Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MichelAngelo66
Amerikafan

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door MichelAngelo66 »

sanook schreef:@MichelAngelo66: Ken jij Full-Size SUV's die niet-Amerikaans zijn ? Misschien zijn ze er wel maar zie je ze heel weinig in de USA ?
Haha je zal gelijk hebben, maar de Nissan is al aangehaald. Maar laat ik het anders stellen...

Ik zie bij de SFAR's en hoe die afkortingen allemaal mogen zijn veelal Hyundai, Nissan en dat soort merken staan. Ik heb daar gewoon helemaal niks mee. Als ik rondrit maak dan wil ik daar (voor mijn gevoel) net dat tintje aangeven met een Amerikaanse bak. Onze oudste zoon gaat hoogstwaarschijnlijk niet mee, dus gaan we met onze dochter van 13 jaar. Een Camaro of Mustang lijkt me leuk, maar is denk ik te krap, dus het moet wat anders worden. Zo'n Tahoe lijkt me mooi, maar is niet goedkoop als ik zo even kijk. Een grote pick-up als een Chevy Silverado lijkt me ook wel wat, maar die zie ik niet aangeboden worden.

Mijn vraag is dus waar en hoe krijg ik het voor elkaar dat ik een auto heb naar mijn smaak? Heeft iemand daar ervaring mee of advies over?
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Lid worden van de Emerald club bij National, zie topic hier op forum. Dan kun je (iig op grotere luchthavens) vanaf een bepaalde klasse zelf je auto uitkiezen uit de rij. Zelfde bij Hertz als je Gold lid bent. Daar kun je bij bepaalde airports nu ook zelf je auto uitkiezen. Beide lidmaatschappen zijn gratis. Over het algemeen werkt het het makkelijkste als je dan ook rechtstreeks bij ze boekt maar meestentijds kun je ook van die mogelijkheid gebruik maken als je via een tussenpersoon hebt geboekt maar het kan wat meee gedoe zijn.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Koel87
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Koel87 »

Ik heb last-minute toch een account gemaakt op dit zeer handige forum, omdat het me toch een beetje begint te duizelen.

Wij vertrekken a.s. vrijdag naar de VS voor een mooie rondreis. Wij hebben hiervoor, via Expedia een auto gehuurd bij Dollar. Het is mij echter niet helemaal duidelijk of dit nu inclusief de benodigde verzekeringen is. Ik ga er, gezien de reacties in dit topic, vanuit van wel. Wij zitten eerst 2 dagen in San Francisco en halen de auto de 3e dag op, op het vliegveld.

Wij betalen uiteindelijk € 629,45 voor bijna 3 weken huur van een Ford Escape (midsize SUV). Nu ben ik echter aan het neuzen en zie ik op de website van Dollar zelf een soortgelijke auto, een Jeep Compass, voor een totaal van € 501.32. Ik twijfel echter of dit dan inclusief verzekeringen e.d. is. De info op de site is of onduidelijk (afkortingen e.d.), of erg overweldigend, waardoor ik er niet uit kom.

Ik heb uiteraard ook op sites van Alamo, Hertz, e.d. gekeken, echter zijn deze in de verste verte niet zo voordelig als bovenstaande.

Is het slim om mijn optie bij Expedia te annuleren en die bij Dollar direct te boeken?

Het is voor ons de eerste keer dat we überhaupt een auto huren, dus vandaar dat de twijfel nu toeslaat.
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

Op welke site van dollar kijk je dan en wat staat er allemaal bij?
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Koel87
Amerika-newbie

Bericht door Koel87 »

http://prepay.dollar.com/en-us/#/searchcars

Als ophaal- en inleverlocatie SFO (vliegveld San Francisco), van 27-08 13:00 t/m 17-09 17:00.
Ik kies dan voor de Jeep Compass, aangezien we een ruime, comfortabele auto willen.

Car hire fee per week 135.59 USD
Approx. total € 501.32
Rate details
Rate Code: RXPW8
Apt Conc Recov Fee€ 42.55
State Tax€ 47.87
Tourism Surcharge€ 12.56
Transaction Fee€ 15.31
Vehicle License Fee€ 24.14
Total Est. Mandatory
Charges€ 142.43
Approx. Total € 501.32
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

De verzekeringen staan niet als zodanig genoemd. Je kan wel zien dat de site ziet dat je uit Nederland komt maar of er daardoor automatisch de juiste verzekeringen zijn toegevoegd..... Als ik vanuit Amerika de site benader krijg ik een andere site te zien maar een behoorlijk vergelijkbare prijs (654 dollar ofwel 555 euro). Dusss. Heb je een quote laten mailen? En stel anders de vraag via mail. Maar bij twijfel zou ik de reservering bij expedia houden. Geen risico lopen dat je terplekke verzekering bij moet gaan kopen!
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Alhoewel het mij op die website niet helemaal duidelijk wordt ben ik bang dat je daar niet de benodigde verzekeringen bij hebt die voor Europeanen noodzakelijk zijn. CDW/LDW en LI/SLI. Die zijn voor Amerikanen namelijk niet noodzakelijk (autoverzekeringen lopen daar op de persoon en niet op de auto dus vaak heeft een amerikaanse huurder al een eigen verzekering)
Koel87
Amerika-newbie

Bericht door Koel87 »

Dat idee had ik al. Ik laat mijn reservering gewoon staan, daar zitten alle juiste verzekeringen gewoon bij. De verhalen over Dollar ook al gelezen, dus laat me verder ook niets aansmeren! :thumbup:

Onwijs bedankt voor de (super)snelle en duidelijk reacties!!
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

lijkt me heel verstandig!
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

sanook schreef: @MichelAngelo66: Ken jij Full-Size SUV's die niet-Amerikaans zijn ? Misschien zijn ze er wel maar zie je ze heel weinig in de USA ?
De snelle lijst van Flyertalk betreffende Full-size SUV's bij Hertz:

4WD/AWD Large SUV (T, FFAR)
GMC Yukon T FFAR (21 mpg)
Nissan Armada T FFAR (15 mpg)
Toyota Sequoia T FFAR
Chevrolet Tahoe T, YT FFAR (YT-tagged vehicles may have DVD system; 21 mpg)
Ford Expedition T, YT FFAR (YT-tagged vehicles may have DVD system)

2 niet Amerikaanse opties dus.
Voor mij allen mooie auto's ook de Nissan en Toyota
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Onze Armada via Hertz op Big Island reed geweldig en was mega ruim, vergelijkbaar met een Tahoe/Yukon. En 4x4. Niets mis mee!
MichelAngelo66
Amerikafan

@sentinel Dank voor de Flyertalk verwijzing. Staan meerder mooie modellen zie ik al. Wel een hoop verschillende codes. Die Ford Explorer lijkt me ook wel wat. Als ik het goed begrijp een Standaard SUV, maar lijkt me ook groot genoeg als ik het zo zie.

Ik ga me nu eerst maar eens aanmelden bij Hertz en National.

Thanks
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Wij hadden in 2011 een Explorer (5 persoonsvariant) voor 2 personen.
Deze had echt meer dan voldoende ruimte en 4x4.

Voor onze huur periode is een full-size echt veel te duur (€1800).
Ik zit daarom te twijfelen tussen alamo brits (standaard SUV) of Hertz en dan de (FRAR klasse 4wd/AWD en 7 persoons SUV's)
Alamo is iets goedkoper dan Hertz maar bij Hertz heb ik zekerheid dat het een AWD/4x4 en 7pers is.
MichelAngelo66
Amerikafan

Maar een FRAR is toch ook full size? En geen €1800?

Zat gisteren even op de Hertz site met de ANWB code. Daar stond een Escalade voor nog geen $1000 voor 19 dagen huur. Ik had ergens in juli aangegeven, maar ga volgend jaar ergens 8 augustus. Verkeerde periode anders had ik meteen akkoord gedrukt. :)
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

Weet er iemand waar je kortingscodes kunt vinden die geldig zijn in mei 2018?

En dan zit ik verder met nog iets: wanneer ik ook kijk, usa-reisen/drive-usa zijn voor mij altijd de goedkoopste opties. Ik lees hier zo vaak dat iemand rechtstreeks boekt bij hertz, alamo, ... maar voor mij lijken die altijd een stukje duurder.
AfbeeldingAfbeelding
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

ja das best wel boeiend, bij mij is vaak rechtstreeks bij hertz.nl met de anwb korting of rechtstreeks bij national het goedkoopste (hoewel die laatste vaak of gillend duur of heel schappelijk is, zelden een middenmoter). geen idee hoe dat komt. het blijft gewoon uitproberen vrees ik. goede verklaring heb ik ook niet gevonden. nu moet ik wel zeggen dat als het weinig scheelt, zeg dat het minder dan 50 euro duurder is, ik er dan meestal voor kies om rechtstreeks bij hertz te boeken omdat ik daar de fijnste ervaringen mee heb. of national heb ik ook weinig over te mopperen.
Mia91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Mia91 »

Teebee schreef:Weet er iemand waar je kortingscodes kunt vinden die geldig zijn in mei 2018?

En dan zit ik verder met nog iets: wanneer ik ook kijk, usa-reisen/drive-usa zijn voor mij altijd de goedkoopste opties. Ik lees hier zo vaak dat iemand rechtstreeks boekt bij hertz, alamo, ... maar voor mij lijken die altijd een stukje duurder.

alamo.co.uk/brits
voor ons was dit ver uit de goedkoopste optie voor april 2018. Zeker met de optie voor gratis extra bestuurder.

Of hertz met de code voor Amex platinum card (20% korting, code 211762) moet wel officieel wel deze kaart hebben.. maar ja gaan ze erna controleren? Denk het niet. Maar is risico wat je zelf moet willen nemen.
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

MichelAngelo66 schreef:Maar een FRAR is toch ook full size? En geen €1800?

Zat gisteren even op de Hertz site met de ANWB code. Daar stond een Escalade voor nog geen $1000 voor 19 dagen huur. Ik had ergens in juli aangegeven, maar ga volgend jaar ergens 8 augustus. Verkeerde periode anders had ik meteen akkoord gedrukt. :)
Bij Hertz is FRAR een tussenvariant van de standaard SUV (SFAR) en Full size (FFAR).
Bij veel verhuurders wordt de FRAR variant bij de SFAR gezet maar dan heb je geen zekerheid en dat is bij Hertz dus anders.
Teebee schreef:Weet er iemand waar je kortingscodes kunt vinden die geldig zijn in mei 2018?
Kortingen voor Hertz zijn nog slecht beschikbaar zover ik kan vinden. Alleen de AMEX CDP's werken op dit moment (wat ik kan vinden).

Bij National zijn de kosten echt schikbarend.
Verder is het bij de bekende brokers duurder of net zo duur als rechtstreeks bij de verhuurder boeken. Dan prefereer ik toch het laatste.

Zorgen dat je de huur kan annuleren is wel verstandig. Mocht je een goedkoper tarief tegenkomen kun je die altijd nemen.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Teebee schreef: En dan zit ik verder met nog iets: wanneer ik ook kijk, usa-reisen/drive-usa zijn voor mij altijd de goedkoopste opties. Ik lees hier zo vaak dat iemand rechtstreeks boekt bij hertz, alamo, ... maar voor mij lijken die altijd een stukje duurder.
is niet helemaal te verklaren lijkt het wel. Wij hebben in het begin vaak via usa-reisen gehuurd en daarna het meest direct bij alamo en nu de komende reis in september had ik hele scherpe prijs via usa-reisen, maar daarna toch weer gecancelled omdat ik een betere prijs vond via netflights.com. En nu heb ik voor januari weer een reservering via alama/brits.
Het loopt zoals het loopt en soms is de ene goedkoper en soms de ander. Ik heb altijd prima ervaringen gehad met usa-reisen.
Wel eigenlijk altijd bij Alamo via usa-reisen.
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Ik zie net dat op drive usa de rentals tov mei wat gezakt zijn met +- 40 euro in totaal. Vraag is natuurlijk of ze dit willen aanpassen of dat ik volleidg moet cancellen en opnieuw boeken? Want heb al bij alamo ingechecked en skip the counter gedaan.
Is via hun 'meeting point', maar dus alamo
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer