Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jullie ervaring met vliegtijden... ivm jetlag
Re: Jullie ervaring met vliegtijden... ivm jetlag
Wij sliepen met de kinderen op de kamer in Amerika. Voor het slapen gaan verteld dat ze waarschijnlijk 's nachts goed wakker zouden worden, maar dan toch maar moesten proberen weer te slapen. Dat hielp ook goed.
En vooral proberen lange vluchten te maken. Ik stap het liefste over in Europa (dat is vaak toch goedkoper dan direct vliegen).
Als je dan ook nog einde middag aan kunt komen, ben je het snelste in het juiste ritme.
En vooral proberen lange vluchten te maken. Ik stap het liefste over in Europa (dat is vaak toch goedkoper dan direct vliegen).
Als je dan ook nog einde middag aan kunt komen, ben je het snelste in het juiste ritme.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dus een lange vlucht is gunstiger?
Ik dacht dat een tussenstop in NY ofzo fijn zou zijn omdat je dan ook al over de helft bent wanneer je naar het westen vliegt.
Hoeveel uren tussenlanding vinden jullie fijn?
Ik dacht dat een tussenstop in NY ofzo fijn zou zijn omdat je dan ook al over de helft bent wanneer je naar het westen vliegt.
Hoeveel uren tussenlanding vinden jullie fijn?
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Een tussenlanding zo min mogelijk. Voor een overstap 2.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Lange vlucht is gunstig. Probeer de eerste dag zo laat mogelijk te gaan slapen. Wij zijn ooit 21:00 gaan slapen en dan ben je een aantal dagen verder voordat je normaal rond 07:00 wakker word ipv 04:00.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Ik vnd dan juist een connectie in de us weer heerlijk. Kijk, direct is altijd beter, maar ook vaak duurder. Een connectie in de US betekent dat je alle formaliteiten al gehad hebt en op de plek van bestemming al direct landside bent. Houd er wel rekening mee dat je vervolgvlucht domestic is en qua catering dus anders dan je vlucht vanuit europa. Als je toegang hebt tot een lounge kun je tijdens je connectie ook nog wat eten, drinken en meestal ook goed uitrusten op een daybed oid.
- Linda043
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn nu in Amerika met onze 2 kinderen (11 en 9). Wij hebben juist gekozen voor een rechtstreekse. De laatste 2 uur duurden erg lang voor jongste. En wat erg tegenviel was het wachten voor immigratie. Duurde ruim een uur en het was inmiddels 3 uur S nachts Nederlandse tijd.
We lagen er om 10 uur in (6 uur NL tijd) en de kinderen sliepen tot half 6. De nacht erna was het half 5. En na een paar dagen werd het 7 uur half 8.
We lagen er om 10 uur in (6 uur NL tijd) en de kinderen sliepen tot half 6. De nacht erna was het half 5. En na een paar dagen werd het 7 uur half 8.
New York (1996), ZW Amerika (1999), Florida (2016), NW Amerika (2017)
Wij waren zaterdag in ongeveer 2 minuten door immigrations. Stond letterlijk niemand en zijn dus ook naar een balie gelopen ipv een apc terminal. Gezellig babbeltje tijdens het fingerprinten, stempeltje, klaar. Security daarna ook geen wachttijd. Atlanta, E concourse, zaterdagmiddag om 14.30.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Ik word er bijna jaloers van roelb... Ik heb daar een stukje langer staan wachten.
On-topic: ik vind zelf een overstap in de VS ook fijner, in ieder geval een stuk fijner dan overstappen in Europa. Rechtstreeks altijd het beste natuurlijk, alhoewel ik rechtstreeks terug uit Atlanta in de 8 uur dat we naar huis vlogen geen moment de slaap kon vatten (en dan vind ik wakker blijven tot 's avonds laat een stuk lastiger dan als je wel een paar uurtjes kan slapen).
Overstap in de VS zorgt er mijn inziens voor dat je op de terugweg alvast al het gedoe gehad hebt als je aankomt op je bestemming en je wat makkelijker in de tijd van daar komt. Je eet nog een hapje savonds en dan is het gauw 22.00 uur. Op de terugweg een overstap maakt je wat vermoeider voor je eindelijk op die nachtvlucht mag (en dan slaap je hopelijk wel.). Overstappen in Londen vond ik erg vervelend, ben je nog een uur van huis, moet je nog 3 uur op Heathrow zitten. En echt lange vlucht (12/13 uur) vind ik altijd een stuk vermoeiender dan 2x wat korter.
On-topic: ik vind zelf een overstap in de VS ook fijner, in ieder geval een stuk fijner dan overstappen in Europa. Rechtstreeks altijd het beste natuurlijk, alhoewel ik rechtstreeks terug uit Atlanta in de 8 uur dat we naar huis vlogen geen moment de slaap kon vatten (en dan vind ik wakker blijven tot 's avonds laat een stuk lastiger dan als je wel een paar uurtjes kan slapen).
Overstap in de VS zorgt er mijn inziens voor dat je op de terugweg alvast al het gedoe gehad hebt als je aankomt op je bestemming en je wat makkelijker in de tijd van daar komt. Je eet nog een hapje savonds en dan is het gauw 22.00 uur. Op de terugweg een overstap maakt je wat vermoeider voor je eindelijk op die nachtvlucht mag (en dan slaap je hopelijk wel.). Overstappen in Londen vond ik erg vervelend, ben je nog een uur van huis, moet je nog 3 uur op Heathrow zitten. En echt lange vlucht (12/13 uur) vind ik altijd een stuk vermoeiender dan 2x wat korter.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Welk gedoe op de terugweg?Overstap in de VS zorgt er mijn inziens voor dat je op de terugweg alvast al het gedoe gehad hebt als je aankomt op je bestemming en je wat makkelijker in de tijd van daar komt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1530 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties