Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis scotlandyard: NW USA en ZW CANADA 2018.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis scotlandyard: NW USA en ZW CANADA 2018.
Goedemorgen allemaal,
Na de klassieke tour ZWusa, Florida en New York. Zijn er plannen voor in 2018 naar het Noorden te trekken.
Periode eind mei of eind augustus. Zouden ongeveer 2.5 weken tijd hebben.
1. Brussel- Spokane
2. Spokane- Lake Mc Donald Glacier NP ( Lake MC Donald motel)
3. Lake Mc- Donald- St Mary
4. St Mary- Banff
5. Banff
6. Banff- Jasper
7. Jasper
8. Jasper- Clearwater
9. Clearwater- Tyax wilderness resort
10. Tyax wilderness resort
11. Tyax wilderness resort- Whistler
12. Whistler
12. Whistler- Pacif rim national park
13. Pacif rim national park
14. Pacif rim national park- Victoria
15. Victoria- Port Angeles
16. Port Angeles- Forks
17. Forks- Olympia
18. Olympia- Brussel
Wat vinden jullie hiervan?
Bedankt.
Gr.
Katrien
Na de klassieke tour ZWusa, Florida en New York. Zijn er plannen voor in 2018 naar het Noorden te trekken.
Periode eind mei of eind augustus. Zouden ongeveer 2.5 weken tijd hebben.
1. Brussel- Spokane
2. Spokane- Lake Mc Donald Glacier NP ( Lake MC Donald motel)
3. Lake Mc- Donald- St Mary
4. St Mary- Banff
5. Banff
6. Banff- Jasper
7. Jasper
8. Jasper- Clearwater
9. Clearwater- Tyax wilderness resort
10. Tyax wilderness resort
11. Tyax wilderness resort- Whistler
12. Whistler
12. Whistler- Pacif rim national park
13. Pacif rim national park
14. Pacif rim national park- Victoria
15. Victoria- Port Angeles
16. Port Angeles- Forks
17. Forks- Olympia
18. Olympia- Brussel
Wat vinden jullie hiervan?
Bedankt.
Gr.
Katrien
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis scotlandyard: NW USA en ZW CANADA 2018.
Zelf heb ik nog geen ervaring met Canada dus daar kan ik niets over zeggen.
Ik denk wel dat augustus een betere periode is dan eind mei. Zo gaat in Glacier vb de Going to the sun road pas open ergens laat in juni.
Groetjes,
Ingrid
Ik denk wel dat augustus een betere periode is dan eind mei. Zo gaat in Glacier vb de Going to the sun road pas open ergens laat in juni.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dit jaar (vanaf 11 juni) kregen wij in Canada (Mount Revelstoke Nat. park en Yoho Valley Road naar de Takakkaw Falls) ook te maken met afgesloten wegen ivm sneeuwval. De 2e helft van juni is ons prima bevallen. Tijdens het rondje om Olympic Nat. Park hebben we een paar mooie stops gehad, maar verder is de US-101 een saaie weg. Misschien heb je wat aan ons reisverslag.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ik ben in 2014 naar Canada geweest en het was geweldig. Ik zou zelf aanraden om de volledige 2.5 week lekker te besteden in Canada. Je gaat nu best wel snel door bepaalde plekken en eigenlijk is dat best zonde. Ik zou een dagje extra Banff aanraden en daarnaast ook zeker een dagje extra Jasper. Ik heb geen idee hoe Spokane, Lake Mc Donald etc is. Je reist best wel wat dagen achter elkaar en dan heb je korte tijd in de zooo mooie parken. Maar je zal een reden hebben denk ik voor Lake Mc Donald. Ik ben benieuwd ernaar, ik ben aan het bedenken wat ik tijdens mijn volgende reis wil. Kan je me ook vertellen wat Tyax Wilderness Resort is? Verder zou ik een hele dag Victoria plannen, ik ben fan van deze stad. Net als dat ik fan ben van Vancouver. Door het een beetje anders te plannen, kan je een rustigere reis plannen waar je veel meer tijd hebt voor hele mooie dingen.
Als je mn reisverslag wilt lezen, laat het even weten.
Groetjes, Evelien
Als je mn reisverslag wilt lezen, laat het even weten.
Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt alvast vd reacties.
Qua periode zou het wss toch eind augustus worden.
Mss is het idd het beste enkel op Canada te focussen... Vancouver -Calgary......
Zijn er mensen met ervaring met het Pacific Rim np op Vancouver island versus Olympic np?
@Evelyne Ik ben altijd nieuwsgierig n meer reisverslagen
Het resort is een hotel aan een meer met kayakrental enz mr ook met spa enz en zon rustpuntje in de reis leek me wel wat
Qua periode zou het wss toch eind augustus worden.
Mss is het idd het beste enkel op Canada te focussen... Vancouver -Calgary......
Zijn er mensen met ervaring met het Pacific Rim np op Vancouver island versus Olympic np?
@Evelyne Ik ben altijd nieuwsgierig n meer reisverslagen

Het resort is een hotel aan een meer met kayakrental enz mr ook met spa enz en zon rustpuntje in de reis leek me wel wat

- Mark & Martine
- Amerikakenner
HoiHoi,
Als je van Jasper naar Clearwater gaat en de dag erna meteen weer verder heb je weinig tijd voor Wells Gray.
Wij zijn een aantal jaar geleden in Tyax geweest. De weg ernaar toe was toen onverhard en eigenlijk niet geschikt voor de auto die we gehuurd hadden (was een pakketreis dus we konden er niet veel aan doen), maar ik zou daar toch nog even goed naar kijken. Het is denk ik 100 km, maar we deden er uren over toen. Ik weet niet of ik puur alleen om te relaxen die omweg zou maken. Dan zijn er in de buurt van Jasper en Banff ook mooie hotels waar je kunt relaxen en kayakken.
groetjes!
Als je van Jasper naar Clearwater gaat en de dag erna meteen weer verder heb je weinig tijd voor Wells Gray.
Wij zijn een aantal jaar geleden in Tyax geweest. De weg ernaar toe was toen onverhard en eigenlijk niet geschikt voor de auto die we gehuurd hadden (was een pakketreis dus we konden er niet veel aan doen), maar ik zou daar toch nog even goed naar kijken. Het is denk ik 100 km, maar we deden er uren over toen. Ik weet niet of ik puur alleen om te relaxen die omweg zou maken. Dan zijn er in de buurt van Jasper en Banff ook mooie hotels waar je kunt relaxen en kayakken.
groetjes!
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Een vriendin van me gaat volgende week naar Canada en met haar heb ik de volgende route samengesteld:
Dag 1: Amsterdam - Calgary - Canmore (middag aankomst vlucht in Calgary en daarna is het kort naar Canmore)
Dag 2: Canmore
Dag 3: Canmore - Golden
Dag 4: Golden
Dag 5: Golden - Jasper
Dag 6: Jasper
Dag 7: Jasper
Dag 8: Jasper - Clearwater
Dag 9: Clearwater - Whistler
Dag 10: Whistler
Dag 11; Whistler - Parksville
Dag 12: Parksville - Ucluelet
Dag 13: Ucluelet
Dag 14: Ucluelet - Victoria
Dag 15: Victoria
Dag 16: Victoria - Vancouver'
Dag 17: Vancouver
Dag 18: Vancouver - Amsterddam
Hotels waar ik in heb gezeten en die goed waren:
Holiday Inn in Golden
The Wee Scottish Inn in Jasper (!!! Is geen hotel, je hebt een soort kelder-kamer bij iemand thuis, met eigen badkamer, erg leuk!)
Hummingbird B&B in Clearwater, heel schattig, wel weinig privacy, maar ik vond het heerlijk, wel eigen badkamer
Moda Hotel in Vancouver
Vancouver is een fantastische stad en daarom vond ik het leuker om daar te eindigen. Heb je lekker wat rondlooptijd. Of ga fietsen in Stanley Park. Ga ook zeker in Banff naar de Grassi Lakes!!! Eén van de hoogtepunten van je reis wordt dat! Je kan nu vanaf Jasper naar Clearwater en s middags Wells Grey bezoeken of eventueel de dag erna in de ochtend. Het ligt eraan hoe laat je naar Whistler rijdt (best lange route!). Wij hadden genoeg aan de middag en hebben 3 watervallen bezocht.
Olympic Park ben ik niet geweest. Pacific Rim wel. Daar kan je je absoluut wel een dagje vermaken (vanuit Ucluelet of Tofino).
Stel gerust vragen. Ik vind het leuk om te helpen.
Groetjes, Evelien
Dag 1: Amsterdam - Calgary - Canmore (middag aankomst vlucht in Calgary en daarna is het kort naar Canmore)
Dag 2: Canmore
Dag 3: Canmore - Golden
Dag 4: Golden
Dag 5: Golden - Jasper
Dag 6: Jasper
Dag 7: Jasper
Dag 8: Jasper - Clearwater
Dag 9: Clearwater - Whistler
Dag 10: Whistler
Dag 11; Whistler - Parksville
Dag 12: Parksville - Ucluelet
Dag 13: Ucluelet
Dag 14: Ucluelet - Victoria
Dag 15: Victoria
Dag 16: Victoria - Vancouver'
Dag 17: Vancouver
Dag 18: Vancouver - Amsterddam
Hotels waar ik in heb gezeten en die goed waren:
Holiday Inn in Golden
The Wee Scottish Inn in Jasper (!!! Is geen hotel, je hebt een soort kelder-kamer bij iemand thuis, met eigen badkamer, erg leuk!)
Hummingbird B&B in Clearwater, heel schattig, wel weinig privacy, maar ik vond het heerlijk, wel eigen badkamer
Moda Hotel in Vancouver
Vancouver is een fantastische stad en daarom vond ik het leuker om daar te eindigen. Heb je lekker wat rondlooptijd. Of ga fietsen in Stanley Park. Ga ook zeker in Banff naar de Grassi Lakes!!! Eén van de hoogtepunten van je reis wordt dat! Je kan nu vanaf Jasper naar Clearwater en s middags Wells Grey bezoeken of eventueel de dag erna in de ochtend. Het ligt eraan hoe laat je naar Whistler rijdt (best lange route!). Wij hadden genoeg aan de middag en hebben 3 watervallen bezocht.
Olympic Park ben ik niet geweest. Pacific Rim wel. Daar kan je je absoluut wel een dagje vermaken (vanuit Ucluelet of Tofino).
Stel gerust vragen. Ik vind het leuk om te helpen.
Groetjes, Evelien
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt alvast voor alle hulp.Heb al besloten om mij op Canada te focussen.
@Evelyne je route ziet er super uit en we de periode zou ook eind augustus zijn. Ik ben erg benieuwd n je vriendin haar ervaringen qua weer deze periode en ook qua drukte. Vorig jaar zijn we eind oktober vertrokken n Zw usa en ik vond het erg fijn dat het niet te druk overal was.
Heeft ze een blog?
Vancouver island lijkt mij wel idd wel leuk samen met Victoria en Vancouver zelf. Ook wel fijn om de ferry te nemen brengt toch wat afwisseling.
Ik was ook op het reisverslag van Kalaman 2017 gestuit met een deel vd inside passage.... Lijkt ook weer leuk mr doet het kostenplaatje en afstanden ook weer stijgen.
De suggesties vd hotels zien er ook leuk uit. Leuk om er ook een b&b tussen te hebben en zeker als die een eigen badkamer hebben
@Evelyne je route ziet er super uit en we de periode zou ook eind augustus zijn. Ik ben erg benieuwd n je vriendin haar ervaringen qua weer deze periode en ook qua drukte. Vorig jaar zijn we eind oktober vertrokken n Zw usa en ik vond het erg fijn dat het niet te druk overal was.
Heeft ze een blog?
Vancouver island lijkt mij wel idd wel leuk samen met Victoria en Vancouver zelf. Ook wel fijn om de ferry te nemen brengt toch wat afwisseling.
Ik was ook op het reisverslag van Kalaman 2017 gestuit met een deel vd inside passage.... Lijkt ook weer leuk mr doet het kostenplaatje en afstanden ook weer stijgen.
De suggesties vd hotels zien er ook leuk uit. Leuk om er ook een b&b tussen te hebben en zeker als die een eigen badkamer hebben

Ik heb haar een berichtje gestuurd en gevraagd of ze ook kan reageren.
Ik wil echt een eigen badkamer altijd en dat is zeker het geval bij deze kamers. Bij hummingbird is het super gezellig en knus en Doris is een fantastische gastvrouw.
Ik zou zeker niet te laat gaan anders zit je met sneeuw en kan je niet overal meer heen.
Als je vragen hebt, laat maar weten hoor.
Ik wil echt een eigen badkamer altijd en dat is zeker het geval bij deze kamers. Bij hummingbird is het super gezellig en knus en Doris is een fantastische gastvrouw.
Ik zou zeker niet te laat gaan anders zit je met sneeuw en kan je niet overal meer heen.
Als je vragen hebt, laat maar weten hoor.
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben enkele jaren geleden in het Olympic NP geweest en dit is een prachtig park met enerzijds Kalaloch en de mooie woeste kust en het Olympic rainforest, echt heel mooi
Dit jaar hebben zijn we in Glacier NP geweest en doorgereden naar banff en Lake Louise en idd, dikwijls de eerste 10dagen van juni nog sneeuw
Daarom onze voorkeur om eind augustus, begin september te gaan
Dit jaar hebben zijn we in Glacier NP geweest en doorgereden naar banff en Lake Louise en idd, dikwijls de eerste 10dagen van juni nog sneeuw
Daarom onze voorkeur om eind augustus, begin september te gaan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2570 Weergaves
-
Laatste bericht door stegeman
-