Het idd logisch dat Amerika als bestemming graag gewild is onder 'de minder ontwikkelde landen. Die komen dan ook graag en de DV lottery deelt een ruimhartig quota uit voor zowel Afrika als Azie. Voor Nederland en Belgie zijn dit respectievelijk ong 200 en 100 winnaars per jaar. Als ik dit forum lees zijn er zeker meer liefhebbers. Daarom vind ik het jammer dat a) het quotum zo laag is voor West -Europa en b) er plannen zijn om de diversity lottery (ja om de VS divers te houden en niet alleen Britten, Indiers, Chinezen en Mexicanen binnen te halen) af te schaffenMaar dat is toch ook logisch? Het is voor mensen uit minder ontwikkelde landen natuurlijk veel aantrekkelijker om naar de VS te verhuizen. Als die Europeanen daar niet zo om staan te springen, dan zal de dv-lottery daar ook niet veel aan veranderen.
Overigens vraag ik me af of er wel echt zo weinig Europeanen binnen komen, er komen blijkbaar elk jaar al meer dan 50000 britten binnen (daarom zijn zij uitgesloten van deelname aan de loterij), en het is niet zo gek dat de andere Europese landen die 50000 niet halen aangezien ze relatief klein zijn. Ik weet wel dat er veel meer H1 visa worden uitgegeven aan Indiers bijvoorbeeld, maar zij hebben vervolgens weer veel meer moeite om een greencard te krijgen. Iets wat voor veel Europeanen die vaak op een L1 komen vrij eenvoudig is. Het feit dat jij in je omgeving weinig Europeanen tegen komt zegt natuurlijk weinig over de landelijke cijfers. Ik kom in mijn direct omgeving ook weinig Europeanen tegen, maar als ik een paar mijl naar het noorden ga is dat al heel anders.
Ik leef hier op het forum dat het makkelijk zou zijn voor de gemiddelde Hollander of Belg effe een L1 of een H1b visa te krijgen, want we kunnen allemaal Engels hebben allemaal zo'n vreselijk hoge opleiding. Mijns inziens mijn staat dit alleen open voor de expat crowd. het Shell, Heineken en KLM old boys en girls netwerk. Of de giga goede programmeurs waarom NL alom bekend staat