Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
http://www.nu.nl/economie/4899776/germa ... chter.html
Germania vecht overheidslening Air Berlin aan bij rechter
Foto: AFP
Gepubliceerd: 29 augustus 2017 16:57
Laatste update: 29 augustus 2017 18:18
De Duitse luchtvaartmaatschappij Germania heeft de rechter gevraagd om een lening van de Duitse overheid aan concurrent Air Berlin te blokkeren. Volgens de luchtvaartmaatschappij zou de overheid Air Berlin bevoordelen.
Dat maakt de Duitse rechtbank dinsdag bekend. De aanklacht van Germania is gericht tegen de ministeries van Verkeer, Economie en Financiën.
De overheid zou de noodlijdende luchtvaartmaatschappij van een overbruggingskrediet van 150 miljoen euro voorzien. De lening moet nog worden goedgekeurd door de Europese Commissie.
De hoorzitting staat gepland voor 15 september. Dat is tevens de laatste dag waarop geïnteresseerden hun bod op de failliete luchtvaartmaatschappij kunnen indienen. Onder meer Lufthansa en Ryanair zouden geïnteresseerd zijn.
Faillissement
Air Berlin moest onlangs faillissement aanvragen nadat de eigenaar, Etihad, geen zin meer had om meer geld in Air Berlin te steken. Het concern lijdt al langer onder een grote schuldenlast.
De tweede luchtvaartmaatschappij van Duitsland kondigde vorig jaar een grote reorganisatie aan, waarbij twaalfhonderd banen geschrapt werden en het bedrijf zich opsplitste in drie onderdelen. Ook werd een deel van de vloot verhuurd aan Lufthansa.
Germania vecht overheidslening Air Berlin aan bij rechter
Foto: AFP
Gepubliceerd: 29 augustus 2017 16:57
Laatste update: 29 augustus 2017 18:18
De Duitse luchtvaartmaatschappij Germania heeft de rechter gevraagd om een lening van de Duitse overheid aan concurrent Air Berlin te blokkeren. Volgens de luchtvaartmaatschappij zou de overheid Air Berlin bevoordelen.
Dat maakt de Duitse rechtbank dinsdag bekend. De aanklacht van Germania is gericht tegen de ministeries van Verkeer, Economie en Financiën.
De overheid zou de noodlijdende luchtvaartmaatschappij van een overbruggingskrediet van 150 miljoen euro voorzien. De lening moet nog worden goedgekeurd door de Europese Commissie.
De hoorzitting staat gepland voor 15 september. Dat is tevens de laatste dag waarop geïnteresseerden hun bod op de failliete luchtvaartmaatschappij kunnen indienen. Onder meer Lufthansa en Ryanair zouden geïnteresseerd zijn.
Faillissement
Air Berlin moest onlangs faillissement aanvragen nadat de eigenaar, Etihad, geen zin meer had om meer geld in Air Berlin te steken. Het concern lijdt al langer onder een grote schuldenlast.
De tweede luchtvaartmaatschappij van Duitsland kondigde vorig jaar een grote reorganisatie aan, waarbij twaalfhonderd banen geschrapt werden en het bedrijf zich opsplitste in drie onderdelen. Ook werd een deel van de vloot verhuurd aan Lufthansa.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Het is misschien handig om even op Facebook te kijken bij Air Berlin, daar worden nu vragen gesteld ook over vluchten die geboekt zijn in november december, de meest recente van gisteren krijgt een antwoord dat de vlucht is geschrapt en dat ze gaan kijken of ze overgeboekt kunnen worden.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -airberlin
FRANKFURT - Lufthansa is geïnteresseerd om twaalf Airbus A330-200’s en langeafstandsroutes waarop deze toestellen worden ingezet over te nemen van het failliete airberlin. Dat meldt Reuters op basis van een bron dichtbij de onderhandelingen.
De totale longhaul-vloot van airberlin omvat zeventien toestellen. Deze A330’s worden door airberlin ingezet op vluchten vanaf Düsseldorf Airport en Berlijn naar bestemmingen in Noord-Amerika en het Caribisch Gebied.
Lufthansa biedt momenteel geen langeafstandsvluchten vanuit Berlijn, terwijl vanaf Düsseldorf alleen naar Newark wordt gevlogen. Lufthansa zou met name geïnteresseerd zijn in vluchten naar de VS, waaronder New York. Eventueel kunnen de toestellen gebruikt worden om het loungaul-routenetwerk van budgetdochter Eurowings uit te breiden.
De Duitse luchtvaartmaatschappij zou mogelijk in totaal zo’n negentig vliegtuigen van airberlin willen overnemen, waaronder de 38 vliegtuigen uit de A320-serie die al worden geleased van de concurrent. Dat zou betekenen dat zo’n drieduizend airberlin-medewerkers bij Lufthansa aan de slag kunnen.
FRANKFURT - Lufthansa is geïnteresseerd om twaalf Airbus A330-200’s en langeafstandsroutes waarop deze toestellen worden ingezet over te nemen van het failliete airberlin. Dat meldt Reuters op basis van een bron dichtbij de onderhandelingen.
De totale longhaul-vloot van airberlin omvat zeventien toestellen. Deze A330’s worden door airberlin ingezet op vluchten vanaf Düsseldorf Airport en Berlijn naar bestemmingen in Noord-Amerika en het Caribisch Gebied.
Lufthansa biedt momenteel geen langeafstandsvluchten vanuit Berlijn, terwijl vanaf Düsseldorf alleen naar Newark wordt gevlogen. Lufthansa zou met name geïnteresseerd zijn in vluchten naar de VS, waaronder New York. Eventueel kunnen de toestellen gebruikt worden om het loungaul-routenetwerk van budgetdochter Eurowings uit te breiden.
De Duitse luchtvaartmaatschappij zou mogelijk in totaal zo’n negentig vliegtuigen van airberlin willen overnemen, waaronder de 38 vliegtuigen uit de A320-serie die al worden geleased van de concurrent. Dat zou betekenen dat zo’n drieduizend airberlin-medewerkers bij Lufthansa aan de slag kunnen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Deze berichten las ik her en der ook al, maar de vraag blijft natuurlijk wat er met de reeds geboekte tickets gebeurt, daar wordt met geen woord over gerept. Ook omdat niemand het weet, denk ik, maar ook omdat het voor de onderhandelingen weinig prioriteit zal hebben lijkt me... Vervelend om in het ongewisse te zitten.Mia91 schreef:https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -airberlin
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Natuurlijk probeer ik ook iedere dag een beetje op de hoogte te blijven. De vraag is nog steeds opnieuw boeken of niet voor 17 november-13 december.
Ik als op een of andere Duitse site dat sommige reizen die nu nog boekbaar zijn, soms niet meer gevlogen worden, maar dat reizigers altijd een alternatief krijgen aangeboden voor deze reis.
Dus ik ben benieuwd, 15 september zou er weer iets meer duidelijkheid komen en rond 21 september nog meer... Zolang kan ik wel wachten. We kunnen ook op andere dagen vertrekken in die week en terugkomen.
Ik als op een of andere Duitse site dat sommige reizen die nu nog boekbaar zijn, soms niet meer gevlogen worden, maar dat reizigers altijd een alternatief krijgen aangeboden voor deze reis.
Dus ik ben benieuwd, 15 september zou er weer iets meer duidelijkheid komen en rond 21 september nog meer... Zolang kan ik wel wachten. We kunnen ook op andere dagen vertrekken in die week en terugkomen.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -overnemen
DÜSSELDORF - De interesse van het Duitse Condor om de noodlijdende branchegenoot airberlin over te nemen wordt steeds concreter. Het bedrijf zou nu zelfs in de race zijn om de gehele vloot en al het personeel over te nemen.
Volgens de Duitse krant BZ hebben vertegenwoordigers van Condor de boeken ingezien en gesprekken gevoerd met airberlin. In tegenstelling tot andere overnamekandidaten, die slechts delen van de boedel zouden willen opkopen, ziet Condor brood in een algehele overname van airberlin.
