Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door mtl »

BartO81: Er zijn inderdaad enkele treinen die op Flughafen stoppen. In dat geval hoef je geen extra ticket te hebben.

GinnyUSA: de Thalys rijdt voornamelijk op Amsterdam-Parijs en Dortmund-Parijs, via Brussel.
heartfield
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door heartfield »

wij reizen volgend jaar naar de States in september.
We zouden vliegen vanuit Brussel naar Las Vegas en terug.
Wat zijn daar de gangbare prijzen voor ? wat is een goede deal ?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Voor volgend jaar september kun je nu nog niet boeken.

De "gangbare" prijzen zijn dagkoersen en fluctueren tussen ca EUR 330 en EUR 1000 per ticket retour.

Begin vanaf eind oktober te kijken (op flights.google.com bijvoorbeeld), dan zijn je data bij alle airlines te boeken. En het kan voordelig zijn om je niet vast te pinnen op de vertrek- en aankomstluchthaven. Voor een vakantie in het zuidwesten zijn SFO en LAX vaak een net zo goed vertrekpunt en vliegen vanaf DUS kan ook fors voordeliger zijn.
heartfield
Amerika-ontdekker

grote verschillen in bedrag...
dus indien je een retourtje vind voor bvb 500 euro dan is het een goede deal.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja, wat een "goede deal" is is voor iedereen anders. Tijden, aantal connecties en de duur daarvan, welke airline/alliantie, allemaal factoren die van invloed zijn of kunnen zijn. Als je niet vaak vliegt maakt de airline al niet zoveel meer uit, dus dan gaat het puur om prijs en tijden.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Wij reizen met een jongeman (onze oudste zoon van 19) met autisme. Toen wij de eerste keer naar Canada (YVR) vlogen heb ik bewust gekozen voor rechtstreeks vanaf AMS. Ik betaalde de jackpot (987 euro per ticket) maar het was heel relaxed voor zijn eerste keer in een vliegtuig. Gewoon instappen, vliegen, uitstappen en er zijn. Nu is het anders. Hij is ouder en heeft in de tussenliggende jaren met ons naar verschillende Europese steden gevlogen. Toch blijft het een overweging om gewoon rechtstreeks van AMS naar SFO te vliegen in Juli 2018. Lange stop overs of juist hele korte vermijd ik. Die tickets boek ik gewoon niet want dat komt de vakantie pret niet ten goede. Ook een stop over op Heathrow doe ik liever niet omdat het daar vreselijk chaotisch kan zijn. Of overstappen in de USA waarbij je eerst je koffers moet ophalen en dan het hele veiligheids riedeltje weer opnieuw. Dat verhoogt de stress van mijn zoon aanzienlijk en dat is het me niet waard. Zo spelen er voor iedereen andere overwegingen mee. Mocht het heel weinig per ticket gaan schelen, dan geef ik iets meer geld uit en vliegen we rechtstreeks vanaf AMS naar SFO. Dan betalen we wel de volle mep maar rustig op vakantie is ons ook veel waard. Maar voor een prikkie vanaf DUS kan ook. Dat vergt hier alleen een andere voorbereiding. Dat moet kunnen maar speelt wel mee. Dus een "goede deal" is voor de 1 er misschien wel eentje maar voor de ander beslist niet.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

-
roelb schreef:Tja, wat een "goede deal" is is voor iedereen anders.

Ik herken me een beetje in het verhaal van Inges. Ook hier een tiener met autisme, die inde mate van het mogelijke van tevoren graag weet wat hem te wachten staat. :)

Wij (gezin met 2 kinderen) zijn voor onze aankomende vakantie bijvoorbeeld op zoek gegaan naar vluchten richting westkust met
- vertrek vanuit en terugkeer in Brussel
- een totale reisduur (incl. tussenstops) van max. 14u per traject (heen/terug)
- telkens max. 1 tussenstop, lang genoeg om vlot de aansluitende vlucht te kunnen halen maar ook niet te lang (2,5 à 3u max.)
- tussenstop in Europa, dus niet in een Amerikaanse luchthaven waar je eerst door customs moet
- vertrek in Brussel 's ochtends en terugkeer met een namiddag- of avondvlucht vanaf US vertrekluchthaven

En dat alles uiteraard aan de meest voordelige prijs, onze grens lag op 750 euro pp. (rekening houdend met de periode, augustus, dus hoogseizoen)

We kwamen na best veel rondkijken en vergelijken uit bij vluchten van United Airlines (BRU-CDG-SFO en LAX-FRA-BRU), die aan alle bovengenoemde voorwaarden voldoen, voor 569 euro pp., wat wij zelf een heel goeie deal vinden. :wink:

Andere mensen kijken misschien ook nog naar het type vliegtuig, de airline zelf, een specifieke vertrek- of aankomstluchthaven enzovoort.
Memories...
heartfield
Amerika-ontdekker

Ik had gehoopt onder de 600 euro te kunnen blijven, vlucht van Brussel - Las vegas - Brussel,
met maximaal 1 tussenstop, buiten hoogseizoen, ergens in september
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

heartfield schreef:Ik had gehoopt onder de 600 euro te kunnen blijven, vlucht van Brussel - Las vegas - Brussel,
met maximaal 1 tussenstop, buiten hoogseizoen, ergens in september
Dan moet je, zoals roelb voorstelt, vanaf eind oktober op basis van die criteria gaan rondkijken via de bekende kanalen. En boeken zodra je iets vindt dat hieraan voldoet want ik denk niet dat dit traject vaak voor die prijs te vinden is, zelfs niet buiten het seizoen. Maar goed, zeg nooit nooit... :wink:
Memories...
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Brussel is dit jaar duur. Maar volgens mij waren er twee jaar geleden juist vaak gunstige aanbiedingen. Het is echt een dagkoers en er is nu nog niet veel van te zeggen.

Ik weet niet waar je woont, maar er zijn ook vaak gunstige tarieven vanuit Antwerpen (ZWE), per Thalys naar Schiphol en dan met KLM/Delta verder.

Als je naar mei/juni 2018 kijkt dan is BRU - LAS duur, zo rond de 900 euro. Er is eens per week een goedkoper alternatief, met Air Lingus naar Dublin en dan met United verder. Maar absoluut onhandige tijden.

Vanuit AMS vlieg je al voor EUR 560 in diezelfde periode, met gunstige vluchttijden bij United. Vanuit DUS voor 630 met British en American.

Kies je niet voor LAS voor voor LAX dan vlieg je al voor 350 euro in diezelfde periode vanaf DUS. Het is vier uurtjes rijden vanaf LAX naar Las Vegas en twee uurtjes vanuit Brussel naar DUS, maar het levert je een hoop voordeel op. En als je een rondje zuidwesten gaat doen maakt het ook niet uit waar je start. Voordeel van LAX is ook direct dat de autohuur vermoedelijk wat gunstiger zal uitpakken dan in LAS.

Andere optie vanuit de omgeving van Brussel is CDG. Ook gunstige tarieven.
heartfield
Amerika-ontdekker

net gecheckt: Brussel - Las Angeles kan rechtstreeks en niet duur (400 euro)
je kan van Los angels naar las vegas met het vliegtuig voor 50 euro, dus ms is dat ook een optie
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

50 euro? Is dat met Spirit oid? Houd er dan wel rekening mee dat, net als met de europese budget carriers, alles wat je extra wilt geld kost. Bagage, maar ook handbagage, etc. Is het bij een reguliere airline dan geldt sowieso ook dat domestic vluchten meestal zonder bagage zijn, en dat je er dus nog $50 per koffer bovenop mag tellen. Uitzondering is southwest.

En op welke data zit je te kijken. Want de gewenste periode kun je nog helemaal niet boeken, dus ik vermoed dat je in de aankomende maanden kijkt. Dat zegt natuurlijk niets, de prijzen kunnen volgend jaar echt totaal anders zijn.

Nog veel belangrijker: zelf op deze manier een "connectie" maken is eigenlijk altijd onverstandig. Wat nu als je die mist? Of als je intercontinentale vlucht 5 uur verschoven wordt nadat je die domestic al hebt geboekt? In al die gevallen heb je het geld voor die domestic down the drain gespoeld en kun je iets anders gaan regelen.

Als je overweeg om op LAX te vliegen dan kun je ook overwegen om gewoon te rijden. Zo ver is het niet en het is ook nog een mooie rit. Vooral LA uitrijden en het landschap zien veranderen in woestijn is toch wel magnifiek. Plus dat je auto vanuit LAX wellicht goedkoper is dan vanuit LAS (zeker als je een tweede bestuurder wilt toevoegen, die is vanuit LA namelijk gratis) en je daarmee ook de extra brandstof al hebt terugverdiend.
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Inderdaad, als je op LAX vliegt, zou ik van daaruit ook gewoon rijden naar Vegas en terug. Ik vermoed dat je toch een huurauto gaat nemen in Las Vegas zelf, dus dan maakt die rit naar LA ook niet zo heel veel uit. En wie weet kun je je Vegas-trip zo uitbreiden met nog enkele andere highlights.
Memories...
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

Wij hebben net tickets geboekt voor een interne vlucht met AA. Hoe gaat dat met koffers? We weten dat het $25,- per koffer is, maar die kunnen we nergens toevoegen oid. Kan / Moet je dit dan gewoon op het vliegveld doen (betalen) bij de incheckbalie?
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

Op mijn terugvlucht vanuit las vegas naar Amsterdam heb ik een stopover in toronto. Moet ik dan mn baggage afhalen en opnieuw inchecken ofniet?
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Purk87 schreef:Wij hebben net tickets geboekt voor een interne vlucht met AA. Hoe gaat dat met koffers? We weten dat het $25,- per koffer is, maar die kunnen we nergens toevoegen oid. Kan / Moet je dit dan gewoon op het vliegveld doen (betalen) bij de incheckbalie?
Bij sommige Europese maatschappijen moet je dat doen als je (online) gaat inchecken.
In 2011 vlogen wij met Delta van Seattle naar Las Vegas en toen kon het ook bij het inchecken.
Ik vermoed dat het ook moet met AA.
En je kunt het ook nog bij de balie doen mocht het online niet lukken
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

heartfield schreef:net gecheckt: Brussel - Las Angeles kan rechtstreeks en niet duur (400 euro)
Rechtstreeks zonder overstap van Brussel naar Los Angeles? Dat is nieuws voor mij, welk vluchtnr?
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

Sentinel schreef:
Purk87 schreef:Wij hebben net tickets geboekt voor een interne vlucht met AA. Hoe gaat dat met koffers? We weten dat het $25,- per koffer is, maar die kunnen we nergens toevoegen oid. Kan / Moet je dit dan gewoon op het vliegveld doen (betalen) bij de incheckbalie?
Bij sommige Europese maatschappijen moet je dat doen als je (online) gaat inchecken.
In 2011 vlogen wij met Delta van Seattle naar Las Vegas en toen kon het ook bij het inchecken.
Ik vermoed dat het ook moet met AA.
En je kunt het ook nog bij de balie doen mocht het online niet lukken
Oke, dank je wel :)
Ik zie bij 'balie inchecken' ook dezelfde prijzen staan, dus dan zal het wel goed zijn. Aangezien je soms ziet dat het online goedkoper is dan bij de balie. We gaan even extra opletten bij het online inchecken :thumbup:
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Stan.Gobien schreef:
heartfield schreef:net gecheckt: Brussel - Las Angeles kan rechtstreeks en niet duur (400 euro)
Rechtstreeks zonder overstap van Brussel naar Los Angeles? Dat is nieuws voor mij, welk vluchtnr?
Die ben ik inderdaad ook nog niet tegengekomen... en al helemaal niet voor die prijs. :wink:
Memories...
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Google flights zegt ook dat er geen nonstops BRU-LAX zijn. Wel 1-stops, en de aankomende periode ook wel onder de 400 euro, maar dan vlieg je met WOW via KEF. Reken dan wel op extra kosten voor bagage, drankjes, etc en houd er rekening mee dat je met een budget airline vliegt, met alle nadelen die daarbij horen. Geen eenvoudige aanpassingen bij schedule changes bijvoorbeeld. Maar ook de restrictievere condities als je toch moet cancellen. Bij Skyteam, Oneworld en Star alliance airlines zie ik tarieven vanaf EUR 650, 1-stop.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer