Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Hans_Belgium »

Ing schreef:
SuzieQ schreef:
Fijn om te horen!
Lukt het ook om te bellen via whatsapp?
Dat doe ik nooit, dus geen idee. Maar mijn internet is over het algemeen snel, dus dan zou dat gewoon moeten werken.

Alleen rondom de great smoky mountains slecht bereik, maar dat was te verwachten.
Voor ons werkt het de kaart van Arielli super (Florida)
Ook WhattsApp, alleen moet je je WhattsApp verwijderen en terug installeren en dan werkt het super.
Ook FaceTimen werkt super.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Famous schreef:Tot mijn grote frustratie zitten we nu hier in californie maar lukt bellen met de arieli kaart niet. Data lukken wel. Iemand tips?
011 plus netnr plus abonneenr werkt niet. Acces number is me gegeven, maar hoe werkt dat? Eerst dat access nummer en dan meteen 011? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Wij zaten van 4 tot 24 juli in het zuidwesten. De eerste 1.5 week werkte de Arieli kaart perfect. Maar daarna werkte het bellen niet meer. Nog steeds toetsen we 01131 voor het netnummer (zonder 0)en abonnee nr. Maar terwijl dat eerst werkte kregen we nu of geen kiestoon of we kregen een dame (of bandje) aan de lijn wat niet te verstaan was (door ruis en taal). Wel 15 pogingen gedaan op allerlei dagen en plaatsen maar allemaal mislukt. Via WhatsApp bellen lukte wel, maar in veel gebieden was geen internet bereik dus dat schoot ook niet op.
Jesper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jesper »

Ik lees hier over het algemeen het advies om bij aankomst gewoon een AT&T prepaid simkaart aan te schaffen en dan de bundel met 6gb internet.
Wij zijn er in augustus/september 3 weken, dus dan is 6gb wel voldoende denk ik. Ook heb ik een dual sim in mijn telefoon, dus dat is ideaal.

Ik heb echter wel nog een paar vraagjes die ik niet terug kon vinden in dit topic (wellicht overheen gelezen):
1. Kan ik met de Prepaid AT&T kaart ook (onbeperkt) internationaal bellen? Oftewel kan ik op zijn minst naar vaste nummers in Nederland bellen?
2. Is zo'n simkaart ook gelijk te koop op de luchthaven in bijvoorbeeld Los angeles? Wordt mijn eerste USA trip en weinig zin in stress om dan daar ter plaatse een shop te zoeken waar ik zo'n kaart kan krijgen.
3.Zo niet is het wellicht voor ons handiger om een sim via usasim.net te bestellen?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

1. Nee, maar je kunt een addon bundel activeren waarmee dat kan. $5 voor 250 minuten. Veel slimmer: als je een VOIP telefonie abbonement hebt: installeer een SIP client op je mobiele telefoon (of laptop/tablet/etc) en je kunt gewoon vanaf je vaste nummer in Nederland bellen en gebeld worden.

2. Over het algemeen is het onverstandig om dit soort dingen op een luchthaven te kopen. Op JFK (New York city) bijvoorbeeld is het bekend dat je wordt afgezet door een AT&T reseller die voor een SIM zonder saldo bijna $50 vraagt aan onwetende toeristen. Dat kost je $0.99 bij een AT&T store en minder dan $5 bij een willekeurige supermarkt.

Rij gewoon even langs een supermarkt, het is toch geen ramp dat je de eerste halve dag niet meteen kunt bellen of facebook/instagram/whatsapp etc gebruiken? Je moet toch langs een supermarkt om boodschappen te doen neem ik aan. Al is het maar om een tray waterflesjes te kopen. Walmart heeft deze SIM's gewoon hangen. Wil je er zeker van zijn dat je niet misgrijpt? Bestel dan vooraf even online op walmart.com en kies voor in-store delivery. Ligt het voor je klaar, gegarandeerd.

3. Veel duurder (EUR 89 voor 8GB ipv EUR 42 voor 6GB (en daarna unlimted@128kbps of EUR 17 per extra 3Gb op volle snelheid). Verder een hoop beperkingen: geen hotspot use, je kaartje is niet van AT&T zelf maar van een reseller, data wordt afgehandeld door de reseller en is vaak veel trager, etc.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik neem aan dat je daar een auto huurt, dan kun je ook van te voren even kijken of er op de weg van de luchthaven naar je eerste verblijfplaats een AT&T shop zit en daar als eerste langs rijden. In de AT&T shop regelen ze alles en ga je met een werkende oplossing de deur uit. Kost je hooguit een half uurtje en bespaart je een hoop stress. https://www.att.com/maps/store-locator.html
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik zou daar tegen adviseren. Zelf activeren is in 2 minuten gedaan en dan weet je wat je doet. Zie het verhaal eerder in deze thread waar een 'behulpzame' AT&T medewerker $45 down the drain heeft gespoeld.

Gewoon kaartje kopen, zelf activeren. Kan er ook niets fout gaan en kun je zelf een adres kiezen in een staat zonder belastingen.
Laatst gewijzigd door roelb op 01 aug 2017, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Re: OPLOSSING ARIELI BELLEN Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Maarten-Annique »

SuzieQ schreef:
Famous schreef:Tot mijn grote frustratie zitten we nu hier in californie maar lukt bellen met de arieli kaart niet. Data lukken wel. Iemand tips?
011 plus netnr plus abonneenr werkt niet. Acces number is me gegeven, maar hoe werkt dat? Eerst dat access nummer en dan meteen 011? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Vorig jaar ook gehad en mij niet gelukt ik lees dus even mee.
Momenteel ervaren we hetzelfde probleem met Arieli. Data werkt als een trein. Bellen naar USA nummers ook. Maar bellen naar Nederland is een probleem.
Vreemd, vorig jaar ging het top, maar bellen is nu niet echt heel soepel. Ik kan of niet bellen, of ik krijg wildvreemden aan de lijn van over de hele wereld.

Na een aantal mails heb ik de oplossing om toch te kunnen bellen. Die meldingen moet je je niets van aantrekken. Dat is een fictief aantal minuten heb ik het idee.
De oplossing om gewoon te kunnen bellen:

for calls to land or mobiles
Step 1. Dial access number: 1-212-755-0717 and wait for voice prompt to enter destination number
Step 2. Dial the international number with 011+country code + number.
Big-AL
Amerika-ontdekker

Bericht door Big-AL »

De 27e een Arieli kaart besteld met onbeperkt data, en hij is nu al binnen. Goeie service.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024
Happy_harold
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Happy_harold »

Erg informatief topic ... En het lijstje met telefoons die de US frequenties ondersteunen is heel handig. Ik heb alleen maar android telefoons en geen van alle ondersteunt de US frequenties. Jammer.
Ik lees veel over LTE 4G en dan als je over de limiet gaat , dat je dan terug gaat naar 2G. Nu vraag ik me dus af , hoe zit dat dan met 3G ?
Ik geloof dat veel meer Europese telefoons de Amerikaanse 3G frequenties ondersteunen en in principe is het snel genoeg voor de meeste apps.
En die mensen met een Three UK SIM card krijgen ook alleen max 3G. Kan iemand me vertellen hoe snel 3G in Amerika ongeveer is ? En is de dekking goed ?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Je gaat niet terug naar "2G", maar de snelheid wordt gewoon geknepen tot 128kbps.

Als je een SIM van een reseller of buitenlandse provider koopt, zoals Three, dan moet je er rekening mee houden dat jouw data ook door die buitenlandse provider wordt afgewikkeld. Dus je data gaat vanaf AT&T in een tunneltje richting Three, en vanaf daar ga je het internet op. Dat heeft impact. In de US zal dat nog wel te overzien zijn, maar toch gaat je verkeer eerst de oceaan over naar de UK. En de snelheid is afhankelijk van de connectivity van die reseller/buitenlandse provider.

Ik blijf dan ook altijd maar mijn advies herhalen: koop gewoon een AT&T kaartje. Goedkoper, net zo makkelijk en je kunt er alle kanten mee op.
Happy_harold
Amerika-newbie

Ik ben ook zeker van plan om een AT&T kaartje te kopen, maar als ik geen telefoon/mifi heb die Amerikaans 4G oppikt, dan krijg ik dus waarschijnlijk 3G , en ik vraag me af hoe snel dat is en of er net zoveel dekking is als voor 4G . Hier (in Ierland) is 3G tussen 2-7Mbps . Als ik in Amerika 5Mbps kan krigen is dat ruim voldoende voor me. Maar ik kan helaas erg weinig informatie vinden over 3G
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

3G, oftewel UMTS en in de US HSPA+ heeft een theoretische maximum snelheid van 42.2Mbps.

Wat je effectief haalt is, net als in Nederland, sterk afhankelijk van de afstand en de hoeveelheid verkeer die op dat moment door de cell gaat waar jouw verkeer door wordt afgewikkeld. Je deelt als het ware de theoretische maximale bandbreedte met alle andere gebruikers in jouw omgeving.

4G, ofwel LTE, heeft een theoretische maximale snelheid van 300Mbps.

Netwerkuitbreidingen worden eigenlijk alleen nog maar op LTE gedaan. Je beperkt je dus wel als je een telefoon zonder LTE ondersteuning gebruikt.
Happy_harold
Amerika-newbie

Ja, daar ben ik dus bang voor. 3G is nu oude technologie en wordt niet meer in geinvesteerd. Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden. Ik ga eerst een dagje kijken hoe het me de 3G gaat en als dat niks is dan plan B: AT&T hebben een android LTE mobieltje in de aanbieding voor $40, of $30 tweedehands en zelfs gratis als je het $45 dollar pakketje koopt. Dat laatste is alleen online en ik heb begrepen dat de AT&T webshop hotels e.d. niet accepteert als adres ? Maar goed $40 voor een Hotspot ,Satnav and Music-hub stelt ook weining voor.
Jesper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jesper »

Heel erg bedankt voor de tips! Inderdaad toch verstandiger om gewoon ter plaatse een at&t kaart te kopen.

Wel nog een vraag. Weet iemand hoe het zit met doorschakelen van je eigen nummer in het buitenland? Kan ik mijn eigen nummer gewoon doorschakelen naar het AT&T nummer of ga ik dan alsnog behoorlijke kosten betalen voor het doorschakelen van mijn Nederlandse nummer naar het Amerikaanse AT&T nummer?
Gast

Bericht door Gast »

@jesper: bij KPN mobiel kun je je nummer alleen doorschakelen naar een NL nummer, niet naar een buitenlands nummer.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat kan. Ik maak even onderscheid tussen een regulier nummer en een mobiel nummer.

Als je je eigen reguliere (vaste) nummer doorschakelt naar een buitenlands nummer betaal je voor een doorgeschakeld gesprek gewoon de kosten voor een gesprek naar dat nummer in het buitenland. Zo veel is dat niet. Bij mijn XS4All VOIP aansluiting betaal ik voor bellen naar de US bijvoorbeeld exact evenveel als voor bellen naar een Nederlands nummer. Om het precies te weten moet je even in het tariefoverzicht van je telco kijken.

Voor het ontvangen van een gesprek betaal je verder niets (behalve als je bij AT&T niet een unlimited plan, maar het 0.25ct/minute plan zonder data activeert).

Let met doorschakelen wel op: mensen bellen gewoon een Nederlands nummer en hebben er natuurlijk geen idee van dat je in het buitenland zit en midden in de nacht gebeld worden is niet handig.

Dan doorschakelen van mobiele nummers, dat ligt iets genuanceerder.

Als je dat vooraf doet, in nederland, met GSM shortcode *21, dan zou het hetzelfde verhaal zijn. Je betaalt dus de kosten die je telco je normaal in rekening brengt voor een gesprek naar de US.

Echter, als je een conditionele doorschakeling doet (GSM shortcodes *61, *62, *69 en *70) /of/ als je de *21 instelt in de US (al zal het daar dan *72 moeten zijn) dan gaat je call via de US. Je betaalt dan dus zowel voor het ontvangen van het gesprek in de US, als voor het bellen vanuit de US naar een Amerikaans nummer. Dan kun je beter gewoon het gesprek op je eigen telefoon aannemen.

Let er ook op dat doorverbinden niet op gaat voor SMS berichten.

Je kunt ook gewoon niet doorverbinden, en gewoon opnemen. Kost ook wat, maar doorverbinden ook. Bij KPN bijvoorbeeld betaal je 30 cent per minuut voor bellen vanuit Nederland naar de US (en dus voor het doorverbinden met *21). Maar je betaalt 50 cent per minuut om gewoon je call daar te ontvangen. Voor die 20 cent zou ik niet gaan doorverbinden. Dual sim of twee toestellen waarvan degene met de US sim tevens hotspot is, en klaar.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Terpies schreef:@jesper: bij KPN mobiel kun je je nummer alleen doorschakelen naar een NL nummer, niet naar een buitenlands nummer.
Wat suf, je hebt inderdaad gelijk, werkt niet. Waarom ze dit nu weer blokkeren is mij een raadsel.

Maar goed, ook nergens voor nodig, gewoon de telefoon opnemen, zo groot is het prijsverschil niet.
Marlies
Amerikafan

Bericht door Marlies »

Gisteren via de website van Arieli mijn sim geactiveerd. Na twee uur een mailtje gehad met de vraag of het simkaart nummer klopte. Keurig geantwoord dat dat het geval was. Nu helaas echter nog steeds aan het wachten op activatie... Herkend iemand dit? Heb al gemaild met support, maar helaas (nog) geen reactie.
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Gast

Bericht door Gast »

@marlies: ik neem aan dat je nu in de US bent? Heb je al geprobeerd een lokaal nummer te bellen? Heb je je simkaart geregistreerd op hetzelfde email adres waar je ook de bestelling op hebt gedaan? Weet je zeker dat het simkaart nummer klopt?
Marlies
Amerikafan

Bericht door Marlies »

Twee dagen echt van alles geprobeerd (tips op de site van Arieli en hier op het forum) maar helaas zonder succes. Na nog een dringende mail aan de customer service kreeg ik vandaag onderstaande reactie:

"The SIM card you have came from a batch of defective cards as we have learned this weekend and due to that we are unable to activate. Apologies for this and we will refund your full payment by end of the day."

Jammer dus van de voorbereiding. Ik zal dit topic dus nog maar eens lezen... kan morgen nog op zoek naar een andere oplossing. Laatste dag in SF. Iemand nog een snelle tip (vooral geïnteresseerd in data en een aantal keer bellen (naar Nederland en waarschijnlijk ook een paar keer binnen Amerika)? AT&T de beste oplossing?
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer