Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Salton Sea - fotografie

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gerrie1967
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Salton Sea - fotografie

Bericht door Gerrie1967 »

Hallo,

Graag zou ik wat mee info willen hebben over het gebied rondom Salton Sea.
Ik heb heea gelezen over de geschiedenis en leegloop van dit ooit toeristisch gebied.
Heeft iemand tips mbt fotografie? Ik ben dus op zoek naar de oude verlaten gebouwen.
Zelf denk ik dat de omgeving van de haven interessant is, maar ik kan maar zo fout zitten!

Alvast bedankt en nog een fijne zondag.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Salton Sea - fotografie

Bericht door PSVwally »

Het is een beetje waar je zelf naar op zoek bent. Ik vond Salton City en Bombay Beach niet heel veel aan. Inderdaad veel verlaten en vergane gebouwen. En veel hekwerk. Maar behalve dat vond ik 't volk' wat er rondging ook niet allemaal even geweldig. Maar die omgeving kan fototechnisch gezien heel interessant zijn.

Toch is het wel een heel apart gebied. Er zit ook ergens een hotel. Ik zou zeker ook een stop maken in Niland bij Salvation Mountain.

Hou er ook rekening mee dat er aan de oostkant van het meer een border patrol controle zit waar je je moet legitimeren en uitleggen wat je daar doet.
Gerrie1967
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Gerrie1967 »

Dank je wel Wally
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Als fotografie liefhebber vind ik het gebied rondom de salton sea erg interessant. Wij zijn er al 2 keer eerder geweest en over 5 weken gaan we weer. Dit keer overnachten we in Borrego Springs in Anza Borrego State park wat ook erg mooi is. De weg richting Julian van daaruit geeft een prachtig gezicht de vallei in en over de salton sea.

Voor verlaten plaatsjes moet je vooral in Salton City en Desert Shores zijn. De noordkant gaan wij dit jaar eens ontdekken en kan ik weinig over zeggen. Maar dat gebied is absoluut de moeite waard.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Aan de noordkant heb je in of bij Mekka het banana museum. Niet heel speciaal en je moet mazzel hebben dat het open is, maar leuk om even 10min gekkigheid te zien.

Sowieso is het groenige gebied tussen Palm Springs en de Salton sea stiekem heel interessant.

Maar ook de imperial sand dunes aan de zuidwestkust zijn voor een fotoliefhebber denk ik wel een must see. Net als natuurlijk Anza Borrego
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Ik ga het nog wat verder trekken. Het hele gebied tussen Salton Sea en San diego vind ik prachtig. Inclusief Anza Borrego. Zo''n afwisselend stuk landschap en fototechnisch echt heel mooi!
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Ook aan de westkant van het meer is een Border Patrol Station, maar daar wordt je alleen in noordelijke richting (net als aan de oostkant) gecontroleerd.
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

http://www.saltonseawalk.com

Leuke site over een wandeling rond de Salton Sea, veel info en foto's.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

wow mooie site!

dank voor de tip!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer