Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

White Pocket versus Coyote Buttes South.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sandwitch
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

White Pocket versus Coyote Buttes South.

Bericht door Sandwitch »

Hallo iedereen,

We hebben net geprobeerd een vergunning te krijgen voor CBS, dat is niet gelukt. Als alternatief zouden we naar white pocket kunnen gaan. Echter voor een dag eerder zijn er nog wel vergunningen te krijgen (dan zouden we de lower anteloppe canyon overslaan). Wat raden jullie aan op basis van ervaringen? White Pocket, of is CBS toch mooier en de route daarvoor aanpassen?
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: White pocket versus coyote buttes south

Bericht door kalaman »

Van beide plekken kan je uitgebreide verslagen én video's vinden in onze blogs (gewoon via de indexpagina vind je ze direct).
De twee zijn bijzonder mooi maar de Coyote Buttes South is een veel groter gebied dan White Pocket.
Maar...waarom niet beide doen op dezelfde dag? Is perfect mogelijk als je op tijd vertrekt (georganiseerde tours doen het ook dikwijls op die manier).
Je hebt wel ab-so-luut een échte 4x4 high clearance nodig. Een AWD is niet voldoende.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Beide gebieden zijn ontzettend mooi. Maar als ik een voorkeur uit moet spreken, dan is het toch echt wel CBS.

In 2008 hebben we White Pocket bezocht, daarover heb ik toen het volgende geschreven: Nog nooit eerder hebben we zo’n schitterende combinatie van vormen en kleuren gezien, we hebben hier dan ook urenlang in ademloze bewondering rondgelopen. Het was – en dat wil heel wat zeggen – mooier dan The Wave!

In de afsluiting van ons reisverslag van 2015 omschrijf ik de Cottonwood Cove Area als “Dit prachtige, fantastische, bizar mooie gebied in de Coyote Buttes South, dat direct de eerste plaats in ons hoogtepuntenoverzicht van deze vakantie voor zich heeft opgeëist. En misschien zelfs wel van ál onze vakanties!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Sandwitch
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandwitch »

We gaan met Paria outfitters, dus zullen zelf niet rijden. Ik zal dus ook nog moeten vragen of zij een dag eerder kunnen, maar zo te horen is coyotes nog mooier en dus het verzetten waard. De combi had ik ook gevraagd bij Paria, maar omdat ik vanwege mijn rug maar max 2 uur achter elkaar kan lopen, raade ze me dat af.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Deze laatste zin verandert wel één en ander :cry: .
Je moet immers bij de CBS wel een heel pak meer stappen dan bij White Pocket...
Paria Outfitters is goed. Ze hebben ons ooit nog eens in december naar The Wave gebracht. De House Rock Valley Road lag er 's morgens helemaal hard bevroren en besneeuwd bij, maar in de namiddag was dat goedje helemaal gaan dooien en was er zo goed als geen doorkomen meer aan. Ik moet zeggen dat de chauffeur toen wel heel bleek begon te zien en verschillende keren zei dat hij vreesde dat we de nacht in de auto zouden moeten doorbrengen...
Zie hier voor een verslag met onder andere een video van de House Rock Valley Road: The Wave 2013
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ik heb nu 3 jaar op rij White Pocket en Coyote Buttes South bezocht (zelf gereden met een 4x4).
De ene keer vond ik CBS mooier dan WP, de andere keer was het net omgekeerd.
Veel hangt af van het tijdstip op de dag, het weer, je verwachting, ....
De rit naar WP verloopt over het algemeen iets zanderiger en zachter (minder rotsen), tussen de 2 plaatsen is een 4x4 "shortcut" die een half uurtje in beslag neemt en voor het grootste deel zeer zanderig is, misschien heb je zo voldoende tijd om te recupereren van de wandeling en kun je toch beide plaatsen bezoeken?

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij bezochten ook beide op 1 dag. (verslag van 2013 via de link hieronder)
Beide zijn prachtig...
CBS is indrukwekkender door de grootte. Maar White Pocket is ook enorm spectaculair hoor, gewoon kleiner.
Maar als je rugproblemen hebt zou je voor White Pocket kunnen kiezen omdat het kleiner is. in CBS moet je toch veel stappen en je zal langer dan 2u nodig hebben om het te verkennen.

@ Isl:dat was dan niet ene huur-SUV neem ik aan? Heb je een auto gehuurd in Page? En lucht uit de banden gelaten onderweg? ik wil ook graag nog eens naar deze gebieden maar dan liever zonder firma in te schakelen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Alles hangt af van de periode wanneer je gaat. In de zomer zal het zand veel dieper/losser zijn dan in andere periodes. Wij huurden voor onze groepreis van afgelopen april, 2 Dodge Durangos 4x4 in Page en moesten geen lucht uit de banden laten.
Sandwitch
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandwitch »

Dank je voor alle tips! Ik kan wel meerdere uren iets verkennen, maar moet tussendoor iedere keer van houding veranderen voor mijn rug (het is vaak max 2 uur voordat mijn rug vast gaat zitten, ook bv zittend in een auto) Is CBS meer dan 2 uur wandelen achter elkaar of is het lopen, bewonderen en foto's maken, lopen , kans om even te zitten op een rots, terwijl mijn partner verder verkend? In de tussentijd in de jeep is bijvoorbeeld geen probleem, juist prettig voor de afwisseling.
We zouden het liefst ook zelfstandig gaan ( we vonden bv. De bisti badlands helemaal geweldig in ons uppie) maar zijn met de camper en te weinig ervaren om zelf een 4x4 te hure voor zo een slechte weg. , Hadden jullie wel wat vrijheid tijdens de trip met Paria, zou ik gewoon even kunnen zitten bijvoorbeeld?
We zijn daar begin november.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij zijn destijds met Terry Alderman naar White Pocket gegaan (hij is helaas inmiddels overleden). Daar kregen we volop de gelegenheid om in ons eigen tempo alles te bekijken.

Voor ons bezoek aan CBS hebben we Dreamland Safari Tours ingeschakeld. Vanwege de zeer slechte conditie van de weg heeft de aanrijroute ons erg veel tijd gekost (het had in de dagen daarvoor veel gesneeuwd). We kwamen veel later dan gepland in het gebied aan, onze gids hield daarom tijdens de wandeling een stevig tempo aan, ik heb vrijwel nergens rustig kunnen zitten. Weten jullie of je alleen met de gids naar CBS kunt, of is het een gedeelde tour met andere mensen? In het eerste geval zou je natuurlijk met de gids kunnen overleggen of het wat langzamer kan (hopelijk heb je ook meer tijd in het gebied zelf dan wij destijds, als de rit ernaartoe gewoon normaal verloopt).

PS: We gaan volgend jaar een poging doen om CBS nog een keer te gaan bekijken, maar dan wel graag in een rustiger tempo!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Je kan noch in de CBS noch in WP zomaar even terug naar de auto, daarvoor ligt de parking te ver van al het moois.
Je kan uiteraard wel overal gewoon eens gaan zitten en gewoon rondkijken. Het is immers "a feast for the eyes" :wink: .
Vergeet niet dat je al snel 2-3u aan één stuk over zandwegen moet rijden om bij de trailheads te komen (en ook nog eens terug). Ik weet niet in hoeverre dat een probleem voor de rug kan zijn.
Wij hebben in 2013 enkel als shuttle beroep gedaan op Paria. 's Morgens hebben ze ons gebracht en 's avonds terug opgehaald.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

kalaman schreef: Wij hebben in 2013 enkel als shuttle beroep gedaan op Paria. 's Morgens hebben ze ons gebracht en 's avonds terug opgehaald.
Hmmm, da's interessant, ik wist niet dat die optie er ook was. Dit vind ik veel fijner dan achter een gids aanlopen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Inderdaad Henriëtte, is ook helemaal ons ding niet. Met een shuttle behou je wel alle vrijheid.
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

@ Isl:dat was dan niet ene huur-SUV neem ik aan? Heb je een auto gehuurd in Page? En lucht uit de banden gelaten onderweg? ik wil ook graag nog eens naar deze gebieden maar dan liever zonder firma in te schakelen.
Toch wel, was met respectievelijk een Chevrolet Tahoe, een GMC Yukon, een Ford Expedition en een Dodge Ram pickup, wel telkens een echte 4x4 natuurlijk.
De zwakste schakel zijn de standaard M+S banden, je zult met een huurwagen sneller lek rijden of in zeer mul zand blijven steken.
De rechtstreekse verbinding tussen CBS en WP en het allerlaatste stukje bergaf naar WP waren met de 2 eerste wagens maar net haalbaar, de rest van de weg vormde geen probleem. Deze 2 moeilijke gedeelten kun je echter vermijden door a) een stuk terug te rijden vanaf CBS en een omweg te maken (is een 45 min tot een uur extra) en b) te parkeren 150 m voordat je aan de parking van WP bent.
Wij hebben die 3x geen probleem gehad maar hebben wel een reparatieset (spuitbus met schuim) mee voor de banden (kun je op het einde van de reis zonder probleem terugbrengen naar de Walmart) en een spade (idem). Op andere plaatsen zijn we dit jaar maar liefst 3x lek gereden (het waren splinternieuwe banden op 20 inch velgen, mooi maar niet echt de beste keuze op een pickup), je weet het dus nooit.
Vergeet niet dat je al snel 2-3u aan één stuk over zandwegen moet rijden om bij de trailheads te komen (en ook nog eens terug). Ik weet niet in hoeverre dat een probleem voor de rug kan zijn.
Wij hadden telkens (bij droog weer) slechts 1u40 (enkel) nodig tot aan de trailhead van CBS of WP vanaf de afslag op de 89 N maar met sneeuw, ijs of zeeeer modderige toestand van de HRVR heb ik geen ervaring (en zou ik er met een huurwagen ook niet aan beginnen!).

Luc
Laatst gewijzigd door lsl op 02 aug 2017, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
Sandwitch
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandwitch »

Ik wist niet dat een shuttle een mogelijkheid zou zijn, wel voor Buckskin Gulch, dat had ik gelezen, maar we zouden het natuurlijk ook kunnen vragen voor bv white pocket. Lekker samen verkennen in je eigen tempo lijkt me top!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Waarom zou je een shuttle nemen voor Buckskin Gulch? Is dezelfde trailhead als voor The Wave en dus goed te bereiken met een stock rental.
Uiteraard geldt ook hier: bij normale omstandigheden.
Sandwitch
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandwitch »

We rijden in een 22 ft rv, ik weet niet of ik makkelijk daar ( in bv page) een geschikte auto kan huren voor Buckskin Gulch? Het zou wel een idee zijn want het lijkt me plezieriger om deze slotcanyon te verkennen dan in de massa naar anteloppe canyon te gaan.
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

viewtopic.php?f=7&t=28002&p=988683&hili ... ep#p988683

met deze 4x4 zou je naar WP of CBS kunnen maar er is waarschijnlijk wel een minder dure auto te huren bij Avis, Budget, Hertz of andere waar je bij droog weer tot aan de Wire Pass Trailhead mee kunt
of je zet je camper opzij van de weg in het begin van de HRVR en lift met iemand mee tot aan de trailhead, er is daar toeristenverkeer genoeg...
Dallas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Dallas »

Ik wil graag even verder gaan in dit topic. Ik heb namelijk nét een permit voor Coyotte Buttes South bemachtigd en ik ben er natuurlijk dolblij mee!!

Omdat ik die weg niet kan/wil rijden, wil ik een tour boeken. Ik twijfel of ik een tour naar CBS wil combineren met White Pockets.

1) Hoe ziet zo'n tour met bv Dreamlands of Paria Outpost Outfitters eruit? Ik bedoel: hoelang blijf je in CBS en hoe lang in White Pockets? Hoe lang is het nog in de auto tussen die 2 gebieden?
2) Hoelang blijf je in CBS zonder de White Pockets?

3) En hoe gaat dat dan in die gebieden? Mag je zelf rondlopen of ga je een route lopen met je groepje en gids? Groepje kan niet al te groot zijn, lijkt me want er worden maar 20 permits uitgegeven. Wel reis ik alleen dus moet ik wel een tour vinden waarvoor er al mensen hebben ingeschreven.

Ook zag ik dat je een shuttle kan boeken (dus alleen brengen en halen); dat lijkt me ook heel fijn en leuk. Of mis ik dan alle mooie plekken die een gids aan wijst? Of heeft iemand daar coordinaten of een pgx-track voor?

Wat zijn jullie ervaringen? Alvast bedankt
Sandra
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vond CBS een prima combinatie met white pocket.
Als je fotograaf bent, kan ik mij voorstellen dat je meer tijd wilt maar voor ons volstond het.
De rit van Kanab tot de gebieden is veel verder dan de weg tussen de gebieden.
White pocket is niet zo heel groot, in CBS kan je uren dwalen.
Wij waren zeer tevreden met dreamland, zie ons 2013 reisverslag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer