Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Bij autohuur via drive-usa mag je aannemen dat je alle benodigde verzekeringen hebt. Volgens mij is
CDW: Collision Damage Waiver (ongelukken)
THP: Theft Protection (diefstal)
SLI: Supplemental Liability Insurance (aanvullende WA verzekering)
LDW: Loss Damage Waiver (andere oorzaken van schade, vallende takken e.d. ????)
Als je heel zeker wilt zijn, kun je het beste drive-usa mailen of bellen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
CDW: Collision Damage Waiver (ongelukken)
THP: Theft Protection (diefstal)
SLI: Supplemental Liability Insurance (aanvullende WA verzekering)
LDW: Loss Damage Waiver (andere oorzaken van schade, vallende takken e.d. ????)
Als je heel zeker wilt zijn, kun je het beste drive-usa mailen of bellen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Geboekt bij Alamo Brits! Een standard SUV voor € 34,- per dag met 2e bestuurder. Heel netjes.
Ook weer geregeld. Bedankt voor alle tips.
Ook weer geregeld. Bedankt voor alle tips.
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben vroeg begonnen met voorbereiden voor onze reis van 2018 (5 weken van 21-7 t/m 24-8). In juli zat ik bij Hertz te kijken (wij huren eigenlijk altijd bij Hertz) vanwege het budget dat ik moet gaan reserveren voor deze reis en kwam ik voor onze datums een 4WD/AWD Large SUV Categorie T FFAR Nissan Armada of gelijksoortig tegen voor 1216 euro (post-paid). Niet slecht voor 5 weken dacht ik toen en ik heb, tot gelach uit mijn omgeving, de auto toen gewoon vastgelegd. Ik kan hem altijd weer wijzigen/annuleren als ik hem in de tussentijd goedkoper/beter kan vinden.
Afijn, nu hebben wij een voucher van Hertz ontvangen voor 30 euro korting. Vanwege dit forum weet ik dat je beter een nieuwe reservering kunt maken ipv de bestaande aanpassen. Dat heb ik dus gedaan. Ik verwachtte ongeveer dezelfde prijs (-die 30 euro) Precies dezelfde datums, precies dezelfde kortingscodes (AMEX zilver Flying Blue want die hebben we nu ook echt) en exact dezelfde auto maar nu voor 2996 euro
voor onze periode. Ik heb mijn oude reservering dus laten staan en de 30 euro voucher even in de la gedaan. Ook andere autoverhuurders en bijv. Rentalcars geeft een prijs voor rond de 3000 euro voor een FFAR. Ik was inderdaad absurd vroeg en ik weet dat de prijzen nog erg gaan wijzigen voordat het zomer 2018 is. Maar toch ben ik stiekem wel een beetje blij dat ik gewoon de auto toen al vast heb gelegd. Soms loont het dus wel om heel vroeg iets te boeken. En omdat het post-paid is kan ik hem altijd kosteloos annuleren. Ik vind dit verschil nu namelijk wel idioot veel voor deze auto (voor gewone SFAR en Minivan auto's is het prijsverschil nihil met eind juli overigens)
Afijn, nu hebben wij een voucher van Hertz ontvangen voor 30 euro korting. Vanwege dit forum weet ik dat je beter een nieuwe reservering kunt maken ipv de bestaande aanpassen. Dat heb ik dus gedaan. Ik verwachtte ongeveer dezelfde prijs (-die 30 euro) Precies dezelfde datums, precies dezelfde kortingscodes (AMEX zilver Flying Blue want die hebben we nu ook echt) en exact dezelfde auto maar nu voor 2996 euro

Goede deals inderdaad altijd direct vastleggen. Waarom ook niet, het geeft geen verdere verplichtingen. Doe ik ook hoor. Wat ik expliciet niet doe is non-refundable zaken ver vooraf vastleggen.
En deze prijs voor 5 weken een FFAR in het hoogseizoen is echt helemaal top! Ik denk niet dat je die nog gaat verbeteren. Hopelijk verandert er niet al te veel aan je vliegtijden. Let op: Er zit een maximum aan het aantal wijzigingen bij Hertz, dus doe eventuele changes pas op het laatste moment.
En deze prijs voor 5 weken een FFAR in het hoogseizoen is echt helemaal top! Ik denk niet dat je die nog gaat verbeteren. Hopelijk verandert er niet al te veel aan je vliegtijden. Let op: Er zit een maximum aan het aantal wijzigingen bij Hertz, dus doe eventuele changes pas op het laatste moment.
Wij gaan van 28 april tot en met 26 mei.
Ik kom een full-size (FFAR) niet onder de €2000 tegen.
De €1200 waarvoor jij hem hebt gereserveerd is echt een koopje, althans wat ik tot nu toe tegenkom.
En het lijkt mij een hele goede deal!
De €1200 waarvoor jij hem hebt gereserveerd is echt een koopje, althans wat ik tot nu toe tegenkom.
Misschien een gekke vraag, maar ik zie vaak mensen kiezen voor niet Amerikaanse autos terwijl ze wel de keuze hebben om deze te nemen.
Kiezen soms voor Nissan, Toyota ipv Chevy of Jeep....Wat heeft jullie voorkeur dan om deze merken te kiezen?
Kiezen soms voor Nissan, Toyota ipv Chevy of Jeep....Wat heeft jullie voorkeur dan om deze merken te kiezen?
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja dat is nog wel een dingetje. Er bestaat een kans dat we al op vrijdag vliegen (ivm prijzen tickets) maar dan komen we rond middernacht aan in SF. Dan doen we gewoon een hotel op de luchthaven en halen de auto toch op de 21e op. Ik heb 2 wijziging gedaan aan deze reservering (auto upgrade van minivan naar deze FFAR en om het bedrag gegarandeerd te krijgen precies 1 jaar van te voren) maar veel zal ik er niet meer aan wijzigen denk ik. Dat durf ik nu ook niet meerroelb schreef:Goede deals inderdaad altijd direct vastleggen. Waarom ook niet, het geeft geen verdere verplichtingen. Doe ik ook hoor. Wat ik expliciet niet doe is non-refundable zaken ver vooraf vastleggen.

- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je huurt een Nissan Armada of gelijksoortig. Dat houdt in dat je kunt kiezen (als je kunt kiezen) bij aankomst uit auto's in een vergelijkbare klasse. Bij Hertz is dat dit rijtje:vimo schreef:Misschien een gekke vraag, maar ik zie vaak mensen kiezen voor niet Amerikaanse autos terwijl ze wel de keuze hebben om deze te nemen.
4WD/AWD Large SUV (T, FFAR)
GMC Yukon T FFAR (21 mpg)
Nissan Armada T FFAR (15 mpg)
Toyota Sequoia T FFAR
Chevrolet Tahoe T, YT FFAR (YT-tagged vehicles may have DVD system; 21 mpg)
Ford Expedition T, YT FFAR (YT-tagged vehicles may have DVD system)
Als ik zou mogen kiezen zou ik de eerste of de laatste 2 nemen. Maar dat zien we wel als we daar zijn.
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je bij Hertz kijkt voor die datums (ik ben zo vrij geweest om dat even te doen) Kom je voor een PFAR goedkoper uit dan voor een FFAR. Dat is ook best raar trouwens. Maar evengoed nog 1789.50 voor jou periode (als je vanaf SFO huurt tenminste)Sentinel schreef:Wij gaan van 28 april tot en met 26 mei.
Ophaal- en inleverlocatie
San Francisco International Airport
Meer details
Ophaalgegevens
za, 28 apr, 2018 om 14:30
Inlevergegevens
za, 26 mei, 2018 om 14:00
Kortingen:
CDP: AF KLM NL AMEX SILVER CARD
RQ BEST
Aankomstinformatie:
Geen aankomstinformatie
Uw leeftijd (Leeftijdsbeperkingen)
30-69
Wat u nu betaalt
1789.50 EUR
Uw auto
Wijzigen
4WD/AWD Prem Extra Capacity SUV (Categorie T6) PFAR
(T6) Chevrolet Suburban of gelijksoortig
Daar ging het niet om, ik snap dat je een klasse huurt, maar wanneer ze dan in de garage staan kiezen ze niet voor een Amerikaan....Terwijl mijn gevoel zegt, altijd een Amerikaan kiezenInges schreef:Je huurt een Nissan Armada of gelijksoortig. Dat houdt in dat je kunt kiezen (als je kunt kiezen) bij aankomst uit auto's in een vergelijkbare klasse. Bij Hertz is dat dit rijtje:vimo schreef:Misschien een gekke vraag, maar ik zie vaak mensen kiezen voor niet Amerikaanse autos terwijl ze wel de keuze hebben om deze te nemen.
4WD/AWD Large SUV (T, FFAR)
GMC Yukon T FFAR (21 mpg)
Nissan Armada T FFAR (15 mpg)
Toyota Sequoia T FFAR
Chevrolet Tahoe T, YT FFAR (YT-tagged vehicles may have DVD system; 21 mpg)
Ford Expedition T, YT FFAR (YT-tagged vehicles may have DVD system)
Als ik zou mogen kiezen zou ik de eerste of de laatste 2 nemen. Maar dat zien we wel als we daar zijn.

We komen aan en vertrekken vanaf Los Angeles. Als ik kijk bij Hertz:Inges schreef: Als je bij Hertz kijkt voor die datums (ik ben zo vrij geweest om dat even te doen) Kom je voor een PFAR goedkoper uit dan voor een FFAR. Dat is ook best raar trouwens. Maar evengoed nog 1789.50 voor jou periode (als je vanaf SFO huurt tenminste)
7 Passenger Standard 4WD AWD SUV (Categorie L4) FRAR
1430.62 USD
BETALINGSMETHODE
Betaal Later
KORTINGEN
CDP Name: : AUTO CLUB OF SO CAL,CDP Rate: : Uw tarief is met 15 % korting,RQ BEST
4WD/AWD Large SUV (Categorie T) FFAR
2978.88 USD
BETALINGSMETHODE
Betaal Later
KORTINGEN
CDP Name: : AUTO CLUB OF SO CAL,CDP Rate: : Uw tarief is met 15 % korting,RQ BEST
Voor buiten het hoogseizoen vind het ik een groot verschil en ben jaloers op mensen die dan een full-size kunnen boeken voor €1200.
Ik boek de FRAR en kijk t.z.t. wel of de prijzen iets zakken en wellicht een herboeking doen voor een full-size.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij kiezen het model wat ons het meest aanspreekt en daarbij ook nog de minste kilometers op de teller heeft. En als dat dan toevallig een Japanner is, lekker boeiend. Ik vind een Jeep Compass bv. foeilelijk. Dan kies ik liever een Japanner.vimo schreef:
Daar ging het niet om, ik snap dat je een klasse huurt, maar wanneer ze dan in de garage staan kiezen ze niet voor een Amerikaan....Terwijl mijn gevoel zegt, altijd een Amerikaan kiezenWaarom kiezen ze voor een Japanner?
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oh dat is idd wel een heel fors verschil en dat laatste herken ik helemaal hoor. Dat heb ik met iemand die voor 580euro tickets boekt in Juli 2018 AMS - SFO terwijl ik niet goedkoper kan vinden dan 1063 euro...Sentinel schreef:We komen aan en vertrekken vanaf Los Angeles. Als ik kijk bij Hertz:Inges schreef: Als je bij Hertz kijkt voor die datums (ik ben zo vrij geweest om dat even te doen) Kom je voor een PFAR goedkoper uit dan voor een FFAR. Dat is ook best raar trouwens. Maar evengoed nog 1789.50 voor jou periode (als je vanaf SFO huurt tenminste)
7 Passenger Standard 4WD AWD SUV (Categorie L4) FRAR
1430.62 USD
BETALINGSMETHODE
Betaal Later
KORTINGEN
4WD/AWD Large SUV (Categorie T) FFAR
2978.88 USD
BETALINGSMETHODE
Betaal Later
KORTINGEN
Voor buiten het hoogseizoen vind het ik een groot verschil en ben jaloers op mensen die dan een full-size kunnen boeken voor €1200.
Ik boek de FRAR en kijk t.z.t. wel of de prijzen iets zakken en wellicht een herboeking doen voor een full-size.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ik zoek voor April 2018 oook nog 2 weken een full-size SUV (totaal 4 bestuurders), maar kan ook nog niet heel goedkoop iets vinden,
goedkoopste op dit moment, voor ons, is www.alamo.de (~€1000,00 Alamo gold)
Via skyscanner (autohuur) zie ik wel een full-size SUV voorbij komen <€600,00 via een broker (Discover car hire),
gekke is dat er op de site van Skyscanner keurig een plaat van een Tahoe staat, maar vervolgens na het doorlinken naar Discover car hire, staat er een plaatje van een Hyunday santa fe (staat wel full size bij).
Zoek ik echter direct op Discover car hire, op de door ons gewenste data, dan staat de full size Tahoe wel appart vermeld maar dan kost ie ruim €1500,00

Via skyscanner (autohuur) zie ik wel een full-size SUV voorbij komen <€600,00 via een broker (Discover car hire),
gekke is dat er op de site van Skyscanner keurig een plaat van een Tahoe staat, maar vervolgens na het doorlinken naar Discover car hire, staat er een plaatje van een Hyunday santa fe (staat wel full size bij).
Zoek ik echter direct op Discover car hire, op de door ons gewenste data, dan staat de full size Tahoe wel appart vermeld maar dan kost ie ruim €1500,00

- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Een Santa Fe is sowieso geen fullsize SUV, dat is een midsize crossover. Overigens heb ik ook nog nooit gehoord van Discover Car Hire, maar misschien anderen op dit forum wel. Vind het prijsverschil ook wel heel erg groot overigens.
Santa Fe valt in klasse standard SUV (SFAR), dezelfde klasse waarin ook o.a. Ford explorer en Jeep Grand Cherokee onder vallen.Division schreef:Een Santa Fe is sowieso geen fullsize SUV, dat is een midsize crossover. Overigens heb ik ook nog nooit gehoord van Discover Car Hire, maar misschien anderen op dit forum wel. Vind het prijsverschil ook wel heel erg groot overigens.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Voor Alamo misschien, maar niet volgens Hyundai zelf: https://www.hyundaiusa.com/vehicle-line ... -suvs.aspx en hier staat ie ook al midsize: https://cars.usnews.com/cars-trucks/hyundai/santa-fe
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Via CardelMar huur je in die periode een FFAR voor 753 bij Dollar, 757 bij Thrifty, 821 bij Hertz en 824 bij Avis.Ik zoek voor April 2018 oook nog 2 weken een full-size SUV (totaal 4 bestuurders), maar kan ook nog niet heel goedkoop iets vinden,
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
- Bushmaster
- Amerika-expert
Via CardelMar huur je in die periode een FFAR voor 753 bij Dollar, 757 bij Thrifty, 821 bij Hertz en 824 bij Avis.

PS: wat was ook al weer de verhuurmaatschappij waar je alleen maar in de staat mag rijden waar je huurt en de omliggende staten? was dat Fox?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19924 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties