Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Openbaar vervoer Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Openbaar vervoer Las Vegas
Beste forumleden,
Wij hebben de KOA camping Sam's town geboekt voor oktober 2 nachten, maar ik zag dat de laatste shuttlebus vroeg (lees 21.00 uur) teruggaat richting de campground.
Hebben jullie adviezen met betrekking openbaar vervoer? Is een taxi betaalbaar? Of misschien andere tips?
Kunnen we de camper meenemen en op een parkeerplaats zetten bij een van de hotels?
Hopelijk hebben jullie antwoorden!
Alvast bedankt!
Wij hebben de KOA camping Sam's town geboekt voor oktober 2 nachten, maar ik zag dat de laatste shuttlebus vroeg (lees 21.00 uur) teruggaat richting de campground.
Hebben jullie adviezen met betrekking openbaar vervoer? Is een taxi betaalbaar? Of misschien andere tips?
Kunnen we de camper meenemen en op een parkeerplaats zetten bij een van de hotels?
Hopelijk hebben jullie antwoorden!
Alvast bedankt!
Re: Openbaar vervoer Las Vegas
UIt ervaring weet ik dat taxi's erg duur zijn. Als voorbeeld: vanaf de luchthaven naar de strip ben je soms al wel 40$ kwijt. Je zou dan beter via uber kunnen doen. Ik las laatst in het Las Vegas topic dat er ook een nieuwe lijn dienst is gekomen, alleen weet ik zo niet waar deze allemaal stopt. Er is sowieso een bus die van de strip naar downtown Fremont rijdt.
Om je camper te parkeren zou je kunnen kijken naar de parkeerplaats bij Circus Circus.
Om je camper te parkeren zou je kunnen kijken naar de parkeerplaats bij Circus Circus.
Ik zou ook kijken voor Uber of Lyft.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Er zijn goede buslijnen van en naar de Strip en Freemont Experience. Wij zaten begin augustus in het Stratosphere hotel en kochten bij de halte met de cc een dagkaart die 24 uur geldig was. Daarmee hebben we twee dagen gereisd, qua tijden lukte dat net. De bus stopt vaak, prima om overal uit te stappen en evt. even verderop weer in te stappen. De KOA zit nog wel een eindje weg. Kun je proberen om aan het eind of begin van de Strip of in de buurt te parkeren misschien en dan verder met de bus. Parkeergarages zijn misschien niet geschikt. Er gaat een bus van en naar de Premium Outlets North, daar kun je ook parkeren evt. En dan de bus pakken? Op internet vind je alle informatie, er is volgens mij zelfs een app van het ov.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Misschien wil je/TS ook wel wat drinken? Velen lopen daar met een meter Magharita in de hand over straat...Kun je proberen om aan het eind of begin van de Strip of in de buurt te parkeren
Google maps geeft met het OV een uur reistijd aan van de Koa naar het Bellagio...misschien idd toch Uber of Lyft eens proberen. Ik weet dat ze bv bij het Aria speciale Lyft parkeerplaatsen hebben.
Je kan de camper bij Circus Circus parkeren, maar dan zit je nog km's van bv het bellagio af. Het ov staat, zeker 's avonds, ook gewoon vast in de hectiek van the strip. Hou ook voor ogen dat dit op het breedste punt ook iets van 12 rijbanen is he.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik kom op een verbinding uit van 43 minuten met het OV tot aan de Linq. Rekening houdende dat ze met de wagen ook een 25 minuten geven is dit amper dubbel de tijd en dus allesbehalve slecht. Overstappen hoeft niet, het is een rechtstreekse verbinding.
Het OV in Vegas is goed en goedkoop.
Het OV in Vegas is goed en goedkoop.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Wij zaten ook in Sam's Town KOA, zijn met de shuttle bus naar de Strip gegaan. 's Avonds met de Deuce naar Fremont Street en daarvandaan 's nachts met een Uber terug naar Sam's Town: Uber waren we $42 voor kwijt. Maar dat was tegen een hoog tarief (weinig aanbod, veel vraag).
Tip voor het openbaar vervoer in Vegas: gebruik Google Maps, alle bushaltes, lijnen en tijden kun je daarin terugvinden. Met de BHX (Boulder Highway Express) rij je zonder overstappen van Fremont Street naar Sam's Town.
Tip voor het openbaar vervoer in Vegas: gebruik Google Maps, alle bushaltes, lijnen en tijden kun je daarin terugvinden. Met de BHX (Boulder Highway Express) rij je zonder overstappen van Fremont Street naar Sam's Town.
-
- Amerika-expert
Probeer op de strip wel de Deuce te vermijden, die kan er soms heel lang over doen om tot Fremont te geraken.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als het heel druk is ben je tot the Venetian soms wel beter af om te lopen als je over the Strip gaat.
Maar hoe verder je zit hoe minder vast die bus in het verkeer staat. Vanaf the venetian naar Freemont is het best eeb fijne bus. En ach anders hopen op een zitplaats bovenin en genieten van de omgeving
Maar hoe verder je zit hoe minder vast die bus in het verkeer staat. Vanaf the venetian naar Freemont is het best eeb fijne bus. En ach anders hopen op een zitplaats bovenin en genieten van de omgeving

-
- Amerika-expert
Je neemt toch beter de downtown express
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dankjewel voor de reacties.
De shuttlebus van Sams town gaat redelijk vroeg terug, vandaar de vraag over de camper meenemen.
Ik heb verschillende berichten gelezen dat het parkeren van een camper geen probleem was, maar dit waren allemaal berichten van jaren geleden. Tevens is er sinds 2016 op veel plekken niet meer gratis parkeren. Welke parkeerplaatsen op of nabij de strip zijn goed bereikbaar voor in de avonduren een camper te parkeren en weet iemand de kosten?
Het liefste parkeren we gratis als het even kan
We verblijven 2 nachten in Sams town. Als ik 2x de über pak dan ben ik volgens bovenstaand bericht ongeveer $80 kwijt. Vind ik behoorlijk aan de prijs eerlijk gezegd.
De shuttlebus van Sams town gaat redelijk vroeg terug, vandaar de vraag over de camper meenemen.
Ik heb verschillende berichten gelezen dat het parkeren van een camper geen probleem was, maar dit waren allemaal berichten van jaren geleden. Tevens is er sinds 2016 op veel plekken niet meer gratis parkeren. Welke parkeerplaatsen op of nabij de strip zijn goed bereikbaar voor in de avonduren een camper te parkeren en weet iemand de kosten?
Het liefste parkeren we gratis als het even kan

We verblijven 2 nachten in Sams town. Als ik 2x de über pak dan ben ik volgens bovenstaand bericht ongeveer $80 kwijt. Vind ik behoorlijk aan de prijs eerlijk gezegd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is het niet een optie om aan de Strip te overnachten? Er zijn hotels waar je de camper kunt parkeren as je daar overnacht.
Of ga bij CircusCircus staan. Dan zit je nog wel ene stukje van het centrale deel van de Strip maar dat is dan makkelijk met de bus te doen.
Marianne
Of ga bij CircusCircus staan. Dan zit je nog wel ene stukje van het centrale deel van de Strip maar dat is dan makkelijk met de bus te doen.
Marianne
Mag ik trouwens een camping naast de KOA van Sam's Town aanraden?
Het Las Vegas RV Resort ligt op 5/10 minuten lopen van Sam's Town. Je kan gewoon in de shuttle daar stappen (Gratis). Website: http://www.lasvegasrvresort.com/ kosten, 29 dollar (ex tax) per nacht, met guard bij de poort, dus niemand kan zomaar de camping oplopen.
Met betrekking tot het OV; is het bij elkaar niet goedkoper om een auto te huren? Kun je gelijk nog naar de outlets rijden om te shoppen, mocht daar behoefte aan zijn
Het Las Vegas RV Resort ligt op 5/10 minuten lopen van Sam's Town. Je kan gewoon in de shuttle daar stappen (Gratis). Website: http://www.lasvegasrvresort.com/ kosten, 29 dollar (ex tax) per nacht, met guard bij de poort, dus niemand kan zomaar de camping oplopen.
Met betrekking tot het OV; is het bij elkaar niet goedkoper om een auto te huren? Kun je gelijk nog naar de outlets rijden om te shoppen, mocht daar behoefte aan zijn

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 868 Weergaves
-
Laatste bericht door Jules40
-
- 11 Reacties