Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat oudere camper huren

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Wat oudere camper huren

Bericht door Moniquemichiel »

Hoi,

We zijn na onze kampeeravonturen in ons tentje eigenlijk toe aan een " vast bed" . Ik heb een offerte aangevraagd maar schrik nogal van de prijs..... tja, was natuurlijk anders gewend want we namen steeds ons tentje mee. We ontkomen niet aan het hoogseizoen. De eerste offerte is al 3000 euro voor 3 weken..... en dat is alleen de huur van de camper :shock:

Nu ben ik ook op een site gekomen met campers die niet gloednieuw zijn. Dat scheelt nogal in prijs. Iemand hier ervaring mee????? Travelhome van de ANWB.

Groetjes,
Monique
hemmie
Amerika-expert

Re: Wat oudere camper huren

Bericht door hemmie »

Ik heb in het verleden wel bij Travelhome gehuurd, had toen nog niets met anwb te maken, was prima.
Maar de leeftijd van een camper hangt af van de verhuurder, niet van de tussenpersoon. Je moet dus kijken bij welke verhuurder je terecht komt. Cruise America heeft over het algemeen oudere campers, en is dus ook meestal wat voordeliger. Maar die zijn vast zijn alleen via Travelhome te boeken.
Terug in Texas!
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Voor een eerlijk vergelijk hoeveel duurder het is moet je ook wel de kosten van een huurauto voor die 3 weken eraf trekken. Die heb je nu nl. niet nodig.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Moniquemichiel
Amerikakenner

Ja, dat heb ik uiteraard ook bedacht maar dan nog....... gewoon even wennen :D
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Een camper is over het algemeen niet goedkoper dan auto en hotel, dus je moet het echt doen omdat je dat graag wil. Als het je om de goedkoopste optie gaat hoef je geen camper te huren.
Terug in Texas!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Precies; een camper kan comfortabel zijn, maar is zeker niet goedkoper.
Ik betaal (deep south) voor drie weken €650 voor een standaard SUV en €1750 voor 21 overnachtingen. Met €2400 is dat nog steeds 20% goedkoper. (waarschijnlijk is het werkelijke verschil nog wat groter door minder benzineverbruik én geen extra kosten voor camping/staplaatsen)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Moniquemichiel
Amerikakenner

We hebben ervaring met reizen in de VS en willen liever niet in hotels. We vinden het juist zo leuk om lekker 's avonds buiten te zitten, je eigen potje te koken etc. Het tentkamperen wordt wat lastiger, ondanks onze exped matten toch steeds moeilijker met de rug van mijn man. Vandaar onze oriëntatie.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Welke periode gaan jullie? Wij gaan half april, 5 weken. Huur camper 3300.
Wel kortingen voor o.a. vroegboeken.
En we hebben dan niet de goedkoopste optie omdat we en wat grotere camper wilden. Geboekt bij Tioga Tours.
Moniquemichiel
Amerikakenner

Ik kijk voor eind juli, zitten vast aan de zomervakantie.
Jacostar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jacostar »

Klopt een RV is niet goedkoper, maar waarom wordt in de kostenvergelijking met het huren van een auto en hotels altijd het "uit eten" buiten beschouwing gelaten.
Ik ben net terug van 3 fantastische weken in een rv en wij zijn maar 2 keer uit eten geweest en hebben de overige dagen lekker ons eigen maaltje verzorgt. Vaak met een prachtig uitzicht.
Wilde ik toch graag even noemen.... uit eten is een keuze wanneer je in een rv reist en een must met hotels. :wink:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Daar ben ik het niet mee eens.

Wij eten regelmatig een lichte maaltijd in de hotelkamer. Lekker kaasje, stukje brood, mooi glas wijn, leuke film, helemaal prima. Of we halen iets vers gemaakts bij een supermarkt (op dat gebied ben ik fan van Safeways/Vons).
Jacostar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jacostar »

@roelb
Tuurlijk mee eens, maar ik denk wel dat er verschil is in de grotere keuzevrijheid mbt eten in een rv tov hotelleven. Ik durf met enig risico te stellen dat je met een hotelreis vaker dan twee keer in drie weken in een restaurant eet. En ik hou me meestal aan 3 maaltijden / maaltijdjes per dag.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Tuurlijk gaan wij ook wel eens lekker uit eten op vakantie. Maar dat gaat dan niet zozeer om het feit dat er gegeten moet worden, maar om te genieten. En dan kiezen we wel vaak voor wat goeds. En anders heeft iets onderweg, of inderdaad wat lekkers op de kamer de voorkeur. Dan kan er tenminste ook echt een mooi glas wijn bij :-) Wij eten ook echt niet meer dan twee keer per dag, en ontbijt is meestal wel geregeld in een hotel. En zo niet, dan komt er gewoon een supermarktbrood en wat kaas uit de koeltas.

Qua kosten durf ik wel te stellen dat wij met een roadtrip auto+hotel niet meer of minder kwijt zijn aan eten dan dat we met een camper zouden reizen. Ga je inderdaad altijd uit eten dan ligt dat anders, eens.
Gast

Bericht door Gast »

Jacostar schreef:@roelb
Tuurlijk mee eens, maar ik denk wel dat er verschil is in de grotere keuzevrijheid mbt eten in een rv tov hotelleven. Ik durf met enig risico te stellen dat je met een hotelreis vaker dan twee keer in drie weken in een restaurant eet. En ik hou me meestal aan 3 maaltijden / maaltijdjes per dag.
Volgens mij ging de discussie puur over huur camper versus auto.

Overnachten op een parkeerplaats of in het wild (voor zover is toegestaan) is dan ook geen vergelijking, want ook met een auto kun je in een tentje ipv hotels gaan slapen en zelf koken.

Los van het comfort, kosten, koken, slapen aspect is het een persoonlijke voorkeur, maar een camper is in een totale kosten vergelijking met gelijke kilometers bijna altijd duurder.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Eigenlijk is het niet te vergelijken. Over het algemeen reizen wij met huur auto door de VS. We hebben ook een reis door Canada gemaakt met de camper. Dit was een onvergetelijke reis en niet te vergelijken met de andere reizen. Groot voordeel van de camper is dat je alles bij je hebt. een eigen toilet is toch heel fijn wanneer je onderweg bent. In de natuurparken is het heelrijk om lekker te relaxen in/bij je camper. Dit is met een auto toch anders. Grote nadeel is dat (afhankelijk van de grote) een camper lastig is te manoeuvreren. Op drukke parkeerplaatsen is dat lastig ook om een plekje te vinden. Bezoek je veel steden dan is mijn mening dat je beter af bent met een huurauto en hotels. Bezoek je voornamelijk natuurparken dan is het met de camper heerlijk. Daarnaast vonden wij het ook heerlijk om met het gezin ’s avonds een vuurtje te stoken, geen tv of internet. En ja dat kan ook met huurauto en (huur)tent, maar een camper is dan wel weer lekker comfortabel.
Resume: een camper is duurder dan een huurauto (reken op 1000 euro per week in het hoogseizoen, buiten het hoogseizoen zijn de prijzen trouwens aanzienlijk lager). Door zelf te koken bespaar je behoorlijk t.o.v. een huurauto met hotels en elk dag uiteten. Goedkoopst is natuurlijk de kleinste huurauto met de kleinste tent en dan op pad. Maar goed het zijn eigenlijk drie verschillende vakanties: huurauto met hotels, huurauto met tent, camper.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Moniquemichiel schreef:
Nu ben ik ook op een site gekomen met campers die niet gloednieuw zijn. Dat scheelt nogal in prijs. Iemand hier ervaring mee?????

Groetjes,
Monique
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Onze campers waren tot nu toe redelijk nieuw. Er is natuurlijk wel meer " geleefd" in een oudere camper, ik weet niet of ik dat zelf fijn zou vinden. Ik denk dan aan kastjes die niet meer goed sluiten en openvliegen tijdens het rijden, zijn de bedden nog wel goed, is de badkamer nog fris? Maar daar is de prijs dan ook naar. Lastige afweging.

Is zo'n Jucy of Campervan niks voor jullie? Is toch kamperen maar niet op een slaapmatje.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Moniquemichiel
Amerikakenner

Is zo'n Jucy of Campervan niks voor jullie? Is toch kamperen maar niet op een slaapmatje.
Vorig jaar zo'n Jucy camper mogen bekijken. We hebben ervaring met hoog slapen en vinden dat niet echt prettig dus dat valt af. Je hebt dan inderdaad wel een vlak bed maar als je er 's nachts uitmoet is dit toch niet fijn. Misschien sparen we gewoon even door voor 2019. :thumbup:

Je opmerking over kastjes e.d die open gaan enzo daar heb ik het inderdaad over, dat soort ongemakken. Ik hoopte eigenlijk dat dat mee zou vallen want wat is oud en hoe is het onderhoud. ( We rijden zelf in een auto van 32 jaar oud :lol: ) Dus daarom de ervaringsvraag.

groetjes,
Monique
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

De camper die wij in Canada hadden was behoorlijk gebruikt. Toch was hij schoon en hebben we geen last gehad van kastje die ongewenst open gingen. Wel was er een la die het hele seizoen niet te openen was volgens de verhuurder. Een uurtje rommelen en wij hadden dat opgelost. Ik zou er zo weer huren.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Wij hadden een praktisch nieuwe camper en een lade die we nooit meer dichtkregen :D.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Terpies schreef:Los van het comfort, kosten, koken, slapen aspect is het een persoonlijke voorkeur, maar een camper is in een totale kosten vergelijking met gelijke kilometers bijna altijd duurder.
Dat hangt ook af van het aantal reizigers, denk ik. Wij hebben 2x een camperreis gemaakt met 6 personen. Auto + hotels was voor ons duurder geweest, omdat je een grote auto moet huren en bijna altijd minstens 2 kamers moet boeken. Plus uit eten met 6 personen i.p.v. zelf koken loopt ook op.

Wij hadden de 2e keer een camper die nog geen jaar oud was, maar de koelkast viel om de haverklap uit, een lade vloog altijd open bij het rijden en de hendel die we moesten uittrekken om het toiletreservoir te ledigen, blokkeerde. Ik geloof dus niet meer zo in oud vs. nieuw :) . Je moet er ook een beetje geluk mee hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer