Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
Omdat @pacific dus meer dan 331 dagen in de toekomst zoekt 

Ja, maar wij wonen ook in Oost-Vlaanderen, België. Mooie prijzen vanaf Düsseldorf of Amsterdam, maar dat ziet mijn wederhelft niet echt zitten, om precies dezelfde redenen die Kalaman aanhaalt. Ik zie wel dat je vanuit Brussel ook rechtstreeks met de trein naar beide luchthavens kan, maar tja, ddan moeten de vluchturen nog wat passen ook.
Bovendien hadden wij 2 jaar geleden vrij vroeg geboekt via Gate1, aan een mooie prijs (700 euro), maar was wel met 2 overstappen. Dan vergroot je natuurlijk het risico op vertraging (wat effectief gebeurd is, gelukkig laatste vlucht naar Phoenix). En enige tijd na boeking werd het vluchtschema van BA nog aangepast, waardoor wij bij terugkomst 's avonds geen vlucht Londen-Brussel meer hadden. Ze hebben dat toen wel opgelost met een nachtvlucht vanuit Phoenix en een overstap van méér dan 12u op JFK. We hebben dan wel een blitsbezoek aan New York gebracht, zo hebben we dat toch ook eens gezien
Bovendien hadden wij 2 jaar geleden vrij vroeg geboekt via Gate1, aan een mooie prijs (700 euro), maar was wel met 2 overstappen. Dan vergroot je natuurlijk het risico op vertraging (wat effectief gebeurd is, gelukkig laatste vlucht naar Phoenix). En enige tijd na boeking werd het vluchtschema van BA nog aangepast, waardoor wij bij terugkomst 's avonds geen vlucht Londen-Brussel meer hadden. Ze hebben dat toen wel opgelost met een nachtvlucht vanuit Phoenix en een overstap van méér dan 12u op JFK. We hebben dan wel een blitsbezoek aan New York gebracht, zo hebben we dat toch ook eens gezien

Ook daar de tip: als je niet bij Gate1, maar direct bij de airline had geboekt had je zelf veel meer mogelijkheden gehad bij die schedule changes. Bijna alle reguliere airlines zijn enorm flexibel als het gaat om rerouting na schedule changes. Je kunt feitelijk alles vragen. Dus als je zo'n mail binnenkrijgt van je airline: eerst zelf het gewenste alternatief uitvogelen (via Google flights of nog beter: de search engine van de airline zelf) en daarna bellen met het concrete verzoek tot rerouting via de gewenste route.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben nog steeds heel tevreden met onze prijzen voor BRU- LON- SFO vanuit Brussel voor volgend jaar: 430 euro met British Airways.
Maar ik heb ze sindsdien niet meer voorbij zien komen, eerlijk gezegd.
En ja wij zijn ook van Oost-Vlaanderen dus dan is Brussel wel handiger.
Ik zou een doel stellen: als je tegen een bepaalde datum nog steeds geen prijzen hebt gezien onder een bepaald bedrag: dan is het misschien toch het overwegen waard om Dusseldorf te nemen. Zo hadden wij het ons toch voorgenomen. Alles onder de 600 euro vonden we nog doenbaar vanuit Brussel. Voor alles er boven zouden we vanuit Dusseldorf vertrekken want dan haal je het prijsverschil er wel uit.
En vooral elke dag kijken. Ik heb die tickets echt direct geboekt en enkele uren later waren diezelfde tickets meer als het dubbele.
Maar ik heb ze sindsdien niet meer voorbij zien komen, eerlijk gezegd.
En ja wij zijn ook van Oost-Vlaanderen dus dan is Brussel wel handiger.
Ik zou een doel stellen: als je tegen een bepaalde datum nog steeds geen prijzen hebt gezien onder een bepaald bedrag: dan is het misschien toch het overwegen waard om Dusseldorf te nemen. Zo hadden wij het ons toch voorgenomen. Alles onder de 600 euro vonden we nog doenbaar vanuit Brussel. Voor alles er boven zouden we vanuit Dusseldorf vertrekken want dan haal je het prijsverschil er wel uit.
En vooral elke dag kijken. Ik heb die tickets echt direct geboekt en enkele uren later waren diezelfde tickets meer als het dubbele.
@Kimdum
En voor welke periode hebben jullie geboekt? En waar die prijzen gevonden?
Mijn doel was vroeger altijd : onder de 800 euro is ok voor mij. Maar als ik het forum eens goed doorzoek, merk ik dat het toch wel een stuk goedkoper kan ook.
En voor welke periode hebben jullie geboekt? En waar die prijzen gevonden?
Mijn doel was vroeger altijd : onder de 800 euro is ok voor mij. Maar als ik het forum eens goed doorzoek, merk ik dat het toch wel een stuk goedkoper kan ook.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
@pacific : ik heb via connections geboekt en had vooral die site, airstop en Brussels Airlines in de gaten gehouden.
Voor de periode van eind mei tot eind juni 2018.
Het is denk ik echt een kwestie van goed kijken en als je iets ziet aan redelijke prijs niet twijfelen. Maar je moet vanaf Brussel denk ik echt geluk hebben, want zoals ik zei ik hou het af en toe nog eens in de gaten en ik ben die prijzen niet meer tegengekomen.
Voor de periode van eind mei tot eind juni 2018.
Het is denk ik echt een kwestie van goed kijken en als je iets ziet aan redelijke prijs niet twijfelen. Maar je moet vanaf Brussel denk ik echt geluk hebben, want zoals ik zei ik hou het af en toe nog eens in de gaten en ik ben die prijzen niet meer tegengekomen.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij zijn in 2016 van Brussel naar Phoenix gevlogen (met 1 stop) en terug met United voor 412€ p.p. 17 juni tot 8 juli.
Ik zou graag voor een gelijkaardige (of lagere) prijs naar SFO/LAX of LAS vliegen in 2018
Momenteel zijn die prijzen er nog niet, maar we hebben geduld
Ik zou graag voor een gelijkaardige (of lagere) prijs naar SFO/LAX of LAS vliegen in 2018

Momenteel zijn die prijzen er nog niet, maar we hebben geduld

Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Ik heb tickect DUS-LON-LAX voor 8 weken geleden geboekt voor €310 p.p (28 april heen, 26 mei terug)
Amsterdam was op dat moment voor vergelijkbare vliegtijden €500 duurder (tickets vanaf €810)
Voor dat verschil boek loont het om een hotel te boeken bij DUS airport wat ik dan ook heb gedaan.
Dan is er ook geen stress i.v.m. files.
Amsterdam was op dat moment voor vergelijkbare vliegtijden €500 duurder (tickets vanaf €810)
Voor dat verschil boek loont het om een hotel te boeken bij DUS airport wat ik dan ook heb gedaan.
Dan is er ook geen stress i.v.m. files.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
misschien handig om te weten. op onze heenreis met United konden we bij de incheckbalie ook handbagage gratis inchecken. Omdat we naar Alaska gingen en cruisen had ik wat extra spul mee (wintermeuk en nette kleren dus vandaar wat extra ruimte nodig dit keer) en ik had stiekem een koffertje incheckproof gemaakt (slotje er op gekleurde herkenningsveters er aan en zo) voor ge wit ooit nooit nie dus die hebben we gelijk ingeleverd. Scheelt immers gesjouw bij de overstap.
Voor de terugweg had ik zelfs beide handbagagekoffertjes incheckproof maar troffen we een zeikerd aan de balie in Seattle die ging piepen over 1 pond te veel in de grote koffers, dat moest in de handbagage d'r bij (zucht) en nee hij kom die alleen voor 100 dollar het stuk inchecken. Ja nee dus dan nemen we ze zelf wel mee. Maar... je hebt nog een kans. Bij de gate vroeg ik het aan de mevrouw daar en die was maar al te blij om de koffertjes voor me intechecken naar Amsterdam. Waren we ook van af. Wel zo lekker want op Chicago hadden we drie kwartier overstap, dus hoe minder mee te nemen hoe prettiger.
Enfin, tis misschien een fijne tip, wij hadden meeste van wat we nodig hadden in de personal items zitten die je ook mee mag nemen. nou ja items. 1 rugzak, item 2 is een platenkoffer maat grote aktetas waar manlief z'n gescoorde plaatjes in mee naar huis neemt. geen haan die d'r naar kraait. van de vliegmaatschappij niet en van security niet.
Voor de terugweg had ik zelfs beide handbagagekoffertjes incheckproof maar troffen we een zeikerd aan de balie in Seattle die ging piepen over 1 pond te veel in de grote koffers, dat moest in de handbagage d'r bij (zucht) en nee hij kom die alleen voor 100 dollar het stuk inchecken. Ja nee dus dan nemen we ze zelf wel mee. Maar... je hebt nog een kans. Bij de gate vroeg ik het aan de mevrouw daar en die was maar al te blij om de koffertjes voor me intechecken naar Amsterdam. Waren we ook van af. Wel zo lekker want op Chicago hadden we drie kwartier overstap, dus hoe minder mee te nemen hoe prettiger.
Enfin, tis misschien een fijne tip, wij hadden meeste van wat we nodig hadden in de personal items zitten die je ook mee mag nemen. nou ja items. 1 rugzak, item 2 is een platenkoffer maat grote aktetas waar manlief z'n gescoorde plaatjes in mee naar huis neemt. geen haan die d'r naar kraait. van de vliegmaatschappij niet en van security niet.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Waarom zou je in hemelsnaam cabin luggage willen inchecken? Alleen maar kans dat het niet aankomt.
Voor veel reizigers is het de grootste vrees dat er gevraagd wordt om te gate checken bij een overvol toestel.
Voor veel reizigers is het de grootste vrees dat er gevraagd wordt om te gate checken bij een overvol toestel.
-
- Amerikakenner
m'n belangrijkste spullen (electronica en medicijnen) zitten in 1 tas en daar blijft iedereen van af die hou ik bij me. de rest is feitelijk misbaar. mocht het eens een keer niet aankomen dan is het maar jammer de pammer. ik heb het graag mee, anders zou ik het niet inpakken, maar als het moet kan ik het vervangen. als het gesjouw scheelt dan graag. tis een keuze he. ik zet de tip hier neer voor de mensen die het handig vinden maar niet wisten dat het kan.
Voor het hoogseizoen 2018 ( schoolvakantie ) Heb ik bij Lufthansa de volgende tickets gevonden: DUS-LAX overstap in Munchen voor € 843 p.p. Is dit een scherpe prijs voor het hoogseizoen?
We zijn misschien wat te vroeg maar andere ticketprijzen zijn tot nu toe een stuk hoger.
Beter even wachten tot andere maatschappijen ook hun prijzen bekend maken of is Lufthansa al scherp?
En iemand recente ervaring met Lufthansa? 25 jaar terug een keer naar Indonesië gevlogen en toe was het prima.
We zijn misschien wat te vroeg maar andere ticketprijzen zijn tot nu toe een stuk hoger.
Beter even wachten tot andere maatschappijen ook hun prijzen bekend maken of is Lufthansa al scherp?
En iemand recente ervaring met Lufthansa? 25 jaar terug een keer naar Indonesië gevlogen en toe was het prima.
-
- Amerikakenner
Lufthansa is een prima maatschappij.
€ 843 vind ik nu niet een heel scherpe prijs. Maar goed, als jij dat zelf wel vind en het zijn vluchttijden die je graag wilt hebben moet je vooral wel boeken.
€ 843 vind ik nu niet een heel scherpe prijs. Maar goed, als jij dat zelf wel vind en het zijn vluchttijden die je graag wilt hebben moet je vooral wel boeken.
-
- Amerikakenner
Nou handbagage wil ik voor zo'n lange vlucht absoluut bij me hebben. Zeker voor het geval mijn koffer niet van de band komt!babarage schreef:misschien handig om te weten. op onze heenreis met United konden we bij de incheckbalie ook handbagage gratis inchecken.
wat is incheckproof? Slotje? mag hopen dat het dan wel een TSA slotje is!ik had stiekem een koffertje incheckproof gemaakt
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@Marsie,
Ik heb voor hoogseizoen volgend jaar al voor bijna de helft gevonden... ik weet niet wanneer bij jullie zomervakantie begint, maar wij zijn vroeg in 2018 en ben al vluchten met acceptabele tijden tegengekomen van 485-550 euro! Wij proberen max 750 uit te geven normaal gesproken en dat is ook altijd haalbaar, maar van de prijzen die ik nu ben tegengekomen kijk ik zelf van op!
Ik heb voor hoogseizoen volgend jaar al voor bijna de helft gevonden... ik weet niet wanneer bij jullie zomervakantie begint, maar wij zijn vroeg in 2018 en ben al vluchten met acceptabele tijden tegengekomen van 485-550 euro! Wij proberen max 750 uit te geven normaal gesproken en dat is ook altijd haalbaar, maar van de prijzen die ik nu ben tegengekomen kijk ik zelf van op!
-
- Amerikakenner
@victorfan:
Misschien handig om dan er ook bij te zetten waar je deze prijzen kan vinden. Kan iedereen meegenieten van die mooie prijzen
Misschien handig om dan er ook bij te zetten waar je deze prijzen kan vinden. Kan iedereen meegenieten van die mooie prijzen

@victorfan:
Wij wonen in regio midden, waar heb je deze prijzen gezien?
Florida 1993
Zuid-West 2018
Zuid-West 2018
-
- Amerikakenner
uiteraard tsa slotje en evt kwetsbare dingen zo verpakt dat ze niet kunnen beschadigen. nou was dit koffertje met vnl kleding dus dat kan niet kapot.vinceG schreef:Nou handbagage wil ik voor zo'n lange vlucht absoluut bij me hebben. Zeker voor het geval mijn koffer niet van de band komt!babarage schreef:misschien handig om te weten. op onze heenreis met United konden we bij de incheckbalie ook handbagage gratis inchecken.
wat is incheckproof? Slotje? mag hopen dat het dan wel een TSA slotje is!ik had stiekem een koffertje incheckproof gemaakt
dat kwijt raken, tja kan gebeuren. heb 1 keer meegemaakt dat m'n koffers een dag later dan ik aankwamen. was op de terugweg dus al helemaal geen probleem. maar ja, het kan voorkomen. op de enorme hoeveelheid reizigers gaat het natuurlijk procentueel gezien best heel erg vaak goed. maar daarom zorg ik ook dat ik het onmisbare bij me houd en het vervangbare in het ruim laat reizen. in het allerergste geval ben ik een ochtend bezig om een nieuwe garderobe bij elkaar te scharrelen. dat risico neem ik.
tijdens de vlucht heb ik alleen ipad en macbook nodig zodat we wat te kijken hebben, dat zit al in de onmisbare zaken tas. dus das ook fix
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Eurowings Keulen-las Vegas was 550. Er loopt hier ergens een draadje over ervaringen en daar wil ik eerst meer over weten...marsie schreef:@victorfan:
Via BA een vlucht Ams- DUb-Sfo met air lingus voor 485 en vlucht naar Lax ipv SFO voor 535.
Kan wellicht per datum verschillen
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
marsie schreef:Voor het hoogseizoen 2018 ( schoolvakantie ) Heb ik bij Lufthansa de volgende tickets gevonden: DUS-LAX overstap in Munchen voor € 843 p.p. Is dit een scherpe prijs voor het hoogseizoen?
Lufthansa is fijn en dat zijn fijne tijden en met de A380, daar hebben we vorig jaar ook mee gevlogen.
Ik zag deze vlucht ook op mijn pc. Maar nu komt het......van skyscanner kreeg ik een alert en zag ik dezelfde vlucht via de mobiele site van Lufthansa en dat scheelde precies 200 euro totaal goedkoper. Ik nogmaals op mijn pc kijken en daar een hogere prijs. Dit vind ik erg raar, dat ik op mijn ipad goedkoper kan boeken.
Wat hierboven staat, Aerlingus is nog maar tot 4 juli terug te boeken en Eurowings is in vakantieperiode nu inmiddels ook al 700 euro. Ook een mooie optie is KLM vanaf DUS naar SFO voor 760 euro met mooie tijden op 6 juli.
Laatst gewijzigd door pumi1000 op 10 aug 2017, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa