Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Blont: 37 dagen tour oktober 2017, tips en advies gevraagd.
Re: SAN fransisco naar Yosemite Crane Flat Campground
Dus vanaf SF kunnen we over de Tioga Pass naar Yosemite rijden? Hoe lang doe je daarover met een camper?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Nee de dag die je voor Yosemite gepland hebt, op die dag kun je de Tiogapass op en neer rijden. Zoek even op de website of Google maps op hoe je route, hoe lang je er over doet en waar precies de Tiogapass ligt. 

Oké, dus naar Yosemite rijden en dan de volgende dag eventueel de Tioga pass rijden, heen en weer... We kijken wel, anders geen Tioga Pass en lekker hiken in Yosemite .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met maar 1 dag Yosemite zou ik niet de pas heen en weer rijden. Waar ga je na Sequoia naar toe? Kun je beide parken nog omwisselen zodat je via de Tioga pas kunt rijden? Is er op de andere dagen nog iets vrij in Yosemite?
Marianne
Marianne
Na Sequoia gaan we naar Lake Isabella en dan door naar Death Valley en Valley of Fire.
Vervelende is dat de routeplanners van Tioga tours de reis van Yosemite naar Sequoia op 250 km zet terwijl Google maps hem nu, van camping naar camping, op ruim 5 uur rijden zet.... waarschijnlijk door alle wegwerkzaamheden en afgesloten wegdelen?
Vervelende is dat de routeplanners van Tioga tours de reis van Yosemite naar Sequoia op 250 km zet terwijl Google maps hem nu, van camping naar camping, op ruim 5 uur rijden zet.... waarschijnlijk door alle wegwerkzaamheden en afgesloten wegdelen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Blont: 37 dagen tour oktober 2017, tips en advies gevraagd.
Ik weet niet hoe de planner van Tioga Tours werkt, het maakt veel verschil welk punt ze nemen in een park. Waar zit je in Sequoia? Naar Lodgepole is het inderdaad bijna 5 uur rijden. Je hebt dan niet veel tijd voor Kings Canyon.
In googlemaps staat lodgepole camping trouwens verkeerd: je moet kijken naar lodgepole visitor center.
Marianne
In googlemaps staat lodgepole camping trouwens verkeerd: je moet kijken naar lodgepole visitor center.
Marianne
In Yosemite zitten we op Crane Flat Campground, in Sequoia in Fairvieuw Campground. Ik begreep dat die nogal een stukkie rijden uit elkaar liggen?? Zal vast wel een mooie route zijn, toch? En daarvoor zijn we daar, om mooie dingen te zien.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die camping ligt ten zuiden van Sequoia denk ik? Heb je dan voor de reistijd wel rekening gehouden met de route door het park?
Ik zou het anders doen. Misschien Sequoia helemaal overslaan. En de route via de Tioga pas nemen.Je kunt in Yosemite ook sequoias zien.
Mariannr
Ik zou het anders doen. Misschien Sequoia helemaal overslaan. En de route via de Tioga pas nemen.Je kunt in Yosemite ook sequoias zien.
Mariannr
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Blont schreef:In Yosemite zitten we op Crane Flat Campground, in Sequoia in Fairvieuw Campground. Ik begreep dat die nogal een stukkie rijden uit elkaar liggen?? Zal vast wel een mooie route zijn, toch? En daarvoor zijn we daar, om mooie dingen te zien.
Als het waar is wat Marianne en ik denken - dat je de deze Fairview Campground bedoelt - zou ik nog eens goed naar je route kijken. Die camping ligt niet in Sequoia National Park maar in Sequoia National Forest.Blont schreef:Na Sequoia gaan we naar Lake Isabella
Van Crane Flat naar deze camping via Sequoia N.P. is ruim 7 uur pure rijtijd met een gewone auto. Met een camper kun je daar gerust een paar uur bijtellen. Dat is dan pure rijtijd, zonder stops voor tanken, lunchen en toiletbezoek, laat staan voor een bezienswaardigheid. Bovendien loopt die route over een stuk weg waar je waarschijnlijk met je camper niet kunt komen. In de praktijk zul je dus nog langer onderweg zijn. Rechtstreeks, dus niet via Sequioa N.P., moet je op vijf à zes uur rijden rekenen.
Als ik het goed zie, wil je de volgende dag naar Sequoia N.P. en Kings Canyon N.P. heen en weer rijden. Met een camper zul je de noordelijke ingang via Ca-180 moeten nemen. Reken dan op 4 uur rijden naar de General Sherman Tree en die moet je ook weer terug. Je hebt dan nog geen andere bezienswaardigheden gezien en je bent niet in Kings Canyon geweest.
Van Fairview campground wil je naar Lake Isabella rijden. Dat zal geen groot probleem zijn: die afstand is een kilometer of vijfenveertig (45!)

Mocht ik een vergissing gemaakt hebben m.b.t. de locatie van Fairview Campground, dan kun je bovenstaande gerust vergeten, anders zou ik dat gedeelte van de route heroverwegen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Je had dus gelijk... Fairview maar gecanceld en nu Rancherio geboekt, dat ligt op 121 mile en dan na 2 dagen door naar Lake Isabella op 225 mile.
Dat is qua afstanden beter te doen. Ik heb nu even alle adressen van de campings in Google maps opgezocht zodat we precies weten hoeveel we van camping naar camping moeten rijden. Dat is inderdaad inzichtelijker dan van streek naar streek, of zoals Tioga Tours het doet, hemelsbreed....
Alle afstanden lijken nu in elk geval rijdbaar voor de camper met ruimte om onderweg te stoppen.
Dat is qua afstanden beter te doen. Ik heb nu even alle adressen van de campings in Google maps opgezocht zodat we precies weten hoeveel we van camping naar camping moeten rijden. Dat is inderdaad inzichtelijker dan van streek naar streek, of zoals Tioga Tours het doet, hemelsbreed....
Alle afstanden lijken nu in elk geval rijdbaar voor de camper met ruimte om onderweg te stoppen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar ligt die camping dan? Waarom kijk je niet naar een camping in het park? En waarom niet beide parken omdraaien?
Je weer dat de ca198 afgeraden wordt voor campers?
Marianne
Je weer dat de ca198 afgeraden wordt voor campers?
Marianne
Ik moet dan twee campings annuleren of wijzigen.... en het leek ons qua reistijd logischer om eerst met Yosemite te beginnen en daarna Sequoia. Toen bleek dat we ook notens Fairview hadden geboekt wat erg ver weg ligt dus die camping wel gewijzigd.
De route die wij nu met Google mams hebben gemaakt geeft altijd een tweede of zelfs drie alternatieve routes, helaas kan ik niet vooraf zien waar wij met de camper overheen kunnen. Dan moet je weer bij de nat. Parken-site kijken voor warnings.... en volgens mij waren die er op deze route niet meer. Ik weet wel dat er verschillende tolwegen bij zitten.
De route die wij nu met Google mams hebben gemaakt geeft altijd een tweede of zelfs drie alternatieve routes, helaas kan ik niet vooraf zien waar wij met de camper overheen kunnen. Dan moet je weer bij de nat. Parken-site kijken voor warnings.... en volgens mij waren die er op deze route niet meer. Ik weet wel dat er verschillende tolwegen bij zitten.
En de CA198 komen wij van Crane flat naar Ranchero niet over, aldus Google Maps. Ik ga ervan uit dat die klopt?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je door Sequoia wilt rijden heb je de ca180 en de ca198. Kijk eens op de kaart van het park op de nps-site. Ik weet niet waar die camping ligt dus ik kan het zo niet beoordelen maar het lijkt me dat je zo geen tijd hebt voor Sequoia NP.
Je zult geen tolwegen hebben. Als googlemaps tol aangeeft betekent het dat je door een NP rijdt.
Edit: ik denk dat je Rancheria bedoelt? Dat ligt nog voor Sequoia en niet op de route. Kijk eens naar een camping bij Grant Grove in Kings Canyon of Lodgepole in Sequoia.
Marianne
Je zult geen tolwegen hebben. Als googlemaps tol aangeeft betekent het dat je door een NP rijdt.
Edit: ik denk dat je Rancheria bedoelt? Dat ligt nog voor Sequoia en niet op de route. Kijk eens naar een camping bij Grant Grove in Kings Canyon of Lodgepole in Sequoia.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
Als het inderdaad Rancheria Campground is, ligt die (m.i. veel te) ver van Seki. Alleen al rijden naar de General Grant Tree, het einde van Kings Canyon, de General Sherman Tree, Moro Rock en weer terug naar de camping is >550 kilometer. Daar doe je op die wegen met een camper een uur of acht, negen over en dan ben je de camper nog niet uit geweest. Houd er rekening mee dat het in oktober tussen 18.00u en 19.00u pikkedonker wordt.
De volgende dag rijd je voor een gedeelte hetzelfde stuk nog een keer op weg naar Lake Isabella. Ik denk dat het advies van Marianne niet verkeerd is. Als er niet meer in het park vrij is, probeer dan in ieder geval iets zo dicht mogelijk bij het park aan Ca-180 te vinden.
Als het mogelijk is, zou ik ook onderweg eens kijken. Alerts kunnen van dag tot dag veranderen.
De volgende dag rijd je voor een gedeelte hetzelfde stuk nog een keer op weg naar Lake Isabella. Ik denk dat het advies van Marianne niet verkeerd is. Als er niet meer in het park vrij is, probeer dan in ieder geval iets zo dicht mogelijk bij het park aan Ca-180 te vinden.
Een goede voorbereiding draagt substantieel bij aan een mooie vakantie. Die site van de N.P.S. bevat wel een schat aan informatie, o.a. handige kaartjes met alle bezienswaardigheden en faciliteiten in het park. Ook beperkingen voor het rijden met een camper vind je daar: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/ ... ctions.htmDan moet je weer bij de nat. Parken-site kijken voor warnings.
Als het mogelijk is, zou ik ook onderweg eens kijken. Alerts kunnen van dag tot dag veranderen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik heb op de nps-site gekeken en Google maps. Helaas staat daar de hele CA198 nergens vernoemd..... de wegen hebben wel CA namen maar ook gewone namen en dan wordt het echt heel moeilijk zoeken.
Ik denk dat ik nu ongeveer weet welke weg we niet moeten nemen en ik ga er ook wel van uit dat dit nog aangegeven staat voor je zo'n weg oprijdt??
We rijden met de TomTom met nieuwe Amerikaanse kaart erop en ik ben best goed in kaart lezen dus komen we er wel.
En we willen zowiezo de camper op de camping zetten en dan kijken of we met een pendel op per voet ergens kunnen komen. De plannen zijn dus om onderweg naar de volgende camping wel rond te kijken en af en toe te stoppen maar we moesten echt wel een richtlijn hebben en door de campings te boeken hebben we dat nu. En als we daardoor niet alles kunnen zien is dat jammer maar helaas.....we kunne toch niet alles bekijken wat we willen zien en ik wil ook geen weken doorbrengen in een NP waar het weer ws in oktober best fris is dus met een paar dagen hebben we het gewoon wel weer gezien.
Ik denk dat ik nu ongeveer weet welke weg we niet moeten nemen en ik ga er ook wel van uit dat dit nog aangegeven staat voor je zo'n weg oprijdt??
We rijden met de TomTom met nieuwe Amerikaanse kaart erop en ik ben best goed in kaart lezen dus komen we er wel.
En we willen zowiezo de camper op de camping zetten en dan kijken of we met een pendel op per voet ergens kunnen komen. De plannen zijn dus om onderweg naar de volgende camping wel rond te kijken en af en toe te stoppen maar we moesten echt wel een richtlijn hebben en door de campings te boeken hebben we dat nu. En als we daardoor niet alles kunnen zien is dat jammer maar helaas.....we kunne toch niet alles bekijken wat we willen zien en ik wil ook geen weken doorbrengen in een NP waar het weer ws in oktober best fris is dus met een paar dagen hebben we het gewoon wel weer gezien.
Het is inderdaad Rancheria en er was verder niks meer vrij of te ver rijden van Crane Flat. Het moest een beetje halverwege naar Lake Isabella liggen en daar was alleen dit nog vrij voor de camper....Nu hakken we het stuk aardig in tweeën en dat was de bedoeling.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Koop alvast een kaart. De Hallwag nr 5 is voor dit deel handig en duidelijk. Let met je tomtom op dat hij doet wat jullie willen want dat kan iets anders zijn dan de kortste route.
As je niet naar Sequoia wilt waarom dan niet na Crane Flat nog een nacht in Wawona of ergens aan de westkant van Yosemite en dan een nacht aan de oostkant - bv bij Mono Lake of June Lake? Dan heb je een mooiere en kortere route.
Marianne
As je niet naar Sequoia wilt waarom dan niet na Crane Flat nog een nacht in Wawona of ergens aan de westkant van Yosemite en dan een nacht aan de oostkant - bv bij Mono Lake of June Lake? Dan heb je een mooiere en kortere route.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
Blont schreef:Ik heb op de nps-site gekeken en Google maps. Helaas staat daar de hele CA198 nergens vernoemd.....
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat klopt, Rancheria ligt ruim voor Sequoia en Kings Canyon NP. De 198 is IN Sequoia NP.Blont schreef:En de CA198 komen wij van Crane flat naar Ranchero niet over, aldus Google Maps. Ik ga ervan uit dat die klopt?
Je maakt met de keuze voor Rancheria een omweg naar het oosten. Dat kost je twee keer een uur rijden, met een camper waarschijnlijk nog meer.
Van Rancheria naar Lake Isabella is het minstens 6,5 uur rijden als je via Sequoia NP gaat. Zie hier de route.
Als je niet via de CA198 rijdt moet je weer via de CA180 (dat is de weg tussen Fresno en Grant Grove in Kings Canyon) het park verlaten. Stel je rijdt tot aan de General Sherman Tree en dan terug, dan ziet de route er zo uit.
Nogmaals: ik zou er nog eens heel goed naar kijken als ik jullie was.
Wij hebben dit jaar zowel Sequoia als Yosemite bezocht, kijk eens in ons verslag daarvoor.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 11610 Weergaves
-
Laatste bericht door Madelief1980
-