Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Alfred1982
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Alfred1982 »

Goedenavond allen.

Ook wij, 2 volwassenen en kind, hopen volgend jaar naar zuidwest Amerika te gaan. We starten in San Diego en eindigen in Los Angeles. We willen graag vertrekken op 21 juli en 21 augustus retour.
Ik heb vanaf Frankfurt rechtstreekse vluchten gevonden naar San Diego en terug vanaf Los Angeles voor 739 euro.
Lijkt jullie dit een goede deal of is het toch verstandiger om nog even te wachten?
Op het reisbureau blijven ze overigens maar beweren dat je in de zomervakantie volgend jaar als gauw tegen de 1000 euro kwijt bent..... :lol: :clap: :o
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Ja! Zeiden ze vorig jaar tegen mij ook! En geloofde absoluut niet toen dat ik tickets zag voor ca. 450-500 euro. Onmogelijk, zeker voor het hoogseizoen volgens de medewerker. En überhaupt waren tickets nog niet te boeken.
Ja, duh...waarom vond ik (en anderen) ze dan wél ?! Hoe spannend ik het ook vond om voor het eerst zelf vliegtickets (en zeker voor zo ver weg) te boeken, ben ik nog altijd blij dat ik het gewoon gedaan heb (met veel dank aan dit forum hihihi).

Maar ik vond (en vind) het nog steeds zo stom dat zij je gewoon niet geloven en gewoon onjuiste informatie geven. Tuurlijk, ze moeten verdienen aan je, dat snap ik ook wel, maar toch.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Twee jaar geleden wisten wij pas eind december onze vakantie en hebben wij wel rond de 900 pp betaald.

Overigens ik zie hier veel mensen die op een bepaalde luchthaven willen beginnen, echter loont het vaak juist toch om hier flexibel in te zijn en de route aan te passen?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Alfred1982
Los Angeles en San Diego liggen relatief dicht bij elkaar. Het kost je een halve dag rijden en omdat de meeste vluchten terug naar NL 's middag's of 's avonds vertrekken kost je dat misschien niet eens een extra dag.
Zeker als je een volle maand (30 dagen) weg gaat, kan enige flexibiliteit in de data en aankomstvertrek luchthaven je veel veld schelen. Zeker voor 3 tickets.
Tickets vanaf Düsseldorf (met KLM/Delta/Air France) zijn veel goedkoper naar bestemmingen die rechtstreeks vanaf Schiphol te bereiken zijn. Dus kijk eens op DUS-LAX. San Diego is vaak wat duurder. Zelf heb ik wel eens voor €540 van AMS-SNA (Orange County: tussen LAX en SAN in).
Ook vliegen op Las Vegas kan goedkoper zijn. Wellicht een kwestie van de dezelfde route een paar dagen "roteren".
Helaas gaan jullie wel precies tijdens het hoogseizoen dus een echte prijskraker zal er niet in zitten.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Minkie1974
Amerika-ontdekker

Bericht door Minkie1974 »

Wat is jullie ervaring met Air Lingus? Zie steeds bovenaan met goedkope tickets. Ervaringen met overstap Dublin ben ik ook benieuwd naar.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Grote verschil met vliegen met Aer Lingus of een andere maatschappij is dat je in Dublin al door de pre clearance gaat, dus je hoeft bij aankomst in de US niet meer met je paspoort in de rij te gaan staan bij immigrations maar je komt als 'domestic flight' aan en je kunt meteen je koffers gaan halen.
Laatst gewijzigd door sanook op 28 aug 2017, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door newyorkgirl »

Als je met Aer Lingus via Dublin vliegt, is het dan raadzaam op een extra aantal uur te rekenen voor de overstap en pre-clearance? Ik zie soms een overstap van anderhalf uur maar dat lijkt me dan haast onhaalbaar?
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Anderhalf uur is niet echt ruim inderdaad. Ik ben zelf eenmaal via Dublin gevlogen en mijn ervaring was toen dat ze wel rekening houden met passagiers die vertraging hebben, ze weten immers dat je nog bij de preclearance staat. Ik had ook het idee dat de screening daar wat minder streng was. Je krijgt nog wel een foto te zien van je bagage en je moet bevestigen dat dat inderdaad jullie koffers zijn.
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Hopelijk normaliseert alles in Houston snel, volgende week dinsdag hebben we namelijk onze vlucht naar IAH ( als tussenstop voor HNL ).
De travel waiver van United is nu geldig voor travel tem 31 augustus zie ik.
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Zaterdag had ik mijn terugvlucht van Vegas naar A'dam via Houston. Vanwege de shutdown daar teruggevlogen via San Francisco en Frankfurt (SFO-FRA in een oude 747-400, zonder tv schermpjes en krappe zitplaatsen). Erg bizarre vluchten deze reis, op de heenweg ook al 4.5 uur vertraging met United omdat het vliegtuig kapot was. Kom wel in aanmerking voor EUClaim. 600 euro terug op een vliegticket van 410 euro....bizzar?
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

De bedragen van EU regeling hangen puur af van de afstand :)
Is deze wijziging vlot geregeld bij jou? Zelf gedaan via United of moest de site waar je geboekt hebt dit doen?
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Ok, kijk dat wist ik niet dat het afhankelijk van de afstand was.
Wijziging van de vlucht moest persoonlijk gedaan worden door iemand van United aan de gate. Had snel alternatieven vluchten gevonden via de app en kon ook kiezen uit een paar opties. Zorg dat je meteen bij de balie gaat staan als je hoort als de vlucht geannuleerd is bij de gate. Ik was als 3e aan de beurt en ze waren al 10 minuten met mij bezig om de vluchten om te boeken en de bagageafhandeling. Kon meteen mee met een vlucht waarbij het boarding proces bijna was afgelopen (naar SF). Wachtrij was super lang achter mij....er is dan opeens ook geen verschil meer met passagiers met priority boarding/business plaatsen en economy plaatsen in de wachtrij.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Waar zijn die balies?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
marsie
Amerika-ontdekker

Bericht door marsie »

Inmiddels onze tickets voor de zomervakantie 2018 ook geboekt. 8) 8)
Frankfurt - San Diego rechtstreekse vlucht met Lufthansa , 4 volwassenen tickets voor €2880,- (€720 .p.p)
De avond ervoor een hotelovernachting in een familiekamer bij de airport geboekt voor €120,-
Laatst gewijzigd door marsie op 28 aug 2017, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Florida 1993
Zuid-West 2018
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Alfred1982 schreef:Goedenavond allen.

Ook wij, 2 volwassenen en kind, hopen volgend jaar naar zuidwest Amerika te gaan. We starten in San Diego en eindigen in Los Angeles. We willen graag vertrekken op 21 juli en 21 augustus retour.
Ik heb vanaf Frankfurt rechtstreekse vluchten gevonden naar San Diego en terug vanaf Los Angeles voor 739 euro.
Lijkt jullie dit een goede deal of is het toch verstandiger om nog even te wachten?
Op het reisbureau blijven ze overigens maar beweren dat je in de zomervakantie volgend jaar als gauw tegen de 1000 euro kwijt bent..... :lol: :clap: :o
Ik vind dat een hele mooie prijs voor het hoogseizoen. Zijn dat rechtstreekse vluchten? Wij waren dit jaar minder kwijt, maar wel met een overstap.
We hebebn ook al wel vele meer betaald, inderdaad rond de 1000 euro. Een reisbureau zal waarschijnlijk ook uitgaan van vertrek vanaf AMsterdam.

Ik zou trouwens ook eens kijken of een retour LA of een retour SD niet goedkoper is. Of een retour op een andere stad in je route.

Marianne
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

IAH is nu al gesloten tem 31 augustus. United heeft de travel waiver uitgebreid, maarjammergenoeg krijg ik een error online. Eens proberen op Twitter. Anders horen bij Tix.be ( daar gereserveerd).
*update: gebeld met United. Na 1u was het ongeveer in orde:
AMS-ORD
ORD-SFO
SFO-LAX

We komen vroeger toe in Honulu, dus is wel leuk. Enige minpunt is dat het hotel in Houston non refundable was ( wel nog niet betaald).
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

In mei en juni van DUS naar Alaska of Hawaii met KLM/Delta/AF vanaf 426,- bv http://www.momondo.nl/flightsearch/?Sea ... rrency=EUR
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik denk dat deze link maar heel kort van duur was Harry, ik zie nu 895 euro met een vluchtdiur van ruim 24 uur.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Zie het inderdaad nu, vanmorgen waren die mooie prijzen er nog. Was voor ons de verkeerde periode, zit vast aan de NL schoolvakanties ;)
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Heeft iemand ervaring met een overstap in Chicago ( ORD)? Door onze vluchtwijziging van Houston is ORD nu ons entry point in de US. 2u22min layover. We komen aan in terminal 5 en vertrekken terug van terminal 1. APC zullen we waarschijnlijk niet kunnen gebruiken wegens nieuwe ESTA en 1 persoon die voor het eerst in US komt. We landen om 13u05 en heb gezien dat er tussen 12 en 13u een 3 tal vluchten toekomen op terminal 5.
Alle tips zijn welkom! 'Premier access' bij United kost 54$ per persoon, wel wat prijzig en vraag me af of dit veel tijd zou besparen.

In SFO hebben we 1u15 layover maar de volgende vlucht vertrekt vanaf dezelfde terminal.

Maar is het niet zo dat het vliegtuig wacht tot het allerlaatste moment aangezien we in terminal 5 onze koffers alweer op de bagageband zullen leggen? Maw stel dat wij maar last minute toekomen bij de gate: onze koffers zullen al in het vliegtuig zitten. En ik dacht dat men niet mocht vertrekken met koffers van een persoon die niet op het vliegtuig zit?

Ben worst case alweer aan het denken natuurlijk, maar ik voorzie meestal graag voldoende layover, zeker bij immigratie in US. Heb er nog nooit langer dan 30 min staan wachten, maar je weet nooit..
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer