Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door KnurfDutch »

Maar dat is toch ook logisch? Het is voor mensen uit minder ontwikkelde landen natuurlijk veel aantrekkelijker om naar de VS te verhuizen. Als die Europeanen daar niet zo om staan te springen, dan zal de dv-lottery daar ook niet veel aan veranderen.
Overigens vraag ik me af of er wel echt zo weinig Europeanen binnen komen, er komen blijkbaar elk jaar al meer dan 50000 britten binnen (daarom zijn zij uitgesloten van deelname aan de loterij), en het is niet zo gek dat de andere Europese landen die 50000 niet halen aangezien ze relatief klein zijn. Ik weet wel dat er veel meer H1 visa worden uitgegeven aan Indiers bijvoorbeeld, maar zij hebben vervolgens weer veel meer moeite om een greencard te krijgen. Iets wat voor veel Europeanen die vaak op een L1 komen vrij eenvoudig is. Het feit dat jij in je omgeving weinig Europeanen tegen komt zegt natuurlijk weinig over de landelijke cijfers. Ik kom in mijn direct omgeving ook weinig Europeanen tegen, maar als ik een paar mijl naar het noorden ga is dat al heel anders.
Het idd logisch dat Amerika als bestemming graag gewild is onder 'de minder ontwikkelde landen. Die komen dan ook graag en de DV lottery deelt een ruimhartig quota uit voor zowel Afrika als Azie. Voor Nederland en Belgie zijn dit respectievelijk ong 200 en 100 winnaars per jaar. Als ik dit forum lees zijn er zeker meer liefhebbers. Daarom vind ik het jammer dat a) het quotum zo laag is voor West -Europa en b) er plannen zijn om de diversity lottery (ja om de VS divers te houden en niet alleen Britten, Indiers, Chinezen en Mexicanen binnen te halen) af te schaffen

Ik leef hier op het forum dat het makkelijk zou zijn voor de gemiddelde Hollander of Belg effe een L1 of een H1b visa te krijgen, want we kunnen allemaal Engels hebben allemaal zo'n vreselijk hoge opleiding. Mijns inziens mijn staat dit alleen open voor de expat crowd. het Shell, Heineken en KLM old boys en girls netwerk. Of de giga goede programmeurs waarom NL alom bekend staat :shock: . Geprobeerd maar onmogelijk. Dus merit based system...ga je gang, je zal concurerren met half Nieuw Zeeland, Zuid Afrika of Australie.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als ik naar de cijfers van 2014 werden er dat jaar 23000 visa aan afrikanen uitgedeeld via de loterij, 9000 aan Aziaten en 19000 aan Europeanen, dus zo bekaaid komt Europa er echt niet vanaf. De aantallen voor de andere regio's liggen een stuk lager.
Verder is het voor Europeanen volgens mij echt niet lastiger om aan een visum te komen dan voor mensen uit andere delen van de wereld. Het hele proces loopt makkelijker als je voor een multinational werkt, maar mijn man kreeg uiteindelijk ook probleemloos een L1 terwijl hij bij een klein bedrijf werkt. Je hebt natuurlijk wel bepaalde vaardigheden nodig, anders zal de werkgever niet die dure procedure willen starten. En ik denk dat Aziaten relatief meer op een H1 komen omdat Europanen vaak een hoger salaris zullen willen, en niet zo gecharmeers zijn van de H4 voor de spouse. Als je vanuit het rijke Europa komt is het het dan al snel niet meer waard. Neemt niet weg dat H1 net zo goed mogelijk is.

Overigens heb ik niets tegen de loterij, ik vind het op zich gewoon een leuke manier om inderdaad mensen het land binnen te laten komen die anders weinig kans zouden maken, waardoor je toch een ander soort immigrant krijgt. Wij hebben ook jarenlang meegedaan. Het gaat relatief ook maar om een klein aantal greencards die op deze manier verkregen wordt, dus afschaffen zal weinig effect hebben op de totale aantallen immigranten.
Terug in Texas!
KnurfDutch
Amerika-ontdekker

Verder is het voor Europeanen volgens mij echt niet lastiger om aan een visum te komen dan voor mensen uit andere delen van de wereld
Ik hoop en niet en ik denk het ook niet. Wat Ik wil denk is dat het voor normale Hollandse stervelingen waar ik mij zelf onder schaar zonder speciale gaven heel moeilijk is om de VS binnen te komen. Dat zal je toch met mee eens zijn hoop ik.
Je cijfers kloppen wel over de DV 2014 maar het blijft merkwaardig om te zien dat er meer visa aan Albanezen, Oekraniers, Roemenen en Bulgaren worden toegekend dan aan Nederlanders en Belgen. Ik het omdat ze meer meedoen? Kan. Is het aantal uitgedeelde visa gebaseerd op bevolkingsaantallen. Nee.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Het is toch voor een Nederlander niet moeilijker dan voor iemand met een andere nationaliteit? Het is voor een willekeurige afrikaan zonder goede opleiding of familie in de VS ook niet mogelijk om naar de VS te verhuizen, zo is de situatie nu eenmaal. Jij gaf eerder aan dat er meer West-Europeanen een kans moesten hebben, maar in mijn ogen hebben ze gewoon een eerlijke kans.

Hoe de loterij exact werkt weet ik ook niet, maar volgens mij word er vrij random geloot, dus zul je meer winnaars hebben uit landen waar meer mensen meedoen, en dus relatief weinig uit NL. Wederom gewoon eerlijk in mijn ogen.
Terug in Texas!
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Tja, er doen dan ook zo'n 20 keer meer Albaniers mee dan Nederlanders, nummers van DV-2015 laten zien dat het bijna 200.000 vs 10.000 is: bron. Als we de familieleden weglaten, dan is het 100.472 vs 5.585. Dat jaar werden er 2.946 Albaniers geselecteerd (2946/198625*100=1.48%) en 151 Nederlanders (151/10331*100)=1.46%. Afgerond dus voor zowel NL als Albanie 1.5%. Ik weet niet of de familieleden ook mee zijn geteld, maar als het alleen om het aantal mensen gaat die meeloten, dan zijn de nummers iets hoger voor beide landen.

Zoals je dus ziet is het inderdaad gebaseerd op de hoeveelheid mensen die meedoen, en niet op de bevolkingsaantallen. Procentueel gezien zijn mensen uit minder welvarende landen meer geneigd om mee te doen aan de loterij dan mensen uit welvarende landen.
Willem1
Amerikafan

Bericht door Willem1 »

Call me crazy, maar ik denk dat dit wetsvoorstel er juist voor bedoeld is om meer Westerlingen (in het algemeen: beter opgeleide mensen) naar de VS te krijgen.

Totaal per jaar: 1M green cards, waarvan 680k voor family based, 144k employment based, 152k vluchtelingen, en 50k Diversity Lottery (*). Deze bill snijdt het meest in family-based immigration. Daarnaast wordt de employment based category zo aangepast dat juist Westerlingen (hoog opgeleid, goed Engels sprekend) er beter mee uit de verf komen.

Op dit moment gaan slechts 85k van de 1M green cards naar Europeanen (en 5k naar Australiers/Nieuw Zeelanders). Als deze bill een wet zou worden (wat waarschijnlijk niet gebeurt, maar dat is een ander verhaal), dan is mijn vermoeden dat het aantal Nederlanders dat een green card zou kunnen krijgen alleen maar omhoog gaat. De verbeterde kansen in de employment-based categorie zouden het wegvallen van die paar diversity-lottery winnaars ruim compenseren, schat ik zo in.

(*) Bron: https://www.dhs.gov/sites/default/files ... s_2015.pdf
Laatst gewijzigd door Willem1 op 07 aug 2017, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker

Conclusie dus: Er zijn weinig Nederlandse geselecteerden per jaar (200) om dat ze weinig meedoen. Dat is jammer, ik zou graag meer Nederlanders in de States zien.
Maar dat is geen probleem want het visumsysteem is eerlijk en aangezien we retehoog opgeleid zijn lopen we zo binnen. :lol:
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

@Willem: Daar heb je naar mijn mening grotendeels gelijk in maar denk ik meer van het snijden in het aantal Indiers in IT jobs en snijden in Mexicanen (en overige latinos) in laagbetaalde banen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Willem1 schreef:Call me crazy, maar ik denk dat dit wetsvoorstel er juist voor bedoeld is om meer Westerlingen (in het algemeen: beter opgeleide mensen) naar de VS te krijgen.
Ik twijfel er bij deze regering niet aan dat dat de insteek is :-D

Maar of het gaat werken weet ik niet, er zijn heel veel hoog opgeleide Indiers, en die spreken ook goed Engels. En ook in andere niet-westerse landen zijn ze er steeds meer van doordrongen dat Engels heel belangrijk is om verder te komen. Dus ook daar spreken veel hoogopgeleiden echt wel aardig Engels. Je zou denk ik naar landen als Canada en Australie moeten kijken hoe het daar gaat, daar hebben ze al zo'n puntensysteem waar taalvaardigheid en opleding/ervaring zwaar meewegen.
En los van het puntensysteem zal er altijd nog wel een werkvisum blijven bestaan voor mensen die tijdelijk naar de VS worden uitgezonden voor het werk, elk land heeft zo'n soort visum. En over het algemeen is er dan ook nog steeds een mogelijkheid om vanuit zo'n tijdelijk visum een permanente status te krijgen. Wie weet zullen we er ook achter gaan komen hoe ze het hier willen aanpakken...
Terug in Texas!
Willem1
Amerikafan

Bericht door Willem1 »

hemmie schreef:Ik twijfel er bij deze regering niet aan dat dat de insteek is :-D

Maar of het gaat werken weet ik niet, er zijn heel veel hoog opgeleide Indiers, en die spreken ook goed Engels. En ook in andere niet-westerse landen zijn ze er steeds meer van doordrongen dat Engels heel belangrijk is om verder te komen. Dus ook daar spreken veel hoogopgeleiden echt wel aardig Engels. Je zou denk ik naar landen als Canada en Australie moeten kijken hoe het daar gaat, daar hebben ze al zo'n puntensysteem waar taalvaardigheid en opleding/ervaring zwaar meewegen.
India (en China, Mexico en de Filippijnen) wordt nu al apart behandeld (achtergehouden), zowel voor werkvisa als voor family-based visa. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat losgelaten wordt in de bill die nu voorligt (maar zoals gezegd: die haalt het toch niet, dus is een beetje een moot point).

Door de family-based immigration sterk terug te dringen, maar employment-based visa op peil te houden, zoals in deze bill staat, denk ik wel dat je het gemiddelde opleidingsniveau van de immigranten die je overhoudt omhoog krikt.
hemmie schreef:En los van het puntensysteem zal er altijd nog wel een werkvisum blijven bestaan voor mensen die tijdelijk naar de VS worden uitgezonden voor het werk, elk land heeft zo'n soort visum. En over het algemeen is er dan ook nog steeds een mogelijkheid om vanuit zo'n tijdelijk visum een permanente status te krijgen.
Juist in de VS is dat volgens mij eigenlijk niet zo. Werkvisa (H1B, L1, O1, etc) hebben eigenlijk weinig te maken met employment-based immigratie-visa (via een I-140 in de EB1, EB2, of EB3 categorie). Grootste punt is alleen dat een employment-based immigrant visa in verreweg de meeste gevallen gesponsord moet worden door een werkgever, en voor werkgevers is het gunstiger om een werknemer eerst op een tijdelijk visum over te halen (want dan hebben ze tenminste de garantie dat de werknemer enige tijd bij ze blijft werken). Maar het is geen voorwaarde om eerst een werkvisum gehad te hebben, voordat je in aanmerking komt voor een I-140.

Het voorgestelde puntensysteem is volgens mij alleen een andere invulling van de I-140 criteria. En in principe zou dat 'beter' moeten zijn voor Nederlanders (die in het algemeen goed zijn in de zaken waar punten voor gegeven worden).
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

KnurfDutch schreef: Dat is jammer, ik zou graag meer Nederlanders in de States zien.
Om welke reden ??
Als je graag tussen de Nederlanders wil zitten kan je toch gewoon in Nederland blijven wonen :mrgreen: :wink:
(niet dat ik iets tegen Nederlanders heb voor alle duidelijkheid !!)

Ik krijg hier regelmatig de vraag of wij Belgen opzoeken of bij een Belgen vereniging zijn. Ik antwoord dan altijd: als ik tussen de Belgen wil zitten was ik niet naar hier verhuisd :lol:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

niet dat ik iets tegen Nederlanders heb voor alle duidelijkheid !!
:mrgreen: :mrgreen: :thumbup: :clap:
Never give up!
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

http://time.com/4887574/trump-raise-act-immigration/
op voorgaande link kan je kijken of je nog kans maakt om te immigreren naar Amerika!!
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Nou, dat maakt het voorstel dus superslecht voor de doelstellingen.

Ik maak niet langer kans op een werkvisum maar een Indier die slechts een jaar jonger is dan ik en voor de helft van mijn salaris hetzelde werk doet wel. Ik krijg 'maar' 3 punten extra voor mijn marktconforme salaris terwijl hij/zij deze compenseert met engels en een jaar jonger. De kwalificerende punten vanwege de opleiding die nu niet meer vervangen mag worden met werkervaring (nooit m'n bachelor afgemaakt terwijl ik wel al 18 jaar op dat niveau werk).
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb die Time quiz ook gedaan. Maar onder meer omdat ik Master's (drs) heb in Engels en niet een exacte wetenschap kreeg ik maar 27 punten terwijl je er minstens 30 moet hebben. En ik ben nog wel een heterosexuele blanke noordEuropese man, die goed is in Engels! Gelukkig ben ik jaren geleden geimmigreerd, toen alles nog normaler was.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

Nu stel ik me ook de vraag waarom ze zoveel punten geven aan een olympische medaille?

Waarom weegt dit zo zwaar door op de berekening? Alsof iemand die 8 jaar geleden een gouden medaille behaald met badminton maar verder geen master of doctoraat behaald heeft plots zo'n grote meerwaarde heeft voor de VS!
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Stephen Miller en Steve Bannon zijn, zoals bekend, White Nationalists en het feit dat ze aan deze bill hebben bijgedragen geeft, volgens mij, een indicatie wat de intentie van deze nieuwe wet kan zijn.

Helaas, heel veel zaken omtrent politiek en regelgeving in Amerika, eigenlijk sinds haar ontstaan, zijn te verklaren door het prisma van rassen en klasse ie zwart/blank en rijk/arm. Er zijn maar weinig blanke Europeanen die dit begrijpen zelfs onder de enthousiaste AA-lid aangezien kennis van de geschiedenis te oppervlakkig is en blank zijn in het algemeen men kan verblinden van correct lezing van de geschiedenis.

Voor 1965 gaf Amerika de voorrang aan immigranten uit West- en Noord-Europa en het was erg moeilijk, nagenoeg onmogelijk, voor een niet-blanke naar Amerika te immigreren. Het is dezelfde periode, voor 1965 dus, dat zelfs de zwarte Amerikanen die hier langer dan 300 jaar waren weinig rechten hadden – maw als je als zwarte hier al zo weinig rechten had, waarom zou Amerika de deur open maken voor een nieuwe zwarte immigrant uit Afrika?

Na de civil rights act van 1964, wilde LBJ alle racistische elementen uit de immigratiewetten verwijderen. Uit conservatieve hoek, zowel Dems als GOP, was de vrees dat voornamelijk Aziaten en Afrikanen naar Amerika zouden immigreren en om Amerika blank te houden, althans een absolute blanke meerderheid, hadden ze erop aangedrongen voor wijzigingen waarbij familieleden van citizens voorrang kregen. Het idee was omdat er reeds zoveel immigranten uit Europa hier waren deze hun familieleden zouden sponsoren en hiermee de chain-immigratie van blanke Europeanen de instroom van Aziaten en Afrikanen zou overtreffen. Wat er gebeurde was precies het tegenovergestelde. Er waren namelijk niet zoveel Europeanen bereid alles op te geven en naar Amerika te immigreren vooral in de jaren 70. Dus onbedoeld was de chain-immigratie erg gunstig voor Aziaten en Afrikanen.

Idem dito met de DV. Ik heb het eerder in deze topic geschreven, de oorspronkelijke bedoeling van DV had helemaal niets te maken met diversiteit. Ze wilden Ierse immigranten die illegaal in Amerika waren helpen. Ze hadden nooit verwacht dat DV de deur zou openen voor (zoveel) Afrikanen.

Ook van dit voorstel kan niemand voorspellen hoe het zal uitpakken na 20 jaar. Leuk voor de hoogopgeleide Hollander, maar laten we eerlijk zijn, hoeveel Hollanders of Duitsers met WO zijn bereid naar Amerika te komen? Welke net afgestuurde arts wil zijn/haar opleiding bijna opnieuw doen? We hebben geen survey… maar kijk es naar je kenniskring, van iedereen die met mij afstudeerde kan ik met zekerheid zeggen dat hooguit 2 van de 10 zouden een poging wagen. Daarentegen hoogopgeleide mensen uit Afrika en Midden-Oosten, ik weet vrijwel zeker gezien de economische en politieke situatie daar, 8 van de 10 wel hierheen zouden willen komen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

DebbieTimmermans schreef:http://time.com/4887574/trump-raise-act-immigration/
op voorgaande link kan je kijken of je nog kans maakt om te immigreren naar Amerika!!

11 punten..... :mrgreen:

Heb ik mazzel met mijn Amerikaanse vrouw.....
KnurfDutch
Amerika-ontdekker

Dat is jammer, ik zou graag meer Nederlanders in de States zien.

Om welke reden ??
Als je graag tussen de Nederlanders wil zitten kan je toch gewoon in Nederland blijven wonen?
Niks te maken met er tussen willen wonen. Ik gun het mijn landgenoten. Net als de Belgen trouwens.
En nee,ik heb geen last van zelfhaat
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

DebbieTimmermans schreef:http://time.com/4887574/trump-raise-act-immigration/
25 punten hier, vooralsnog zonder job offer, maar belachelijk dat een non-STEM master buiten de US er niet tussen staat
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer