Twee nachtjes in GC. Ik neem aan in GC Village? Dat biedt je de mogelijkheid om rim-river-rim te lopen. Of South Kaibab naar Bright Angel via de Tonto trail, al zou ik dan toch altijd kiezen om door te lopen naar beneden. Mits beide natuurlijk in goede conditie. Hele gave hike, bucketlist dingetje.
Edit: ik zie nu Williams staan. Ik neem aan refundable? Want er komt altijd wel wat vrij in GC village, gewoon een paar keer per dag checken, credit card bij de hand en direct boeken als er iets vrij is. Controleer wel telkens de beschikbaarheid voor de twee nachten apart, veel meer kans dat je slaagt.
Voor 14 op 15/9 is nu beschikbaarheid bij de Bright Angel Lodge, lodge room 1Q voor $91 incl tax.
Voor de rest ziet het er uit als een hele redelijke en rustige route. Veel focus op CA, en dan met name LA en SF, weinig dagen in Utah. Even proeven aan Yosemite en Zion. Een mooie reden om later nog eens terug te komen

. Wat ook leuk is is om een dagje wine country in te trekken. Wat proeflokalen bezoeken, eventueel georganiseerd vanuit SF.
Wat ga je in Santa Barbara doen dat je er een hele nacht hebt gepland? Misschien slimmer om die nacht nog in LA te blijven?
1750 mijl is prima te doen in 16 dagen, is erg weinig zelfs. Ik houd altijd een bandbreedte van gemiddeld 125 tot max 175 mijl per dag aan voor een goede balans in een road trip.
Qua route kun je overwegen om het rondje LV-Zion-Page-GCNP andersom te rijden en vanaf GCNP richting LA te rijden (eventueel via Joshua Tree NP). Je ruilt dan DV in.