Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Euro zakt verder weg,
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Euro zakt verder weg,
Een exchange kantoor (zeker op Schiphol) is doorgaans een slechte keuze; erg beroerde wisselkoersen. Potts op het Damrak is wellicht de uitzondering.
De best deal krijg je doorgaans als je bij aankopen in de VS een cash-back kan krijgen. Dat scheelt je de opnamekosten die je in een ATM vaak hebt.
De best deal krijg je doorgaans als je bij aankopen in de VS een cash-back kan krijgen. Dat scheelt je de opnamekosten die je in een ATM vaak hebt.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Staat er eigenlijk een limiet op het cashback bedrag bij pakweg een Walmart? Ik neem aan dat je daar geen honderden dollars moet gaan opnemen...
Memories...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
1,1840 as we speakOld Faithful schreef:Een stijging tot 1.15 à 1.17 is nog steeds het meest waarschijnlijke scenario. Daar wordt het spannend of de Euro sterk genoeg is om de lange termijn zijwaartse range te ontstijgen of dat de koers tussen 1.03 en 1.15/1.17 blijft bewegen, zoals vanaf mrt 2015 het geval is.

The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Amerikakenner
Bij Walmart kun je max 100 dollar cashback krijgen. Bij Publix 50.MiniMe schreef:Staat er eigenlijk een limiet op het cashback bedrag bij pakweg een Walmart? Ik neem aan dat je daar geen honderden dollars moet gaan opnemen...
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb nu even geen tijd om een uitgebreid analyse te maken. De uitbraak duidt er in ieder geval op dat een stijging van de euro t.o.v de dollar op dit moment het meest waarschijnlijke scenario is. Let wel: dit geldt voor de lange termijn, dus voor de komende maanden. Zo'n stijging gaat nooit in een rechte lijn. De Euro heeft een behoorlijke stijging in vrij korte tijd achter de rug. Het is daarom niet uitgesloten dat de koers op korte termijn een pas op de plaats maakt of zelfs licht daalt. Dat hoeft voor de lange termijn stijgende trend nog niet funest te zijn.Queste schreef:1,1840 as we speakOld Faithful schreef:Een stijging tot 1.15 à 1.17 is nog steeds het meest waarschijnlijke scenario. Daar wordt het spannend of de Euro sterk genoeg is om de lange termijn zijwaartse range te ontstijgen of dat de koers tussen 1.03 en 1.15/1.17 blijft bewegen, zoals vanaf mrt 2015 het geval is.Is dat al sterk genoeg of moet er nog gewacht worden?
En wellicht ten overvloede: dit is een weergave van hoe marktpartijen de situatie op dit moment inschatten. Een opmerking van Yellen of Draghi kan dat zomaar veranderen. Zelf zou ik onder 1.15 de wenkbrauwen fronsen en onder 1.13 me zorgen gaan maken, uitgaande van een voorkeur voor een stijgende dollar .
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
En meneer Old Faithful, wat adviseert u mij? Hotels van september nu betalen of gewoon wachten tot september 

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Tussen 5 en 15 augustus is het beste moment, lijkt me.
Serieus, iedereen moet doen waar hij/zij zich het best bij voelt. Ik ben geen financieel adviseur.
Dit topic gaat over de EUR/USD koers. Ik vind het leuk daarop als amateur mijn visie te geven. Ik doe dat a.d.h.v. technische analyse. De krachtverdeling tussen de marktpartijen is op dit moment dusdanig, dat ik verwacht dat EUR/USD over enkele maanden hoger staat dan nu. Dat is echter geen zekerheid. Die krachtenverdeling kan veranderen, bijvoorbeeld door een economische ontwikkeling, een aanslag of een opmerking van Yellen, Draghi of een andere financieel of politiek leider. Die verandering wordt dan in de grafieken zichtbaar. Ik doe dus niet aan voorspellingen, want
)
In deze daggrafiek, dus voor de korte termijn, is te zien dat de koers op 23 mei behoorlijk ver boven het 40 daags exponentieel stond (1). Koersen hebben de gewoonte om naar dat gemiddelde terug te keren. Dat kan in een stijgende trend d.m.v. een korte daling, maar in dit geval kwam de koers via een zijwaartse beweging op 20 juni terug bij dat gemiddelde (2). Enkele dagen later op 27 juni volgde de uitbraak uit die zijwaartse beweging en werd de stijgende trend voortgezet (3). Inmiddels staat de koers weer behoorlijk ver boven het 40 daags evg. Vandaar mijn eerdere opmerking dat een pas op de plaats of een lichte daling op korte termijn niet valt uit te sluiten. Die verwachting wordt echter nog niet door de grafiek ondersteund en kan dus nog even uitblijven.
@Vito.Hoe kun jij trouwens weten dat ik een meneer ben en niet een mevrouw?

Serieus, iedereen moet doen waar hij/zij zich het best bij voelt. Ik ben geen financieel adviseur.

Voor geïnteresseerden (anderen mogen dit overslaanVoorspellen is moeilijk, zeker als het om de toekomst gaat.

@Vito.Hoe kun jij trouwens weten dat ik een meneer ben en niet een mevrouw?

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
@Old Faithful, bedankt voor deze uitgebreide analyse. Ik volg dit met interesse omdat ik wat spaarcenten van NL naar de VS wil overhevelen.
Om eerlijk te zijn, ik ben geen rekenwonder en slecht met geld (behalve uitgeven dan
) maar ik zou graag verifiëren of ik het allemaal goed begrijp en een bevestigende of corrigerende reactie op prijs stellen.
De dollar staat nu gunstig tov de euro (of beter andersom gezegd) maar met de huidige dollarkoers zou de vakantie iig goedkoper zijn uitgevallen dan in september vorig jaar, met een bijna 1 op 1 koers
Als ik dus nu een revolut-card zou aanschaffen en daar met de huidige koers dollars opzet dan doe ik de eerst volgende vakantie in de USA (zomer 2017) alle betalingen die ik met de revolut-card doe tegen de koers die ik er bij aanschaf (nu dus) voor betaald heb?
Het risico wat ik neem is dat de dollar nog "goedkoper" wordt in de komende periode (en dat is koffiedik kijken?). En dat de winkels waar ik wat wil kopen de revolut-card niet accepteren (waarschijnlijk kleding
)
Of begrijp ik het gebruik van de revolut-card in combinatie met de koersen niet goed?

De dollar staat nu gunstig tov de euro (of beter andersom gezegd) maar met de huidige dollarkoers zou de vakantie iig goedkoper zijn uitgevallen dan in september vorig jaar, met een bijna 1 op 1 koers
Als ik dus nu een revolut-card zou aanschaffen en daar met de huidige koers dollars opzet dan doe ik de eerst volgende vakantie in de USA (zomer 2017) alle betalingen die ik met de revolut-card doe tegen de koers die ik er bij aanschaf (nu dus) voor betaald heb?
Het risico wat ik neem is dat de dollar nog "goedkoper" wordt in de komende periode (en dat is koffiedik kijken?). En dat de winkels waar ik wat wil kopen de revolut-card niet accepteren (waarschijnlijk kleding

Of begrijp ik het gebruik van de revolut-card in combinatie met de koersen niet goed?
Grote Amerika fan
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Gunstig is een groot woord... Laten we zeggen dat hij "rond de normale waarde" staat.
Wat de koerst gaat doen is koffiedik kijken. Het kan gunstiger worden (in dat geval heb je niks aan het vastzetten van dat bedrag... anders dan dat je weet wat je kwijt bent)... het kan ook ongunstiger worden (in dat geval heb je een virtueel voordeeltje).
Als je het geld kunt missen, kun je misschien beter dingen als tickets, hotelovernachtingen en autohuur regelen. Dan heb je dat gehad.
Wat de koerst gaat doen is koffiedik kijken. Het kan gunstiger worden (in dat geval heb je niks aan het vastzetten van dat bedrag... anders dan dat je weet wat je kwijt bent)... het kan ook ongunstiger worden (in dat geval heb je een virtueel voordeeltje).
Als je het geld kunt missen, kun je misschien beter dingen als tickets, hotelovernachtingen en autohuur regelen. Dan heb je dat gehad.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja, aankopen in dollars zijn voor ons nu goedkoper dan ze in September waren. Dat geldt wellicht niet zozeer voor de vlucht maar zeker wel voor hotelreserveringen die je vooraf betaald of eventueel een huurauto die je vooraf betaald.
Op een Revolut stort je in eerste instantie gewoon euros. Als je denkt dat de koers gunstig is - zoals nu - laat je die euros omzetten naar dollars. Wanneer je die dollars dan uitgeeft over een paar maanden is dat voor de tegenwaarde die nu geldt.
De grote vraag is inderdaad gaat die dollar nog goedkoper worden of niet? Vrijdag is er even een kleine correctie geweest die helemaal niet ongewoon is en tot nu toe vandaag schommelt het een beetje op en neer. Ik zit dus met gekruiste vingers dat de stijging door gaat zetten. Ik wil over 6-8 maanden kwalificeren voor een E2 visum, dus de dollarwaarde van mijn vermogen is erg belangrijk voor me. Ik praat dus ook over bedragen waar een centje meer of minder echt wel verschil maakt.
Op een Revolut stort je in eerste instantie gewoon euros. Als je denkt dat de koers gunstig is - zoals nu - laat je die euros omzetten naar dollars. Wanneer je die dollars dan uitgeeft over een paar maanden is dat voor de tegenwaarde die nu geldt.
De grote vraag is inderdaad gaat die dollar nog goedkoper worden of niet? Vrijdag is er even een kleine correctie geweest die helemaal niet ongewoon is en tot nu toe vandaag schommelt het een beetje op en neer. Ik zit dus met gekruiste vingers dat de stijging door gaat zetten. Ik wil over 6-8 maanden kwalificeren voor een E2 visum, dus de dollarwaarde van mijn vermogen is erg belangrijk voor me. Ik praat dus ook over bedragen waar een centje meer of minder echt wel verschil maakt.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik had in de laatste 6 maanden voor onze reis af en toe wat geld op de Revolut gezet, en dan telkenmale wat geld wisselen van Euro's naar Dollars. Dat kan in 1 seconde. De kaart werd bijna overal aanvaard, enkel bij een benzine pomp en ergens een klein winkeltje niet. Je kan via de app ook zelf de security van de kaart regelen. Voor ons was het een zeer goede 2de kaart en een manier om een deel van de reiskosten al op voorhand te budgetteren, naast prepayen van hotels. Ik geloof dat er een topic is voor de Revolut kaart.
Op zich gaat de Euro sterk nu, ik heb liever een zeer gestage groei dan pieken en dalen, alhoewel dat laatste leuk kan zijn om wat te speculeren met munten, kan makkelijk met de Revolut.
Op zich gaat de Euro sterk nu, ik heb liever een zeer gestage groei dan pieken en dalen, alhoewel dat laatste leuk kan zijn om wat te speculeren met munten, kan makkelijk met de Revolut.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
Ik heb toevallig ook net mijn geld omgezet op Revolut, met $5,- 'winst'.
Mijn ervaring (vorig jaar) was ook dat Revolut op verbazend wat plekken geaccepteerd werd, zelf in een lokale shop.
Mijn ervaring (vorig jaar) was ook dat Revolut op verbazend wat plekken geaccepteerd werd, zelf in een lokale shop.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
[2018] Deep South
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vond dit mijlpaaltje toch wel vermeldenswaard

EUR/USD 1,2057 USD/EUR 0,8294
Verschil 0,0079
Verschil % 0,66%
Open 1,1978
Slot
(vorige handelsdag)
1,1978
Laatste notering 10:06
Hoogste dagkoers
(delayed)
1,2060
Laagste dagkoers
(delayed)
1,1956
Hoogste jaarkoers 1,1984
Laagste jaarkoers 1,0352
Dat zijn goede berichten! Ik hoop dat ie nog ff zo door gaat. We gaan bijna die kant op 

2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Van mij mag hij ook nog wel even doorzetten zo
Wij vertrekken 18 september voor 3 weken. Hij staat in ieder geval al veel gunstiger dan in maart tijdens onze NY trip.

NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Wij gaan de 17e, dus even duimen 

[2016] Zuidwest Amerika
[2018] Deep South
[2018] Deep South
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ter info.
Promotie met gratis Revolut (prepaid credit card) tot 11 maart.
https://blog.revolut.com/how-to-order-a-free-card/
Promotie met gratis Revolut (prepaid credit card) tot 11 maart.
https://blog.revolut.com/how-to-order-a-free-card/
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Klopt het dat ik voor het aanvragen van de fysieke Revolut prepaid card eerst een klein bedrag moet storten ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado