Mijn vriend, mijn dochter (2 jaar) en ik zouden graag een jaar ongeveer door Amerika willen reizen (een uitstap van een aantal weken/maanden naar Canada behoort tot de mogelijkheden).
Ik ben op zoek gegaan naar het juiste visum, maar na 2 avonden googlen en het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden, probeer ik het hier maar.
Ik heb alles gelezen over de soorten visa, maar toch kan ik niet vinden wat ik wil (omdat het mss niet bestaat?).
EDIT: ik heb net een vergelijkbaar topic gelezen en ook gelezen dat je met een I nog wat formulier eventueel je B2 kan verlengen, maar dat dat wrs in de kosten gaat oplopen en het nog niet zeker is of het uberhaupt lukt. Dan blijft alleen mijn laatste vraag eigenlijk over. Kan je met een ESTA eerst 3 maanden reizen, dan naar Canada gaan en dan vanaf daar een nieuw visum aanvragen?
Twee vragen:
1. Is er een visum om een jaar door Amerika te reizen? (het enige visum wat ik vind is 6 maanden geldig B2? En ESTA is 2 jaar geldig, maar eerst moet je het hele continent verlaten om na 90 dagen weer terug te komen, dus naar Canada gaan en terug heeft dan geen zin).
2. Als er geen visum is, is er een andere mogelijkheid? Kan je met een ESTA eerst 3 maanden reizen, dan naar Canada gaan en vanaf daar een nieuw visum aanvragen? (Heb dus wel gelezen dat je niet met dezelfde ESTA terug kan)
(en dan eigenlijk 3 vragen, als het antwoord op de laatste vraag ja is, hoe doe je dat dan?)
Ik hoop dat er iemand kan helpen want ik word echt GEK van het niet kunnen vinden van de juiste informatie