Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fictieve terugvlucht voor ESTA?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Fictieve terugvlucht voor ESTA?

Bericht door GinnyUSA »

Ik ben wat aan het zoeken op google en zie inderdaad dat dit niet (meer) mag. Het gaat om een jaar of vijf geleden, misschien is er iets gewijzigd in de tussentijd. In de tijd hebben we ook contact gehad met de Amerikaanse ambassade en hebben toen bevestigd gekregen dat dit mocht.

Daarna ben ik nog een keer of zeven in de VS geweest, dus levert ook geen problemen op.

Maar excuus voor de foute info, op de site van de VS (travel.state.gov) staat dat dit nu in ieder geval geen mogelijkheid meer is.
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA »

Nou, zeg. Op google kan ik ook van vijf jaar geleden informatie vinden dat dit niet mocht. Vreemd hoor.

Wij hebben het dus wel zo gedaan en voor beiden heeft dit geen probleem opgeleverd bij latere bezoeken. Maar ik zou niet adviseren het uit te proberen :)
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

GinnyUSA schreef:Dat heb ik inderdaad zo gedaan.

Ik bedoel trouwens niet dat de 90 dagen weer op nul staan, maar dat het stopt met tellen als je het land (mijn geval dus Mexico) uitgaat. Ik ben ergens op dag 60 het land uitgegaan voor drie weken, en heb daarna de dagen 60-89 volgemaakt. Met dus een dag speling voor het geval er problemen zouden zijn met de terugvlucht. Dus was in totaal een dag of 115 niet in Nederland geweest. Waarvan 89 in de VS.
Als je even in je paspoort kijkt zie je dat de maximale einddaum van je bezoek in die stempel staat aangegeven.
Dat is al jaren zo, dus niks "on hold" maar geluk gehad
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Marryf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marryf »

Dankjewel voor alle reacties. Ik had er geen meldingen van gekregen, dus ik lees het nu pas.

Ik vind dat hier af en toe wel echt "vijandig" gereageerd wordt. "regel het goed of niet" vind ik erg kort door de bocht. Ik vraag het juist hier om het WEL goed te regelen. We hebben nog geen ticktes, nog geen datum waarop we weggaan en geen vast plan en proberen nu door alle regels heen een goed plan te maken. We hebben genoeg geld om een jaar te kunnen reizen. Makkelijk. Dat kunnen we ook aantonen. We wilden graag een half jaar door Amerika, maar met navraag hier hebben we besloten dat we niet te moeilijk willen doen met een B1 visum en het dan bij 3 maanden houden. Daarna willen we graag naar Canada, waar we maximaal 6 maanden mogen blijven. Dan is het kijken hoeveel geld we nog hebben en of we doorgaan of naar huis. Als we doorgaan dan waarschijnlijk naar Nieuw-Zeeland.

ik hoef geen immigratie officier om de tuin te leiden, maar als de kans groter is om het land binnen te komen met een retour ticket dan heb ik liever een retour ticket dan dat we teruggestuurd worden. Overigens dacht ik ergens gelezen te hebben dat er ook maatschappijen zijn waar je later nog je ticket kan veranderen en dat zou dan heel handig zijn.

We hebben een dochter van 2 jaar en we willen gewoon niet teveel vast zitten. Dus het zou fijn zijn als een datum van een ticket ook nog veranderd kan worden.

Een andere optie is, bedachten we vandaag, om te starten in Canada (Vancouver), over land naar Amerika te gaan en dan aan de andere kant (Toronto) Amerika weer te verlaten. Maar ook dan geen vliegtickets of iets om te bewijzen dat we weggaan, dus daar zullen ook wel weer haken en ogen aan vast zitten. Ik vind het zo moei
lijk. We willen gewoon "leuk" op reis.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik zou dit niet als "vijandig" zien. Nogal wat mensen springen in een onbezonnen verhaal en breken eerst al de potten voor ze dan om raad beginnen te vragen.

In die zin is de raad "regel alles goed of niet" echt wel een goede raad.

