Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
Allemaal goed en wel voor iemand die dicht bij DUS woont. Anderen moeten wel nog het vervoer én overnachting(en) bij rekenen 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Skyscanner loopt achter, Google Flights is realtime. Soms hebben brokers zoals cheaptickets.nl nog aanbiedingen staan die bij de airline zelf al verlopen zijn, maar dan loopt je boeking wel via hen.MichelAngelo66 schreef: Waar kijk je vooral voor je tickets; rechtstreeks bij de airlines of Skyscanner en Momodo? Nog bepaalde periodes waarin de prijzen vaak lager liggen of is het gewoon elke dag kijken in alle hoeken gaten zodra de eerste prijzen van de vluchten beschikbaar zijn?
Primair gewoon Google flights. Hou dingen als vakantiepiraten, travelox.de, Flyforfree e.d. ook in de gaten, vaak is een "aanbieding" daar een goede indicatie van interessante fare codes of een airline die een aantal stoelen in een goedkoop fare bucket heeft toegevoegd. Ik heb ook wel altijd een aantal pricewatches actief op zowel Google flights als Kayak voor bestemmingen die op ons lijstje staan.
Maar kijk, wij zijn altijd heel flexibel. We weten ongeveer wel waar we heen willen en wanneer, maar als het een maand eerder of later wordt, of een totaal andere bestemming, dan is dat ook prima. Wij plannen de vakanties uiteindelijk meestal op basis van gunstige ticketprijzen en de enige voorwaarde is dat het binnen Skyteam is (ivm punten en status). Dat scheelt en zo kun je optimaal gebruik maken van gunstige tarieven.
Zo wilden we begin dit jaar eigenlijk een paar weekjes naar Zuid Afrika, maar een van mijn pricewatches voor Sydney kwam begin januari, toen we nog geen tickets hadden, opeens met een tarief onder de 600 euro in februari/maart. Direct geboekt en we zijn dus daarheen gegaan. Het andere tripje is verschoven naar begin 2018. Volgende week gaan we richting de US voor de eclips, maar doen dat wel via Costa Rica waar we later deze week heen vliegen. Niet omdat dat het eerste plan was, maar omdat die stop van een paar dagen in midden amerika de ticketprijs halveerde. Van dat prijsverschil kunnen we bijna onze 6 nachten verblijf + huurauto in Costa Rica betalen. En dat is toch een goede aanleiding om eens een eerste korte verkenning van dat land te doen?
Zit je vast aan harde data of specifieke bestemmingen dan wordt het natuurlijk allemaal wat lastiger. Maar ook dan komt er vaak wel wat gunstigs voorbij, zeker als je ook wat flexibiliteit inbouwt rond luchthavens van vertrek en aankomst.
Maar kijk, wij zijn altijd heel flexibel. We weten ongeveer wel waar we heen willen en wanneer, maar als het een maand eerder of later wordt, of een totaal andere bestemming, dan is dat ook prima. Wij plannen de vakanties uiteindelijk meestal op basis van gunstige ticketprijzen en de enige voorwaarde is dat het binnen Skyteam is (ivm punten en status). Dat scheelt en zo kun je optimaal gebruik maken van gunstige tarieven.
Zo wilden we begin dit jaar eigenlijk een paar weekjes naar Zuid Afrika, maar een van mijn pricewatches voor Sydney kwam begin januari, toen we nog geen tickets hadden, opeens met een tarief onder de 600 euro in februari/maart. Direct geboekt en we zijn dus daarheen gegaan. Het andere tripje is verschoven naar begin 2018. Volgende week gaan we richting de US voor de eclips, maar doen dat wel via Costa Rica waar we later deze week heen vliegen. Niet omdat dat het eerste plan was, maar omdat die stop van een paar dagen in midden amerika de ticketprijs halveerde. Van dat prijsverschil kunnen we bijna onze 6 nachten verblijf + huurauto in Costa Rica betalen. En dat is toch een goede aanleiding om eens een eerste korte verkenning van dat land te doen?
Zit je vast aan harde data of specifieke bestemmingen dan wordt het natuurlijk allemaal wat lastiger. Maar ook dan komt er vaak wel wat gunstigs voorbij, zeker als je ook wat flexibiliteit inbouwt rond luchthavens van vertrek en aankomst.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je met de auto gaat kun je parkeren combineren met de overnachting waardoor het verschil weer kleiner wordt. Parkeren + overnachting op DUS is niet veel duurder dan alleen parkeren op Schiphol.kalaman schreef:Allemaal goed en wel voor iemand die dicht bij DUS woont. Anderen moeten wel nog het vervoer én overnachting(en) bij rekenen
Als je het over mij had, ik vlieg dit jaar uiteindelijk maar 1 keer vanaf DUS, de rest vanaf AMS. De meeste trips naar de US in de afgelopen jaren vertrokken vanaf AMS, en meer dan die genoemde 600 euro heb ik niet vaak betaald (oke, misschien een keer 620 oid). AMS heeft sowieso ook wel mijn voorkeur omdat de trein dan een optie is. Bij DUS zit je toch altijd vast aan de auto.kalaman schreef:Allemaal goed en wel voor iemand die dicht bij DUS woont. Anderen moeten wel nog het vervoer én overnachting(en) bij rekenen
Maar goed, als je wilt profiteren van de huidige tarieven vanaf DUS: zelfs als je in de kop van Noord Holland woont is dat niet meer dan een uurtje of drie rijden. Voor het grootste deel van Nederland rij je het binnen 2 uur. Daarvoor heb je toch geen hotelovernachting nodig? Als je Maastricht woont woon je ook op die afstand van Schiphol.
-
- Amerikakenner
Eens met Roel, wij wonen ook op een kwartier van Schiphol, maar voor een verschil van 300 euro rij ik met liefde naar Düsseldorf waar de auto voor 100 euro drie weken geparkeerd staat.
En om die parkeerkosten in perspectief te plaatsen, wij betalen al EUR 74.68 met z'n tweetjes om met de bus en trein op en neer naar Schiphol te reizen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alles is relatief. Ik kom van Gent wat inhoudt dat ik minstens, zonder file, meer dan 3 uur moet rijden om in DUS te komen. Daarbij moet ik hoe dan ook ofwel via de Antwerpse Ring ofwel via de Brusselse, wat kiezen is tussen de pest en de cholera. Een overnachting is dus een noodzaak.
Maar niet tegen die heenreis zie ik op, wél tegen de terugreis. Om nog eens van DUS terug naar huis te rijden, mét alle files, als je al die uren in een vliegtuig gezeten hebt
.
Maar het is hoe dan ook de moeite om het toch eens te bekijken. Al valt mij ook op als ik bvb zoek voor volgend paasverlof (begin april) dat er soms 'obscure' vliegtuigmaatschappijen aangeboden worden en/of lange overstaptijden (meer dan 4 uur in Munchen). Ik zie bvb een prijs met Belle Air en als ik die google, dan zijn die al een paar jaar failliet
.
Maar niet tegen die heenreis zie ik op, wél tegen de terugreis. Om nog eens van DUS terug naar huis te rijden, mét alle files, als je al die uren in een vliegtuig gezeten hebt

Maar het is hoe dan ook de moeite om het toch eens te bekijken. Al valt mij ook op als ik bvb zoek voor volgend paasverlof (begin april) dat er soms 'obscure' vliegtuigmaatschappijen aangeboden worden en/of lange overstaptijden (meer dan 4 uur in Munchen). Ik zie bvb een prijs met Belle Air en als ik die google, dan zijn die al een paar jaar failliet

De gunstige tarieven vanaf DUS naar SFO en LAX volgend jaar zijn allemaal met Skyteam (Delta/KLM) of met Star Alliance (Lufthansa/United). Soms zie ik ook nog wel eens wat met Iberia/American.
Maar goed, vanuit Gent heb jij weer hele andere opties: Brussel, maar ook ZWE (Antwerpen per trein naar BRU, CDG of AMS) of ZYA (Brussel per trein naar AMS of CDG) leveren vaak gunstige tarieven op. Al ziet Google flights die niet altijd, even direct bij KLM of in ITA matrix zoeken levert vaak meer opties op. CDG is vanuit Gent qua reisafstand ook nog een optie, al weet ik niet hoe het daar met parkeren zit. Voor connecties is het iig wel een rampzalig vliegveld.
Maar goed, vanuit Gent heb jij weer hele andere opties: Brussel, maar ook ZWE (Antwerpen per trein naar BRU, CDG of AMS) of ZYA (Brussel per trein naar AMS of CDG) leveren vaak gunstige tarieven op. Al ziet Google flights die niet altijd, even direct bij KLM of in ITA matrix zoeken levert vaak meer opties op. CDG is vanuit Gent qua reisafstand ook nog een optie, al weet ik niet hoe het daar met parkeren zit. Voor connecties is het iig wel een rampzalig vliegveld.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigenlijk ook merkwaardig dat die gunstige tarieven vooral voor LAX gelden en niet bvb voor LAS, wat onze voorkeur geniet.
Tot nog toe vind ik de goedkoopste prijzen naar LAS vanuit AMS, 30/03-14/04 €668 (KLM/Delta) met bovendien heel gunstige uren.
Van uit BRU niets lager dan €1.000
. Deze zomer was het net omgekeerd, toen kwamen alle Nederlanders naar Brussel omdat KLM zo'n bijzonder lage prijzen aanbood op voorwaarde dat men van uit BRU vertrok...met tussenstop in AMS...
Tot nog toe vind ik de goedkoopste prijzen naar LAS vanuit AMS, 30/03-14/04 €668 (KLM/Delta) met bovendien heel gunstige uren.
Van uit BRU niets lager dan €1.000

-
- Amerikakenner
United had Las Vegas een week of wat terug voor 460, vanaf Amsterdam. Dat tarief moet denk ik wel weer voorbij komen 

Er is geen peil op te trekken, kan elk jaar weer helemaal anders zijn inderdaad. LAS Is altijd al wel wat duurder dan LAX of SFO. Waarom? geen idee.
Overigens vliegt Norwegian direct naar LAX vanaf CDG. 27/3 t/m 7/4/2018 voor EUR 382 retour. Moet je nog wel betalen voor checked luggage.
Overigens vliegt Norwegian direct naar LAX vanaf CDG. 27/3 t/m 7/4/2018 voor EUR 382 retour. Moet je nog wel betalen voor checked luggage.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben net onze vlucht geboekt, van DUS naar San Francisco. 390 eur met Air Berlin. (daarbij verzekering (70eur) + vervoer vanuit Oostende + Parking in DUS, Eurostar voor m'n maat uit Londen), kwamen we op 575 eur pp voor een rechtstreekse vlucht van 10-11u.
Enigste nadeel is zoals Kalaman het hier al aangaf, het scheitverkeer als ge rond de ring van Brussel of Parking komt..
Enigste nadeel is zoals Kalaman het hier al aangaf, het scheitverkeer als ge rond de ring van Brussel of Parking komt..
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ja en toen ik dat bekeek vond ik dat eigenlijk, zelfs met alle korting, een onwerkbaar alternatief. Want zoals je al schreef moet je dan eerst de pest en de cholera doorstaan om vervolgens weer op dezelfde plek uit te komen waar ik ben gestart (rond AMS) en op de terugweg hetzelfde verhaal. Vanuit DUS vertrekken is zelfs voor mij nog een te overwegen alternatief voor deze prijzen. Dan hoef je namelijk alleen de waterpokken te doorstaan in de randstad en die heb al meerdere keren gehad. Dus dat is te overzienkalaman schreef:Eigenlijk ook merkwaardig dat die gunstige tarieven vooral voor LAX gelden en niet bvb voor LAS, wat onze voorkeur geniet.
Van uit BRU niets lager dan €1.000. Deze zomer was het net omgekeerd, toen kwamen alle Nederlanders naar Brussel omdat KLM zo'n bijzonder lage prijzen aanbood op voorwaarde dat men van uit BRU vertrok...met tussenstop in AMS...

Best grappig zo'n "hoe vind ik de beste ticket prijs" Overigens vliegen wij naar SFO en ook daar zijn nu (maar wij vliegen in juli) mooie prijzen voor te vinden vanaf DUS.
Hallo
Wij zijn voor volgende zomer (juli 2018) ook aan het kijken voor tickets, liefst naar Las Vegas. LA of Phoenix behoren ook tot de mogelijkheden.
Maar wanneer ik via Google Flights zoek, kan ik maar tot 3 juli een datum aanklikken. Is dit normaal of doe ik iets verkeerd?
Wij zijn voor volgende zomer (juli 2018) ook aan het kijken voor tickets, liefst naar Las Vegas. LA of Phoenix behoren ook tot de mogelijkheden.
Maar wanneer ik via Google Flights zoek, kan ik maar tot 3 juli een datum aanklikken. Is dit normaal of doe ik iets verkeerd?
Is heel normaal. Over het algemeen kan boeken 330 dagen van te voren.
Maar via skyscanner, wtc, ... kan het dan wel? Of zit daar een addertje onder het gras?
Elke airline is anders. Sommige airlines laten boekingen al 360 dagen vooraf toe, sommige zelfs 390 dagen, en weer andere 331 dagen. Die 331 lijkt bij de reguliere airlines de ondergrens te zijn. Dus vanaf dat moment is eigenlijk de hele markt beschikbaar. Vandaar dat Google niet verder zoekt dan dat. Je zou dan immers niet de hele markt vergelijken, maar slechts een deel. Daarmee zouden de airlines die verder vooruit boekingen toelaten in het voordeel zijn.
Ok, weer wat bijgeleerd!
Ik zal nog maar wat geduld hebben, maar als ik hier sommige prijzen zie passeren, denk ik 'ik wil nu boeken'!
Ik zal nog maar wat geduld hebben, maar als ik hier sommige prijzen zie passeren, denk ik 'ik wil nu boeken'!
Wat let je? Als je een mooie prijs ziet die boekbaar is dan zou ik dat meteen doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15859 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties