Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis quintquint: roadtrip LA - SF kamperen in november
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis quintquint: roadtrip LA - SF kamperen in november
Beste allemaal,
in november gaan mijn vriendin en ik twee weken naar California. Wij hebben een bruiloft in Palm Springs en plakken daar nog een korte vakantie aan vast. Ik heb zelf al eens eerder een roadtrip gemaakt in oa California en heb mij inmiddels ook wel redelijk ingelezen.
Momenteel zitten wij aan het volgende reisschema te denken:
9 november aankomst LA
10 november Palm Springs
11 november Palm Springs
12 november Palm Springs
13 november Joshua Tree
14 november Las Vegas (geen must, maar wel goede tussenstop tussen JT en DV denk ik)
15 november Death Valley
16 november Kust tussen LA en SF (de drie dagen aan de kust hebben we wat marge om te schuiven).
17 november Kust tussen LA en SF
18 november Kust tussen LA en SF
19 november SF
20 november SF
21 november SF
22 november Terugvlucht SFO - Amsterdam
10 t/m 12 november zitten wij in Palm Springs ivm de bruiloft en 19 t/m 22 in San Francisco ivm het bezoek van vrienden. Daartussen willen we zoals hier boven te zien is een roadtrip maken en een aantal national parks aan doen. Nou ben ik zelf al in Joshua Tree en Death Valley geweest en vraag mij af of er nog andere parken te zijn die een beetje op de route liggen. We zijn van plan een tent etc mee te nemen om te kunnen kamperen waar mogelijk. Ik zou graag nog een keer naar yosemite gaan, maar dat is denk ik gewoon te koud (in elk geval om te kamperen voor ons).
Hebben jullie nog tips voor plekken die de moeite zijn om te bezoeken met een aangename temperatuur (dit hoeft geen 30 graden te zijn, zolang het maar niet ijskoud wordt 's nachts)?
Dank!
Quinten
in november gaan mijn vriendin en ik twee weken naar California. Wij hebben een bruiloft in Palm Springs en plakken daar nog een korte vakantie aan vast. Ik heb zelf al eens eerder een roadtrip gemaakt in oa California en heb mij inmiddels ook wel redelijk ingelezen.
Momenteel zitten wij aan het volgende reisschema te denken:
9 november aankomst LA
10 november Palm Springs
11 november Palm Springs
12 november Palm Springs
13 november Joshua Tree
14 november Las Vegas (geen must, maar wel goede tussenstop tussen JT en DV denk ik)
15 november Death Valley
16 november Kust tussen LA en SF (de drie dagen aan de kust hebben we wat marge om te schuiven).
17 november Kust tussen LA en SF
18 november Kust tussen LA en SF
19 november SF
20 november SF
21 november SF
22 november Terugvlucht SFO - Amsterdam
10 t/m 12 november zitten wij in Palm Springs ivm de bruiloft en 19 t/m 22 in San Francisco ivm het bezoek van vrienden. Daartussen willen we zoals hier boven te zien is een roadtrip maken en een aantal national parks aan doen. Nou ben ik zelf al in Joshua Tree en Death Valley geweest en vraag mij af of er nog andere parken te zijn die een beetje op de route liggen. We zijn van plan een tent etc mee te nemen om te kunnen kamperen waar mogelijk. Ik zou graag nog een keer naar yosemite gaan, maar dat is denk ik gewoon te koud (in elk geval om te kamperen voor ons).
Hebben jullie nog tips voor plekken die de moeite zijn om te bezoeken met een aangename temperatuur (dit hoeft geen 30 graden te zijn, zolang het maar niet ijskoud wordt 's nachts)?
Dank!
Quinten
Laatst gewijzigd door quintquint op 23 aug 2017, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: California november LA - SF
Het is een stukje rijden maar als je er nog niet geweest bent naar Page en daar Horseshoe bent en antelope canyon bezoeken.
Misschien goed om in de gaten te houden dat de HWY 1 tussen LA en SFO op bepaalde stukken dicht is.
Misschien goed om in de gaten te houden dat de HWY 1 tussen LA en SFO op bepaalde stukken dicht is.
-
- Amerika-newbie
Re: roadtrip LA - SF kamperen in november
Het lijkt mij wel te gek om naar de Antelope Canyon te gaan. Wellicht kunnen we Death Valley dan overslaan. Heb jij ervaring met kamperen in de buurt van Antelope Canyon? en toevallig ook in November?bastiaan76 schreef:Het is een stukje rijden maar als je er nog niet geweest bent naar Page en daar Horseshoe bent en antelope canyon bezoeken.
Is de Highway 1 gesloten vanwege het weer tegen die tijd of vindt er onderhoud plaats of zo?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Misschien helpt het als je je zelf ook een beetje in je reis verdiept?Is de Highway 1 gesloten vanwege het weer tegen die tijd of vindt er onderhoud plaats of zo?
De 1 is op dit moment op een aantal plekken niet toegankelijk.
http://cdn1.theinertia.com/wp-content/u ... dslide.jpg en https://www.reviewjournal.com/wp-conte ... bridge.jpg
Die brug op foto 2 is waarschijnlijk in November wel weer gemaakt. Maar die landslide is dan zeker nog niet opgeruimd. Dus je kan niet voorbij Ragged Point.
Antelope Canyon is wel compleet de andere kant op dan zeg maar alles wat je zelf aangeeft in je routeplan. Het ligt ook niet bepaald dichtbij Joshua Tree en Death Valley om het daartussen te plaatsen? Dus als je dat in wilt passen moet je echt andere keuzes maken.
13 nov Palm Springs - Joshua Tree - Kingman
14 nov Kingman - Grand Canyon
15 nov Grand Canyon - Page (horseshoe bend + lake powell)
16 nov ochtend Antelope Canyon en dan door naar Las Vegas
17 Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
18 Lone Pine - * Yosemite Valley/Bakersfield of verder richting SF
19 Yosemite Valley/andere plek - San Francisco
Het *-je staat voor het onbekende. Misschien is de tioga pass al wel gesloten dan moet je echt ver omrijden naar SF. Dus je zou ervoor kunnen kiezen om na Lone Pine in 2 dagen onder de Sierra Nevada langs naar SF te rijden.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Je hebt je al voor meerdere dagen vastgelegd. Om dan nog een hele u-bocht naar Page te maken zou ik niet doen dat is totaal de verkeerde kant op. Je zit dan uren in de auto. Houd het mooi compact. Misschien is een dag extra LV wel interessant. Zeker wanneer je er nog nooit geeeest bent.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-newbie
Re: Reis quintquint: roadtrip LA - SF kamperen in november
Dank allen.
Antelope Canyon is inderdaad een flink eind rijden. Vanwege het seizoen en het kamperen zijn we in principe niet van plan overnachting ver van te voren te reserveren, dus we zullen daar kijken of we ons ertoe voelen zo een stuk te gaan rijden.
Een dagje langer in LV is misschien wel leuk inderdaad.
Is er nog iemand met kampeer-ervaring in California gedurende november?
Antelope Canyon is inderdaad een flink eind rijden. Vanwege het seizoen en het kamperen zijn we in principe niet van plan overnachting ver van te voren te reserveren, dus we zullen daar kijken of we ons ertoe voelen zo een stuk te gaan rijden.
Een dagje langer in LV is misschien wel leuk inderdaad.
Is er nog iemand met kampeer-ervaring in California gedurende november?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3210 Weergaves
-
Laatste bericht door Jebus4life
-
- 16 Reacties