Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Dacht het inderdaad zo te laten en online vast in te checken, skip the counter.
Dus zeg om 14.30 uur ophalen is ook weer die tijd inleveren?
Had tussen neus en lippen door al gevraagd bij Auto Europe wat het zou kosten en ze vragen dan inderdaad een dag extra (55 euro)
Dus zeg om 14.30 uur ophalen is ook weer die tijd inleveren?
Had tussen neus en lippen door al gevraagd bij Auto Europe wat het zou kosten en ze vragen dan inderdaad een dag extra (55 euro)
Zolang je binnen de X maal 24 uur (+ 30 minuten geloof ik) weer inlevert dan blijft hetzelfde tarief van kracht.
De vraag is alleen of je een voucher reservering ook online kunt inchecken en skip-the-counter werkt. Dat zou ik eerst even proberen. Scheelt weer gezeur bij de balie.
De vraag is alleen of je een voucher reservering ook online kunt inchecken en skip-the-counter werkt. Dat zou ik eerst even proberen. Scheelt weer gezeur bij de balie.
Thanx!
ga meteen even proberen in te checken, hebben we dat vast gehad..
ga meteen even proberen in te checken, hebben we dat vast gehad..
inchecken is gelukt, kan ze de voucher printen... Hoop dat ze niet moeilijk gaan doen over de tijd?
Check-in en skip-the-counter zijn twee aparte zaken. Als je alleen de check-in hebt gedaan moet je nog steeds langs een balie.
En nee, ze doen niet moeilijk over de tijd. Er zijn genoeg mensen die alleen de data selecteren bij het reserveren van een auto en dat gaat ook prima. Alleen als je iets bijzonders hebt gehuurd (pick up, 12 persoons bus, dat soort dingen) dan is er misschien een klein risico dat je mis grijpt.
En nee, ze doen niet moeilijk over de tijd. Er zijn genoeg mensen die alleen de data selecteren bij het reserveren van een auto en dat gaat ook prima. Alleen als je iets bijzonders hebt gehuurd (pick up, 12 persoons bus, dat soort dingen) dan is er misschien een klein risico dat je mis grijpt.
Dacht dat inchecken en skip the line hetzelfde waren?
Ik heb in ieder geval een voucher kunnen printen dus kan nu als het goed is de counter voorbij lopen direct naar de garage?
Ik heb in ieder geval een voucher kunnen printen dus kan nu als het goed is de counter voorbij lopen direct naar de garage?
Als je bent ingecheckt kun je naar een kiosk, maar niet direct een auto uitzoeken.
Je kunt, als je op alamo.com je reservering opzoekt, de tweede stap doen: skip the counter. Daarbij ga je ook akkoord met de huurovereenkomst, decline je de extra verzekeringen (road side plus en inzittendenverzekering) en voer je een betaalmiddel in. Let op: die credit card heb je nodig bij het uitrijden. Daar wordt 1 euro op gereserveerd.
Dan krijg je opnieuw een ding om uit te printen, en daarmee kun je idd direct naar de garage. Helaas werkt dat niet bij veel voucher reserveringen via travel agents, dus als je niet die optie krijgt ligt het vermoedelijk daar aan.
Je kunt, als je op alamo.com je reservering opzoekt, de tweede stap doen: skip the counter. Daarbij ga je ook akkoord met de huurovereenkomst, decline je de extra verzekeringen (road side plus en inzittendenverzekering) en voer je een betaalmiddel in. Let op: die credit card heb je nodig bij het uitrijden. Daar wordt 1 euro op gereserveerd.
Dan krijg je opnieuw een ding om uit te printen, en daarmee kun je idd direct naar de garage. Helaas werkt dat niet bij veel voucher reserveringen via travel agents, dus als je niet die optie krijgt ligt het vermoedelijk daar aan.
Mhhh, Zie zo op mijn telefoon inderdaad geen optie voor skip the line..
Zal nog eens op de pc kijken naar denk dat ik alleen kan inchecken...
Moet ik alleen nog langs een kiosk, is ook zo gebeurt toch?
Zal nog eens op de pc kijken naar denk dat ik alleen kan inchecken...
Moet ik alleen nog langs een kiosk, is ook zo gebeurt toch?
Volgens de voorwaarden haalt Alamo zowel de huur als de borg eraf, klopt dit of is dit net als bij Budget alleen de autohuur?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vorig jaar bij Alamo geen borg gereserveerd (boeking was via Sunnycars, dus prepaid en niet direct bij Alamo).
Omdat de topic heel lang is kon ik de antwoorden op de volgende vragen niet vinden:
- hoe groot is meestaal de borg? Ligt dat aan de verhuurder of is het standaard?
-wordt de borg van cc afgeschreven of alleen gereserveerd en wanneer? bij de reserveren of bij ophalen van de auto?
- hoe groot is meestaal de borg? Ligt dat aan de verhuurder of is het standaard?
-wordt de borg van cc afgeschreven of alleen gereserveerd en wanneer? bij de reserveren of bij ophalen van de auto?
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Borg is afhankelijk van verhuurder. Indien er een borg is dan wordt deze als reservering op je CC gezet bij het afhalen van de auto.
Afgelopen mei bij Avis in MCO (prepaid) was er een borg van 100 dollar op mijn CC.
Afgelopen mei bij Avis in MCO (prepaid) was er een borg van 100 dollar op mijn CC.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik heb vrijwel altijd bij Hertz gehuurd. Ik kan mij helemaal niet heugen dat er borg op mijn cc is gezet. Ik heb wel vaak pre-paid gedaan.
Prepaid: Geen borg of nagenoeg geen.
Pay Later: Geen borg, echter bij pick-up wordt de verwachte huurprijs op je cc gereserveerd.
Pay Later: Geen borg, echter bij pick-up wordt de verwachte huurprijs op je cc gereserveerd.
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Is het ergens te lezen (bij de broker of verhuurder) over hoe hoog de borg evt.is?
En zo niet, wanneer krijg ik dat te horen/zien? Het is wel essentieel om te weten welke bedrag moet ik evt.reserveren.
Is het ergens te lezen (bij de broker of verhuurder) over hoe hoog de borg evt.is?
En zo niet, wanneer krijg ik dat te horen/zien? Het is wel essentieel om te weten welke bedrag moet ik evt.reserveren.
Er wordt _nooit_ en door geen enkele verhuurder (waar dan ook) een bedrag voor borg _ingehouden_ danwel in rekening gebracht.
Wel wordt er meestal bij het ophalen een reservering gedaan ter hoogte van de totale huurprijs die je bij inleveren moet betalen + soms een standaard bedrag ($100 oid) voor brandstof, voor het geval je de auto met een lege tank inlevert. Alamo doet dat niet, Hertz ook niet, de rest weet ik niet.
Een reservering is geen uitgave. Wel is het natuurlijk zo dat het invloed heeft op je bestedingslimiet. Maarja, je moet die auto toch betalen..
Er is geen sprake van eigen risico oid in de US, dus daar wordt ook niets voor gereserveerd.
Wel wordt er meestal bij het ophalen een reservering gedaan ter hoogte van de totale huurprijs die je bij inleveren moet betalen + soms een standaard bedrag ($100 oid) voor brandstof, voor het geval je de auto met een lege tank inlevert. Alamo doet dat niet, Hertz ook niet, de rest weet ik niet.
Een reservering is geen uitgave. Wel is het natuurlijk zo dat het invloed heeft op je bestedingslimiet. Maarja, je moet die auto toch betalen..
Er is geen sprake van eigen risico oid in de US, dus daar wordt ook niets voor gereserveerd.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Dat is toch geen borg? Dat is gewoon het bedrag dat je moet betalen. Dat moet je toch. Vaak hebben wij unlimited miles maar ik heb ooit voor het bedrijf in een bus gereden en daar kwamen later nog km bij (want we hadden iets meer gereden dan in de huur overeenkomst stond). Die werden achteraf van mijn kaart afgeschreven. Maar voor privé reizen heb ik nog nooit borg hoeven betalen of moeten reserveren op mijn CCHinko schreef:Prepaid: Geen borg of nagenoeg geen.
Dat zeg ik toch? Geen borg?
Ik geef het gewoon aan om rekening mee te houden. Stukje service
En wellicht moet borg tussen " " staan.
Ik geef het gewoon aan om rekening mee te houden. Stukje service

En wellicht moet borg tussen " " staan.
dan heb ik een beetje duidelijkheid over "borg". dank jullie wel.
Nu het volgende:
ik ben aan het kijken voor de geschikte auto voor de mooie prijs. Wij denken aan SUV (wij zijn met 4 personen). Voor drie weken in hoogseizoen(juli 2018) 858 euro. Lijkt me redelijke prijs of toch niet??
Ik weet dat ik op verzekeringen moet letten.Zijn er nog andere aandachtspunten? Ik zie dat Budget een stuk goedkoper is dan AVIS.Is dat ook betrouwbare bedrijf? Of is het beter om wat meer te betalen voor de betere service?
Nu het volgende:
ik ben aan het kijken voor de geschikte auto voor de mooie prijs. Wij denken aan SUV (wij zijn met 4 personen). Voor drie weken in hoogseizoen(juli 2018) 858 euro. Lijkt me redelijke prijs of toch niet??
Ik weet dat ik op verzekeringen moet letten.Zijn er nog andere aandachtspunten? Ik zie dat Budget een stuk goedkoper is dan AVIS.Is dat ook betrouwbare bedrijf? Of is het beter om wat meer te betalen voor de betere service?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
we gaan met zen 4 op reis, 2 koppels, 1 koppel getrouwd, 1 samenwonend.
We pikken onze wagen op in Los Angeles.
Nu is de vraag met hoeveel we mogen rijden?
1 persoon + partner of 1 persoon + partner + nog iemand extra ?
(zonder bij te betalen wel te verstaan)
We pikken onze wagen op in Los Angeles.
Nu is de vraag met hoeveel we mogen rijden?
1 persoon + partner of 1 persoon + partner + nog iemand extra ?
(zonder bij te betalen wel te verstaan)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20040 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-