Onderschat de hele onderneming niet. Een amerikaan denkt anders dan wij. Ze hebben weinig verlof en vinden het al heel wat als iemand een maand op vakantie kan gaan, laat staan een jaar. Automatisch gaan er dus al enkele voelsprieten omhoog. Afkomen met een inconsistent verhaal is dan ook zeker geen optie. Van iemand die een jaar weg kan zijn van huis gaan ze al snel gaan denken dat die weinig banden heeft met het thuisland.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik vind dat hier af en toe wel echt "vijandig" gereageerd wordt.
Je moet het zeker niet als vijandig opvatten, misschien meer "over protective".
Er zijn hier op dit forum jammer genoeg meerder voorbeelden te vinden van personen die ook dit soort plannen maakten,
en die wel even onvoorbereid, op een "regenachtige zondagmiddag" een visum gingen regelen bij het consulaat.
Gevolg: geen visum (en als gevolg daarvan geen recht meer op een ESTA), vandaar dat de meesten nogal "hard" reageren als dit topics worden gepost.
No hard feelings, en succes met het plannen van jullie trip :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

@marryf: je hebt het weer over 3 maanden, dat is ook niet juist, het is 90 dagen, dus ik zou iets voorzichtiger zijn, want je kunt je recht verspelen om de komende jaren in de US te mogen komen.

Het advies hier is goedbedoeld, maar je kunt uiteraard je eigen conclusies trekken en de tips hier negeren.
Marryf
Amerika-ontdekker

Bericht door Marryf »

Ik was zeker niet van plan om advies te negeren. Ik heb al heel veel nuttige dingen gehoord en daardoor wordt het plan ook elke keer aangepast.
90 dagen weet ik. Het is gemakzucht om 3 maanden te zeggen, maar ik snap de 90 dagen procedure.

Met alles wat ik nu gevraagd heb op dit forum (we hebben overwogen om een auto te kopen en ik heb wat ESTA vragen gesteld) denken we nu aan het volgende:

Vliegen naar Vancouver, daar een auto kopen (heb ik al uitgezocht, ook met het hebben van een adres etc). Met de auto naar Amerika. Daar 90 dagen toeren en dan met de auto terug naar Canada. Als we dan bij de grens geweigerd worden is er geen man overboord (toch???) want dan kunnen we gewoon in Canada blijven en daar toeren. (dan ga ik wel heel hard balen, want heb in 1996 een jaar High School gedaan en het zou zo leuk zijn om iedereen weer terug te zien!).

Wat zouden de bezwaren van dit plan zijn?
Marryf
Amerika-ontdekker

Bericht door Marryf »

Ik zal de vraag in een nieuw topic stellen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Marryf schreef:Overigens dacht ik ergens gelezen te hebben dat er ook maatschappijen zijn waar je later nog je ticket kan veranderen en dat zou dan heel handig zijn.
Dat kan zeker. Mijn dochter heeft een jaar in de VS gestudeerd en toen een ticket aangeschaft met een retourdatum die niet juist was. Het was toen te vroeg om de terugreis al te boeken. De terugvlucht is toen op een eerdere datum gezet en ze kon dat later kosteloos aanpassen.
Ik weet niet of dat gebonden is aan bepaalde maatschappijen of dat het overal wel kan. Mijn dochter heeft het toen via een reisbureau geregeld. Je zou dat ook eens kunnen proberen.

Marianne
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Als je maar genoeg betaalt, kan dat bij de meeste grote maatschappijen. Dat soort tickets is over het algemeen wel een stuk duurder.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

ik denk dat de Canada - VS - Canada optie een aardige is. Je blijft het risico houden dat je iemand aan de grens treft die er met z'n pet niet bij kan / wil dat mensen een jaar kunnen / willen reizen maar zo raar is dat nou ook weer niet. Met een goed verhaal (we willen dit doen voordat dochterlief leerplichtig wordt :)) en de indien gevraagd uitleg wat ongeveer je route in Amerika is en waar en wanneer je denkt Canada weer in te gaan.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Huis verkocht in Amsterdam ofzo? Voor een jaar reizen in Amerika met z'n 2en ben je zo 40.000 pp kwijt (lichtelijk jaloers hiero, haha!).
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Trouwens, volgens mij kun je gewoon een duurder ticket komen in een hogere fare klasse wat je kunt aanpassen. Heb dat tijdens uitwisseling in Amerika ook gedaan, precies wat Marianne hierboven schrijft.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Vluchten in tickets wijzigen is geen enkel probleem. Bij de meeste reguliere carriers kan dat voor alle fares, maar bij de goedkopere economy fares betaal je wel een change fee (vaak EUR 150/$180). Ook zijn er, afhankelijk van de fare rules, eventueel limieten rondom de verblijfsduur. Bij een wijziging wordt een ticket opnieuw geprijsd en betaal je dus naast de change fee ook nog het verschil tussen de origineel geboekte fare en de nieuw berekende fare. Overigens kan dat ook in je voordeel werken.

Verder zie ik niet zoveel issues met je plan. Zolang je maar voor vakantie komt is er niet zoveel aan de hand. Bereid je wel goed voor, maar volgens mij komt dat wel goed.
Gast

Bericht door Gast »

Probeer als je open ticket koopt je fictieve terug reis datum op een dure dag (er zijn volgens mij drie soorten dagen: low mid en high) te zetten, zodat als je omhoekt en definitief vastlegt wanneer je terug vliegt, je waarschijnlijk nog een refund krijgt als je terugvliegt op een goedkopere dag.

Ik weet niet of dat nog steeds zo werkt, maar ik heb een paar keer een open ticket geboekt en op die manier alsnog redelijk bedrag teruggekregen (wel al heel wat jaartjes geleden).
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik zie het nut daarvan niet, want je betaalt dan in eerste instantie een hoog bedrag zodat je later misschien nog wat geld terug krijgt.
Dan kies ik er liever voor om in eerste instantie minder te betalen en later evt nog bij te betalen (of dat je minder geld verliest als je de terugvlucht, om wat voor reden dan ook, niet afneemt).
Gast

Bericht door Gast »

sanook schreef:Ik zie het nut daarvan niet, want je betaalt dan in eerste instantie een hoog bedrag zodat je later misschien nog wat geld terug krijgt.
Dan kies ik er liever voor om in eerste instantie minder te betalen en later evt nog bij te betalen (of dat je minder geld verliest als je de terugvlucht, om wat voor reden dan ook, niet afneemt).
Ik had in die tijd een open (jaar) ticket gekocht en toen kon ik dat wel aangeven, maar volgens mij was dit een ander ticket dan een regulier ticket met vaste data en de mogelijkheid om die data aan te passen, eventueel met kosten die daar aan verbonden zijn.

Ik weet niet of de vliegmaatschappijen nog open tickets verkopen, maar toen kon ik het op de beschreven manier doen en heb ik uiteindelijk een behoorlijk bedrag terug gekregen.

Edit: net even gegoogeld, maar er bestaan geen open tickets meer.....
Gast

Bericht door Gast »

Marryf schreef:Ik was zeker niet van plan om advies te negeren. Ik heb al heel veel nuttige dingen gehoord en daardoor wordt het plan ook elke keer aangepast.
90 dagen weet ik. Het is gemakzucht om 3 maanden te zeggen, maar ik snap de 90 dagen procedure.

Met alles wat ik nu gevraagd heb op dit forum (we hebben overwogen om een auto te kopen en ik heb wat ESTA vragen gesteld) denken we nu aan het volgende:

Vliegen naar Vancouver, daar een auto kopen (heb ik al uitgezocht, ook met het hebben van een adres etc). Met de auto naar Amerika. Daar 90 dagen toeren en dan met de auto terug naar Canada. Als we dan bij de grens geweigerd worden is er geen man overboord (toch???) want dan kunnen we gewoon in Canada blijven en daar toeren. (dan ga ik wel heel hard balen, want heb in 1996 een jaar High School gedaan en het zou zo leuk zijn om iedereen weer terug te zien!).

Wat zouden de bezwaren van dit plan zijn?
Je zet heel veel op het spel zo, ik vind het een doldriest plan. Je bent zo lichtvaartig als je de VS niet meer in mag. Het kan dan echt zijn dat als de toegang geweigerd is je er voorlopig niet meer in kan. Als de toegang geweigerd is sowieso geen ESTA. Je kan dan nog wel met een visum Amerika in. Maar dat wordt dan ook een hele tour.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Maar Stormbreaker, met deze constructie doet TS niets wat niet mag, en ik zie ook niet precies wat er bij de grens vragen zou oproepen. Enige dat ik kan bedenken is dat je als Nederlander zonder verblijfsvergunning voor Canada (maar dus wel legaal als toerist) met een eigen auto (geen huurauto) de grens over gaat. Maar ik betwijfel of dat iemand zal opvallen. En nog steeds, zelfs als het wel opvalt hoeft dat geen enkel probleem op te leveren.

Wat is volgens jou dan de oplossing, behalve niet gaan?
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer