Roelarex schreef:Die foto van The Narrows, wat een nieuwjaarsduik...
Toen wij er maandag waren was het er nog drukker dan op de foto. Wij hebben alleen gepootje-baad aan het eind van de river walk.
Op een gegeven moment dreigde er slecht weer (wij waren toen bij de snackbar bij de lodge) maar de mensen met gehuurde schoenen en stokken stapten nog en masse in de shuttle richting the Narrows.
In de Grand Canyon hebben we weinig drukte ervaren. Er waren wel veel mensen maar hetvoelde rustiger, er was ruim voldoende plek om je rust te vinden. Bryce idem. Zion viel ons echt tegen wat dat betreft.
Lig nu in vegas aan de pool bij the Mirage en dat voelt nog rustiger
Benieuwd wat Yosemite ons over enkele dagen gaat brengen!
Een paar dagen geleden in Yosemite geweest en wat viel dat tegen qua drukte. We zaten in housekeeping camp en we hadden het idee op een camping in Spanje te zitten. Druk, lawaai, continu barbecue geuren. Nooit meer. We deden de panorama trail en dat is leuk want minder druk.
We zijn op dit moment on Zion en het is druk al hebben we niet op bussen moeten wachten. De narrows hebben we niet gedaan wegens flashfloods en op de andere trails was het echt behoorlijk druk. In de file naar boven en naar onderen .
Ik vind Amerika geweldig, prachtig en ik denk dat ik heimwee ga krijgen als ik naar huis moet maar ik zou graag wat minder in het massa toerisme zitten
Ik snap je frustratie. Je zit natuurlijk wel in het toppunt van het hoogseizoen. Mocht je in staat zijn in andere periodes te reizen dan zal het wel rustiger zijn. Of andere regio's.
Over Zion op dit moment: in hoeverre is dit nog een beetje te omzeilen door de allereerste shuttlebus te nemen? Niet meteen beginnen te lachen, maar wij willen als het even kan de Angels Landing hike(!) doen, in het weekend(!!), midden in het hoogseizoen(!!!). Tja, het is niet anders..
Scheelt vroeg zijn veel, of is het daar polonaise van zondopkomst tot zonsondergang?
Wij waren in Zion in het weekend voor Independence Day (toch een van de drukste weekenden) en hebben Observation Point en The Narrows gelopen.
Beide keren hebben we de eerste bus (om 6:00 uur) genomen. Hierdoor hebben we The Narrows tot Big Springs helemaal alleen gelopen, zonder iemand tegen te komen. Op de terugweg werd het steeds drukker, waarbij het soms inderdaad op een nieuwjaarsduik leek. De ervaring van de heenweg was toen echter al onvergetelijk!
Onze ervaring is dat je de drukte dus zeker kunt ontlopen door vroeg op te staan en de eerste bus te nemen.
Als je de drukte wil vermijden hoef je meestal maar één van de langere trails te doen.
In Yosemite hebben we dit jaar met de eerste bus naar de start van Vernal Falls, heel de trail was trouwens goed te doen in vergelijking met andere jaren. Eenmaal voorbij Vernal was het volk al goed uitgedund. Dan verder naar Nevada, hier enkel nog wat volk rond de waterval zelf. Dan zijn we verder gegaan naar Half Dome en kwamen we maar sporadisch enkele mensen tegen.
Het is hoe dan ook logisch dat het in de vallei druk is. Als ik hoor hoeveel mensen er naar de VS trekken met voorgekauwde reisprogramma's die je enkel een bezoek aan de vallei toelaten omdat er niet meer tijd toegelaten is. Iedereen komt toe... trekt wat foto's van de bekendste en gemakkelijk toegankelijke waterval en terug de wagen in want ze moeten nog 450km afleggen.
Ook Zion viel best mee vorige week in vergelijking met andere jaren. Dit jaar Angels Landing kunnen aflopen. Op het eerste deel redelijk wat volk, tot Walters wiggles daarna viel het best mee. Angels Landing afgelopen in 2,5uur.... heen en terug.
Op het geasfalteerde deel van The Narrows liep er veel volk maar eenmaal met de voetjes in het water was het ook best te doen. Als je dan eenmaal wat verder gaat ben je de seizoenstoerist voorbijgelopen en ben je de drukte voorbij.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Hierbij een link naar de onderzoeksresultaten die Yellowstone National Park heeft laten uitvoeren. De onderwerpen waren de alsmaar toenemende drukte, infrastructuur etc.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.