Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marcie216: 17 dagen naar het westen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marcie216
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis marcie216: 17 dagen naar het westen.

Bericht door marcie216 »

Beste mensen,

Wij (ons gezin + aanhang) zijn van plan om in juli naar Amerika te gaan (naar het westen). We zijn met een groep van 6 personen waarvan iedereen volwassen is. We zijn dus al op zoek naar een geschikte auto waar bijvoorbeeld 8 personen en 3 koffers in kunnen. Hierdoor kunnen we extra koffers kwijt op de 2 lege plekken.

- Verder is het de eerste keer dat we met zijn alle naar Amerika gaan en we zijn bezig met een route uit te stippelen. We hebben op dit moment dit:
- We landen op San Francisco en willen daar 2 nachten blijven om deze stad te verkennen.
- Vervolgens rijden we van SF naar Yosemite en blijven hier de hele dag. 's Avond zoeken we een hotel rondom Bishop (of beter een andere plek?) en slapen hier ook 1 nacht.
- Daarna rijden we van Bishop door de Death Valley richting Vegas. (zijn hier nog dingen die je moet zien onderweg op deze route?)
- Vervolgens verblijven we 2 nachten in Vegas (dit zou eventueel 3 kunnen worden, hier moeten we het nog over hebben)
- Vanuit Vegas rijden wij naar Zion National park en daarna door naar Bryce om daarna 1 nacht te overnachten rondom Bryce Canyon (Kanab), zodat we de volgende dag naar Antilope Canyon kunnen.
- Zoals gezegd gaan we de volgende dag naar de Antilope Canyon en de Horseshoe bend en overnachten we 1 nacht in Page
- Vervolgens gaan we de volgende dag richting de Grand Canyon en gaan hier misschien een helicoptervlucht boeken. We overnachten ook 1 nacht in de Grand Canyon
- Daarna willen we van de Grand Canyon naar Phoenix en hier ook 1 overnachting pakken. We weten echter niet of dit de moeite waard is.
- Vervolgens rijden we aan van Phoenix naar Joshua tree National Park en overnachten daarna in Palm SPrings (1 nacht)
- Ten slotte rijden we van Palm Springs naar Santa Monica en willen hier ook nog 2 a 3 overnachtingen pakken.

Verder twijfelen we nog of we naar Alcatraz willen en hier dus ruimte voor moeten maken en dit geldt ook voor Universal Studios's.
We willen vanuit Palm Springs en Santa monica richting LA rijden en we hebben voor Palm Springs en Santa Monica gekozen omdat we de laatste dagen ook wel eens aan het strand/zwembad willen liggen, zodat je toch nog een beetje uitgerust terug komt.

Ik ben benieuwd wat jullie van de route vinden en of er nog tips of must see's zijn overgeslagen.

Bedankt!
Bushmaster
Amerika-expert

Re: 17 dagen naar het westen

Bericht door Bushmaster »

6 volwassenen + bagage ==> wordt, of een "Van" 12-15 personen, of twee auto's.
Er worden 8 persoons "minivans" aangeboden (o.a. Alamo) maar daar ga je met jullie tripje niet blij van worden.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Allereerst de tip om even je hele reis van dag tot dag uit te schrijven zoals de meeste posts hier.
Dat maakt het voor de anderen hier wat makkelijker om te zien wat je wilt en wat je van plan bent.

Van bishop naar las vegas door death valley? Wat daar te zien is? Wat dacht je van Death Valley? :lol: Hier kan je wel een dag aan besteden hoor.
Rijdt je van vegas via zion naar Bryce in 1 dag? Is mogelijk hoor, maar dan wordt het wel een spoedbezoek aan zion en dat zou zonde zijn.
Misschien ook even de kaart erbij pakken want kanab is niet bij Bryce......

Phoenix is zeker een leuke stad, maar ik zou deze eruit halen en wat meer tijd besteden aan het eerste deel van de reis.
Als je aan strand/zwembad wilt liggen kan je ook San Diego opnemen.

Vliegen jullie terug van LA??
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Bushmaster schreef:6 volwassenen + bagage ==> wordt, of een "Van" 12-15 personen, of twee auto's.
Er worden 8 persoons "minivans" aangeboden (o.a. Alamo) maar daar ga je met jullie tripje niet blij van worden.
Bedankt voor je reactie. Er zijn toch auto's van 8 personen waarbij de achterste 2 stoelen (of zelfs maar 1) plat kan, hierdoor kan je meer koffers kwijt. We willen namelijk met 6 personen in 1 auto en hierbij zullen waarschijnlijk 4 koffers meegaan en 1-2 reistassen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoe ik het lees:

01) naar SF
02) SF
03) SF - Yosemite - Bishop?????
04) Bishop - Death Valley - Las Vegas
05) Las Vegas
06) Las Vegas - Zion - Bryce - Kanab
07) Kanab - Page
08) Page - Grand Canyon
09) Grand Canyon - Phoenix
10) Phoenix - Palm Springs
11) Palm Springs - Santa Monica
12) Santa Monica
13) Santa Monica
14 ?
15 ?
16 ?
17 ?

Ik mis dus nogal wat dagen lijkt het... dat is het belang van het uitschrijven :wink:
Ik zou als je bijna het standaardrondje in 17 dagen wilt doen zeker niet ook nog extra dingen op gaan nemen. M.i zit het nu al bomvol en hebben ze nu voor een aantal zaken of de minimale of gewoonweg te weinig tijd. Ook dat strand/zwembad zou ik in deze reis, zeker als het een familiereis is die je misschien maar 1x gaat maken zeker beperken. Moet dat er persé in dan zou ik echt in het Zion/Bryce/Phoenix stuk gaan schrappen wat ook erg jammer zou zijn natuurlijk.

Hoe ik het zou doen:

01) naar SF
02) SF
03) SF - Yosemite
04) Yosemite
05) Yosemite - Lone Pine
06) Lone Pine - Las Vegas via Death Valley
07) Las Vegas
08) Las Vegas (zwembaddag)
09) Las Vegas - Zion
10) Zion - Bryce
11) Bryce - Page
12) Page (antelope canyon en de rest vd dag aan het meer liggen)
13) Page - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Kingman/Laughlin/Needles
15 Kingman/Laughlin/Needles - Hollywood - Griffith Park - Santa Monica
16 Santa Monica (doe deze dag Santa Monica en Venice en ga daar tussendoor ergens aan het strand liggen)
17 Santa Monica - naar huis
18 aankomst thuis

En dan heb je echt al een bomvolle trip incl een paar dagen waar je kan liggen.

Qua auto denk ik echt dat je zelfs in een full size suv met 6 volwassenen al erg krap gaan zitten. En dan moet daar nog voor 6 man bagage bij? Ik zou dan toch overdenken om 2 auto's te huren
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

vinceG schreef:Allereerst de tip om even je hele reis van dag tot dag uit te schrijven zoals de meeste posts hier.
Dat maakt het voor de anderen hier wat makkelijker om te zien wat je wilt en wat je van plan bent.

Van bishop naar las vegas door death valley? Wat daar te zien is? Wat dacht je van Death Valley? :lol: Hier kan je wel een dag aan besteden hoor.
Rijdt je van vegas via zion naar Bryce in 1 dag? Is mogelijk hoor, maar dan wordt het wel een spoedbezoek aan zion en dat zou zonde zijn.
Misschien ook even de kaart erbij pakken want kanab is niet bij Bryce......

Phoenix is zeker een leuke stad, maar ik zou deze eruit halen en wat meer tijd besteden aan het eerste deel van de reis.

Vliegen jullie terug van LA??
Bedankt voor de tip! Ik zal het binnenkort even uitschrijven!!

Ik dacht dat er misschien bij Death Valley in de buurt nog leuke dingen waren. Het is dan waarschijnlijk bloed heet daar, dus gaan we niet uit de auto. Inderdaad Vegas, Zion, Bryce op 1 dag. Dit is inderdaad misschien aan de krappe kant. Zou je adviseren om dan te overnachten in/bij Bryce en dan de volgende ochtend nog Bryce bezoeken en dan door naar de Antelope Canyon?

Kanab ligt toch onder Bryce en al richting de Antelope Canyon of heb ik het verkeerd opgeschreven :oops:

Een deel van het gezelschap wou graag naar Phoenix, maar ik kon niet dingen vinden die echt 'gaaf' waren om daar te doen en dit zou nog kunnen wijzigen.
San Diego ligt een beetje uit de route en verschillende mensen willen graag naar Palm Springs en Santa Monica.

Bedankt voor de input! Ik zal (waarschijnlijk morgen of maandag) even per dag uittypen.
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

PSVwally schreef:Hoe ik het lees:
Hmm inderdaad er missen toch wat dagen! Allereerst bedankt voor het uittypen.
Waar we een beetje mee zitten is dat we zeker 1 en misschien wel 2 stranddagen willen voordat we naar huis vliegen, om toch tot rust te zijn gekomen. Ik zal jouw reis even in de mail zetten naar de rest.

Wat wel is, we vinden de parken super mooi en gaan ook voor deze parken. Maar ik denk dat als wij een stukje hebben gelopen (2 uur) en een stuk hebben gereden door het park, dat we het goed genoeg vinden. We kunnen ons daar natuurlijk verschrikkelijk op verkijken omdat deze parken zo groot zijn. Maar je zou dus echt 1,5e dag voor Yosemite uittrekken en ook voor Zion en Bryce?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door PSVwally op 12 aug 2017, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het is niet de bedoeling bovenliggende berichten helemaal te quoten, lees aub de forumregels hiervoor
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waar we een beetje mee zitten is dat we zeker 1 en misschien wel 2 stranddagen willen voordat we naar huis vliegen, om toch tot rust te zijn gekomen.
En dan kom je alsnog thuis met een jetlag van heb ik jouw daar vanwege het tijdverschil.... In mijn route heb je 1 stranddag op het einde, 1 strand/zwembaddag in las Vegas en 1 meermiddag in Page. Pak de rust juist door je route rustiger te maken en niet op 2.5e week door zuidwest Amerika te jagen.
Maar ik denk dat als wij een stukje hebben gelopen (2 uur) en een stuk hebben gereden door het park, dat we het goed genoeg vinden. We kunnen ons daar natuurlijk verschrikkelijk op verkijken omdat deze parken zo groot zijn.
Ik denk dat je je niet persé hoeft te verkijken op de grootte van het park of het lopen. Ik ben/was ook niet de grootste wandelaar, maar in Amerika vind ik het om de een of andere reden veel leuker om wat interessante wandelingen te ondernemen dan hier. Je hoeft ook niet persé lange wandelingen te maken, maar laat ik wat voorbeelden geven.

San Francisco - Yosemite: Stel je vertrekt om 9u 's morgens, dan ben je rond 13.30 bij de Mariposa Grove. Incl een korte lunchpauze onderweg. Zeg dat je daar 2u rondkijkt. Dus rond 15.30 zou je naar Glacier Point kunnen rijden. Dat is ongeveer een uur rijden. Daar ook een uur rondkijken (dus rond 17:30 weg) en dan via tunnel view (even stoppen voor het uitzichtpunt) doorrijden en via de valley naar el portal wat je ook 1.5u gaat kosten zonder files. Dus dan zou het al 19u zijn. Dan eten en je bent om 20:30 op zn vroegst in je hotel zeg maar. Dan heb je echt niets geks gedaan.
De dag erna kan je makkelijk de hele dag in de vallei doorbrengen. Lower Yosemite Falls, Vernalfalls, Brideveil falls. Je maakt dan allemaal korte wandelingen en niet eens een tocht van uren. Je dag is zo voorbij.

De dag daarna in de ochtend de tioga pass. Kan je zo een uur of 4 over doen met wat stops voor je in Lee Vining bent. Even lunchen en dan bv Bodie...kost je ook zo 3uur op en neer. En dan mono Lake een uurtje en dan door naar Bishop of Lone Pine en je dag is weer voorbij.

Dag daarna. Ochtend ontbijt Bishop bv bij Erik Schats bakery of anders in Lone Pine en daarna de Alabama Hills. 1.5u. Dan door naar Death Valley - Father Crowley Point 10min - Mesquite of Stovepipe Wells sand dunes 20min - Badwater point 20min - via de artist road terug naar Zabriskie point 10min - evt dantes view (1.2u extra) en dan nog 2u (2.5) vanaf Dantes view) naar Las Vegas (rij via Pahrump) en je dag is echt alweer voorbij.

Las Vegas - Zion... 2.5u rijden en 1u tijdverschil ivm de tijdzone... dus je bent als je om 9u vertrekt en een 30min lunchpauze pakt pas om 1u in Zion. Dus maar een halve dag daar. Shuttlebus systeem.

De ochtend erna direct na de tunnel even de canyon overlook trail (1.5u op en neer) en door naar Bryce waar je rond de middag zult zijn. Met de viewpoints en bv de Navajo trail ben je daar de rest van de dag wel zoet. Overnacht dus bv in Springsdale en in BryceCanyon zelf of Tropic ipv Kanab.

De ochtend erna naar Page. Na zonsopkomst (highlight in Bryce en bij de Grand Canyon) via de 89 terugrijden en als je Arizona binnengaat win je weer een uur met de tijdzone. Stop bij de dam rij dan naar de horseshoe bend en daarna terug naar het meer om de rest van de dag bv op Lone Rock beach te liggen. Horseshoe bend kan ook daarna, alleen zit je met zonsondergang met veel meer drukte.

Dag daarop in de ochtend zou ik de lower antelope canyon doen. Vooraf reserveren. Kost je al met al zeg 2u. Daarna naar de Grand Canyon rijden en bij binnenkomst van het park al bij de watchtower en andere uitzichtpunten doen. Evt voor de volgende ochtend een heli of vliegtuigtoer regelen (of regel dit vooraf). En loop een klein stuk van de South Kaibab trail of Bright Angel trail naar beneden...het is direct een stuk minder mensenmassa. Neem wel voldoende eten en drinken mee, vergis je hier niet in.

De ochtend erna evt. dus een vlucht maken en als er tijd is de hermits rest kant en dan zal je al richting LA moeten. Je kan via Seligman en daar route66 pakken. Vooral het stuk route66 tussen Kingman - Oatman - Needles is het leukste. Kost je 1.5u langer als via de grote weg.

Voor Phoenix heb je gewoonweg ook helemaal geen tijd en het ligt compleet de verkeerde kant op. Er is rond Phoenix voldoende te beleven, maar dan moet je er echt de tijd voor nemen. Eigenlijk hetzelfde voor Joshua Tree/Palm Springs. Je hebt er geen tijd voor als je stranddagen wilt. En hou er rekening mee dat de temperaturen daar hetzelfde kunnen zijn als in Death Valley.

Elke dag zit echt redelijk vol hoor en dan heb je echt geen lange wandelingen/hikes, of gekke dingen gedaan
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis marcie216: 17 dagen naar het westen.

Bericht door Old Faithful »

Ik vind de route van PSVwally heel mooi. :thumbup:
Ik zou de zwembaddag in Las Vegas nog verruilen voor een overnachting bij Monument Valley. Van Page is dat slechts twee uurtjes rijden, dus heel vermoeiend hoeft dat niet te zijn. En als je dan toch zo dicht in de buurt bent............. De keuze is echter natuurlijk aan jullie. :wink:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

marcie216 schreef:
Ik dacht dat er misschien bij Death Valley in de buurt nog leuke dingen waren. Het is dan waarschijnlijk bloed heet daar, dus gaan we niet uit de auto. Inderdaad Vegas, Zion, Bryce op 1 dag. Dit is inderdaad misschien aan de krappe kant. Zou je adviseren om dan te overnachten in/bij Bryce en dan de volgende ochtend nog Bryce bezoeken en dan door naar de Antelope Canyon?

Kanab ligt toch onder Bryce en al richting de Antelope Canyon of heb ik het verkeerd opgeschreven :oops:
In Death valley niet uit de auto omdat het te warm is? Waarom ga je dan naar Death Valley? Dat is nu juist de charme van dat gebied. Daar moet je juist uit de auto. Wel veel water mee nemen en veel drinken!

Dus in werkelijkheid wil je in 1 dag van Vegas naar Kanab via Zion en Bryce? Wow dat is zonde!

En dit allemaal met 6 man en bagage in 1 auto gepropt? :o :?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Er zijn toch auto's van 8 personen waarbij de achterste 2 stoelen (of zelfs maar 1) plat kan
Zie onderstaande link, en oordeel zelf of je hier zo'n trip in wil maken met 6 volwassenen en de bagage.
PS: dit is een "8 persoons" Toyota Sienna
http://www.readivan.com/minivan-rental/
Afbeelding
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben drie rondreizen gemaakt met 6 (volwassen) personen plus bagage in één auto in 2008, 2009 en 2010. Het is wat passen en meten, maar wel te doen. En we waren als gezin al jaren gewend om ook in Europa met ons zessen in een minivan op vakantie te gaan.

Twee keer hadden we een acht-persoons Toyota Sienna. Twee zaten voorin, drie op de middenbank en een achterin. De achterste bank was voor een deel ingeklapt voor de koelbox en wat bagage. De meeste bagage konden we in de verdiepte ruimte achter de derde bank kwijt. Wij hadden toen ieder een roltas mee en een dagrugzak. De roltassen vonden we handig stapelen.

Het is vooral de bagage waar je rekening mee moet houden. De zitplaatsen zijn in een minivan allemaal goed. Wellicht op de achterste bank iets smaller, maar nog steeds geschikt voor een slanke volwassene.

Met meerdere stellen zou ik wel overwegen om twee auto's te huren. Dan kun je ook nog wat apart van elkaar ondernemen. Of misschien eens kijken naar een camper voor zes personen. Zie bijvoorbeeld het 2015 verslag van forumlid Michelly.
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

PSVwally schreef:Maar ik denk dat ...of gekke dingen gedaan
Bedankt voor je antwoord. Hier kunnen wij echt iets mee en ik zal dit meenemen. We gaan in september samen zitten om de definitieve route te maken en ik zal je aanbevelingen meenemen. Ik zal tegen die tijd ook laten weten wat het geworden is ;).

Verder willen we per se met 1 auto gaan omdat we het anders ongezellig vinden. Ik ga zeker wel even uit de auto bij Death Valley, maar ik denk niet dat iedereen dit gaat doen. Verder vraag ik me af of een helicoptervlucht door de Grand Canyon de moeite is (icm met het geld, 300 dollar per persoon) en dit geldt ook voor Universal Studio's.

Ik wil jullie bedanken voor alle input en zal van de week een geupdate reisschema plaatsen!
Laatst gewijzigd door PSVwally op 13 aug 2017, 05:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Aub geen volledige berichten quoten, ik blijf scrollen. :wink:
Wij zijn op het moment aan het reizen met onze volwassen dochters. Micch leuk om eens ons verslag te bekijken om een idee te krijgen. Bedenk daarbij wel dat wij nu een hoog tempo hebben omdat we veel dingen al eerder hebben gedaan en nu dus overslaan.
Is 17 dagen voor jullie het maximum? Met 3 weken heb je al meer rust.
marcie216 schreef:Waar we een beetje mee zitten is dat we zeker 1 en misschien wel 2 stranddagen willen voordat we naar huis vliegen, om toch tot rust te zijn gekomen. Ik zal jouw reis even in de mail zetten naar de rest.
Ik zou de rust onderweg nemen, dan heb je die stranddagen niet nodig. Een middag strand is prima, maar ik zou mijn tijd gebruiken voor de parken en de steden.

Wij rijden nu rond in een minivan (Dogde Grand Caravan). Die zou ik voor 6 personen te klein vinden. Er zijn maar 2 stoelen op de tweede rij. De derde rij gebruiken wij voor tenten en slaapzakken en de rugzakken. Achterin hebben we 4 koffers - daar is nog wel ruimte over. In de Sienna heb je meer ruimte; als je dan tassen meeneemt en geen koffers en je bent wat georganiseerder dan wij, dan zal het wel passen. Maar ik zou 2 auto's ook niet gek vinden. wij hebben nu ook al regelmatig dat we opsplitsen. In parken met een shuttlebus of in steden met goed OV is dat prima te doen, maar dat geldt lang niet overal.

Het geld voor een helikoptervlucht zou ik gebruiken voor andere dingen, zoals een overnachting in een park in plaats van erbuiten. Loop een stukje naar beneden in de GC; dat is een geweldige ervaring.

Wacht ook niet te lang met het vastleggen van accommodatie. Yosemite (www.travelyosemite.com) kun je nu al vastleggen, en de GC ook. Je zou daar eens naar de Bright Angel Lodge kunnen kijken (zie www.grandcanyonlodges.com). Nemen jullie overal 3 kamers?

Marianne
xlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door xlies »

Old Faithful schreef:Ik vind de route van PSVwally heel mooi. :thumbup:
Ik zou de zwembaddag in Las Vegas nog verruilen voor een overnachting bij Monument Valley.
Helemaal mee eens! De route van PSVwally zou ik zeker aanraden met bovenstaande wijziging van old faithful. Het is zo zonde als je langs al die mooie plekken raced. En zelfs met de planning van PSVwally is het reistempo nog erg hoog dus hou hier rekening mee en zorg dat je echt tijd hebt om de parken te ervaren.

Wat betreft de auto, wij hebben vier weken met wen fullsize SUV gereisd (chevy tahoe) dit is ook een 8 pers auto. Wij waren maar met twee volwassenen en twee kleine kinderen, omdat we kampeerde met de tent moest de achterste bank helemaal plat voor alle bagage. Wij hadden natuurlijk heerlijk veel ruimte in die enorme auto maar met 6 volwassenen is dat toch wel anders denk ik.. zou het niet aanraden.
Succes met voorbereiden!
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ook he, maar als TS er zwembad of stranddagen bij wil hebben dan moet dat ook kunnen. Niet iedereen wil eenzelfde soort vakantie natuurlijk
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben zelf een Ford Expedition, volgens mij is dat een fullsize suv, daar hebben we laatst een week mee rondgereisd met 7 personen, waarvan 3 kinderen. We konden dus maar 1 stoel neerklappen, en konden toen nog net bagage voor 1 week en een koelbox kwijt, in zachte tassen. Jullie kunnen 1 extra stoel neerklappen, maar zullen meer bagage hebben, en sowieso zal die stoel achter niet heel ruim zijn. Maar dat laatste zou voor een slank persoon wel moeten lukken.
Volgens mij kun je nog een maat groter, een premium suv geloof ik, dan heb je bijvoorbeeld een expedition EL, dat lijkt me zeker ruim genoeg.
Minivans hebben inderdaad vaak maar 2 stoelen op de 2e rij, dus dan moeten er nog 2 op de 3e rij, dat gaat wel krap worden denk ik.
Terug in Texas!
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Ja we zouden dan voor een Premium SUV gaan inderdaad!

Met de stranddagen op het einde bedoel ik niet hele dagen aan het zwembad of strand maar een paar uurtjes en de rest van de dag gewoon lekker in LA/Las Vegas lopen.

Ik lees van veel mensen dat de helicopter vlucht door de Grand Canyon wel echt mooi is. Maar ik twijfel een beetje over het geld. Aangezien er hier werd aangegeven dat je dat geld beter kan gebruiken om in een park te slapen (Grand Canyon en Yosemite??) twijfel ik natuurlijk nog meer. Zijn er nog meer ervaringen m.b.t. de helicoptervlucht in de Grand Canyon en Universal Studio's bezoeken?

Het is wel de bedoeling om inderdaad 3 kamers te pakken overal. Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan slapen in een park zelf? Is dit een unieke ervaring ?
Bedankt weer allemaal :)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je bv de Bright Angel Lodge in GCNP kan boeken op 30
stappen vd rim.

Als je de heli vlucht misschien te duur zou je ook eens kunnen kijken naar een vlucht met een vliegtuigje. Heb ik ook gedaan en ook dat was erg mooi, al vlieg je natuurlijk ietsjes hoger dan met een heli.

Ik heb een zwak voor LA, maar het is geen stad om zomaar even 'doorheen' te lopen. Alleen al door de afstanden. In Vegas kan je idd de strip aflopen of even ronddwalen bij Fremont street/downtown Vegas. Dan heb je de bekende stukken wel gehad. LA moet je echt plannen, anders kan de stad tegenvallen.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Het voordeel van overnachten in een park is dat je overal dicht bij de highlights bent. Je hebt dus veel meer tijd om van het park te genieten i.p.v. dat je eerst bv een uur of langer er naar toe moet rijden. (en terug) Als je overnacht in Grand Canyon Village zit je dicht aan de rim. Je kan er bij wijze van spreken naar toe lopen. Een overnachting daar hoeft overigens niet duur te zijn. Bijv. de Bright Angel Lodge is een goede optie. (zag dat Paul mij al voor was) Maswik Lodge South is volgend jaar niet te boeken wegens renovatie.
Wij hebben wel een helikoptervlucht geboekt en vonden het een fantastische unieke ervaring. Je vliegt eerst over de bossen en dan ineens zie je de GC in al haar pracht voor en onder je. Hadden het niet willen missen. Ik weet niet meer precies wat wij betaald hebben in 2011, maar volgens mij is het wel een stuk duurder geworden.
In Yosemity zijn ook mogelijkheden om in het park te overnachten. Wij hebben daar geen ervaring mee, maar hebben overnacht in de plaats El Portal. Dit ligt het meest gunstig t.o.v. het park.
Universal Studio's hebben wij nooit bezocht.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer