Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Absoluut eens met bovenstaande post, maar wil toch ook de brokers niet tekort doen.
usareisen.de/drive-usa.de is een prima broker met prepaid tarieven die zeker soms ook erg scherp kunnen zijn. Heb er al vele malen gebruik van gemaakt naar volle tevredenheid. bij deze broker kan je kostenloos annuleren en het prepaidtarief heb je zo terug op je creditcard/rekening. Daarnaast is het een broker die heel erg toegankelijk en bereikbaar is. mails worden erg snel beantwoord.
Ook sunnycars is een prima broker! Heb ik helaas nog nooit echt gunstige usa tarieven gezien, maar wel gebruikt voor Australie. Ook naar volle tevredenheid!
usareisen.de/drive-usa.de is een prima broker met prepaid tarieven die zeker soms ook erg scherp kunnen zijn. Heb er al vele malen gebruik van gemaakt naar volle tevredenheid. bij deze broker kan je kostenloos annuleren en het prepaidtarief heb je zo terug op je creditcard/rekening. Daarnaast is het een broker die heel erg toegankelijk en bereikbaar is. mails worden erg snel beantwoord.
Ook sunnycars is een prima broker! Heb ik helaas nog nooit echt gunstige usa tarieven gezien, maar wel gebruikt voor Australie. Ook naar volle tevredenheid!
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Mag je bij Hertz op LAX voortaan zelf je auto kiezen (zoals bij Alamo)?
Ik dacht dat je bij Hertz en Budget altijd er een toegewezen kreeg. Nu kwam ik ultimate choice tegen bij Hertz, klopt dit?
Ik dacht dat je bij Hertz en Budget altijd er een toegewezen kreeg. Nu kwam ik ultimate choice tegen bij Hertz, klopt dit?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Klopt, iets nieuws van Hertz.
https://www.hertz.com/rentacar/products ... choice.jsp
Wel land even op de VS zetten.
https://www.hertz.com/rentacar/products ... choice.jsp
Wel land even op de VS zetten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij waren s nachts onderweg van san diego naar los angeles geflitst. Het gekke was dat wij niet de enige waren... heeft iemand dit ook mee gemaakt? Ik maak me zorgen dat we een boete binnen hebben. 

Ik zou als je de boete eventueel krijgt, zeggen dat jij het niet was die te snel reed, maar iemand anders.inenoutburger schreef:Wij waren s nachts onderweg van san diego naar los angeles geflitst. Het gekke was dat wij niet de enige waren... heeft iemand dit ook mee gemaakt? Ik maak me zorgen dat we een boete binnen hebben.
Volgens je forum profiel ben je nog 0 keer in de US geweest....geloven ze vast!

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Division schreef:Reed je te hard?
waarschijnlijk wel... ik laat het weten hoe het afloopt
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb voor aan het begin en aan het einde van onze vakantie een auto gehuurd bij Alamo (via Rentalcars) Nu staat in de app dat mijn eigen risico niet beschermd is (Voorruit, koplampen, banden, wederdienst, wegsleepkosten, verlies sleutels etc) kosten 11,49 per dag. We hebben aan het begin 1 dag en aan het einde 3 dagen een auto. Hoe belangrijk is deze verzekering? Is het verstandig deze erbij te nemen?
Dit is onjuiste info van de broker, in dit geval rentalcars.com. Zolang je huur cdw bevat is alles gedekt, zonder eigen risico. De extra verzekeringen die rentalcars je probeert te verkopen zijn van hemzelf, niet van Alamo, en bieden geen enkele meerwaarde voor een huur in de usa.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
inenoutburger schreef:Division schreef:Reed je te hard?
waarschijnlijk wel... ik laat het weten hoe het afloopt
Dan reed de rest dus ook te hard en zullen er wel meer auto's een bon krijgen.Het gekke was dat wij niet de enige waren...

Vraagje over de website nationalcar.ca
Ik ben aan het kijken voor een huurauto (liefst fullsize SUV) voor de periode 9-7-2018 tm 6-8-2018 pick-up in Calgary.
Nu heb ik op internet een discountcode gevonden en wanneer ik die gebruik, dan kom ik op het totaal tarief uit van $1642 voor een Fullsize SUV
2 vraagjes:
is het getoonde bedrag in Canadese dollars (en omgerekend dus 1091 euro)
LDW moet los toegevoegd worden (er staat op het scherm "Loss Damage Waiver - LDW (Canada Only)" . Is dit nodig ?
Ik ben aan het kijken voor een huurauto (liefst fullsize SUV) voor de periode 9-7-2018 tm 6-8-2018 pick-up in Calgary.
Nu heb ik op internet een discountcode gevonden en wanneer ik die gebruik, dan kom ik op het totaal tarief uit van $1642 voor een Fullsize SUV
2 vraagjes:
is het getoonde bedrag in Canadese dollars (en omgerekend dus 1091 euro)
LDW moet los toegevoegd worden (er staat op het scherm "Loss Damage Waiver - LDW (Canada Only)" . Is dit nodig ?
Nee normaal gesproken moet je als inwoners uit Europa niet de optie hebben om LDW toe te voegen.
Zet je land, linksboven op een Europees land.
Lees ook eens het EC draadje door: viewtopic.php?f=30&t=61731
In het bericht heb je een aantal contract id's met de juiste verzekeringen. Let op in Canada heb je wel een kleine eigen risico, dit in tegenstelling tot huren in de VS.
Zet je land, linksboven op een Europees land.
Lees ook eens het EC draadje door: viewtopic.php?f=30&t=61731
In het bericht heb je een aantal contract id's met de juiste verzekeringen. Let op in Canada heb je wel een kleine eigen risico, dit in tegenstelling tot huren in de VS.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb bij drive-usa.de een standard SUV geboekt voor 20 dagen (16/05/18 t/m 05/06/18) voor +- 638 euro.
Klopt het dat de passagiers niet verzekerd zijn volgens deze regels?:
Klopt het dat de passagiers niet verzekerd zijn volgens deze regels?:
Code: Selecteer alles
YOUR RENTAL FROM DOLLAR INCLUDES
Appropriate local sales taxes at the appropriate rate(s) in force.
SLI (Supplemental Liability Insurance).
Rental includes Loss Damage Waiver (LDW) with a ZERO excess and coverage for wheels, glass, roof and underside of the vehicle.
UMP (Uninsured / Underinsured Motorist Protection).
Taxes & Fees.
Roadside Assistance.
All additional drivers ages 25 and over.
Administration Fee.
The primary driver must present at least one valid credit card (not a debit card), issued in their name, upon pick up. The credit card is required as a security deposit and the amount will be held by the rental car company.
State Sales Tax:Included in rates (varies by state). Will still apply to any local charges.
Concession Fee:Included in rates .
Tourism Levy:Included in rates .
Credit Card Block: Any additional costs (ie. insurance, fuel, etc.) minimum amount of USD 350.00 .
Unlimited Kilometers.
RENTAL DOES NOT INCLUDE
Insurance coverage for personal injuries to driver or passengers. Optional coverage may be offered locally for an additional fee.
Local toll, highway fees, or travel stickers required by local authorities.
Local Taxes will apply to any extras accepted locally.
Roadsafe. Available locally for approximately $7.99USD plus tax, per day to provide assistance in the case of negligence.
Road Safe: An optional, extra service for instances of carelessness not covered by Roadside Assistance such as lost keys, running out of gas etc.
Optional items/services purchased locally are subject to local taxes and fees.
If not included in your rate, all vehicles are rented with a full tank of fuel. Client can either opt to pre-pay for the tank of fuel and return the vehicle as empty as possible (no refund for unused fuel) or return the vehicle with a full tank of fuel If the full to full option is selected the vehicle must be refilled within 10 miles of the rental station and receipt provided. If the vehicle is not returned full a higher fuel price will apply than available at local gas stations as well as a locally determined refueling charge.
If the vehicle is returned more than 12 hours after the scheduled drop off time, the local daily rate plus a fee of $12 USD per day with a maximum fee of $60 USD. A rental deviation fee of $10 USD will also be charged in the event of later return or extension.
Non Agreed Return fee of approximately $10USD if the vehicle is returned to a different location than agreed at time of pick up
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dat klopt.
Ik heb nooit een inzittendenverzekering. Daar is mijn reisverzekering voor....
Ik heb nooit een inzittendenverzekering. Daar is mijn reisverzekering voor....
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Het duizelt me af en toe... al die afkortingen en vreselijke zinnen. We hebben twee offertes voor autohuur ontvangen. Nu is mijn idee dat het Drive-USA aanbod vollediger is dan die van WTC: volle tank/leeg inleveren, 2e bestuurder, en uitgebreidere schade dekking zonder eigen risico.
Kan iemand er zijn licht over laten schijnen ?? Enne; Correct me if I'm wrong anyone, please
!!!
WTC aanbod = € 437,50.
Ford Escape of soortgelijke auto
Vol-tot-vol
Dit krijgt u allemaal GRATIS:
Annulering
Wijzigingen
Diefstalbescherming
Cascoschade vermindering
Luchthaventoeslag
Lokale belastingen
Premium locatietoeslag
Onbeperkt aantal kilometers
Cascoschade vermindering (CDW)
Indien de carrosserie van uw auto tijdens uw huur wordt beschadigd, betaalt u maximaal het eigen risico voor schade, voor reparaties die onder de dekking vallen. Deze dekking is alleen van toepassing indien u zich houdt aan de voorwaarden van de huurovereenkomst.
WA-dekking (TPL)
Dit dekt de aansprakelijkheid van de bestuurder voor materiële schade en letselschade, die onder de dekking vallen. Het dekt geen letsel van de bestuurder of schade aan de huurauto. Deze dekking is alleen van toepassing indien u zich houdt aan de voorwaarden van de huurovereenkomst.
Diefstalbescherming (TP)
Indien de auto wordt gestolen betaalt u maximaal het eigen risico voor diefstalbescherming, om de auto te vervangen. Deze dekking is alleen van toepassing indien u zich houdt aan de voorwaarden van de huurovereenkomst.
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) dekt tot een bedrag van US$ 1,000,000.00 tegen claims van derden welke gedekt worden volgens de polis. Hetzij schade aan personen of materiële zaken als gevolg van een ongeval. Deze bescherming is van toepassing op alle bevoegde bestuurders van de huurauto.
Inbegrepen toeslagen:
Luchthaventoeslag
Lokale belastingen
Premium locatietoeslag
Mijl-/kilometerbeleid
De auto heeft een eigen risico voor diefstal van US$ 0.00 exclusief belasting.
Er is geen eigen risico voor de dekking van de cascoschade vermindering van het autoverhuurbedrijf zelf.
Het eigen risico op schade is alleen van toepassing op de onderdelen van de auto die gedekt zijn via uw Cascoschade vermindering. In het geval andere onderdelen beschadigd raken (zoals voorruit, banden en onderstel), dient u de volledige reparatiekosten te betalen.
Er is geen eigen risico voor de dekking van de cascoschade vermindering van het autoverhuurbedrijf zelf.
Enkele reizen: Deze service kost US$ 0.00 inclusief belasting.
Bijkomende bestuurders
Het kost US$ 13.00 per dag tot een maximumbedrag van US$ 65.00 , exclusief belasting, om een extra bestuurder toe te voegen.
Drive-USA aanbod : € 532,82
Ford Escape or similar
Package: The hassle-free package
No cancellation fee until 48 hours prior to pickup
Unlimited Mileage;
Local taxes & fees included;
1st Tank of Fuel/Petrol included;
1 additional driver over the age of 25 included;
Supplemental Liability Insurance Coverage: 1,000,000 US-$;
Loss/Collision Damage Waiver without a deductible including glass, tire, and undercarriage damage:
a liability waiver for rental vehicle damage or theft without a deductible including glass-, tire-, roof and undercarriage- damage, excludes cases of reckless driving.
Important Information: No one-way fee
Kan iemand er zijn licht over laten schijnen ?? Enne; Correct me if I'm wrong anyone, please

WTC aanbod = € 437,50.
Ford Escape of soortgelijke auto
Vol-tot-vol
Dit krijgt u allemaal GRATIS:
Annulering
Wijzigingen
Diefstalbescherming
Cascoschade vermindering
Luchthaventoeslag
Lokale belastingen
Premium locatietoeslag
Cascoschade vermindering (CDW)
Indien de carrosserie van uw auto tijdens uw huur wordt beschadigd, betaalt u maximaal het eigen risico voor schade, voor reparaties die onder de dekking vallen. Deze dekking is alleen van toepassing indien u zich houdt aan de voorwaarden van de huurovereenkomst.
WA-dekking (TPL)
Dit dekt de aansprakelijkheid van de bestuurder voor materiële schade en letselschade, die onder de dekking vallen. Het dekt geen letsel van de bestuurder of schade aan de huurauto. Deze dekking is alleen van toepassing indien u zich houdt aan de voorwaarden van de huurovereenkomst.
Diefstalbescherming (TP)
Indien de auto wordt gestolen betaalt u maximaal het eigen risico voor diefstalbescherming, om de auto te vervangen. Deze dekking is alleen van toepassing indien u zich houdt aan de voorwaarden van de huurovereenkomst.
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) dekt tot een bedrag van US$ 1,000,000.00 tegen claims van derden welke gedekt worden volgens de polis. Hetzij schade aan personen of materiële zaken als gevolg van een ongeval. Deze bescherming is van toepassing op alle bevoegde bestuurders van de huurauto.
Inbegrepen toeslagen:
Luchthaventoeslag
Lokale belastingen
Premium locatietoeslag
Mijl-/kilometerbeleid
De auto heeft een eigen risico voor diefstal van US$ 0.00 exclusief belasting.
Het eigen risico op schade is alleen van toepassing op de onderdelen van de auto die gedekt zijn via uw Cascoschade vermindering. In het geval andere onderdelen beschadigd raken (zoals voorruit, banden en onderstel), dient u de volledige reparatiekosten te betalen.
Enkele reizen: Deze service kost US$ 0.00 inclusief belasting.
Bijkomende bestuurders
Het kost US$ 13.00 per dag tot een maximumbedrag van US$ 65.00 , exclusief belasting, om een extra bestuurder toe te voegen.
Drive-USA aanbod : € 532,82
Ford Escape or similar
Package: The hassle-free package
No cancellation fee until 48 hours prior to pickup
Unlimited Mileage;
Local taxes & fees included;
1st Tank of Fuel/Petrol included;
1 additional driver over the age of 25 included;
Supplemental Liability Insurance Coverage: 1,000,000 US-$;
Loss/Collision Damage Waiver without a deductible including glass, tire, and undercarriage damage:
a liability waiver for rental vehicle damage or theft without a deductible including glass-, tire-, roof and undercarriage- damage, excludes cases of reckless driving.
Important Information: No one-way fee
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
-
- Amerikafan
Nu ben ik geen ervaringsdeskundige met mijn 1x keer Florida, maar volgens mij is het aanbod bij beide compleet. WTC heeft het over eigen risico maar stelt verderop dat dit $0,00 is. Verder moet je de auto vol terug inleveren, maar voor de ca. $100 minder die je betaalt gooi je de auto wel vol (3x).
De deskundige moeten het maar zeggen als ik het fout heb. Misschien hebben die ook een antwoord op mijn vraag:
Wij willen volgend jaar een SUV huren. Omdat je toch aardig wat tijd in de auto doorbrengt het liefst een Full Size. Dat geeft me ook nog eens wat meer het "Amerika gevoel". Daarom wil ik eigenlijk ook geen Japanner, Koreaan of zoiets, maar liefst een Chevy Tahoe o.i.d.
is er uit ervaring bekend bij welk verhuurbedrijf de kans daarop het grootst is? Wellicht is het vliegveld daarbij ook belangrijk? LAX, SFO of LAS?
De deskundige moeten het maar zeggen als ik het fout heb. Misschien hebben die ook een antwoord op mijn vraag:
Wij willen volgend jaar een SUV huren. Omdat je toch aardig wat tijd in de auto doorbrengt het liefst een Full Size. Dat geeft me ook nog eens wat meer het "Amerika gevoel". Daarom wil ik eigenlijk ook geen Japanner, Koreaan of zoiets, maar liefst een Chevy Tahoe o.i.d.
is er uit ervaring bekend bij welk verhuurbedrijf de kans daarop het grootst is? Wellicht is het vliegveld daarbij ook belangrijk? LAX, SFO of LAS?
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@marjolein1972: Wil je met meerdere bestuurders gaan rijden of slechts 1 ? Indien 1 dan betaal je bij Drive-USA dus voor een extra bestuurder die je niet nodig hebt + een tank benzine die je zelf veel voordeliger kunt regelen. Voordeel van Drive-USA is wel dat je wielen, ramen en onderstel meeverzekerd zijn (maar er staat me iets van bij dat dat bij anderen ook gewoon zo is).
Gaat het om one-way verhuur of lever je op dezelfde plek in als waar je hem ophaalt ? Zo te zien bij beiden geen one-way toeslag maar kan ook zijn dat die ter plaatse nog betaald moet worden. Aan de prijs te zien verwacht ik geen one-way, misschien nog even je data/locaties vermelden just to be sure ?
@MichelAngelo66: Ken jij Full-Size SUV's die niet-Amerikaans zijn ? Misschien zijn ze er wel maar zie je ze heel weinig in de USA ?
Gaat het om one-way verhuur of lever je op dezelfde plek in als waar je hem ophaalt ? Zo te zien bij beiden geen one-way toeslag maar kan ook zijn dat die ter plaatse nog betaald moet worden. Aan de prijs te zien verwacht ik geen one-way, misschien nog even je data/locaties vermelden just to be sure ?
@MichelAngelo66: Ken jij Full-Size SUV's die niet-Amerikaans zijn ? Misschien zijn ze er wel maar zie je ze heel weinig in de USA ?
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dank Sanook en MichelAngel066.
Route is Orlando auto ophalen op vliegveld en 13 dagen later retourneren in Miami.
2e bestuurder is must. Die 2e bestuurder bij WTC kost overigens $ 65,- waarmee de WTC prijs dus feitelijk € 492,50 is, voor een eerlijke vergelijk.
Gooi je de tankbenzine die er bij de ander wordt aangeboden bij dan zit je op nagenoeg dezelfde prijs.
Binnen Florida is one way kosten overigens niet van toepassing.
Ik zie idd ook dat er een bedrag van 0,-- als eigen risico wordt vermeld bij WTC. Alleen deze zin snap ik geen hout van:
"Indien de carrosserie van uw auto tijdens uw huur wordt beschadigd, betaalt u maximaal het eigen risico voor schade, voor reparaties die onder de dekking vallen".
En verderop staat:
"Het eigen risico op schade is alleen van toepassing op de onderdelen van de auto die gedekt zijn via uw Cascoschade vermindering. In het geval andere onderdelen beschadigd raken (zoals voorruit, banden en onderstel), dient u de volledige reparatiekosten te betalen".
Heb het WTC uiteraard voorgelegd hoor; leg eens in normaal Nederlands uit wat ik nou bij schade aan wielen, ramen en onderstel moet betalen.
Dus dat zal ik hier nog laten weten.
Route is Orlando auto ophalen op vliegveld en 13 dagen later retourneren in Miami.
2e bestuurder is must. Die 2e bestuurder bij WTC kost overigens $ 65,- waarmee de WTC prijs dus feitelijk € 492,50 is, voor een eerlijke vergelijk.
Gooi je de tankbenzine die er bij de ander wordt aangeboden bij dan zit je op nagenoeg dezelfde prijs.
Binnen Florida is one way kosten overigens niet van toepassing.
Ik zie idd ook dat er een bedrag van 0,-- als eigen risico wordt vermeld bij WTC. Alleen deze zin snap ik geen hout van:
"Indien de carrosserie van uw auto tijdens uw huur wordt beschadigd, betaalt u maximaal het eigen risico voor schade, voor reparaties die onder de dekking vallen".
En verderop staat:
"Het eigen risico op schade is alleen van toepassing op de onderdelen van de auto die gedekt zijn via uw Cascoschade vermindering. In het geval andere onderdelen beschadigd raken (zoals voorruit, banden en onderstel), dient u de volledige reparatiekosten te betalen".
Heb het WTC uiteraard voorgelegd hoor; leg eens in normaal Nederlands uit wat ik nou bij schade aan wielen, ramen en onderstel moet betalen.
Dus dat zal ik hier nog laten weten.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Verzekeringstechnisch maakt het niet uit waar je huurt. WTC of Driveusa.de Je ontvangt exact hetzelfde.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij hadden 3 weken terug op Big Island Hawaii een Nissan Armada, een fullsize SUV maar niet Amerikaanssanook schreef:@MichelAngelo66: Ken jij Full-Size SUV's die niet-Amerikaans zijn ? Misschien zijn ze er wel maar zie je ze heel weinig in de USA ?

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20028 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties