Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar gaat onze volgende reis naar toe?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Renée76
Amerikakenner

Waar gaat onze volgende reis naar toe?

Bericht door Renée76 »

Onze eerste reis is bijna ten einde, over drie dagen vliegen we naar huis. We doen altijd aan het einde van de reis een evaluatie van de vakantie. Hoe vonden we het, leuk genoeg om terug te komen, wat was minder, wat echt nooit meer.
Erg leuk, zeker leuk genoeg om terug te komen, Amerika is verslavend. Ik denk dat ik over een week heimwee heb.
Het spaarvarkentje moet wel eerst gespekt wordn dus in 2019 willen we terug komen. Dus tijd genoeg om te fantaseren. De kinderen vonden sequioa geweldig, de dieren (beren :clap: ), het was er redelijk rustig dn de cabin in grant grove vonden we ook allemaal erg fijn. Yosemite nooit meer. Ik vond het net disneyland en housekeeping camp net een camping in spanje. Prachtig maar veel te druk. SF leuk voor drie dagen, LA een vreselijke stad, auto's lawaai, idem voor las vegas. Man vond death valley en bryce het meest bijzondere, ik sequioa en bryce.
We willen rust, natuur, geen massatoerisme, weinig steden. Een beetje warm als het kan al is dat geen must. Kinderen zijn dol op dieren dus veel verschillende dieren kunnen zien is fijn.
Wie heeft tips voor ons? We denken op dit moment of aan noord west of aan het canyon gebied, dus page moab arches etc, al ben ik bang dat dat te eensijdig is voor de kinderen. Yellowstone is ons te druk ben ik bang
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Waar gaat onze volgende reis naar toe

Bericht door Trails »

Ook wij houden van rust en mijden de drukke plekken. We vertrekken over 4 weken voor een mooie route met verblijf op de rustige plekken. Op onze website (zie handtekening) vind je een routekaart. Misschien is een deel daarvan ook voor jullie geschikt.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik ben nog steeds een grote fan van het rondje Denver-South Dakota-Yellowstone-Grand Teton-Moab-Rocky Mountain N.P.-Denver. Een route met van alles wat.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Misschien samen met deze mensen op reis? Gezien de topictitel weten zij ook niet waar ze naar toe gaan.

viewtopic.php?f=10&t=68498
Afbeelding
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

We zijn er zeker van dat we terugwillen en als we een leuke aanbieding van tickets volgend jaar.

We hebben twee favorieten: Het rondje van old faithful vinden we leuk alleen ben ik erg bang voor de drukte bij Yellowstone.
of noord west in de buurt van Seattle

Ook hebben we nog nagedacht over een verdiepingsreis Californië .

Of de oostkust. Op New york vliegen en dan of richting noorden of richting zuiden. Beide lijken ons mooi maar ook beide hebben hetzelfde nadeel ben ik bang. Veel cultuur en minder natuur ben ik bang.
Vooral de kinderen houden minder van steden met hun drukte en zijn bij voorkeur in de parken. Ze willen vooral een diversiteit aan dieren zien.

We willen trouwens korter gaan dan, 2,5 week max zonder vliegdagen
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Ik zou ook voor het rondje van Old Faithful gaan. Bisons in Custer Statepark, Mount Rushmore, Grand Teton prachtig. Wij waren in september in Yellowstone, dus ik weet niet hoe druk het daar is in de zomer. Het is wel een heel groot park, waardoor drukte zich ook wel spreidt. Verder een rondje met prachtige natuur. Kijk eens bij ons verslag 2009, dag 1 tm 19. Succes met dromen en plannen.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Als je dan zoveel van natuur houdt waarom ga je dan niet naar hawaii? Oahu, Kauai en big island. Heb je rustige plekken, veel natuur en veel wildlife.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Maar is dat rondje te doen in zeg 16/17 dagen?
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

vinceG schreef:Als je dan zoveel van natuur houdt waarom ga je dan niet naar hawaii? Oahu, Kauai en big island. Heb je rustige plekken, veel natuur en veel wildlife.
Ik denk dat dat te duur is eerlijk gezegd, we hebben er wel over nagedacht. Onze reis dit jaar was behoorlijk duur, een uitspatting. Dat kan niet ieder jaar.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Ik vond onze Hawaii reis niet duurder dan onze andere reizen in de VS. Daarnaast zag ik recentelijk prijzen voor tickets naar Hawaii langskomen tussen de 300 en 400 euro.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Hoe zijn de kosten binnen hawai? Al ik dat zou doen zou ik namelijk meerdere eilanden willen aandoen? Verblijf en eten, is het niet allemaal duurder?
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Ligt er een beetje aan wat voor eisen je stelt aan je verblijf. Eten is niet duurder dan in de VS. Autohuur was voor ons ook niet duurder.
wij hebben vooral accomodaties bij particulieren gehuurd via homeaway.com en dat beviel prima. In diverse prijsklassen.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Ik zal eens gaan zoeken Vince, als het betaalbaar is dan is dat zeker een optie. Veel hangt af van de prijzen van de tickets
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben nog steeds een grote fan van het rondje Denver-South Dakota-Yellowstone-Grand Teton-Moab-Rocky Mountain N.P.-Denver. Een route met van alles wat.
+1 zou er zo voor tekenen.

Denver: Drukke, maar leuke stad met downtown 16th street en LoDo. Maar nog leuker is de omgeving rond Golden en Morrison.
RMPN: de hoogte in, maar prachtige wandelingen en uitzichten en de trail ridge road.
Via black canyon of the Gunnison en de ut128 naar Moab. Druk in Arches, veel rustiger in Canyonlands. Geweldige omgeving om tijd door te brengen.
Of via Dinosaur, vernal en flaming gorge nra, of via Salt Lake City naar Grand Teton NP. Jackson is druk, maar het park biedt heel veel mogelijkheden.
Dan naar Yellowstone, Amerikaanse safari zonder hekken in de geur vd geisers. Wildlife verzekerd. Buiten Yellowstone in Cody een Buffalo Bill museum, maar eigenlijk ook het begin van de reis door native america land. De rest vd trip gaat over Indianen verhalen. Bighorn NF, Devils Tower, Black Hills, Badlands en Nebraska. Van Buffalo Bill tot Dances with wolves. Van Mt Rushmore en Crazy Horse Memorial tot de slachting van Wounded Knee.
En dan weer terug naar Denver.
South Dakota: Zelf als in Nebraska, maar nog meer in SD allerlei indianen plekken om te bezoeken. Historisch besef en tegelijk de reden waarom het nu helaas is zoals het is met deze mensen.

En drukte in Yellowstone... Loop 200-500m een trail op en je bent 3/4 van de (Aziatische) toeristen al kwijt. In Arches is het denk ik veel drukker. Wil je meer rust dan idd Hawaii of het Noord-Westen of juist diepe zuiden. Drukte is denk ik nergens meer echt te voorkomen of je moet vroeg of juist laat in het seizoen kunnen gaan. Ik mag mezelf blij rekenen dat ik (nog) nooit in Juli/Juni/Augustus ben geweest...
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Met drukte bedoel ik yosemite drukte, zion drukte. Ik heb de drukte in de vallei bij yosemite echt als niet prettig ervaren. We sltonden om half negen in de ochtend op de shuttle te wachten en er reden er twee gewoon langs omdat die bomvol zaten, in bus drie paste we nog net. In zion in de rij de emerald trail gelopen.
En inderdaad aziaten die overal poseren. De panorama trail in yosemite was perfect qua drukte, daar teken ik voor. In sequioa viel het ook mee vroeg in de ochtend.

Het rondje Denver heeft onze grootste voorkeur, vootal vanwege de diversiteit. Seattle is een goede tweede.

Ik heb ook wel eens gelezen dat je bij yellowstone de drukte kunt onvluchten door andere gebieden te nemen. Bijvoorbeeld niet bij de geisers te gaan zitten. Klopt dit?
Old Faithful
Amerika-expert

Er zijn heel veel geisers, hotsprings e.d. in Yellowstone. Sommige delen van het park, zoals bij Old Faithful, zijn heel populair en dus heel druk. Dat maakt de vulkanische verschijnselen overigens niet minder mooi. Er zijn enkele manieren om de drukte te vermijden. Zo zijn er trails naar minder bekende geisers waar het veel minder druk is. Je moet daar wel wat verder voor lopen en waarschijnlijk wat langer wachten, omdat ze minder voorspelbaar uitbarsten dan de geiser die naar mij is vernoemd :wink: . Een andere manier om de drukte te vermijden is overnachten in het park, waardoor je nog in het park bent als de grote drommen er nog niet zijn of al weer weg zijn. Marianne (van Martin & Marianne) schrijft over beide opties in één van haar reisverslagen.

Groet,

Old Faithful
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Ik zou ook gaan voor een rondje Denver - Yellowstone - Grand Teton - Cedar Breaks - Kolob Canyon - Zion. Soms kan het druk zijn, maar Yellowstone is mij meegevallen (was wel 2015). Zie ons reisverslag http://westkustenflorida.wordpress.com .
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Moet het per sé Amerika zijn? Wij zijn de afgelopen 2 jaar 2x naar Zuid-Afrika geweest, wij vinden het een geweldig land dat dezelfde troeven heeft als Amerika maar aan de helft van de prijs (en minus de jetlag ;-) )
- fantastisch voor roadtrips, uitgestrekte gebieden en mooie wegen
- prachtige, indrukwekkende natuur én gevarieerd: kust, bergen, steppe en semi-woestijn
- dieren spotten met de kinderen: op safari in één van de NP! Net zo goed georganiseerd als in de VS en een unieke kans om véél dieren te zien
- lekker eten en lekkere wijn voor weinig geld
- heel gemakkelijk om rond te reizen, mooie accomodaties, wij hebben vaak in cottages en B&B's gelogeerd met de mooiste uitzichten, opnieuw: voor de helft van wat je in Amerika betaalt
- leuke en verrassende steden: Kaapstad, Durban en zelfs Johannesburg hebben elk genoeg om een paar dagen door te brengen.

Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je op dit forum nog mensen tegen die fan zijn van Zuid-Afrika
viewtopic.php?f=40&t=67437
viewtopic.php?f=40&t=61806

op mijn instagramvind je wat foto's als je naar beneden scrollt
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Zuid afrika trekt man minder zo.
We hebben eens naar het rondje bij denver gekeken en ik denk dat dat een te grote afstand is voor 2,5 week.
Het rondje bij seattle is kleiner dus haalbaarder.
Heeft iemand een voorstel voor een haalbaar rondje voor ongeveer 2,5 week bij denver
Old Faithful
Amerika-expert

1 Naar - Denver
2 Denver - South Dakota
3 South Dakota - South Dakota
4 South Dakota - South Dakota
5 South Dakota - Sheridan
6 Sheridan - Cody
7 Cody - Yellowstone
8 Yellowstone - Yellowstone
9 Yellowstone - Yellowstone
10 Yellowstone - Grand Teton
11 Grand Teton - Vernal
12 Vernal - Grand Lake
13 Grand Lake - Estes Park
14 Estes Park - Denver
15 Denver - terugvlucht

Je hebt nog dag(en) over. Die zou je als extra dag(en) bij Cody, Yellowstone, Grand Teton, RMNP kunnen plannen of je kunt van Vernal via Colorado N.M. naar Grand Lake rijden.

Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer