Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Orlando
Orlando
Hallo
In augustus gaan we weer een nieuwe staat bezoeken (florida).
Maar in ons reisschema staat: 3 dagen orlando. We zouden 1e dag het gewoon rustig willen houden en wat rondlopen in orlando. En de 2e dag gaan we disney world bezoeken. Maar voor de 3e dag weten we niet goed wat te doen, want we zijn er niet voor te vinden om nog een pretpark te bezoeken.
Zijn er mensen die mij tips kunnen geven over leuke plaatsen in of rond orlando.
Alvast bedankt!!
In augustus gaan we weer een nieuwe staat bezoeken (florida).
Maar in ons reisschema staat: 3 dagen orlando. We zouden 1e dag het gewoon rustig willen houden en wat rondlopen in orlando. En de 2e dag gaan we disney world bezoeken. Maar voor de 3e dag weten we niet goed wat te doen, want we zijn er niet voor te vinden om nog een pretpark te bezoeken.
Zijn er mensen die mij tips kunnen geven over leuke plaatsen in of rond orlando.
Alvast bedankt!!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
1 dag Disneyworld? Dat zijn 4 pretparken, 2 waterparken en een uitgaanscentrum.
Weet je al WELK Disneypark je wilt gaan bezoeken?
Weet je al WELK Disneypark je wilt gaan bezoeken?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Orlando is voor veel mensen als een vakantiebestemming op zich. Nergens ter wereld vind je zoveel vermaak op 1 lokatie.
* Disneyworld met:
- Magic Kingdom
- MGM Studios
- Animal Kingdom
- Epcot
- Typhoon Lagoon
- Blizzard Beach
- Downtown Disney
* Universal met:
- Universal Studios
- Island of Adventures
- Citywalk
* Seaworld
* Busch Gardens Africa (Tampa)
* Old Town
* International Drive
* Vele Shopping Malls
* Dinnershows
Hieruit kiezen is bijna een onmogelijke opgave. Misschien dat je hier wat ideeen op kunt doen: http://www.florida-vakantie.nl/
* Disneyworld met:
- Magic Kingdom
- MGM Studios
- Animal Kingdom
- Epcot
- Typhoon Lagoon
- Blizzard Beach
- Downtown Disney
* Universal met:
- Universal Studios
- Island of Adventures
- Citywalk
* Seaworld
* Busch Gardens Africa (Tampa)
* Old Town
* International Drive
* Vele Shopping Malls
* Dinnershows
Hieruit kiezen is bijna een onmogelijke opgave. Misschien dat je hier wat ideeen op kunt doen: http://www.florida-vakantie.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alles is te doen maar dan zie je lang niet alles. En je bent gewoon veel geld kwijt.
Een Disneyticket voor 1 dag kost $67. Tel hier nog $45 bij om te mogen Hoppen, $10 voor het parkeren etc.
Animal Kingdom sluit meestal redelijk vroeg. Je zou daarna naar Epcot kunnen gaan.
Zie hieronder een kaartje. Dan krijg je een idee van de schaal van het geheel..

Een Disneyticket voor 1 dag kost $67. Tel hier nog $45 bij om te mogen Hoppen, $10 voor het parkeren etc.
Animal Kingdom sluit meestal redelijk vroeg. Je zou daarna naar Epcot kunnen gaan.
Zie hieronder een kaartje. Dan krijg je een idee van de schaal van het geheel..

- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf heb ik Epcot en Animal Kingdom wel op 1 dag gedaan, maar dat kwam eigenlijk meer omdat ik Epcot helemaal niets vond. Animal Kingdom is op zich niet zo heel groot dus dat was heel goed te doen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alles is te doen. Je kan ook alle 4 de parken op 1 dag doen. Niet dat je dan echt veel lol hebt maar het kan wel...
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij hebben in 2000 echt voor ieder park een hele dag uitgetrokken. Dat was een bewuste keus. We maakten deze reis dan ook speciaal voor de pretparken en niet te vergeten de Kerstversieringen. Dat is werkelijk grandioos.mirdj schreef:Zelf heb ik Epcot en Animal Kingdom wel op 1 dag gedaan, maar dat kwam eigenlijk meer omdat ik Epcot helemaal niets vond. Animal Kingdom is op zich niet zo heel groot dus dat was heel goed te doen.
We hebben denk ik wel zo'n beetje alle attracties gedaan en alle shows gezien. Ook het dagelijks ritueel van de ontsteking van de kerstboomverlichting (18:00 uur) op de div. parken, is een hele belevenis.
In 2 weken bezochten we 8 parken. Tussendoor hadden we het dan nog druk met shoppen......

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dat had ik dus ook. Epcot vond ik zelf niet zo super (maar ik heb ook niet echt aandacht besteed aan World Showcase).mirdj schreef:maar dat kwam eigenlijk meer omdat ik Epcot helemaal niets vond.
Sommige mensen zweren bij Epcot, dus ik weet niet hoe Epcot bij jullie gaat vallen

Maar mocht je Epcot enorm leuk vinden, dan zul je zeker niet aan een combidag met Animal Kingdom genoeg hebben. Waarschijnlijk zelfs dan niet eens aan een hele dag

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij krijgen inderdaad ook weken vol met pretparken en shoppen
Kennedy Space Centre is idd een goede tip maar er je kunt ook zwemmen met dolfijnen in Discovery Cove (dichtbij SeaWorld). Ook zijn er genoeg dingen te doen in Kissimmee zoals bijv. Gatorland, Ripley's Believe it or not, helicopter tours, dinnershows (Arabian Night is een hele goede), enz. enz.

Kennedy Space Centre is idd een goede tip maar er je kunt ook zwemmen met dolfijnen in Discovery Cove (dichtbij SeaWorld). Ook zijn er genoeg dingen te doen in Kissimmee zoals bijv. Gatorland, Ripley's Believe it or not, helicopter tours, dinnershows (Arabian Night is een hele goede), enz. enz.
Sea World zou ook leuk zijn voor een derde dag. Space coast is ook niet al te ver weg...Als je in Orlando bent MOET je eigenlijk ook gaan sjoppen en als je dat niet een hele dag wilt, ben je toch zo al snel een halve dag kwijt (ik in ieder geval wel). Duck walk bij Peabody hotel is ook wel grappig voor een uurtje vermaak. Verder zijn we ook wel eens in een leuk plaatsje vlakbij Orlando geweestt. Weet allen niet meer of het nou Winterpark of Winterhaven was. Kun je ook een boottochtje over het meer maken.
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
Welk park is nu het ideaalst voor kleine kinderen? Dus waar die grote disney figuren rondlopen, eventueel shows ... rides voor kleintjes?Njit schreef:Orlando is voor veel mensen als een vakantiebestemming op zich. Nergens ter wereld vind je zoveel vermaak op 1 lokatie.
* Disneyworld met:
- Magic Kingdom
- MGM Studios
- Animal Kingdom
- Epcot
- Typhoon Lagoon
- Blizzard Beach
- Downtown Disney
Sandy
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Sandy mijn zoontje vond toen MGM en Magic Kingdom ontzettend leuk. MGM is een heel stuk kleiner als Magic Kingdom.
Wij gaan volgend jaar ook (hij is dan 6 jaar) en wil heel graag weer naar Magic Kingdom en Animal Kingdom (hij is dol op dieren).
Oh ja ik vergeet Sea World en dan met name de Honden show (Pet show) en Shamu was helemaal top.
Oh nog een ps, mijn zoontje was bij het eerste bezoek 18 maanden (erg jong) en in 2005 (Seaworld) was hij 3 1/2).
Wij gaan volgend jaar ook (hij is dan 6 jaar) en wil heel graag weer naar Magic Kingdom en Animal Kingdom (hij is dol op dieren).
Oh ja ik vergeet Sea World en dan met name de Honden show (Pet show) en Shamu was helemaal top.
Oh nog een ps, mijn zoontje was bij het eerste bezoek 18 maanden (erg jong) en in 2005 (Seaworld) was hij 3 1/2).
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grote Disney figuren lopen overal wel rond. Ze zijn per park anders aangekleed.
Disney heeft een handig overzicht van attracties per leeftijdscategorie. Zie hier: Link
Disney heeft een handig overzicht van attracties per leeftijdscategorie. Zie hier: Link
Souraia hoeveel dagen ben jij geweest naar Disney World? Als je erop instelt dat je maar 1 dag (of 2 dagen) gaat dan moet dat toch ook te doen zijn? Toen wij naar DC gingen hebben wij ook in 1 dag veel kunnen zien en doen, terwijl iedereen zei dat je daar zeker 3 dagen voor uit moet trekken. En dat kan ook, maar als je erop instelt .....
Sandy
-
- Amerika-expert
Zelf vindt ik Seaworld het leukst.
Maar moet zeggen dat ik Animal Kingdom ook erg leuk vind.
Magic Kingdom is bijna een kopie van Eurodisney en lijkt me zonde om daar voor te kiezen als je maar een paar dagen hier hebt.
Al is er in Orlando wel het huis van Mickey te bewonderen en dat is wel grappig om te zien denk ik voor kleine kinderen. In Parijs is dat niet volgens mij.
Maar moet zeggen dat ik Animal Kingdom ook erg leuk vind.
Magic Kingdom is bijna een kopie van Eurodisney en lijkt me zonde om daar voor te kiezen als je maar een paar dagen hier hebt.
Al is er in Orlando wel het huis van Mickey te bewonderen en dat is wel grappig om te zien denk ik voor kleine kinderen. In Parijs is dat niet volgens mij.
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Je kunt voor de Disney parken ook kiezen voor bijv. het Magic Your Way ticket. Je kunt dan voor het x-aantal dagen dat je kiest (bijv. Magic Your Way 5 dagen ticket) zelf kiezen welk van de parken je doet. Deze tickets zijn 14 dagen geldig vanaf de eerste dag dat je ze gebruikt. Je kunt er ook nog de 'hopper' optie aan toe voegen zodat je op dezelfde dag tussen meerdere parken kunt pendelen.
Bianca
Bianca
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1971 Weergaves
-
Laatste bericht door ADE01