Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door butterfly »

Nog een paar dagen dan vertrekken wij naar New York. Na een paar dagen New York zullen we op JFK onze huurauto ophalen bij Dollar. Ik heb hier al veel klachten gelezen over Dollar, dus ik probeer mij alvast zo goed mogelijk te wapenen :wink:
Heeft iemand recent ervaring met de "plate pass"via dollar? Ik begrijp dat dit een kostbare aangelegenheid is. Zijn er do's of don'ts ? Volgens mij is het geen doen om zonder platepass te rijden omdat er veel onbemande tolpoortjes zijn las ik ergens? Ik lees ergens dat het 12,95 per dag kost, dat zou voor 24 dagen dus 310 euro zijn :shock: Ik kan nergens de prijzen van deze service van dollar vinden. Tolwegen mijden lijkt mij ook geen doen toch?
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Sentinel schreef:Wij gaan van 28 april tot 26 mei met aankomst en vertrek vanaf Los Angeles.
Ik ben dus in de zelfde periode aan het vergelijken en ik wil eigenlijk een full-size maar we kunnen ook prima uit de voeten met een standaard-size.
Zowel bij de verschillende brookers als bij de verhuurders zelf, zit er bijna geen fluctuatie in de prijs.

Een Standaard-SUV is goed betaalbaar waarbij Alamo brits het goedkoopste is met prijzen net onder de €1000. Een full-size is onbetaalbaar met prijzen van rond de €2200
Ik vermoed, en hoop, dat na de zomer er meer met de prijzen gaat worden gespeeld en dat er ook aanbiedingen komen.
Onlangs heb ik geboekt voor eind april bij Sixt, inleveren wel op LAX voor 49 dollar one way fee. Op ruim 2 weken scheelde dit zoon 300 euro voor een premium suv. Komt op ongeveer 700 euro uit. Daarvan kan ik wel een taxi nemen, en hebben we misschien ook wel een minder lange wachtrij als op het vliegveld. Alleen waarschijnlijk geen keuze, maar ik weet niet of je dat normaal wel hebt.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

In het verleden wel auto's gehuurd in Amerika, maar kom er even niet uit.
Ik heb een offerte aangevraagd bij drive-usa en bij de standaardprijs is het volgende inbegrepen (super-saver-plus):
- Supplemental Liability Insurance Coverage 1,000,000 US-$
- Loss/Collision Damage Waiver without a deductible including glass, tire, and undercarriage damage:
a liability waiver for rental vehicle damage or theft without a deductible including glass-, tire-, roof and undercarriage- damage, excludes cases of reckless driving.

Heb ik meer verzekeringen nodig? Ik dacht van niet, maar ga nu twijfelen.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Nee, dat is alles wat je nodig hebt. :thumbup:
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Top! Bedankt
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Pepito schreef: Onlangs heb ik geboekt voor eind april bij Sixt, inleveren wel op LAX voor 49 dollar one way fee. Op ruim 2 weken scheelde dit zoon 300 euro voor een premium suv. Komt op ongeveer 700 euro uit. Daarvan kan ik wel een taxi nemen, en hebben we misschien ook wel een minder lange wachtrij als op het vliegveld. Alleen waarschijnlijk geen keuze, maar ik weet niet of je dat normaal wel hebt.
Niet vergeten dat je bij Sixt alleen in de staat waar je gehuurd hebt + aangrenzende staten mag rijden. Overige staten dus niet.
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Als dat inderdaad zo is met Sixt dat je niet verder mag dan aangrenzende staten, dan houd het voor ons op bij Sixt.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Mensen, ik heb een vraag.
28 oktober vliegen wij met United van Amsterdam via Houston naar Pensacola. Op 11 november terug vanaf Orlando via Chicago naar Amsterdam.
Op Houston hebben wij een overstaptijd van 1,5 uur. Ik ben me ervan bewust dat dit best kort is. Mochten we deze missen, dan gaat er nog een latere vlucht van Houston naar Pensacola, die om 22.20 aankomt. Om 23.00 sluit de autoverhuurder, Alamo.
Dit gezegd hebbende: er bestaat natuurlijk een kleine kans dat we de auto niet meer op die 28ste kunnen ophalen. In dat geval zullen we de auto een dag later moeten ophalen. Maar kan dit? We hebben geboekt bij AutoEurope, altijd goede ervaringen mee gehad. Zij gaven aan dat ik dit zou moeten checken bij Alamo. Heeft iemand hier ervaring mee?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

butterfly schreef:Volgens mij is het geen doen om zonder platepass te rijden omdat er veel onbemande tolpoortjes zijn las ik ergens?
Nee hoor, dat kan prima. Waar wil je allemaal heen?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

winterpark schreef:Op Houston hebben wij een overstaptijd van 1,5 uur. Ik ben me ervan bewust dat dit best kort is. Mochten we deze missen, dan gaat er nog een latere vlucht van Houston naar Pensacola, die om 22.20 aankomt. Om 23.00 sluit de autoverhuurder, Alamo.
Dit gezegd hebbende: er bestaat natuurlijk een kleine kans dat we de auto niet meer op die 28ste kunnen ophalen.
Waarom zou je meer dan 40 minuten nodig hebben om op een klein vliegveld als PNS bij de verhuurder te komen? De counter zit volgens de airport map in de bagageclaim area. Daar sta je denk ik 5 minuten na touchdown.

Mocht echt alles mislopen die dag en dan ook nog die latere vlucht meer dan een half uur vertraging hebben dan geldt dat Alamo pas sluit na aankomst van je vlucht en een redelijke tijd die nodig is om na landing bij de verhuurlocatie te komen. Maar dan moet men wel de juiste vluchtinformatie hebben, als ze geen huurders op zo'n vertraagde vlucht hebben blijven ze vermoedelijk ook niet wachten. Dus mocht je onverhoopt toch gereroute worden omdat het helemaal mis loopt bij immigrations /en/ heeft je vlucht forse vertraging, bel dan even met Alamo om je vluchtgegevens te wijzigen: (888) 826 6893.

Maar maak je vooral geen zorgen, zowel over die connectie als over de auto, beide zit ruim in de marges. Neem wel wat voorzorgsmaatregelen bij aankomst op Houston: probeer een beetje voorin in het toestel te gaan zitten en loop zodra je het toestel uit bent direct stevig door. Geen toiletstops, geen getreuzel, gewoon doorlopen. Elke persoon die achter je loopt staat niet voor je in de rij. En dan moet anderhalf uur echt ruim voldoende zijn.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Hi Roel, dankjewel! Je hebt gelijk, ik had ook al gezien dat de verhuurder tegenover de bagage claim zit (trouwens, echt super dat je gewoon daar naar hebt gekeken!). Nou, dan moet 40 minuten gewoon voldoende zijn.

Uitstekende tip trouwens wbt Alamo bellen om vluchtgegevens te wijzigen, daar hebben we dan op Houston toch meer dan genoeg tijd voor mochten we onze vlucht naar Pensacola missen. Goed om te horen dat ze dan open blijven. Dan lijkt me overigens het enige worst case scenario dat we de eerste vlucht missen en dat de tweede vlucht met latere aankomst vol zit (zodat we pas de volgende dag wegvliegen vanuit Houston). Dat kan ik me overigens slecht voorstellen. Het is wel een klein toestel, maar... Het is Pensacola? Of is dit naïef gedacht?

Overigens heb ik moeite met het begrijpen van de vluchten van Houston naar Pensacola, die lijken elke dag van de week weer anders te zijn.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

roelb schreef:
butterfly schreef:Volgens mij is het geen doen om zonder platepass te rijden omdat er veel onbemande tolpoortjes zijn las ik ergens?
Nee hoor, dat kan prima. Waar wil je allemaal heen?
We rijden van JFK naar North Conway- Lake Placid- Niagara falls- Bath- Watkins Glen- Lancaster- Virginia Beach- Washington DC ( Tysons corner)- Pbhiladelphia- JFK
_TJ_
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door _TJ_ »

Wij willen bij Hertz een auto gaan huren voor onze vakantie. Ik ben lid geworden bij Hertz en gebruik de code van anwb.

Ik was in de veronderstelling dat een extra bestuurder gratis is hierbij, maar dat staat er niet bij. Ik reis met een vriendin en wij zijn dus geen partners. Als we toch moeten betalen voor de extra bestuurder dan zijn we duurder uit dan bij een ander bedrijf. Weet iemand hoe dit precies werkt?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Hertz Gold member = tweede bestuurder gratis.

https://www.hertz.nl/rentacar/member/enrollment
Screenshot_1.jpg
_TJ_
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door _TJ_ »

Dank voor je snelle reactie. Geen toeslag voor je partner, wordt een vriendin dan gezien als partner? En ik zie staan dat het niet automatisch aan de reservering wordt toegevoegd, kun je dit dan ter plaatse regelen?
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

sanook schreef:
Pepito schreef: Onlangs heb ik geboekt voor eind april bij Sixt, ...
Niet vergeten dat je bij Sixt alleen in de staat waar je gehuurd hebt + aangrenzende staten mag rijden. Overige staten dus niet.
Dankjewel, dat wist ik inderdaad al, en ik ben trouwens niet van plan om de Californië te verlaten dit keer, maar het is wel net iets ruimer dan alleen aangrenzend, vanuit CA kan je naar: Arizona, Oregon, Washington, Nevada, Utah

Volledige lijst hier : https://www.sixt.com/rental-services/re ... formation/
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

@ _TJ_
Geen idee hoe dit werkt bij Hertz. Je kunt ze altijd nog een bericht sturen.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Sentinel schreef:Als dat inderdaad zo is met Sixt dat je niet verder mag dan aangrenzende staten, dan houd het voor ons op bij Sixt.
Zoals Pepito al zei kun je hier de exacte lijst zien met staten waar je mag rijden met Sixt:

https://www.sixt.com/rental-services/re ... formation/
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

_TJ_ schreef:Dank voor je snelle reactie. Geen toeslag voor je partner, wordt een vriendin dan gezien als partner? En ik zie staan dat het niet automatisch aan de reservering wordt toegevoegd, kun je dit dan ter plaatse regelen?
Ik heb bij Hertz ooit een keer gevraagd om mijn wederhelft toe te voegen, en toen werd dat door de baliemedewerker direct afgedaan als onnodig. Zolang je maar op hetzelfde adres woont. En aangezien je adres helemaal niet op onze europese rijbewijzen staat zullen ze je daarbij op je blauwe ogen moeten geloven.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Heeft iemand ervaring met het annuleren van een reservering bij Alamo (SFO), nadat je al ter plaatse bent en skip the counter hebt gebruikt?

Kleine toelichting bij deze vraag:
ik heb een reservering voor een standard SUV en een Fullsize SUV (beide postpaid). Prijsverschil is niet heel groot ('n goeie 150 euro op een huurtermijn van 14 dagen). Ik ben van plan voor de Standard SUV via Skip the counter te gaan en de reservering voor de Full Size als een no show te laten verlopen.

Maar stel, we merken ter plaatse dat de gewenste standard SUV niet aanwezig of geschikt is (ruimte bijv.) of dat we een full size zien staan die we echt supergraag willen hebben. En stel dat de greeter in dat hele scenario niet meewerkt. :mrgreen:

Kan ik dan ter plaatse de (skip the counter) reservering alsnog annuleren en voor de Full Size reservering gaan? En gaat daar een hele hoop rompslomp mee gepaard?

Opgelet, dit is allemaal in het onwaarschijnlijke geval dat we geen geschikte Standard SUV kunnen vinden en evenmin de mogelijkheid hebben om met wat goede wil een Full Size mee te krijgen.

Maar mocht er iemand zijn die het al eens heeft meegemaakt, dan horen we het graag! :wink:
Memories...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer