1. Nederlandse stoeltjes werken meestal met een 3-punts gordel, amerikaanse vaak met de heupgordelhemmie schreef:Geef mij dan een goede reden waarom je dan wel perse een Amerikaans stoeltje moeten gebruiken. Het is natuurlijk niet zo dat een Amerikaans stoeltje (in de VS) veiliger is. Een Amerikaans stoeltje kost geld, en een stoel die je enkele keren gebruikt en dan weg doet is ook verspillend en vervuilend.dirkmuis schreef:Leuk verhaal hierboven maar zo kan ik nog wel 20 dingen bedenken die je dan niet zou hoeven doen omdat men er toch niet naar kijkt.
2. Een Nederlands stoeltje verschepen kost (soms) ook geld
3. Wellicht wil je je stoeltje vanuit Nederland niet meenemen omdat je niet weet hoe men er achter de schermen mee om gaat. Namelijk een scheur onder de bekleding zie je niet maar maakt hem wel onveilig
4. Ik heb destijds diverse leveranciers aangeschreven waaronder Maxi-Cosi en die raadde mij aan om niet het stoeltje uit Nederland mee te nemen om mede bovenstaande redenen.
5. Waarom zijn er keurmerken als je je er toch niet aan hoeft te houden? Ik bedenk die dingen niet natuurlijk. Je rijdt in Amerika toch ook niet 20 keer door rood zolang je geen politie auto ziet omdat je weet dat je toch wel veilig bent?
6. Kosten geld....tja een dollar of 40-50 bij de Walmart inderdaad. Huren meestal ergens rond de 10 dollar per dag.
7. Bij een huurstoel weet je én niet of deze ergens gescheurd is en of de vorige eigenaar deze in het rond heeft geslingerd maar ook niet of er een keer een baby in gekotst heeft ofwel een doorgelekte luier heeft gehad en hoe dat toen gereinigd is.
etcetera. Maar nogmaals, ieder zijn mening. Ik denk voor de TS handig verschillende meningen te lezen en dan je eigen plan te trekken.