Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Francisco - Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sven en Joni
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

San Francisco - Las Vegas

Bericht door Sven en Joni »

Hoi hoi allemaal!

Wij gaan van San Francisco naar Las Vegas rijden met overnachtingen om en nabij Yosemite en Death Valley.

Nu hebben we gekeken naar de route maar met alle bosbranden ben ik benieuwd welke route jullie aanraden om via San Francisco naar Las Vegas te rijden. Aangezien we niet gaan kamperen heb ik begrepen dat je ook het beste rond Oakhurst en Mariposa kunt overnachten voordat je Yosemite in gaat? Daarna hebben we nog geen idee hoe en wat qua overnachtingen, we zullen veel met Tripadvisor aan de gang gaan :D

Samengevat: heeft iemand een leuk aan te raden route welke met de auto goed te doen is vanuit San Fran naar Vegas?

Muchos gracias!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: San Francisco - Las Vegas

Bericht door Pete.Z »

Welke periode praten we over?

Via Yosemite en dan de 395 richting Death Valley is wel de mooiste route, maar afhankelijk van het seizoen, in de winter is de Tioga Pas afgesloten en zal je anders moeten rijden.
Sven en Joni
Amerika-newbie

Thanks voor de tip alvast!

Eind september!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

En hoeveel tijd heb je voor dat stuk?
Waarom niet in het park overnachten?
Over bosbranden is nu natuurlijk niets te zeggen.

Marianne
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Misschien wel handig om te melden hoeveel dagen je hebt om te overnachten tussen San Francisco en Las Vegas.
Ik zou sowieso gewoon in het park gaan zitten en bosbranden zijn meestal tijdelijk :wink:
Sven en Joni
Amerika-newbie

We hebben twee weken nu staan voor Yosemite, Death Valley en Vegas.

Ik dacht dat alles in de parken al volgeboekt was? We willen op het laatste moment pas kijken waar we overnachten en hoelang we blijven. De rest van onze vakantie staat verder al vast, dus willen we deze twee weken wat meer improviseren qua hoelang we ergens blijven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou toch wel iets boeken. Annuleren op het laatste moment is makkelijker dan op het laatst nog iets te moeten zoeken. Het is vaak snel volgeboekt in de parken maar meestal zijn er ook veel annuleringen, dus check regelmatig of er wat vrij is.
Met 2 weken voor het stuk SF-LV heb je ruim de tijd. Je kunt 2 of 3 dagen Yosemite doen (kijk eens in El Portal of op http://www.travelyosemite.com voor in het park), en dan een of twee nachten aan de oostkant (Lee Vining, Mammoth Lakes). Dan een nacht Death Valley en dan Las Vegas. Dan zit je nog niet op twee weken. Of moet ik daar de dagen LV ook bijtellen?
Je kunt ook vanuit SF eerst naar Kings Canyon en Sequoia NP gaan, en dan naar Yosemite. De Mariposa Grove is nog niet open als jullie er zijn, dus dan kun je in Seki de sequoia's bekijken.
Vanuit SF een deel van de kust meenemen is ook een mogelijkheid, met bijvoorbeeld een overnachting in Monterey.

Voor de route en voor activiteiten in Yosemite en Sequoia kun je eens in onze laatste 3 reisverslagen kijken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer