Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Oplichting Autoverhuur
Re: Oplichting Autoverhuur
Onze laatste Amerika trip lukte het me niet om bij Alamo skip-the-counter te regelen. Toen kregen we ook bij Alamo Denver het hele riedeltje, uit ons reisverslag:
"De meneer achter de balie denkt meer aan zijn eigen salescommissie. De midsize SUV die wij geboekt hebben zou nauwelijks de berg op kunnen komen, dus dringend advies voor een upgrade. Nee! Dan toch wel roadside assistance? Alle doemscenario's komen voorbij, van hagel zo groot als kiezelstenen tot een lekke band 250 mijl van de bewoonde wereld. Jaja, hij weet het mooi brengen, maar we trappen er niet in. Bij de volle tank geeft hij het dus maar op en kunnen we eindelijk een auto uit gaan zoeken."
Dan scheelt het zeker als je vaker in Amerika bent geweest of dit forum goed hebt gelezen, anders moet je toch sterk in je schoenen staan om hier niet op in te gaan. Wat een verademing was Nieuw Zeeland deze winter. Gewoon je reservering overhandigen, geen rare vragen of verkooptechnieken en twee keer een spiksplinternieuwe auto met gratis upgrade meekrijgen.
"De meneer achter de balie denkt meer aan zijn eigen salescommissie. De midsize SUV die wij geboekt hebben zou nauwelijks de berg op kunnen komen, dus dringend advies voor een upgrade. Nee! Dan toch wel roadside assistance? Alle doemscenario's komen voorbij, van hagel zo groot als kiezelstenen tot een lekke band 250 mijl van de bewoonde wereld. Jaja, hij weet het mooi brengen, maar we trappen er niet in. Bij de volle tank geeft hij het dus maar op en kunnen we eindelijk een auto uit gaan zoeken."
Dan scheelt het zeker als je vaker in Amerika bent geweest of dit forum goed hebt gelezen, anders moet je toch sterk in je schoenen staan om hier niet op in te gaan. Wat een verademing was Nieuw Zeeland deze winter. Gewoon je reservering overhandigen, geen rare vragen of verkooptechnieken en twee keer een spiksplinternieuwe auto met gratis upgrade meekrijgen.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben een camper voor onze a.s. 1e camperreis komende zomer in Amerika geboekt, maar willen wrs voor de laatste paar dagen nog een auto huren. Ik denk dat te doen bij Alamo en wil het graag van te voren reserveren.Weet je nu wel zeker dat de rate die door de verkoper gemaakt is inclusief alle verzekeringen is? En dat je ook niet hebt getekend voor een CDW/LDW en EP daily charge?
Kunnen jullie me tips/info geven over alle benodigde en overbodige verzekeringen en extra's die me worden aangeboden/aangesmeerd

Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat wel en niet nodig/verstandig is.
Ik zou zeggen, check het autohuur topic en daar staat alles in dat je wil weten
viewtopic.php?f=30&t=66390

viewtopic.php?f=30&t=66390
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Doen ze dit alleen bij buitenlanders. Ik heb jarenlang minstens eens per maand een auto gehuurd en niemand heeft ooit iets gezegd over een grotere auto, terwijl ik altijd d kleinste auto huurde.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Men probeert uiteraard te profiteren van de "tourist" die na een lange vlucht voor het eerst in de VS aankomt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Klopt helemaal. We huren al jaren bij Alamo en we krijgen steeds minder vragen. Zij zien ook wel dat we nooit extra's nemen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Na al die verhalen over verkooptechnieken etc. toch even iets positiefs. Wij hadden in 2015 bij Budget Denver een auto gehuurd, De auto was op dat moment niet voorradig en de vriendelijke dame achter de balie bood ons voor dezelfde prijs een upgrade aan die we uiteraard hebben geaccepteerd. Geen enkele poging van haar om ons extra verzekeringen aan te smeren. Gewoon snel afgehandeld en in een mum van tijd konden we wegrijden. Zo kan het dus ook, maar toegegeven dit is wel uitzonderlijk want de eerste keer dat we een auto huurden (bij Dollar LA) probeerden ze het wel. We zijn er niet op ingegaan dankzij de informatie die we van tevoren hier op het forum hadden gelezen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Deze zomer hebben we ook bij Budget in Miami gehuurd.
Lange rij en het ging erg langzaam aan de balie.
Na 2 uur eindelijk aan de beurt.
Beneden waren er maar 2 auto's en de kleinste die duidelijk onder klasse fullsize zat moesten we meenemen.
Niet mee akkoord gegaan en de grotere meegekregen.
Die auto begon naar paar dagen te zeuren op het dashboard dat service nodig was.
Op dat moment waren we net begonnen aan de rondreis en durfden het niet aan om hier paar duizend mijl meeterijden.
Gebeld en in Tampa na de buschgardens na het vliegveld gereden.
Daar werdt door de manager verweten dat we zelf met de auto hadden lopen rotzooien.Iniedergeval drama.
Uiteindelijk een auto meegekregen.
In Miami hadden we tolpas aangevraagd.
Deze zit in de auto.
Echter toen we uiteindelijk gebruik gingen maken van de tolweg en door sunpass gingen rijden heb ik een rood kruis gezien.
Op vliegveld bij inleveren een bon van 0 gehad.Terwijl sunpass na huurperiode gerekend zou worden.
Wordt dit tegelijkertijd met je tol afgeschreven?
Het zit me niet lekker dus ga ik de klantenservice mailen om te vragen hoe het geregeld is.
Ook heeft er ruim een week na beginhuur een bedrag van 90 dollar on hold gestaan.
Voor accidentals gaven ze aan.Na hierover geklaagd te hebben hebben ze het bedrag weer vrij gegeven.
Budget is ons erg slecht bevallen.Geen gezeur over upgrades of extra verzekeringen.Maar de service en behandeling was ronduit bagger.Geen wagens beschikbaar bijna en een kleinere auto mee willen geven is zelfs schandalig.
17 keer ergens anders gehuurd zoals Alamo,National en Dollar.Dit nog nooit meegemaakt.Nooit meer budget voor ons in ieder geval
Lange rij en het ging erg langzaam aan de balie.
Na 2 uur eindelijk aan de beurt.
Beneden waren er maar 2 auto's en de kleinste die duidelijk onder klasse fullsize zat moesten we meenemen.
Niet mee akkoord gegaan en de grotere meegekregen.
Die auto begon naar paar dagen te zeuren op het dashboard dat service nodig was.
Op dat moment waren we net begonnen aan de rondreis en durfden het niet aan om hier paar duizend mijl meeterijden.
Gebeld en in Tampa na de buschgardens na het vliegveld gereden.
Daar werdt door de manager verweten dat we zelf met de auto hadden lopen rotzooien.Iniedergeval drama.
Uiteindelijk een auto meegekregen.
In Miami hadden we tolpas aangevraagd.
Deze zit in de auto.
Echter toen we uiteindelijk gebruik gingen maken van de tolweg en door sunpass gingen rijden heb ik een rood kruis gezien.
Op vliegveld bij inleveren een bon van 0 gehad.Terwijl sunpass na huurperiode gerekend zou worden.
Wordt dit tegelijkertijd met je tol afgeschreven?
Het zit me niet lekker dus ga ik de klantenservice mailen om te vragen hoe het geregeld is.
Ook heeft er ruim een week na beginhuur een bedrag van 90 dollar on hold gestaan.
Voor accidentals gaven ze aan.Na hierover geklaagd te hebben hebben ze het bedrag weer vrij gegeven.
Budget is ons erg slecht bevallen.Geen gezeur over upgrades of extra verzekeringen.Maar de service en behandeling was ronduit bagger.Geen wagens beschikbaar bijna en een kleinere auto mee willen geven is zelfs schandalig.
17 keer ergens anders gehuurd zoals Alamo,National en Dollar.Dit nog nooit meegemaakt.Nooit meer budget voor ons in ieder geval
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
ter info:Die auto begon naar paar dagen te zeuren op het dashboard dat service nodig was.
Op de binnenkant van de deur aan de bestuurderskant zit een soort aanplaksticker waarop je oa. de kilometerstand voor een volgende beurt kan vinden. Ik weet dat forumlid Markro hier wel eens een foto van heeft geplaatst maar dat kan ik nu even niet vinden. Controleer dat altijd even icm met de werkelijke kilometerstand op de teller. Ga je er tijdens je vakantie overheen, dan kan je er voor kiezen om die auto dan dus niet mee te nemen.
Verder de vraag wat voor service er aangegeven wordt? Ik krijg bijna elke vakantie wel de melding over bv bandenspanning op het dashboard. Even bijvullen en t is meestal weer in orde voor de rest vd vakantie. Hou er rekening mee dat er 1000-den km's mee worden gereden en er meestal tussen de verhuren in alleen een korte schoonmaakbeurt is. Pas als er iets op het dash komt te staan kijken ze naar bv olie en dergelijke.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Sunpass kan enkele weken/maanden duren voordat dit verrekend wordt. Kan ook in delen verrekend worden. Als het goed is (tenminste wel bij Alamo en AVIS) krijg je een email met een link waar je de specificatie kunt bekijken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Bij ons begon het al reeds voor het vertrek bij het wijzigen van de vlucht zie:viewtopic.php?f=30&t=67225
Eenmaal daar aangekomen (19:00uur) proberen we onze wagen af te halen zonder iets te zeggen over onze geboekte afhaaltijd die in werkelijkheid een dag later was (2:30uur).
De oude man achter de balie zit te sukkelen op de pc, na enkele min. geeft hij ons een papier om te tekenen waarop staat dat we nog 1000$ moeten bijbetalen. Ik zeg dat de wagen reeds volledig is betaald en weiger te tekenen (zeg zelf nog niets van vervroegd vliegtuig). De man begrijpt er niets van en moet er hulp bijhalen.
Er komt iemand bij die er de eerste 5minuten ook geen jota van snapt maar daarna wel de geboekte ophaaldatum en uur opmerkt. De oude man maakt mij daarop attent en ik gebaar mij van den domme.
De man zegt dat hij het voertuig nu niet kan meegeven en stelt voor om een ander voertuig te huren voor 1 dag, dit zou 200$ kosten maar voor mij is dit te veel en weiger. De oude man zoekt nogmaals hulp, die raadt ons aan om om 12:01 am terug te komen en dat dan het probleem moet opgelost zijn. Ik vraag hem om dit op de bestelbon te schrijven die hij me eerder wou laten tekenen en dat ik graag deze bon zou meekrijgen (voor het geval er later iemand anders achter de balie zit).
Wij ons enkele uren gaan bezig houden op de luchthaven (eten en slapen).
Om 12:00 terug naar de Budget balie.
Zoals gedacht zit er nu iemand anders achter de balie. Ik probeer zonder veel uitleggen onze wagen te krijgen maar ook dit lukt niet zonder slag of stoot. De persoon zegt dat we 2uur te vroeg zijn en dat ons voertuig niet klaar is!!! Ik zeg haar dan pas dat we hier 5uur eerder reeds waren en het voertuig toen al klaar was maar dat we dit niet mee wilden nemen omdat we te veel moesten bijbetalen en dat haar collega's me hadden aangeraden om de volgende dag (12:01 is de volgende dag) terug te komen. Ik toon ook de geannuleerde bestelbon waarop dit geschreven staat. De persoon voelt zich duidelijk gepakt en verlaat haar station met onze geannuleerde bestelbon die ze op nogal onbeschofte manier uit mijn handen had getrokken.
Ze laat ons daar een minuutje of 10 wachten (10 minuten wachten na een dag onderweg te zijn geweest van DUS-LHR-SFO, slecht gegeten en net stijf als een plank wakker geworden in een oncomfortabele zetel in de luchthaven helpt niet echt voor ons gemoed waardoor de sfeer nog grimmiger wordt).
Als ze terug komt (met hulp) is de wagen plots wel klaar maar begint ze moeilijk te doen met al de extra drivers die we willen. (was gratis ten tijde van boeking dus waarom hier geen gebruik van maken?) Was blijkbaar te veel werk en probeert ook hier een duit aan te verdienen, we blijven op onze strepen staan. Enkel 1 probleem, ik en vrouw zijn getrouwd. Vrienden zijn niet getrouwd en hebben slechts kredietkaarten die op de vrouw haar naam staat. Conclusie: man mag niet met auto rijden omdat hij geen kredietkaart kan voorleggen. We proberen hier nog verhaal te halen maar omdat we terug worden afgesnauwd "i'm only following the book!!!!" en omdat we allemaal moe zijn en nog een half uur moeten rijden laten we het varen.
De vrouw in kwestie vind het blijkbaar leuk en bij het verlaten van de balie zegt ze nog leuk "and if you would like to let your friend to drive...... i wouldn't, if he drives and gets pulled over or gets into an accident the whole contract expires" met een smile van oor tot oor. Hebben hier geen gehoor meer aan gegeven en direct de wagen gaan zoeken.
De €1000 die trouwens voor enkele dagen gereserveerd was op mijn CC is nooit aangerekend geweest en stond na een week niet meer in op mijn afschriften vermeld.
Eenmaal daar aangekomen (19:00uur) proberen we onze wagen af te halen zonder iets te zeggen over onze geboekte afhaaltijd die in werkelijkheid een dag later was (2:30uur).
De oude man achter de balie zit te sukkelen op de pc, na enkele min. geeft hij ons een papier om te tekenen waarop staat dat we nog 1000$ moeten bijbetalen. Ik zeg dat de wagen reeds volledig is betaald en weiger te tekenen (zeg zelf nog niets van vervroegd vliegtuig). De man begrijpt er niets van en moet er hulp bijhalen.
Er komt iemand bij die er de eerste 5minuten ook geen jota van snapt maar daarna wel de geboekte ophaaldatum en uur opmerkt. De oude man maakt mij daarop attent en ik gebaar mij van den domme.
De man zegt dat hij het voertuig nu niet kan meegeven en stelt voor om een ander voertuig te huren voor 1 dag, dit zou 200$ kosten maar voor mij is dit te veel en weiger. De oude man zoekt nogmaals hulp, die raadt ons aan om om 12:01 am terug te komen en dat dan het probleem moet opgelost zijn. Ik vraag hem om dit op de bestelbon te schrijven die hij me eerder wou laten tekenen en dat ik graag deze bon zou meekrijgen (voor het geval er later iemand anders achter de balie zit).
Wij ons enkele uren gaan bezig houden op de luchthaven (eten en slapen).
Om 12:00 terug naar de Budget balie.
Zoals gedacht zit er nu iemand anders achter de balie. Ik probeer zonder veel uitleggen onze wagen te krijgen maar ook dit lukt niet zonder slag of stoot. De persoon zegt dat we 2uur te vroeg zijn en dat ons voertuig niet klaar is!!! Ik zeg haar dan pas dat we hier 5uur eerder reeds waren en het voertuig toen al klaar was maar dat we dit niet mee wilden nemen omdat we te veel moesten bijbetalen en dat haar collega's me hadden aangeraden om de volgende dag (12:01 is de volgende dag) terug te komen. Ik toon ook de geannuleerde bestelbon waarop dit geschreven staat. De persoon voelt zich duidelijk gepakt en verlaat haar station met onze geannuleerde bestelbon die ze op nogal onbeschofte manier uit mijn handen had getrokken.
Ze laat ons daar een minuutje of 10 wachten (10 minuten wachten na een dag onderweg te zijn geweest van DUS-LHR-SFO, slecht gegeten en net stijf als een plank wakker geworden in een oncomfortabele zetel in de luchthaven helpt niet echt voor ons gemoed waardoor de sfeer nog grimmiger wordt).
Als ze terug komt (met hulp) is de wagen plots wel klaar maar begint ze moeilijk te doen met al de extra drivers die we willen. (was gratis ten tijde van boeking dus waarom hier geen gebruik van maken?) Was blijkbaar te veel werk en probeert ook hier een duit aan te verdienen, we blijven op onze strepen staan. Enkel 1 probleem, ik en vrouw zijn getrouwd. Vrienden zijn niet getrouwd en hebben slechts kredietkaarten die op de vrouw haar naam staat. Conclusie: man mag niet met auto rijden omdat hij geen kredietkaart kan voorleggen. We proberen hier nog verhaal te halen maar omdat we terug worden afgesnauwd "i'm only following the book!!!!" en omdat we allemaal moe zijn en nog een half uur moeten rijden laten we het varen.
De vrouw in kwestie vind het blijkbaar leuk en bij het verlaten van de balie zegt ze nog leuk "and if you would like to let your friend to drive...... i wouldn't, if he drives and gets pulled over or gets into an accident the whole contract expires" met een smile van oor tot oor. Hebben hier geen gehoor meer aan gegeven en direct de wagen gaan zoeken.
De €1000 die trouwens voor enkele dagen gereserveerd was op mijn CC is nooit aangerekend geweest en stond na een week niet meer in op mijn afschriften vermeld.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
- sanook
- Amerika-expert
Wat ik even net begrijp is dat je in april al wist dat je vliegtijden gewijzigd waren en je daar ook een aantal vragen over hebt gesteld en iedereen raadde je aan om van te voren contact op te nemen met de verhuurmaatschappij en het van te voren te regelen omdat je ter plaatse geen schijn van kans hebt. Heb je dat toch niet gedaan ? In dat geval begrijp ik niet waarom je dit verhaal dan onder 'oplichting autoverhuur' schaart, lijkt me eerder een tekortkoming van jouw kant.
Dat gedoe over de extra bestuurder bij de auto van je vriend begrijp ik niet helemaal, in Californie is de 2e bestuurder toch altijd inbegrepen/gratis ? Dan hoeft ie toch alleen maar zijn rijbewijs te laten zien ?
Dat gedoe over de extra bestuurder bij de auto van je vriend begrijp ik niet helemaal, in Californie is de 2e bestuurder toch altijd inbegrepen/gratis ? Dan hoeft ie toch alleen maar zijn rijbewijs te laten zien ?
Laatst gewijzigd door sanook op 05 aug 2017, 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Ik heb je verhaal nog eens gelezen. Eigenlijk wist je toch al op voorhand dat er een probleem was en dat de aanpassing van de verhuur tot een volledige herberekening ging leiden met een gevoelig duurdere kost als gevolg. Er is je ten andere meermaals aangeraden dit vooraf te regelen.
Ik snap je reactie hier dan ook niet.
1) Je hebt er blijkbaar voor gekozen om niets aan te passen en op de bluf te trachten de wagen te krijgen voor dezelfde prijs als je origineel had geboekt. Uiteraard zou ik zeggen is dat niet gelukt. Een wagen vroeger afhalen is ook nog iets anders dan later inleveren natuurlijk.
2) Je speelt het spel dan ook nog niet eerlijk. Bij de eerste aanbieding houd je je bewust van den domme, waarschijnlijk in de hoop van "als het lukt ben ik ermee weg". Bij de tweede aanbieding verzwijg je opnieuw bewust dat je reeds eerder was geweest en je nu de meegekregen instructies volgde. Lijkt me niet meer dan logisch dat de persoon achter de balie zich "gepakt" voelde.
Dit neemt niet weg dat de medewerkers aan de balies vaak niet de meest vriendelijke zijn en meestal helemaal niet hun best doen om je de beste deal te bieden. De uitleg van de CC is niet correct, enkel de huurder dient een CC te kunnen voorleggen? Additional drivers moeten dit niet kunnen.
In dit geval lijkt het me dat je wel zelf de stok in het hoenderhok hebt gegooid. Ik zou zeggen in dit geval: "eigen schuld dikke bult". Eigenlijk hoort dit verhaal zelfs hier niet thuis maar zou het een nieuwe topic moeten worden: "ik heb geprobeerd het autoverhuurbedrijf op te lichten"
Ik snap je reactie hier dan ook niet.
1) Je hebt er blijkbaar voor gekozen om niets aan te passen en op de bluf te trachten de wagen te krijgen voor dezelfde prijs als je origineel had geboekt. Uiteraard zou ik zeggen is dat niet gelukt. Een wagen vroeger afhalen is ook nog iets anders dan later inleveren natuurlijk.
2) Je speelt het spel dan ook nog niet eerlijk. Bij de eerste aanbieding houd je je bewust van den domme, waarschijnlijk in de hoop van "als het lukt ben ik ermee weg". Bij de tweede aanbieding verzwijg je opnieuw bewust dat je reeds eerder was geweest en je nu de meegekregen instructies volgde. Lijkt me niet meer dan logisch dat de persoon achter de balie zich "gepakt" voelde.
Dit neemt niet weg dat de medewerkers aan de balies vaak niet de meest vriendelijke zijn en meestal helemaal niet hun best doen om je de beste deal te bieden. De uitleg van de CC is niet correct, enkel de huurder dient een CC te kunnen voorleggen? Additional drivers moeten dit niet kunnen.
In dit geval lijkt het me dat je wel zelf de stok in het hoenderhok hebt gegooid. Ik zou zeggen in dit geval: "eigen schuld dikke bult". Eigenlijk hoort dit verhaal zelfs hier niet thuis maar zou het een nieuwe topic moeten worden: "ik heb geprobeerd het autoverhuurbedrijf op te lichten"
-
- Amerikafan
Ik heb wel degelijk geprobeerd de situatie te regelen op voorhand maar telkens kwam hetzelfde uit de bus, bij het contacteren van Budget kreeg ik via mail de uitleg dat daar ik de wagen volledig op voorhand betaald had er geen wijzigingen meer konden doorgevoerd aan de bestaande boeking en dat dit een volledig nieuwe boeking werd met de op dat moment geldende prijzen.
Ik vond het gewoon niet kunnen dat je voor 7uur €1000 meer moet betalen en heb dan idd. geprobeerd om zo maar de wagen mee te krijgen. De andere opties waren me gewoon het geld niet waard. Heb gewoon het spel gespeeld zoals zij dit doen.
De uitleg van de bediende m.b.t. tot de CC leek me ook een poging om een stok in onze wielen te steken. Heb er geen energie meer in gestoken om dit te weerleggen want op dit moment lag de bal in haar kamp.
Op de FAQ pagina van Budget is het enige wat ik hieromtrent vind is dat de additional drivers de additional drivers fee niet moeten betalen als deze getrouwd zijn. In het verleden al meermaals betaald voor additonal driver die telkens mijn vrouw is. Dus mijn geld hier terugkrijgen zit er ook niet meer in wrs? In dit geval waren alle additional drivers gratis.
Ik vond het gewoon niet kunnen dat je voor 7uur €1000 meer moet betalen en heb dan idd. geprobeerd om zo maar de wagen mee te krijgen. De andere opties waren me gewoon het geld niet waard. Heb gewoon het spel gespeeld zoals zij dit doen.
De uitleg van de bediende m.b.t. tot de CC leek me ook een poging om een stok in onze wielen te steken. Heb er geen energie meer in gestoken om dit te weerleggen want op dit moment lag de bal in haar kamp.
Op de FAQ pagina van Budget is het enige wat ik hieromtrent vind is dat de additional drivers de additional drivers fee niet moeten betalen als deze getrouwd zijn. In het verleden al meermaals betaald voor additonal driver die telkens mijn vrouw is. Dus mijn geld hier terugkrijgen zit er ook niet meer in wrs? In dit geval waren alle additional drivers gratis.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik ben absoluut geen fan van autohuur bedrijven en hun balie medewerkers, maar dit vind ik toch wel een beetje dom. Ik vind het hier ook niet thuishoren, de verhuurder treft in dit geval geen blaam.
-
- Amerika-expert
Ik vind dit niet correct. Je hebt een huurovereenkomst gesloten en betaald. Aan een overeenkomst zijn voorwaarden verbonden voor beide partijen. Jij wenst eenzijdig een wijziging te doen en men weigert. Daar hebben zij het recht toe. Ze handelen in ieder geval correct. Of dat ook klantvriendelijk is is een andere zaak, maar correct zijn is ook niet klantonvriendelijk.Neil mcauly schreef:Ik heb wel degelijk geprobeerd de situatie te regelen op voorhand maar telkens kwam hetzelfde uit de bus, bij het contacteren van Budget kreeg ik via mail de uitleg dat daar ik de wagen volledig op voorhand betaald had er geen wijzigingen meer konden doorgevoerd aan de bestaande boeking en dat dit een volledig nieuwe boeking werd met de op dat moment geldende prijzen.
Je hebt het spel dus niet gespeeld zoals zij doen, je hebt ze proberen op te lichten. Het zou nog iets anders geweest zijn als je aan de balie het correcte verhaal gedaan had en naar een oplossing gevraagd had. Misschien was er toch iets te bereiken geweest. Door je aanpak heb je direct vijanden gemaakt. Eerlijkheid duurt nog altijd het langst. Het ergste is dat je dan nog twee keer de waarheid hebt verzwegen.
Het gaat hem niet zomaar om 7 uur meer, het gaat hem om het ontbinden van een contract en het afsluiten van een nieuw.
De meerkost van 1000 euro ? Men heeft je toch ook een aanbod gedaan welke maar 200 dollar meer kostte ! Lijkt me toch al een mooie tegemoetkoming. Maar nee, dit heb je geweigerd.
De uitleg van de CC was inderdaad een stok die men in je wielen heeft gestoken. Niet mooi, maar je hebt er zelf om gevraagd door niet eerlijk te zijn.
Oude koeien uit de gracht halen heeft ook geen nut. Weet de regels en rechten en plichten als je aankomt, laat je niets aansmeren wat niet correct is. Achteraf krijg je zoiets uiteraard niet meer geregeld, want ter plaatse heb je er bij het afhalen voor getekend dat je akkoord bent.
-
- Amerikafan
Plus het was niet zomaar mijn beslissing om de huurwagen zomaar 7uur vroeger af te halen. Het vluchtschema is buiten onze wil om gewijzigd.
Nu lees ik dat een spouse nooit als betalende additional driver gezien wordt daar dat dit wettelijk toch niet van elkaar los kan gemaakt worden. In het verleden al dikwijls betaald voor mijn vrouw als extra bestuurder, nog nooit heeft een loketbediende me daarop attent gemaakt dat dit feitelijk niet betaald moet worden.
Wat die 200$ betreft.... het is op zich niet logisch als je een wagen 1jaar op voorhand betaald je die boeking niet meer kan of mag wijzigen. Terwijl als je een "pay at the counter" boeking doet mag je die wel wijzigen. Dus de firma heeft een jaar op voorhand al toegang tot de fondsen die jij levert voor de dienst die zij maar een jaar later gaan leveren. Terwijl een "pay at the counter" boeking hebben ze pas hun geld als zij de dienst leveren die je geboekt hebt. Maar is zoals je schrijft.... hun regels, hun wetten maar dat mag ons er toch niet van weerhouden om het spel te spelen zoals zij proberen.
Nu lees ik dat een spouse nooit als betalende additional driver gezien wordt daar dat dit wettelijk toch niet van elkaar los kan gemaakt worden. In het verleden al dikwijls betaald voor mijn vrouw als extra bestuurder, nog nooit heeft een loketbediende me daarop attent gemaakt dat dit feitelijk niet betaald moet worden.
Wat die 200$ betreft.... het is op zich niet logisch als je een wagen 1jaar op voorhand betaald je die boeking niet meer kan of mag wijzigen. Terwijl als je een "pay at the counter" boeking doet mag je die wel wijzigen. Dus de firma heeft een jaar op voorhand al toegang tot de fondsen die jij levert voor de dienst die zij maar een jaar later gaan leveren. Terwijl een "pay at the counter" boeking hebben ze pas hun geld als zij de dienst leveren die je geboekt hebt. Maar is zoals je schrijft.... hun regels, hun wetten maar dat mag ons er toch niet van weerhouden om het spel te spelen zoals zij proberen.
- sanook
- Amerika-expert
Het zijn allemaal je eigen keuze's geweest zonder te beseffen wat de consequenties zijn in geval van wijzigingen. Goede les voor de volgende keer moet je maar denken !
Dus is het dan maar het probleem van Budget die er ook geen schuld aan hebben?Neil mcauly schreef:Plus het was niet zomaar mijn beslissing om de huurwagen zomaar 7uur vroeger af te halen. Het vluchtschema is buiten onze wil om gewijzigd.