Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke steden heb je bezocht en wat vond je ervan?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Welke steden heb je bezocht en wat vond je ervan?

Bericht door Petra/VS »

In het kader van de "hoeveel staten" nu even de "hoeveel steden". Ik maak een beginnetje, want ik heb al heel veel steden bezocht:

1 - New York -- Op nummer een, omdat het ook een van de grootste steden ter wereld is -- Genot: winkelen, mensen kijken, musicals

2 - Washington DC -- Op nummer twee, het is de hoofdstad van het land en het zou nummer een zijn, als New York niet zoveel inwoners had. Eindeloos veel te doen, prachtige architectuur en veel meer.

En dan de steden, die ik verder heb bezocht niet op volgorde van mooiheid, grootte of wat ook:
3 - San Francisco
4 - New Orleans
5 - Boston
6 - Chicago
7 - Miami
8 - Los Angeles
9 - Seattle
10 - St. Louis
11 - Portland ME
12 - Portland OR
13 - San Diego
14 - Atlanta
15 - Raleigh-Durham
16 - Cincinnati
17 - Charleston SC
18 - Minneapolis/St. Paul
19 - Detroit
20 - Philadelphia
21 - Baltimore
22 - Charlotte
23 - Dallas
24 - San Antonio
25 - Memphis
26 - Las Vegas (oeps, vergeten ;))
27 - Phoenix
28 - Columbus
29 - Milwaukee
30 - Pittsburgh

Er zijn er vast nog meer, die ik vergeet. Welke steden hebben jullie bezocht en wat zijn jullie favorieten?
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 15 feb 2007, 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Steden die ik bezocht heb tijdens mijn eerste reis zijn:

1. San Francisco (mijn favoriet)
2. Las Vegas
3. Los Angeles

En tijdens mijn 2e reis:

4. Washington
5. Boston
6. New York
(en Montreal, Canada)
Laatst gewijzigd door lelie op 15 feb 2007, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

In de loop van de jaren ben ik ook in heel wat grote steden geweest.

De steden op onderstaand lijstje heb ik ook daadwerkelijk bezocht en er dus niet alleen maar langs of door gereden.

USA

New York
Washington DC
Philadelphia
Boston
Cincinnati
Louisville
Nashville
Memphis
St. Louis
Springfield, Il
Chattanooga
New Orleans
Atlanta
Charleston, SC
Savannah
Jacksonville, FL
Tampa
Orlando
Miami
Chicago
Minneapolis/St. Paul
Denver
Colorado Springs
San Antonio
Dallas
Fort Worth
Amarillo
Albuquerque
Tucson
Phoenix
Salt Lake City
Seattle
Sacramento
San Francisco
Los Angeles
San Diego
Las Vegas

Canada:

Calgary
Vancouver
Victoria
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

In 1995

Houston
San Antonio - Leuke stad
New Orleans - Topper
Batton Rouge
Vicksburg
Memphis - Graceland en Beale street

In 2003
Las Vegas - Altijd leuk
San Francisco - Super
Los Angeles - vonden wij wat minder

Komend jaar :D
Phoenix
Las Vegas - 2e keer
Albuquerque
Santa Fe
Tucson
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Petra, je hebt SF 2x (3 en 27) in je lijstje staan ;)

Ik ben voorlopig alleen in de volgende steden geweest:

New York
Philadelphia
Atlantic City
Las Vegas
Orlando
Miami

Dit jaar komen daar de volgende steden bij:
Phoenix
San Francisco
Los Angeles

Nog niet zo heel veel, maar ik hoop het aantal net als de staten snel uit te breiden.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Grote steden die we echt bezichtigd hebben, dus minstens twee, drie dagen de stad bekijken:

New York, Denver, Chicago, San Antonio, San Fransisco, Los Angeles, San Diego, Las Vegas

En dan zijn er nog een heleboel kleinere steden en steden waar we heel kort zijn geweest of doorheen gereden, die ga ik hier niet noemen. Behalve Boulder, CO (heel leuk stadje bij Denver, waar we een week bij een vriendin hebben gelogeerd)

Hanny
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Ik heb de volgende steden bezocht:

San Francisco, heerlijke stad
Los Angeles, erg groot
Las Vegas, een van mijn favorieten
New York, super
Washington, indrukwekkend,
Nashville,
Memphis, erg gezellig
New Orleans,
Orlando,
Miami,
Tallahassee

We hopen dit jaar San Diego aan het lijstje toe te voegen

Groetjes Marja
Laatst gewijzigd door Noa op 15 feb 2007, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Fan of the U.S.A.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Hier ook een Lijstje;

Miami, Key West, Palm Beach, Orlando, Ft Lauderdale, Daytona Beach, Tallahassee, Biloxi, New Orleans, Memphis, Tupelo, Nashville, Chattanooga, Savannah, San Antonio, Dallas, Austin, South Padre en natuurlijk Houston.

In Canada: Calgary, Banff, Edmonton.

Ooit moet ik toch nog eens naar het noordoosten en naar het westen zie ik wel :-).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Koeni
Amerika-ontdekker

Bericht door Koeni »

Las Vegas, San Diego, Los Angeles, San Fransisco en New York.

Nog behoorlijk wat voor 1 reis :P
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Mijn eerste stad was New York.
Als klein meisje droomde ik al van deze magische stad en de dag dat ik eindelijk daar heen ging was dan ook een droom die uitkwam.
New York moet je beleven, is een fantastische stad en ben er helaas maar 1 keer geweest, maar staat volgend jaar weer in de planning.

San Francisco - ontzettend relaxte stad. Mijn eerste indruk was de kou. We kwamen die dag vanuit Death Valley en kwamen rond zonsondergang SF binnen rijden. Toen ik uitstapte merkte ik hoe koud het was.

Las Vegas - Tsja wat moet je daar nou over zeggen. Gekke stad, gekke mensen, heel kitsch maar geweldig om in die menigte mee te gaan.

Washington - Is mij ontzettend meegevallen. Ik had altijd een beeld van saaie stad waar weinig te beleven was. Daar ben ik helemaal van teruggekomen. Deze stad is absoluut een van mij favorieten.

Los Angeles - Heeft mij nooit getrokken en dat is alleen maar bevestigd toen ik daar was. Heeft totaal geen indruk achter gelaten en zou er niet meer zo snel naar toe hoeven.

Miami - Vooral leuk bij (uhhh nu ben ik de naam kwijt. De wijk met al die gekleurde gebouwen). Vooral in de avond lekker op een terassje zitten en genieten van het weer en de extravagante voorbijgangers.

Orlando - Waanzinnig als je van pretparken houdt. Ook als je niet van pretparken houdt, kun je je daar dagen vermaken. Jammer alleen van de hoge vochtigheid, in de zomermaanden is het bloedheet.

San Diego - Leuke stad met Mexicaans/Spaanachtige invloeden. Vooral leuk bij Old Town waar de muzikanten je vermaken.

Sedona - niet echt een grote stad, maar heeft toch veel indruk op mij gemaakt, en dan met name de omgeving van Sedona. Wat een pracht.

Dit jaar staan nog Portland en Seattle op de rol, maar ik kan mij haast niet voorstellen dat dit zal tegenvallen. Amerika is gewoon prachtig.
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Voor mij is het lijstje als volgt:
-LA
-San Francisco
-San Diego
-Las Vegas
-Phoenix

En dan natuurlijk:
-Memphis
-Atlanta
-New Orleans
-Nashville
-Tupelo
-Cape Girardeau (MO)

Favoriet tot nu toe:
1. Nashville
2. New Orleans
3. Memphis
Yes, I just love the South. :D.

Als de kinderen iets ouder zijn (klinkt wat grappig, want de 2e komt in mei pas) willen mijn vrouw en ik echter meer gaan reizen binnen de VS.
Hoog op ons verlanglijstje staan Washington DC en Boston. Ook wil ik graag naar Denver en Seattle en de staat Montana.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In de loop der jaren ben ik natuurlijk ook in heel wat steden geweest. De meeste steden hebben wel iets. Enkele die duidelijk een indruk op mij hebben achtergelaten zal ik als eerste noemen (vet gedrukt).

- Los Angeles
- San Francisco
- Washington, DC
- New York
- Las Vegas
- Boston
- Seattle
- Philadelphia

- San Diego
- Fresno
- Sacramento
- Phoenix
- Tucson
- Denver
- Salt Lake City
- Burlington, VT
- Orlando
- Dallas
- Cincinnati
- Louisville
- Atlanta
- Jacksonville, FL
- Tallahassee
- Oklahoma City
- Providence

Dat zijn zo de grotere steden die me te binnen schieten en waar ik ook de binnenstad of bezienswaardigheden bekeken heb of geslapen heb.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

mirdj schreef:Petra, je hebt SF 2x (3 en 27) in je lijstje staan ;)
Oeps, aangepast met Phoenix, die was ik wel vergeten ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Volgens mij ben ik een uitzondering hier, ik houd helemaal niet van steden. Tijdens 6x USA heb ik er dan ook pas vier gezien. Nou ja, vijf, als je San Diego meetelt waar ik alleen maar Seaworld heb gezien.

In Los Angeles hebben we Disneyworld, Universal Studio's, Beverly Hills, Hollywood Boulevard en Santa Monica gezien. Leuk om het eens mee te maken, vooral ook omdat ik filmliefhebber ben. Maar ik hoef er niet zo nodig nog eens naar toe.
Las Vegas is al een paar keer het begin- of eindpunt van een vakantie geweest. De eerste keren vond ik het wel leuk om deze glitterstad te zien, zoiets tref je in Nederland toch nergens aan. Het is vooral 'je moet het eens gezien hebben'. Maar de laatste keer had ik er echt wel genoeg van, wat mij betreft dus geen Las Vegas meer.
San Francisco was een geweldige verrassing voor me. Dat is nou écht een leuke stad, ik vond het fantastisch om die huizen en straten te bekijken. En de brug, de baai, het Golden Gate Park, ik heb volop genoten hier. Dat was voor het eerst dat ik een stad zo mooi heb gevonden.
En dan natuurlijk nog New York. Ook dit bezoek is me erg goed bevallen, al heb ik niet het idee dat we de stad hebben meegemaakt zoals die normaal gesproken is. Want wij waren er toevallig net toen daar de Republikeinse Conventie werd gehouden, de stad was een complete vesting met al die politiemensen. En overal demonstranten, relletjes, de sfeer werd echt helemaal daardoor bepaald. In Central Park was haast niets te doen, bij het Empire State Building konden we zo naar boven (bijna geen toeristen te zien). We hebben ook het schitterende Ellis Island Immigration Museum bezocht, en natuurlijk ook het Vrijheidsbeeld. Als met al een aparte, maar wel hele leuke ervaring. En dan vergeet ik nog bijna de leukste ervaring van New York, samen met m'n dochter naar onze favoriete musical Rent (2 avonden op een rij :D :D :D )
Laatst gewijzigd door Henriëtte op 15 feb 2007, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
ikkedus
Amerikafan

Bericht door ikkedus »

Door mij bezochte steden...

1 - San Diego, CA mijn absolute # 1. Alleen het weer al :P
2 - Seattle, WA, wordt dit jaar voor de 2e keer bezocht. Wat een prachtige ligging.
3 - San Francisco, CA. Spreekt voor zich.

de rest gewoon alfabetisch...
Albuquerque, NM
Atlanta, GA
Augusta, GA
Baltimore, MD
Birmingham, AL
Boston, MA
Charleston, SC
Cheyenne, WY
Denver, CO
El Paso, TX
Fort Lauderdale, FL
Las Vegas, NV
Los Angeles, CA
Miami, FL
New Orleans, LA
New York, NY
Newark, NJ
Oakland, CA
Orlando, FL
Palm Springs, CA
Philadelphia, PA
Phoenix, AZ
Saint Petersburg, FL,
Savannah, GA
Tallahassee, FL
Tempe, AZ
Tucson, AZ
Washington, DC

Kleinere steden...
Annapolis, MD
Boulder, CO
Burlington, VT
Escondido, CA
Flagstaff, AZ
Gettysburg, PA
Harrisburg, PA
Key West, FL
Missoula, MT
Myrtle Beach, SC
Naples, FL
Santa Barbara, CA
Santa Fe, NM
Santa Monica, CA
Williamsburg, VI

En nog vele tientallen dorpen zoals bijv. Moab, Cody, Durango, Sedona en Taos.

In Canada...
Montréal, QC
Niagara Falls, ON
Ottawa, ON
Toronto, ON
Vancouver, BC

Dit jaar komen er o.a. bij...
Banff, AB
Boise, ID
Calgary, AB
Edmonton, AB
Great Falls, MT
Jasper, AB
Kamloops, BC
Portland, OR
Victoria, BC
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Lange lijsten!
Wij voelden ons erg thuis in(willekeurig):
Portland Or, Austin en San Antonio, Miami, Tucson en Albuquerque.
En: Wij zijn nauwelijks in de stad geweest maar ons bezoek aan de Grand Ole Opry in Nashville vergeten wij nooit meer.
In Canada: Quebec (met stip!) en Ottawa.
YH
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Mijn lijstje is niet zo heel erg lang, ondanks 15 reizen naar de VS in 7 jaar tijd.
Oorzaak? Veelal gingen we bij familie op bezoek - meestal de schoonouders in San Antonio, TX.

Het lijstje, te beginnen met wat favorieten:

- San Antonio, TX is dan ook een van mijn favoriete steden: het is een grote stad (de 10e grote stad van de VS) maar zo voelt het absoluut niet. Een leuke binnenstad, met een belangrijk stuk geschiedenis - de Alamo.

- Washington, DC: een andere grote favoriet, waar mijn zwager en zijn vrouw tot voor kort woonden (2 blocks van Union Station vandaan). Er hangt een heel aparte sfeer in de stad, die me zeer aanspreekt, niet in het minst ook door de geschiedenis, en de bijbehorende gebouwen en monumenten.

- San Francisco, CA: geweldig, leuke sfeer, veel te zien, doen en te beleven. We hadden een geweldige B&B aan Alamo Square (schuin tegenover Postcard Row), echt een aanrader. Grootste tegenvaller in SF: Haight-Ashbury - overrated, IMHO...

- New York, NY: eveneens fantastisch, maar scoort bij mij minder hoog dan de eerdere drie.

Voor de rest, in no particular order:
- Denver, CO
- Santa Fe, NM
- El Paso, TX
- Austin, TX
- Westminster, MD (kleine college town)
- Gettysburg, PA
- Bradford, PA (Home of the Zippo Lighter)
- Niagara Falls, NY
- Annapolis, MD
- Alexandria, VA
- Port Aransas, TX
- Laredo, TX / Nuevo Laredo, Mexico

En dan nog heel wat kleinere plaatsjes in Texas in de Hill Country tussen San Antonio en Austin: Boerne, Bandera, Welfare, Comfort (de enige plek ter wereld waar je in 5 minuten tijd "Welfare to Comfort" kunt gaan :lol: ), Gruene, enz. enz.

Dit jaar met onze trip in juni zullen er nog meer steden bijkomen, zoals Charlottesville, VA, Lake Placid, NY, Montpelier, VT, Salem, MA, Boston, MA en dan nog enkele kleinere plaatsen en plaatsjes.

Daarnaast enkele steden in Canada:
- Vancouver
- Whistler
- Kamloops
- Banff
- Jasper
- Calgary
- Edmonton
- Lethbridge
- ...en wederom heel wat kleine plaatsjes tussen de grote steden in

Tot zover...
Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ha, een tx buff!!! Ik vergat nog tiny Port Aransas. Dit jaar weer terug!!
Maar El Paso Dennis?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Texas heeft m'n hart toch wel een beetje gestolen! :D Fijne mensen, heerlijke laid back sfeer, vriendelijk en behulpzaam, en de Hill Country is helemaal fantastisch!

En tja, El Paso... :lol: We moesten er naar toe voor een bruiloft - 10 uur rijden en dan nog steeds in dezelfde staat zijn... geweldig!
Maar 't is zeker niet een stad waarvan ik zeg "kom, daar was het zo gezellig, laten we daar nog eens een keer naar toe gaan!"

(En wat ze me ook niet hadden verteld was dat El Paso op bijna 3800 feet hoogte ligt, en dat alcohol daar 3 x zo hard aankomt :roll: nee, dat vertellen ze me pas als ik de volgende dag met een enorme kater wakker word... :lol: )
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

"El Paso Cityyyyyyeeeeeee, by the Rio Grandeéieeééé (zoiets ...)

Ik heb hier een CD box van the Wranglers, die optreden in Bar D in Durango. Gary Boyd zingt daarop een liedje over El Paso, geweldig meeslepend deuntje, wat nog uren in je hoofd hangt.

Ik heb daar zó genoten, die avond!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer