Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?
Gaat lekker bij jou in de tuin Bart met al die insecten en reptielen 

Jeetje! Ik heb geen enorme schrik voor spinnen maar dit soort units in mijn huis zou ik toch liever mijden.
@Bart: Hoe gaat Evy hier mee om? Hangt ze in de lampen of is ze ook wat dat betreft al helemaal geïntegreerd
@Bart: Hoe gaat Evy hier mee om? Hangt ze in de lampen of is ze ook wat dat betreft al helemaal geïntegreerd

Groetjes,
Daniel
Daniel
van spinnen heeft ze geen schrik en neemt er ook foto's van.
Slangen zijn ook ok, maar ze blijft er wel een stuk vanaf.
Zoals de meeste vrouwen heeft ze wel bang van een muis
Paul, je wil niet weten hoeveel insecten er rond de lampen vliegen ' s avonds. Als het licht in de pool aan in, liggen er honderden, vooral kevers, op het water. Zonet nog een grote palo verde beetle gered van verdrinking.
Slangen zijn ook ok, maar ze blijft er wel een stuk vanaf.
Zoals de meeste vrouwen heeft ze wel bang van een muis

Paul, je wil niet weten hoeveel insecten er rond de lampen vliegen ' s avonds. Als het licht in de pool aan in, liggen er honderden, vooral kevers, op het water. Zonet nog een grote palo verde beetle gered van verdrinking.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Voor mensen met Entomofobie: Google palo verde beetle aub niet 

Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hé, dat lijkt op die megaboktor die ik in de Lower Antelope Canyon zag.
De pool haha je bent al goed aan het ver-Amerikaansen.Als het licht in de pool aan is
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Mrvanilla schreef:Voor mensen met Entomofobie: Google palo verde beetle aub niet

Wel een aantal keer slangen tegen gekomen. Spinnen nog nooit (maar ook nog nooit lager geweest van Crater Lake) dus dat feest gaan we in 2018 meemaken denk ik. Daar moet ik mij even op voorbereiden. Daar helpen dit soort berichtjes an Daniel niet bij

PSVwally schreef:De pool haha je bent al goed aan het ver-Amerikaansen.Als het licht in de pool aan is

Evy vertelde haar zus op skype dat we een tarantula over de 'fence' gegooid hadden

Kom net van buiten en er zat er weer eentje tegen de onderkant van de muur, onder een lampje. rap de gsm gehaald en wat foto's genomen.

Eergisteren lag ik laat buiten en zag ik er eentje langs me door wandelen., ook maar even een foto van gemaakt. Kan goed dezelfde geweest zijn?

Grts, Bart
Jeetje zeg. En dat zijn dan de spinnen die je ziet, er zullen er vast veel meer zijn die gewoon niet ziet. Nooit eens op slaapkamer een tarantula tegengekomen? 

Groetjes,
Daniel
Daniel
Iehhhh dit is niet fijn wakker worden met die foto's
(waarom kijk ik uberhaupt nog in dit topic?) Ik had afgelopen nacht zelf een nachtmerrie over een bed vol vogelspinnen.....

2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Ik vond deze onder mijn tent in Big Sur:
Verder nog wat andere enge beasties gezien zoals deze raccoons;
- Roelarex
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Heerlijk! Meer meer meer!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik was gisteren bezig met het opzetten van mijn tent op Portagee Joe Campground in Lone Pine. Toen ik een paar haringen in de rotsachtige bodem had geslagen kwamen er op een halve meter van de tent honderden rode mieren omhoog! Ieks!!!!
Verder deze reis, tot nu toe, het ongedierte beperkt gebleven tot een slang op Beaver Creek Trailhead in Oregon.
Verder deze reis, tot nu toe, het ongedierte beperkt gebleven tot een slang op Beaver Creek Trailhead in Oregon.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Zo'n spinnen ben ik nog niet tegen gekomen, slangen ook niet.
Ik had wel een prullenbak die me aankeek toen ik iets weg wilde gooien. Bleek er een wasbeer in te zitten.
Ook al gehad dat een wasbeer met mijn korte broek ervandoor wilde gaan die op een stoel hing te drogen.
En eens op de camping de tent moeten dichtritsen omdat wat kids een stinkdier tussen de tenten door achterna zaten.
Ik had wel een prullenbak die me aankeek toen ik iets weg wilde gooien. Bleek er een wasbeer in te zitten.
Ook al gehad dat een wasbeer met mijn korte broek ervandoor wilde gaan die op een stoel hing te drogen.
En eens op de camping de tent moeten dichtritsen omdat wat kids een stinkdier tussen de tenten door achterna zaten.
- Big-AL
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Op de laatste avond van mijn 2015 vakantie zag ik in mijn bungalow in Laurel Canyon in LA een black widow spider onder de eettafel zitten, binnen. En natuurlijk op dezelfde plek waar ik elke dag zat te eten.......
Gelukkig op de laatste dag maar ik heb die nacht niet lekker geslapen, aangezien ik nogal een spinnen fobie heb.
Dan vond ik de skunk op mijn veranda een dag eerder een stuk minder erg.
Gelukkig op de laatste dag maar ik heb die nacht niet lekker geslapen, aangezien ik nogal een spinnen fobie heb.
Dan vond ik de skunk op mijn veranda een dag eerder een stuk minder erg.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die wasberen waren nogal een plaag toen ik in 2010 in Kissimmee was. Ik zie die hotelmedewerkers nog tientallen van die beesten verjagen die enkele minuten later gewoon weer terug op de parkeerplaats zaten 

- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Oei ,ik had beter dit topic niet geopend want ik heb een panische angst voor slangen.
Vorige reizen altijd met een huurauto gedaan en geslapen in hotels en ooit maar 1 dode slang gezien in Joshua tree NP en een kleintje in de struiken aan de Great Falls in Virginia. Laten we nu net deze week een wegbreng camper reis geboekt hebben
Hopelijk blijft het bij die 2 maar met een camper zit je natuurlijk meer in de natuur ,dus daar zal de kans misschien wel groter zijn dat we 'iets ' tegenkomen zeker ? 

Neen, wel een zwarte weduwe toen we het huis net gekocht hadden en alle kasten opentrokken en er 1 zagen zitten. Die zitten trouwens altijd kort bij de grond en zijn slechte 'webmakers'.Mrvanilla schreef:Nooit eens op slaapkamer een tarantula tegengekomen?
Grts, Bart
Wij zagen gisteren in Zion een slang die een lizzard aan het opeten was 

https://sequoiaboom.blogspot.nl/ - Reisverslag 2017
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Vorige week op het geasfalteerde stuk naar de Narrows ook een slang (ras onbekend voor mij) gezien met een dikke buik, wat die opgepeuzeld had weet ik niet. ( mss kleine squirrel?).
Verder in onze 15 reizen naar de VS 4 beren, 2 tarantula's, 2 ratelslangen, 2 moose en ontelbaar veel elk, deer en pronhorn.
Ooit op een trail bij Big Sur iets over het pad zien lopen. Toen we aan een local beschreven wat we gezien hadden zei die dat dit een bobcat moet geweest zijn.
Zijn hier zelf niet zeker van, was in schemerlicht en passeerde te vlug om deftig te kunnen identificeren.
Verder in onze 15 reizen naar de VS 4 beren, 2 tarantula's, 2 ratelslangen, 2 moose en ontelbaar veel elk, deer en pronhorn.
Ooit op een trail bij Big Sur iets over het pad zien lopen. Toen we aan een local beschreven wat we gezien hadden zei die dat dit een bobcat moet geweest zijn.
Zijn hier zelf niet zeker van, was in schemerlicht en passeerde te vlug om deftig te kunnen identificeren.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.