Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
Wij vliegen half oktober naar LAX en terug eerste week november. Dat is volgens mij de meest kritische periode. Wat lijkt raadzaam? Andere tickets aanschaffen of wachten?
Ik zou niet zomaar nieuwe tickets aanschaffen. Tenzij je de oorspronkelijke tickets kan annuleren en geld terug krijgen.
De realiteit is dat niemand op dit moment iets weet. Men blijft vliegen zolang het faillissement nog niet is afgewikkeld door de curator. Hoe lang dat duurt, weet niemand. Hoe het faillissement wordt opgelost, weet ook nog niemand. In dat opzicht staan theoretisch alle opties open, van een volledige doorstart tot een constructie waarbij alle bezittingen van Air Berlin worden verkocht, de verkoopopbrengst wordt gebruikt om zoveel mogelijk de schulden van Air Berlin op te lossen en de tickets waardeloos worden. Het blijft echt een kwestie van afwachten.Juliette10 schreef:Betekent dat dat de vluchten tot november gewoon doorgaan of is dat ook nog niet zeker? En wat betekent dit voor al die mensen die hun tickets voor volgend jaar al geboekt hebben?
-
- Amerika-ontdekker
Het is afwachten of verlies nemen. Ik dacht tickets te kopen die je kunt annuleren evt, dan ben ik alleen meerprijs kwijt omdat ik per CC heb betaald. Maar die tickets zijn denk ik erg aan de prijs. Dit weekend maar eens kijken. Volgens mij is te lang wachten ook niet echt een optie want als t misgaat zij nieuwe tickets zwaar aan de prijs......... 

Laatst gewijzigd door BerryHD op 25 aug 2017, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker

Laatst gewijzigd door BerryHD op 25 aug 2017, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Plannen? Plannen? Ja, genoeg.michelly schreef:Da's mooi Leon![]()
Al nieuwe plannen?
En het échte plannen kan al beginnen!
Zojuist geboekt, juli 2018; ruim 3 weken Noord West USA.
Rondje San Francisco. En deze keer niet met AirBerlin.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dit ligt denk ik wel echt aan de periode en de bestemming waar je heen gaat. Als je buiten alle feestdagen omgaat en je gaat bijvoorbeeld naar Florida kun je best nog een tijd wachten. Denk zelfs tot een maand van te voren. Ga je echter bijvoorbeeld rondom kerst en naar New York dan is het natuurlijk een ander verhaal.BerryHD schreef:Het is afwachten of verlies nemen. Ik dacht tickets te kopen die jd kjnt annuleren evt, dan ben ik alleen meerprijs kwijg omdat ik per CC hrb betaald. Maar due tickets zijn denkmik erg aan de prijs. Ditvweekend maar eens kijken denk ik. Volgens mij is te lang wachten ook niet echt een optie want als t misgaat zij nieuwe tickrts zwaar aan de prijs.........
Wij gaan half Januari richting Florida dus wij wachten zeker nog even tot indien nodig December. Charter maatschappijen vliegen hier ook op en TUIfly bijvoorbeeld heeft dan ook vaak goede aanbieding op het laatste moment, al ben ik niet zo'n grote fan van TUIfly, maar dat ter zijde.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Ik weet niet of je ooit zelf een faillissement hebt meegemaakt, maar in principe kan alleen de curator hier antwoord op geven, want daar zal alles geregeld worden. Daar gaan ze kijken hoe lang ze door kunnen vliegen, wanneer het moment er is dat het niks meer voor ze oplevert....Dan gaan ze het process starten om het personeel een schop te geven en kijken wie hun vliegtuigen en bijkomstigheden willen kopen tegen de hoogste prijs....Juliette10 schreef:Betekent dat dat de vluchten tot november gewoon doorgaan of is dat ook nog niet zeker? En wat betekent dit voor al die mensen die hun tickets voor volgend jaar al geboekt hebben?
Denk dat het zo een beetje gaat....
Al met al zal je nooit iets horen tot er een definitieve uitspraak zal zijn, hoe *** het ook is!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik weet niet of je ooit zelf een faillissement hebt meegemaakt, maar in principe kan alleen de curator hier antwoord op geven, want daar zal alles geregeld worden. Daar gaan ze kijken hoe lang ze door kunnen vliegen, wanneer het moment er is dat het niks meer voor ze oplevert....Dan gaan ze het process starten om het personeel een schop te geven en kijken wie hun vliegtuigen en bijkomstigheden willen kopen tegen de hoogste prijs....
Al met al zal je nooit iets horen tot er een definitieve uitspraak zal zijn, hoe *** het ook is![/quote]
Ik heb ooit van dichtbij een faillissement van een bedrijf meegemaakt. Tot een paar weken voor het daadwerkelijke faillissement werden er mooie verhalen verteld. Ik heb toen nog tactisch geprobeerd mensen te waarschuwen, maar die hoorden het niet. En achteraf was er natuurlijk geen cent meer te halen.
Het gaat in dit geval om veel arbeidsplaatsen, rond de 7500 bij Air Berlin, maar dat is niet het enige, want ook in de luchthavens waarop ze vliegen en bij alle andere diensten die bij het vliegen horen, gaan ontslagen vallen als ze stoppen met vliegen. Dat geeft echt een behoorlijke olievlek. Voor Duitsland is het belangrijk om die schade zo klein mogelijk te houden.
Er zijn genoeg gegadigden volgens de media, dit is de reden waarom ik verwacht dat ze in ieder geval nog doorvliegen, tot er duidelijkheid is. De aanpassing van vluchtschema's betekent dat er in ieder geval al actie geweest is en dat de routes die ze hebben gehandhaafd, voorlopig de moeite waard zijn. Voor de maatschappij die Air Berlin of delen ervan gaat overnemen is het belangrijk, lijkt mij, dat het vertrouwen niet nog minder wordt.
Misschien ben ik nu wel iemand die niet hoort en kan ik beter nieuwe tickets boeken.
Al met al zal je nooit iets horen tot er een definitieve uitspraak zal zijn, hoe *** het ook is![/quote]
Ik heb ooit van dichtbij een faillissement van een bedrijf meegemaakt. Tot een paar weken voor het daadwerkelijke faillissement werden er mooie verhalen verteld. Ik heb toen nog tactisch geprobeerd mensen te waarschuwen, maar die hoorden het niet. En achteraf was er natuurlijk geen cent meer te halen.
Het gaat in dit geval om veel arbeidsplaatsen, rond de 7500 bij Air Berlin, maar dat is niet het enige, want ook in de luchthavens waarop ze vliegen en bij alle andere diensten die bij het vliegen horen, gaan ontslagen vallen als ze stoppen met vliegen. Dat geeft echt een behoorlijke olievlek. Voor Duitsland is het belangrijk om die schade zo klein mogelijk te houden.
Er zijn genoeg gegadigden volgens de media, dit is de reden waarom ik verwacht dat ze in ieder geval nog doorvliegen, tot er duidelijkheid is. De aanpassing van vluchtschema's betekent dat er in ieder geval al actie geweest is en dat de routes die ze hebben gehandhaafd, voorlopig de moeite waard zijn. Voor de maatschappij die Air Berlin of delen ervan gaat overnemen is het belangrijk, lijkt mij, dat het vertrouwen niet nog minder wordt.
Misschien ben ik nu wel iemand die niet hoort en kan ik beter nieuwe tickets boeken.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Ik zag dat je echt nog kunt boeken met ze.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
http://www.finanznachrichten.de/nachric ... in-plc.htm
Lees in bovenstaand linkje wat ook verder terug in dit topic geplaatst is dat er al vliegroutes naar de USA geschrapt worden. Oa naar LA en een paar datums naar Florida/ Orlando.
Ook zijn er schijnbare vele niet meer boekbaar?
http://m.biztravel.fvw.de/index.cfm?cid ... howarticle
Lees in bovenstaand linkje wat ook verder terug in dit topic geplaatst is dat er al vliegroutes naar de USA geschrapt worden. Oa naar LA en een paar datums naar Florida/ Orlando.
Ook zijn er schijnbare vele niet meer boekbaar?
http://m.biztravel.fvw.de/index.cfm?cid ... howarticle
2010: Florida
Onze vlucht is wel nog boekbaar. Maar of dit iets betekend? Het is nog lang geen april!
Pfff ik weet dat we geduld moeten hebben, maar ik zou toch echt heel graag wat meer duidelijkheid willen hebben.
Pfff ik weet dat we geduld moeten hebben, maar ik zou toch echt heel graag wat meer duidelijkheid willen hebben.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik zie dat het mijlen programma Topbonus inmiddels ook failliet is.
Er zal toch niemand die bij zijn volle verstand is nu nog een vlucht met Air Berlin boeken?, het lijkt erop dat er alleen belangstelling is voor de korte en middel lange afstand slots.Ik zie tot nu geen enkele partij belangstelling uitspreken voor de lange afstand vluchten.
Er zal toch niemand die bij zijn volle verstand is nu nog een vlucht met Air Berlin boeken?, het lijkt erop dat er alleen belangstelling is voor de korte en middel lange afstand slots.Ik zie tot nu geen enkele partij belangstelling uitspreken voor de lange afstand vluchten.
-
- Amerikafan
@ Harry » 25 aug 2017, 13:12
Ik denk dat we de helft maar te horen krijgen.
http://www.airliners.de/woehrl-plaene-a ... ahme/42188
http://www.focus.de/finanzen/experten/a ... 06356.html
Ik denk dat we de helft maar te horen krijgen.
http://www.airliners.de/woehrl-plaene-a ... ahme/42188
http://www.focus.de/finanzen/experten/a ... 06356.html
-
- Amerika-ontdekker
Van internet geplukt bij Biztravel over Air Berlin: Gestrichen wurden die Verbindungen von Berlin nach New York (JFK) und San Francisco sowie von Düsseldorf nach Boston. Da damit auch die entsprechenden Start- und Landerechte (Slots) verloren gehen, deutet vieles daraufhin, dass diese Strecken auch nicht von Lufthansa komplett übernommen werden.
Bei der Verbindung Düsseldorf–Los Angeles wurde der Donnerstag-Flug gestrichen, somit bleibt es bei vier Frequenzen. Düsseldorf–Orlando wird von sieben auf fünf Frequenzen reduziert; gestrichen sind die Flüge am Dienstag und Donnerstag.
Bei der Verbindung Düsseldorf–Los Angeles wurde der Donnerstag-Flug gestrichen, somit bleibt es bei vier Frequenzen. Düsseldorf–Orlando wird von sieben auf fünf Frequenzen reduziert; gestrichen sind die Flüge am Dienstag und Donnerstag.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik hoop maar dat er snel duidelijkheid komt want ik zie nu tickets vanaf DUS voor 358,- richting Florida en hoe lang dat zo blijft?
Maar om nu al te boeken vind ik ook wel weer iets voorbarig.
Tot wanneer wachten de andere boekers die volgend jaar gaan?
Maar om nu al te boeken vind ik ook wel weer iets voorbarig.
Tot wanneer wachten de andere boekers die volgend jaar gaan?
http://www.nu.nl/economie/4895642/duits ... erlin.html
De Duitse overheid wil een snelle overeenkomst bereiken met andere luchtvaartmaatschappijen over de gehele of gedeeltelijke verkoop van de noodlijdende Duitse luchtvaartmaatschappij Air Berlin.
Dit verklaarde de Duitse minister van Economische Zaken, Brigitte Zypries, zaterdag, meldt persbureau Bloomberg. Ze benadrukt dat de toekomst voor Air Berlin niet rooskleurig lijkt.
Naar verluidt zijn onder andere Lufthansa, EasyJet, Ryanair en de Duitse luchtvaartondernemer Hans Rudolf Woehrl geïnteresseerd in een overname van Air Berlin.
De Duitse vliegmaatschappij moest onlangs faillissement aanvragen nadat de eigenaar, Etihad, geen zin meer had om meer geld in Air Berlin te steken. Het concern lijdt al langer onder een grote schuldenlast.
Zypries verklaarde verder verrast te zijn door kritiek op de financiële steun van de Duitse overheid aan Air Berlin. Het bedrijf heeft een overbruggingskrediet gekregen van 150 miljoen euro om de vliegtuigen van Air Berlin in de lucht te houden.
De Duitse overheid wil een snelle overeenkomst bereiken met andere luchtvaartmaatschappijen over de gehele of gedeeltelijke verkoop van de noodlijdende Duitse luchtvaartmaatschappij Air Berlin.
Dit verklaarde de Duitse minister van Economische Zaken, Brigitte Zypries, zaterdag, meldt persbureau Bloomberg. Ze benadrukt dat de toekomst voor Air Berlin niet rooskleurig lijkt.
Naar verluidt zijn onder andere Lufthansa, EasyJet, Ryanair en de Duitse luchtvaartondernemer Hans Rudolf Woehrl geïnteresseerd in een overname van Air Berlin.
De Duitse vliegmaatschappij moest onlangs faillissement aanvragen nadat de eigenaar, Etihad, geen zin meer had om meer geld in Air Berlin te steken. Het concern lijdt al langer onder een grote schuldenlast.
Zypries verklaarde verder verrast te zijn door kritiek op de financiële steun van de Duitse overheid aan Air Berlin. Het bedrijf heeft een overbruggingskrediet gekregen van 150 miljoen euro om de vliegtuigen van Air Berlin in de lucht te houden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
https://www.upinthesky.nl/2017/08/26/lu ... airberlin/
Ben benieuwd waar Lufthansa al op 'geboden' heeft.
Vermoedelijk binnen Europa.
Maar ik blijf hopen op het traject naar Fort Myers rechtstreeks vanaf Düsseldorf
Ben benieuwd waar Lufthansa al op 'geboden' heeft.
Vermoedelijk binnen Europa.
Maar ik blijf hopen op het traject naar Fort Myers rechtstreeks vanaf Düsseldorf

-
- Amerika-ontdekker
Blijft de vraag als een maatschappij vliegtuigen en landingsrechten overneemt of dan de lopende verplichtingen (tickets) ook worden overgenomen. Het is allemaal afwachten
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 45 Reacties
- 4952 Weergaves
-
Laatste bericht door Elendan
-
- 4 Reacties