Mijn lijstje is niet zo heel erg lang, ondanks 15 reizen naar de VS in 7 jaar tijd.
Oorzaak? Veelal gingen we bij familie op bezoek - meestal de schoonouders in San Antonio, TX.
Het lijstje, te beginnen met wat favorieten:
- San Antonio, TX is dan ook een van mijn favoriete steden: het is een grote stad (de 10e grote stad van de VS) maar zo voelt het absoluut niet. Een leuke binnenstad, met een belangrijk stuk geschiedenis - de Alamo.
- Washington, DC: een andere grote favoriet, waar mijn zwager en zijn vrouw tot voor kort woonden (2 blocks van Union Station vandaan). Er hangt een heel aparte sfeer in de stad, die me zeer aanspreekt, niet in het minst ook door de geschiedenis, en de bijbehorende gebouwen en monumenten.
- San Francisco, CA: geweldig, leuke sfeer, veel te zien, doen en te beleven. We hadden een geweldige B&B aan Alamo Square (schuin tegenover Postcard Row), echt een aanrader. Grootste tegenvaller in SF: Haight-Ashbury - overrated, IMHO...
- New York, NY: eveneens fantastisch, maar scoort bij mij minder hoog dan de eerdere drie.
Voor de rest,
in no particular order:
- Denver, CO
- Santa Fe, NM
- El Paso, TX
- Austin, TX
- Westminster, MD (kleine college town)
- Gettysburg, PA
- Bradford, PA (Home of the Zippo Lighter)
- Niagara Falls, NY
- Annapolis, MD
- Alexandria, VA
- Port Aransas, TX
- Laredo, TX / Nuevo Laredo, Mexico
En dan nog heel wat kleinere plaatsjes in Texas in de Hill Country tussen San Antonio en Austin: Boerne, Bandera, Welfare, Comfort (de enige plek ter wereld waar je in 5 minuten tijd "Welfare to Comfort" kunt gaan

), Gruene, enz. enz.
Dit jaar met onze trip in juni zullen er nog meer steden bijkomen, zoals Charlottesville, VA, Lake Placid, NY, Montpelier, VT, Salem, MA, Boston, MA en dan nog enkele kleinere plaatsen en plaatsjes.
Daarnaast enkele steden in Canada:
- Vancouver
- Whistler
- Kamloops
- Banff
- Jasper
- Calgary
- Edmonton
- Lethbridge
- ...en wederom heel wat kleine plaatsjes tussen de grote steden in
Tot zover...
Dennis