Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Boenyo: road-trip New York - New York.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Boenyo
Amerika-ontdekker
Partner van: Yo
Aantal x V.S. bezocht: 11

Reis Boenyo: road-trip New York - New York.

Bericht door Boenyo »

Hallo reiscollega's,

Mijn negende road-trip staat voor de deur en zal starten op 19 september. Het zal een trip zijn van 24 dagen die zowel op Amerikaans als op Canadees grond gebied zal doorgaan.

Dit is mijn planning die ik heb uitgestippeld:
De eerste drie dagen verblijven we in New York om van daaruit naar Cape Cod, Massachusetts te vertrekken. Vanuit Cape Cod gaan we twee dagen Boston, Massachusetts verkennen. Dag 8 is gepland voor Portland, Maine en daaropvolgend twee dagen Bar Harbor, Maine. Op dag 10 verlaten we Amerikaans grond gebied en gaan we richting Canada, namelijk Québec. In deze Canadese steden, waaronder ook Montrèal - Ottawa en Toronto vallen verblijven we telkens twee dagen. We zitten nu al aan dag 18 waar we richting Washington DC gaan via een dagje Corning, New York en Gettysburg, Pennsylvania. Na twee dagen DC gaan we naar Philadelphia, Pennsylvania om zo na dag 23 terug te eindigen in New York.

Wat vinden jullie van deze road-trip? Graag jullie op- of aanmerkingen en alle suggesties zijn welkom.

Mvg. Erwin
Happy_harold
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Boenyo: road-trip New York - New York.

Bericht door Happy_harold »

Lekker hoor, 24 dagen.. Ik neem aan dat je geen auto hebt als in NYC verblijft ?

Ik was 9 jaar geleden in Canada en voor Quebec en Toronto heb je inderdaad wel 2 dagen nodig , maar Montreal vond ik echter tien keer niks. Dat is waarschijnlijk persoonlijk, maar ik had liever een extra dag in Toronto gehad. Ik neem aan dat je al een keer in Niagara Falls bent geweest, want anders ontbreekt dat in je lijstje.
Het ziet er gebalanceerd uit qua afstanden, veel plezier...
Teuntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Teuntje »

Ik heb het even op een rijtje gezet, klop het zo?
Dag 1 aankomst New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 van New York naar Cape Cod
Dag 5 van Cape Cod naar Boston
Dag 6 Boston
Dag 7 Boston
Dag 8 van Boston naar Portland
Dag 9 van Portland naar Bar Harbor
Dag 10 van Bar Harbor naar Quebec
Dag 11 Quebec
Dag 12 van Quebec naar Montreal
Dag 13 Montreal
Dag 14 van Montreal naar Ottawa
Dag 15 Ottawa
Dag 16 van Ottawa naar Toronto
Dag 17 Toronto
Dag 18 van Toronto naar Washington DC
Dag 19 Washington DC
Dag 20 Washington DC
Dag 21 van Washington DC naar Philadelphia
Dag 22 Philadelphia
Dag 23 van Philadelphia naar New York

Sla je inderdaad Niagara Falls bewust over? Over Canadese steden weet ik niets, maar de afstand op dag 18 lijkt me erg lang als je onderweg nog naar Corning en Gettysburg wil, of heb ik dat verkeerd begrepen? Zelf zou ik het erg veel steden vinden en liever ook wat natuur in de route willen, maar misschien doe je dat express.
Wij waren 1 dag in Boston en vonden dat genoeg.
Veel plezier met plannen!
Boenyo
Amerika-ontdekker

Bericht door Boenyo »

Dank u wel Happy Harold en Teuntje voor de reactie.
De Niagara Falls gaan we zeker bezoeken en dit tijdens de verplaatsing van Toronto naar Corning. Hebben jullie soms meer weet over de Canadese Niagara Falls of bedoelen ze gewoon dat ze die vanuit de Canadese zijde bekijken. Heb deze reeds in 2009 bezocht maar dan vanuit de Amerikaanse zijde en dit brengt mij een beetje in verwarring.
Voor de rest denk ik wel dat dit een mooi trip wordt zo met drie brandweermannen onder elkaar.

Mvg. Erwin
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Boenyo: Ik zie dat je een bericht hebt geplaatst als melding ipv een reactie in dit topic.
Normaal zetten we dit niet open, maar ik denk in dit geval dat ik het bericht gewoon maar hier zal plaatsen waar het hoort en de melding sluit:

Idd. de Niagara Falls gaan we zeker opzoeken. Heb ze in 2009 al eens in het kort bezocht maar dan wel vanuit de Amerikaanse zijde. Ben er mee bezig maar ze spreken ook over de Canadese ?? Heeft u daar meer weet over?

Mvg. Erwin
Boenyo
Amerika-ontdekker

Bericht door Boenyo »

Idd PSVwally was mijn eerste bericht wat ik verkeerd, nog een beetje leergeld betalen hé. Dank u wel
Mvg. Erwin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer