Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tijdsverschil (blijft lastig)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
FemkeVonk1990
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tijdsverschil (blijft lastig)

Bericht door FemkeVonk1990 »

Dat tijdsverschil dat blijft toch een puzzel.. En vooral als dan op verschillende sites ook nog wat anders staat, bijv. over Arizona. De één zegt 8 uur vroeger, de ander 9 uur. Ik heb even onze reis uitgeschreven met tijdsverschil met NL en mijn enige vraag is eigenlijk, klopt dit nu? :)
En zijn er verder geen uitzonderingen meer bijv. dat het Navajo gebied weer wat anders heeft, etc.. We gaan overigens in september.

Las Vegas 9 uur vroeger
Grand Canyon 9 uur vroeger
Page 9 uur vroeger
Bluff 8 uur vroeger (hier verliezen we dus een uur) ....Monument Valley is hier dus dezelfde tijd als Bluff en Green River?
Green River 8 uur vroeger
Bryce Canyon 8 uur vroeger
Springdale 8 uur vroeger
Death Valley 9 uur vroeger (hier winnen we een uur)
Yosemite 9 uur vroeger
San Francisco 9 uur vroeger
San Louis 9 uur vroeger
Los Angeles 9 uur vroeger

Ik weet dat de tijdsverschil vragen echt al heel vaak zijn gesteld, maar het is voor mij even een bevestiging op onze eigen reis dat het zo klopt. Ik vind het echt onduidelijk allemaal..

Bedankt! :)
iridium
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tijdsverschil (blijft lastig)

Bericht door iridium »

Misschien niet helemaal een beantwoording van jouw vraag, maar deze tip kan altijd van pas komen

Ik zit ook wel eens te pielen met het tijdsverschil. Ik open de wereldklok op mijn telefoon en voer bepaalde steden/gebieden in en zie de actuele tijd erbij staan.

Op mijn Windows Phone vind ik deze optie door de app 'Alarmen en klok' te openen, naar links te vegen en dan verschijnt er de 'Wereldklok'.

Hebben telefoons met Android en iOS deze optie ook?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Het is heel simpel.

Wij zitten in UTC+1 (of UTC+2 in de zomer)

Er zijn, van links naar rechts, vier tijdzones in de US:

Pacific (PST: UTC-8), mountain (MST: UTC-7), central (CST: UTC-6) en eastern (EST: UTC-5). Dit geldt in de winter.

Alle staten, behalve AZ, hebben daylight savings time in de zomer en gaan dan dus een uur minder ver van UTC af. Dan is het:

Pacific (PDT: UTC-7), mountain (MDT: UTC-6), central (CDT: UTC-5) en eastern (EDT: UTC-4).

Daarmee blijft het tijdsverschil met west europa gewoon 9, 8, 7 en 6 uur. Omdat AZ niet aan DST doet is het tijdsverschil daar in de zomer met West-Europa dus geen 8, maar 9 uur. In de winter is het gewoon weer 8 uur verschil.

Er is in AZ echter nog een uitzondering: de Navajo nation doet wel gewoon aan DST.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Ik gebruik altijd deze site: http://www.sunrisesunset.com/predefined.asp
Dan zie je per plaats precies in welke zone die valt en wel/niet DTS.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Frank1967
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Frank1967 »

Even hier een vraag over. Is het niet zo dat je smartphone automatisch de tijd aanpast als je in een andere tijdzone komt?
Ik heb zelf een iPhone.
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja die telefoons passen zichzelf aan. Alleen kan dat soms op de rand van de tijdzones, bv Page en Monument Valley wel eens storen.

Overigens kan je ook gewoon op Google 'tijd in (naam stad/dorp)' intikken. Dan zie je ook hoe laat het daar is
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer