Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kamperen zuidwesten juli 2007
-
- Amerika-newbie
Kamperen zuidwesten juli 2007
Hallo allemaal,
Ik heb een paar vraagjes. Heb het forum al grondig gelezen, maar ik vroeg me af of iemand me ook specifieke info kon geven over onze reis.
We vertrekken vrijdag 13 juli.... vanaf schiphol en vliegen op san francisco. Daar verblijven we 3 nachten in een hotel en dan gaat onze kampeer trip beginnen. Het route is als volgt gepland:
San Francisco(al 3 nachten geboekt)
Yosemite
Sequoia
Death Valley
Las vegas
Lake mead
Zion
Bryce
lake powell
grand canyon
Lake havasnu
Palm desert(al 1 nacht geboekt)
Los Angeles(al 3 nachten geboekt)
vrijdag 3 augustus terugvlucht(half 6 's avonds)
We kunnen dus nog 15 dagen reizen tussen San francisco en Los Angeles.
Weet iemand of Sequoia de moeite waard? Het is namelijk een enorm verschil in kilometers(zegt de tom tom) wanneer we sequoia wel of niet aandoen.
Waar moeten we meerdere nachten verblijven?
Wat zijn veilige campings die toch op mooie plaatsen liggen?
Welke must see missen we echt op deze route?
We willen het liefst niet meer dan 250-300 km per dag rijden. Welke plaatsen zijn dan ideaal om als uitvalsbasis te gebruiken, zodat we alle mooi plaatsen kunnen bezoeken?
Ik kijk uit naar een bericht.
Groetjes,
Jessica
Ik heb een paar vraagjes. Heb het forum al grondig gelezen, maar ik vroeg me af of iemand me ook specifieke info kon geven over onze reis.
We vertrekken vrijdag 13 juli.... vanaf schiphol en vliegen op san francisco. Daar verblijven we 3 nachten in een hotel en dan gaat onze kampeer trip beginnen. Het route is als volgt gepland:
San Francisco(al 3 nachten geboekt)
Yosemite
Sequoia
Death Valley
Las vegas
Lake mead
Zion
Bryce
lake powell
grand canyon
Lake havasnu
Palm desert(al 1 nacht geboekt)
Los Angeles(al 3 nachten geboekt)
vrijdag 3 augustus terugvlucht(half 6 's avonds)
We kunnen dus nog 15 dagen reizen tussen San francisco en Los Angeles.
Weet iemand of Sequoia de moeite waard? Het is namelijk een enorm verschil in kilometers(zegt de tom tom) wanneer we sequoia wel of niet aandoen.
Waar moeten we meerdere nachten verblijven?
Wat zijn veilige campings die toch op mooie plaatsen liggen?
Welke must see missen we echt op deze route?
We willen het liefst niet meer dan 250-300 km per dag rijden. Welke plaatsen zijn dan ideaal om als uitvalsbasis te gebruiken, zodat we alle mooi plaatsen kunnen bezoeken?
Ik kijk uit naar een bericht.
Groetjes,
Jessica
-
- Amerika-newbie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Jessica,
Misschien is het handig om eens wat in te lezen op het zuid westen forum. De routes tussen Yosemite, Sequoia, Detah Valley en Las Vegas zijn de afgelopen dagen al uitgebreid besproken.
Je kunt ook eens gaan spelen met een routeplanner als http://www.mapquest.com om te zien hoe de afstanden zijn.
Van Sequoia naar Las vegas gaat heel goed zonder door DV te gaan, sneller zelfs. De vraag is echter of je naar Sequoia wilt gaan.
Zowel Sequoia als Death Valley zijn zeer te moeite waard, maar absoluut niet met elkaar te vergelijken.
Welke route je neemt hangt ook af van de tijd die je ervoor heb. En wat je in Yosemite wilt gaan doen. wil je daar ook de oostkant zien? Dan lijkt de route via de tioga pass voor de hand.
Als je geen tijd hebt om te gaan wandelen in Sequoia NP dan heeft die route ook niet zoveel zin; dan kun je beter van het uitzicht in DV genieten.
Speur ook eens op het internet om te kijken wat er in de parken te doen is. Begin op http://www.nps.gov en kies het park waar je iets van wilt weten.
Marianne
Misschien is het handig om eens wat in te lezen op het zuid westen forum. De routes tussen Yosemite, Sequoia, Detah Valley en Las Vegas zijn de afgelopen dagen al uitgebreid besproken.
Je kunt ook eens gaan spelen met een routeplanner als http://www.mapquest.com om te zien hoe de afstanden zijn.
Van Sequoia naar Las vegas gaat heel goed zonder door DV te gaan, sneller zelfs. De vraag is echter of je naar Sequoia wilt gaan.
Zowel Sequoia als Death Valley zijn zeer te moeite waard, maar absoluut niet met elkaar te vergelijken.
Welke route je neemt hangt ook af van de tijd die je ervoor heb. En wat je in Yosemite wilt gaan doen. wil je daar ook de oostkant zien? Dan lijkt de route via de tioga pass voor de hand.
Als je geen tijd hebt om te gaan wandelen in Sequoia NP dan heeft die route ook niet zoveel zin; dan kun je beter van het uitzicht in DV genieten.
Speur ook eens op het internet om te kijken wat er in de parken te doen is. Begin op http://www.nps.gov en kies het park waar je iets van wilt weten.
Marianne
Ik heb niet vaak eerder gehoord dat Death Valley niet te moeite waard is. Het is er zeker heet. De warmste plek op aarde in juli zelfs met dagelijkse temp. van boven 120F (vast om te wennen Jessica). Trouwens, Las Vegas is bijna net zo heet.
Juli is ook niet de beste maand voor SF (vaak kil en mistig) maar dat weerhoudt niemand om naar SF te gaan. En terecht denk ik.
Het rijden in de USA is heel anders dan in Europa. Ik vind het altijd een genoegen en ca. 150-200 miles (gaan we weer) per dag is echt niet veel.
Ik zou dan ook de volgende route willen aanbevelen.
1/2/3: San Francisco
4. San Francisco-Yosemite NP
5. Yosemite NP
6. Yosemite NP
7. Yosemite-Tioga Pass-Mono Lake-Lone Pine.
8. Lone Pine-Las Vegas door Death Valley
9. Las Vegas
10. Via Lake Mead en Valley of Fire SP naar Zion
11 Zion
12. Zion-Bryce
12. Bryce-Page
13. Page
14. Page-Monument Valley
15. Monument Valley-Grand Canyon South Rim
16. GCSR
17. GCSR-Palm Springs
18/19/20: Los Angeles
21. Naar huis en je volgende reis voorbereiden.
Natuurlijk vele andere mogelijkheden.
Gr. Yeehaw
Juli is ook niet de beste maand voor SF (vaak kil en mistig) maar dat weerhoudt niemand om naar SF te gaan. En terecht denk ik.
Het rijden in de USA is heel anders dan in Europa. Ik vind het altijd een genoegen en ca. 150-200 miles (gaan we weer) per dag is echt niet veel.
Ik zou dan ook de volgende route willen aanbevelen.
1/2/3: San Francisco
4. San Francisco-Yosemite NP
5. Yosemite NP
6. Yosemite NP
7. Yosemite-Tioga Pass-Mono Lake-Lone Pine.
8. Lone Pine-Las Vegas door Death Valley
9. Las Vegas
10. Via Lake Mead en Valley of Fire SP naar Zion
11 Zion
12. Zion-Bryce
12. Bryce-Page
13. Page
14. Page-Monument Valley
15. Monument Valley-Grand Canyon South Rim
16. GCSR
17. GCSR-Palm Springs
18/19/20: Los Angeles
21. Naar huis en je volgende reis voorbereiden.
Natuurlijk vele andere mogelijkheden.
Gr. Yeehaw
-
- Amerika-newbie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2144 Weergaves