dat je er zo tip top uit zag. Alleen vroeg ik me wel af hoe je, als je bij een noodgeval snel eruit moet en/of via de glijbaan, dat gaat doen met die kittige hakjes

Viel wel mee toch die hakken? Ik heb altijd wel een hakje, anders ben ik zo klein. Maar daar kan ik goed op lopen hoor : ))
Sandy
Ik vind het opstijgen echt verschrikkelijk op de 1 of andere manier... Dat is zo ineens op komen zetten en weet bij god niet waarom.
Tijdens het vliegen vermaak ik me meestal wel, de beenruimte is altijd wel een probleem omdat ik en mijn vriend beide lange benen hebben, maar het is niet anders.
Om nou te upgraden naar Business Class word me net wat te prijzig allemaal.
Heb ook altijd boeken/tijdschriften en muziek bij me.
Slapen lukt vrijwel nooit, de enige keer dat ik geslapen heb was afgelopen zomer van Cancun terug naar Amsterdam.
Het eten aan boord vind ik altijd wel meevallen, eet het altijd wel met smaak op om eerlijk te zijn (ok, thuis is alles lekkerder uiteraard)
Het enige waar ik me aan boord aan kan ergeren zijn kleine kinderen die constant door het gangpad heenrennen of constant zitten te janken omdat ze hun zin (of iets dergelijks) niet krijgen. Pfffff....
Tijdens het vliegen vermaak ik me meestal wel, de beenruimte is altijd wel een probleem omdat ik en mijn vriend beide lange benen hebben, maar het is niet anders.
Om nou te upgraden naar Business Class word me net wat te prijzig allemaal.
Heb ook altijd boeken/tijdschriften en muziek bij me.
Slapen lukt vrijwel nooit, de enige keer dat ik geslapen heb was afgelopen zomer van Cancun terug naar Amsterdam.
Het eten aan boord vind ik altijd wel meevallen, eet het altijd wel met smaak op om eerlijk te zijn (ok, thuis is alles lekkerder uiteraard)
Het enige waar ik me aan boord aan kan ergeren zijn kleine kinderen die constant door het gangpad heenrennen of constant zitten te janken omdat ze hun zin (of iets dergelijks) niet krijgen. Pfffff....
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem altijd reispilletjes mee en die neem ik 2 uur voor het opstijgen in. Helpt perfect bij mij en ben nog nooit misselijk geweest en je word er ook aanzienlijk rustiger van, tot aan slaperig toe.Sophieke schreef:Vliegen op zich vind ik geweldig en leuk.
Altijd goed lachen met het boekje van Skymall( Magazine met gadgets in)
die je bij UA altijd kan lezen.
Maar aan de andere kant, vorige keer heel misselijk geweest.
Wat doen jullie eraan?????
Bij lange reizen neem je boven in de lucht gewoon nog 1, geen probleem

Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy schreef: Vliegen is voor mij bijna alsof ik een date heb. Ik ga van te voren naar de kapper. Probeer wat pondjes kwijt te raken. Bedenk al wat ik aantrek (mij zul je ook niet in een joggingbroek aan boord treffen)

Voordat we op schiphol zijn aangekomen hebben we er al een aantal uurtjes opzitten. We wonen namelijk in Groningen.
Vliegen vind ik op zich niet erg, maar hoe langer de vlucht duurt, hoe minder ik me eigenlijk op mijn gemak ga voelen. Ik kan niet slapen in een vliegtuig en als ik moe wordt, kan ik me ergeren aan de kleinste dingetjes. Maar als het moment van de landing dan dichter bij komt dan kan mijn stemming helemaal omslaan
Om mijzelf te vermaken neem ik altijd een goed boek en wat tijdschriften mee. Verder kijk ik de films die gespeeld worden in het vliegtuig, hoewel dat niet altijd je van het is.

Om mijzelf te vermaken neem ik altijd een goed boek en wat tijdschriften mee. Verder kijk ik de films die gespeeld worden in het vliegtuig, hoewel dat niet altijd je van het is.
onze blog - Bouwmanfamily
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Als ik mijn schoenen uitdoe in de vliegtuig, ben ik bang dat ik ze niet meer aankrijg. Ik heb ze ooit tijdens een busreis uitgedaan, bij aankomst leek ik wel een oude vrouw met hele dikke enkels ...yarrah schreef:Sandy schreef: Vliegen is voor mij bijna alsof ik een date heb. Ik ga van te voren naar de kapper. Probeer wat pondjes kwijt te raken. Bedenk al wat ik aantrek (mij zul je ook niet in een joggingbroek aan boord treffen)ik neem altijd mijn sloffen mee
. Zodra ik in het vliegtuig zit dan gaan mijn (berg)schoenen uit en de sloffen aan. HEERLIJK!!!! Ik moet er ook niet aan denken om bijna 20uur mijn schoenen aan te hebben.
Voordat we op schiphol zijn aangekomen hebben we er al een aantal uurtjes opzitten. We wonen namelijk in Groningen.
btw, Aida ... je had gelijk, ik zat bij jou in het vliegtuig in 2005, toen had ik inderdaad van die open zomerschoenen aan (met open hak) en een redelijke hak ... Maar ik ben aardig getraind, had er geen last van : ))
Het jaar daarvoor had ik laarzen aan en die hadden een bescheiden hakje

Sandy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ik vind het al bijzonder dat je nog wéét wat je aan had tijdens die vluchten. Ik wil er niet als een slons uitzien en het is geen joggingpak, maar ik moet toch echt op foto's kijken om te zien wat voor kleding ik heb gedragen en de schoenen weet ik echt niet.
In elk geval zou ik zéker als je last van dikke enkels en voeten krijgt, juist wel ervoor kiezen makkelijke schoenen aan te doen of je schoenen uit doen en sokjes of slofjes aan doen. En dan bewegen, zorg dat je regelmatig die stoel uit komt en op je stoel oefeningetjes doet. De luchtvaartmaatschappijen waarschuwen niet voor niks voor trombose en andere ellende tijdens zo'n vlucht.
Gezondheid is belangrijker dan chique schoentjes. Zeker op vluchten naar de Westkust waar je zo'n 10 uur of langer zit, is dat erg belangrijk!
In elk geval zou ik zéker als je last van dikke enkels en voeten krijgt, juist wel ervoor kiezen makkelijke schoenen aan te doen of je schoenen uit doen en sokjes of slofjes aan doen. En dan bewegen, zorg dat je regelmatig die stoel uit komt en op je stoel oefeningetjes doet. De luchtvaartmaatschappijen waarschuwen niet voor niks voor trombose en andere ellende tijdens zo'n vlucht.
Gezondheid is belangrijker dan chique schoentjes. Zeker op vluchten naar de Westkust waar je zo'n 10 uur of langer zit, is dat erg belangrijk!
Ik weet zeker niet altijd wat ik aan heb gehad, mijn kleding kan ik me niet herinneren, maar die schoenen kan ik me toevallig wel nog herinneren. Dus zo'n beeld hoeft nu ook weer niet van me neergezet te worden ... alsof ik chique schoentjes boven gezondheid verkies. Ik gaf in een eerder bericht alleen aan dat ik vliegen zo leuk vind, dat het voor mij een uitje is, en je me dus niet snel in een joggingpak met gympen zal aantreffen. (dat was de context van het verhaal) Wat een ander doet is prima!nieuwenoord schreef:Ik vind het al bijzonder dat je nog wéét wat je aan had tijdens die vluchten. Ik wil er niet als een slons uitzien en het is geen joggingpak, maar ik moet toch echt op foto's kijken om te zien wat voor kleding ik heb gedragen en de schoenen weet ik echt niet.
Sandy
Qua kleding is het altijd makkelijk en loszittend. Zodat er niks kan gaan knellen, want dat vind ik verschrikkelijk als ik een lange tijd moet stil zitten.
Aangezien het geen modeshow is aan boord, voel ik me nog niet geroepen om in mantelpakje ten tonele te verschijnen bijvoorbeeld.
Gewoon losse broek, makkelijke schoenen en een shirtje met daarover een vest of jasje of iets dergelijks.
(en nee, geen joggingpak
)
Aangezien het geen modeshow is aan boord, voel ik me nog niet geroepen om in mantelpakje ten tonele te verschijnen bijvoorbeeld.
Gewoon losse broek, makkelijke schoenen en een shirtje met daarover een vest of jasje of iets dergelijks.
(en nee, geen joggingpak

- Louise
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik vind vliegen heerlijk! Ik kan me er nu al weer op verheugen dat we over iets minder dan 5 maanden weer gaan vliegen naar de VS. Ik vind een lange vlucht niet erg. Dit wordt de derde keer naar Amerika, 14 jaar geleden naar Florida met mij kersverse echtgenoot(jawel! op huwelijksreis!)
7 jaar geleden naar Californie en nu vanaf NYC helemaal naar beneden naar Miami.
Ik doe ook altijd wel makkelijke kleding aan als we vliegen en als het even kan schoenen met hakken, of een sleehak want ik ben niet zo groot, nog geen anderhalve meter, dus ik kom nooit met mijn voeten op de grond! dat los ik altijd op door mijn rugzak op de grond te zetten en dat dan als voetenbankje te gebruiken. Lukt altijd! En af en toe even gaat staan, mensen kijken toch wel over mij heen! Verder hebben we nooit last van onze dochter in het vliegtuig, die vliegt al vanaf 13 maanden met ons mee. Ze is nu 11 jaar. Anderen hebben ook nooit last van haar(althans dat hoop ik!) ik vind het zelf ook vervelend als kinderen lastig zijn, of tegen je stoel bonken!
Groetjes
Louise
7 jaar geleden naar Californie en nu vanaf NYC helemaal naar beneden naar Miami.
Ik doe ook altijd wel makkelijke kleding aan als we vliegen en als het even kan schoenen met hakken, of een sleehak want ik ben niet zo groot, nog geen anderhalve meter, dus ik kom nooit met mijn voeten op de grond! dat los ik altijd op door mijn rugzak op de grond te zetten en dat dan als voetenbankje te gebruiken. Lukt altijd! En af en toe even gaat staan, mensen kijken toch wel over mij heen! Verder hebben we nooit last van onze dochter in het vliegtuig, die vliegt al vanaf 13 maanden met ons mee. Ze is nu 11 jaar. Anderen hebben ook nooit last van haar(althans dat hoop ik!) ik vind het zelf ook vervelend als kinderen lastig zijn, of tegen je stoel bonken!
Groetjes
Louise
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zo heeft een ieder zijn eigen problemen, ik schop altijd mijn schoenen/slippers uit om zelf iets meer ruimte te krijgen en niet met mijn knieen in de rug van de persoon voor mij te porrenLouise schreef:Ik doe ook altijd wel makkelijke kleding aan als we vliegen en als het even kan schoenen met hakken, of een sleehak want ik ben niet zo groot, nog geen anderhalve meter, dus ik kom nooit met mijn voeten op de grond! dat los ik altijd op door mijn rugzak op de grond te zetten en dat dan als voetenbankje te gebruiken.
Louise
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
ik zorg vooral dat ik een lekker comfortabel warm sweatvestje bij me heb want het is vaak zo koud in die cabine.
Verder moet ik er vooral lekker in onderuit kunnen zakken, maar ik hou het wel stijlvol. Zal dus idd niet in een verschoten mintgroene trainingsbroek gaan zitten
Maar gewoon en lekker losse linnen broek ofzo met een leuk truitje en een vestje omgeknoopt staat toch leuk en ik zit er lekker in.
Soms zie ik vrouwen op naaldhakken en in rokjes het vliegtuig in gaan.....dat begrijp ik echt totaal niet.
In een rok kan ik nauwelijks ontspannen zitten omdat je alsmaar je benen bij of over elkaar moet houden. En dan op een vlucht van 12 uur....no thanks
Verder moet ik er vooral lekker in onderuit kunnen zakken, maar ik hou het wel stijlvol. Zal dus idd niet in een verschoten mintgroene trainingsbroek gaan zitten

Maar gewoon en lekker losse linnen broek ofzo met een leuk truitje en een vestje omgeknoopt staat toch leuk en ik zit er lekker in.
Soms zie ik vrouwen op naaldhakken en in rokjes het vliegtuig in gaan.....dat begrijp ik echt totaal niet.
In een rok kan ik nauwelijks ontspannen zitten omdat je alsmaar je benen bij of over elkaar moet houden. En dan op een vlucht van 12 uur....no thanks

De oorspronkelijke vraagstelling is wat men zo leuk/niet leuk vindt aan vliegen, ineens draait dit topic naar comfortable kleding versus naaldhakken na mijn post.
Ik ga niet nogmaals de context van mijn opmerking uitleggen ...
Dus om On Topic te blijven, wat ik ook leuk vindt aan het vliegen, en heb het eigenlijk alleen in mijn kindertijd meegemaakt, daarna niet meer .. Is het applaus voor de piloten, nadat het toestel is geland. Gebeurt dat overigens nog, of is dat alleen bij specifieke grote toestellen?

Ik ga niet nogmaals de context van mijn opmerking uitleggen ...
Dus om On Topic te blijven, wat ik ook leuk vindt aan het vliegen, en heb het eigenlijk alleen in mijn kindertijd meegemaakt, daarna niet meer .. Is het applaus voor de piloten, nadat het toestel is geland. Gebeurt dat overigens nog, of is dat alleen bij specifieke grote toestellen?
Sandy
- Color01
- Amerika-expert
dat heb ik in al die jaren dat ik heb gevlogen niet mee gemaakt.Sandy schreef:
mischien als je in een heel oud vliegtuig zit .. dat je dan bij de landing in de handen klapt .. maar anders niet hoor.

- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat wil soms nog wel eens gebeuren bij chartervluchten naar Spanje, Griekenland enz. Op lijndiensten zie je dit nooit.Sandy schreef: Dus om On Topic te blijven, wat ik ook leuk vindt aan het vliegen, en heb het eigenlijk alleen in mijn kindertijd meegemaakt, daarna niet meer .. Is het applaus voor de piloten, nadat het toestel is geland. Gebeurt dat overigens nog, of is dat alleen bij specifieke grote toestellen?
Groetjes Bianca
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 5812 Weergaves
-
Laatste bericht door arnovdb
-