Lufthansa heeft tot nu toe de beste kaarten in het overnamespel, maar bij een algehele overname zouden de Duitse mededingingsautoriteiten dwars kunnen gaan liggen. Condor heeft daar als kleinere speler volgens de krant weinig tot geen last van. Het is wel de vraag welk bod Condor neerlegt en of de schuldeisers daarmee akkoord gaan.
Ryanair trok zich eerder terug uit de race, omdat het vindt dat Lufthansa wordt voorgetrokken. Dat zou vooral interesse hebben in een aantal waardevolle start- en landingsrechten op de luchthaven van Berlijn en Düsseldorf en de Airbus A320’s en A330’s van airberlin. Tientallen A320’s werden eerder al door airberlin aan Lufthansa-dochter Eurowings verhuurd.
Condor richt zich vooral op vakantievluchten binnen Europa en naar Noord-Amerika en het Caribisch Gebied. De vloot van het Duitse bedrijf, dat onderdeel is van de Thomas Cook Group, bestaat uit Airbus A319’s, A320’s en A321’s voor de middellange afstand en uit Boeing 757’s en 767’s voor verre vluchten. De luchtvaartmaatschappij is de op twee na grootste van Duitsland, na Lufthansa en airberlin.
En Ryanair heeft geen interesse meer: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -airberlin
DÜSSELDORF - De interesse van het Duitse Condor om de noodlijdende branchegenoot airberlin over te nemen wordt steeds concreter. Het bedrijf zou nu zelfs in de race zijn om de gehele vloot en al het personeel over te nemen.
Volgens de Duitse krant BZ hebben vertegenwoordigers van Condor de boeken ingezien en gesprekken gevoerd met airberlin. In tegenstelling tot andere overnamekandidaten, die slechts delen van de boedel zouden willen opkopen, ziet Condor brood in een algehele overname van airberlin.
Lufthansa heeft tot nu toe de beste kaarten in het overnamespel, maar bij een algehele overname zouden de Duitse mededingingsautoriteiten dwars kunnen gaan liggen. Condor heeft daar als kleinere speler volgens de krant weinig tot geen last van. Het is wel de vraag welk bod Condor neerlegt en of de schuldeisers daarmee akkoord gaan.
Ryanair trok zich eerder terug uit de race, omdat het vindt dat Lufthansa wordt voorgetrokken. Dat zou vooral interesse hebben in een aantal waardevolle start- en landingsrechten op de luchthaven van Berlijn en Düsseldorf en de Airbus A320’s en A330’s van airberlin. Tientallen A320’s werden eerder al door airberlin aan Lufthansa-dochter Eurowings verhuurd.
Condor richt zich vooral op vakantievluchten binnen Europa en naar Noord-Amerika en het Caribisch Gebied. De vloot van het Duitse bedrijf, dat onderdeel is van de Thomas Cook Group, bestaat uit Airbus A319’s, A320’s en A321’s voor de middellange afstand en uit Boeing 757’s en 767’s voor verre vluchten. De luchtvaartmaatschappij is de op twee na grootste van Duitsland, na Lufthansa en airberlin.
En Ryanair heeft geen interesse meer: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -airberlin
Als ik twitter/ Facebook zo zit door te lezen, ben ik toch bang dat het niet lang meer duurt tot alle air berlin vluchten aan de grond staan. De ene na de andere annulering. Lijkt wel alsof niks meer normaal vliegt.
En mijn vlucht in april is alleen nog maar volledig flexibel te boeken. Hier ook even over gaan lezen op internet, en dat betekend ook niet veel goeds. Hopen op snel duidelijkheid zodat we een andere vlucht kunnen gaan boeken,
Op dit moment hoop ik er gewoon op dat ze zeggen het is klaar! Krijg ik mijn geld wel weer van de credit card terug en kan ik tenminste meteen een vlucht boeken die ons wel zekerheid geeft.
En mijn vlucht in april is alleen nog maar volledig flexibel te boeken. Hier ook even over gaan lezen op internet, en dat betekend ook niet veel goeds. Hopen op snel duidelijkheid zodat we een andere vlucht kunnen gaan boeken,
Op dit moment hoop ik er gewoon op dat ze zeggen het is klaar! Krijg ik mijn geld wel weer van de credit card terug en kan ik tenminste meteen een vlucht boeken die ons wel zekerheid geeft.
-
- Amerikafan
Mia91,
Kun je aangeven waar je dergelijke berichten ziet?
Wat ik begrijp is dat ze een aantal niet rendabele vluchten zijn gestopt. Onder het krediet van de Duitse regering staat nu een handtekening, waardoor ze voldoende liquiditeit hebben tot de afhandeling van de overname. Lufthansa is erg geïnteresseerd, samen met nog een aantal andere partijen. Waarbij de mening van velen is dat het een uitgemaakte zaak is dat Lufthansa de meeste onderdelen gaat overnemen.
15 september komen ze bij elkaar en 23 september zou er meer duidelijkheid kunnen zijn.
De vraag is wel wat gaat Lufthansa met de tickets doen die Air Berlin heeft verkocht.
Wat ik begrijp is dat ze een aantal niet rendabele vluchten zijn gestopt. Onder het krediet van de Duitse regering staat nu een handtekening, waardoor ze voldoende liquiditeit hebben tot de afhandeling van de overname. Lufthansa is erg geïnteresseerd, samen met nog een aantal andere partijen. Waarbij de mening van velen is dat het een uitgemaakte zaak is dat Lufthansa de meeste onderdelen gaat overnemen.
15 september komen ze bij elkaar en 23 september zou er meer duidelijkheid kunnen zijn.
De vraag is wel wat gaat Lufthansa met de tickets doen die Air Berlin heeft verkocht.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou al blij zijn als ik tegen betaling van een toeslag dezelfde tickets weer kan boeken. En dat mag gerust € 500,- zijn. Dan ben ik nog steeds goedkoper uit dan hele nieuwe tickets. En ik hoop ook dat de rechtstreekse vlucht naar Fort Myers blijft bestaan.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Air Berlin schrapt vandaag vluchten.
Aus operativen Gründen muss airberlin heute Flüge streichen. Wir bedauern die für unsere Fluggäste entstandenen Unannehmlichkeiten sehr. Passagieren, die von einer Flugstreichung betroffen sind, wird von airberlin die bestmögliche Reisealternative angeboten.
Entschädigungsansprüche können im Anschluss unter airberlin.com/beschwerde geltend gemacht werden. airberlin hält sich an die Vorgaben der EU-Fluggastrechteverordnung und erfüllt berechtigte Ansprüche ihrer Passagiere.
Passagiere, die von einer Flugstreichung betroffen sind, werden gebeten nach Möglichkeit nicht an den Airport zu kommen und die airberlin Service-Hotline zu nutzen. Die airberlin Service-Hotline ist rund um die Uhr erreichbar: + 49 (0)180 6 334 334 (dt. Festnetz: 0,20 EUR pro Anruf /dt. Mobilfunknetz: max. 0,60 EUR pro Anruf).
Passagiere, die über einen Reiseveranstalter gebucht haben, werden gebeten sich an diesen zu wenden.
airberlin entschuldigt sich ausdrücklich für die entstandenen Unannehmlichkeiten und versucht, diese für ihre Passagiere so gering wie möglich zu halten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij zitten met de 'uitdaging' voor tickets heen12 oktober en terug 6 november DUS-LAX.Carolien123 schreef:Natuurlijk probeer ik ook iedere dag een beetje op de hoogte te blijven. De vraag is nog steeds opnieuw boeken of niet voor 17 november-13 december.
Op Twitter, en dan zoek ik op #airberlin of air berlin.Carolien123 schreef:Mia91,
En op de Facebook van air berlin en dan bij berichten van bezoekers.
- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Weer belangrijk nieuws met helaas slecht nieuws voor de vluchten vanuit Dusseldorf naar Orlando en Boston:
"Am Air-Berlin-Drehkreuz in Düsseldorf fallen die Verbindungen nach Orlando am 25. September weg, Boston entfällt am 1. Oktober. Düsseldorf hat dann aber noch elf Langstreckenverbindungen."
http://www.finanznachrichten.de/nachric ... ge-016.htm
"Am Air-Berlin-Drehkreuz in Düsseldorf fallen die Verbindungen nach Orlando am 25. September weg, Boston entfällt am 1. Oktober. Düsseldorf hat dann aber noch elf Langstreckenverbindungen."
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
-
- Amerika-ontdekker
Okee, maar dat zou wel duidelijkheid geven. Echter, ik vind het onduidelijk of dit nu permanent zo is, of dat de zaken weer kunnen veranderen als de onderhandelingen zijn afgerond... En voor de cc moet er een schrijven van AB komen, dat je vlucht geannuleerd is, zouden ze dat iedereen geven?BigAppleLover schreef:Weer belangrijk nieuws met helaas slecht nieuws voor de vluchten vanuit Dusseldorf naar Orlando en Boston:
Oké lees ik nu dat ze vanaf 1 oktober alle vluchten vanaf Düsseldorf naar Amerika gaan stopzetten?BigAppleLover schreef:Weer belangrijk nieuws met helaas slecht nieuws voor de vluchten vanuit Dusseldorf naar Orlando en Boston:
Zou het heel fijn vinden als er gewoon duidelijkheid is wat een gedoe met elke dag een beetje meer ellende, opdoeken dat Air Berlin en geen onrust lijkt me beter voor iedereen.
Ik hoop voor je dat ze zo'n begeleidend schrijven zullen doen voor je, aangezien ik me bedenken dat ze andere dingen aan hun hoofd hebben.
Uiteraard hoop ik het natuurlijk wel voor je!
- Marco en Cindy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dankzij een overbruggingskrediet van de Duitse overheid kan Air Berlin de komende weken de vluchten nog blijven uitvoeren:
http://www.nu.nl/economie/4907318/europ ... -goed.html
http://www.nu.nl/economie/4907318/europ ... -goed.html
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
-
- Amerika-ontdekker
Nou ja, ik mag toch aannemen dat je te horen krijgt dat je vlucht gecanceld is en dat je dat niet zelf hoeft te gaan onderzoeken via allerlei Duitse websites, dat lijkt me een beetje raar....vimo schreef:Ik hoop voor je dat ze zo'n begeleidend schrijven zullen doen voor je, aangezien ik me bedenken dat ze andere dingen aan hun hoofd hebben.
-
- Amerikafan
Naar aanleiding van het bericht heb ik maar gebeld met Air Berlijn. De officiële reactie bij het callcentre is, dat mensen met tickets op vluchten die niet doorgaan worden overgeboekt naar andere vluchten. Misschien een dag eerder of een dag later, maar de tickets blijven geldig.
Ik heb de meneer die ik aan de telefoon had gevraagd wat hij zou doen, even afwachten was zijn reactie. Net als jullie allemaal wil ik gewoon weten hoe en wat. Dus ik wacht nog een week of twee max en dan ga ik boeken.
Ik heb de meneer die ik aan de telefoon had gevraagd wat hij zou doen, even afwachten was zijn reactie. Net als jullie allemaal wil ik gewoon weten hoe en wat. Dus ik wacht nog een week of twee max en dan ga ik boeken.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Het is dus echt niet meer de vraag OF je vlucht geannuleerd gaat worden maar meer WANNEER ze de vlucht gaan annuleren.
Onze vlucht, Miami vanaf Düsseldorf zit er nog steeds niet bij, ik denk dat dat ook niet lang meer zal duren.
Onze vlucht, Miami vanaf Düsseldorf zit er nog steeds niet bij, ik denk dat dat ook niet lang meer zal duren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 45 Reacties
- 4952 Weergaves
-
Laatste bericht door Elendan
-
- 4 Reacties