Dat zou dus niet moeten kunnen als het exact hetzelfde itinerary is met dezelfde fare rules en fare classes. Die online travel agents zien exact dezelfde inventory als de airlines zelf, het enige waar ze op kunnen concurreren is ticketing fees. Ik ben het echt nog nooit tegengekomen dat een specifieke fare rule alleen bij een travel agent beschikbaar was. Wel soms combinaties die niet standaard via de boekingsengine van de airline werden aangeboden, maar dan kun je altijd bellen of met wat trucs (connecties als stopovers e.d.) toch nog online selecteren. Alleen bij pakketreizen, waarbij vooraf ruimte is ingekocht, kan het echt veel uitmaken. Zeker als de aanbieder van die pakketreis op het laatste moment nog ruimte over heeft die men wel moet afnemen bij de airline. Maar dat is bij tix.nl en consorten niet het geval.SvenV schreef: Uiteraard heb ik ook de prijzen gecheckt rechtstreeks (in mijn geval BA of Aer Lingus), maar dat kwam meer dan 500 euro per ticket duurder uit.
Ik heb de afgelopen 2 reizen ook rechtstreeks geboekt bij de airline, maar bijna het dubbele ga ik daarvoor niet betalen.
Weet je zeker dat je dezelfde vluchten vergeleken hebt?