Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

SvenV schreef: Uiteraard heb ik ook de prijzen gecheckt rechtstreeks (in mijn geval BA of Aer Lingus), maar dat kwam meer dan 500 euro per ticket duurder uit.
Ik heb de afgelopen 2 reizen ook rechtstreeks geboekt bij de airline, maar bijna het dubbele ga ik daarvoor niet betalen.
Dat zou dus niet moeten kunnen als het exact hetzelfde itinerary is met dezelfde fare rules en fare classes. Die online travel agents zien exact dezelfde inventory als de airlines zelf, het enige waar ze op kunnen concurreren is ticketing fees. Ik ben het echt nog nooit tegengekomen dat een specifieke fare rule alleen bij een travel agent beschikbaar was. Wel soms combinaties die niet standaard via de boekingsengine van de airline werden aangeboden, maar dan kun je altijd bellen of met wat trucs (connecties als stopovers e.d.) toch nog online selecteren. Alleen bij pakketreizen, waarbij vooraf ruimte is ingekocht, kan het echt veel uitmaken. Zeker als de aanbieder van die pakketreis op het laatste moment nog ruimte over heeft die men wel moet afnemen bij de airline. Maar dat is bij tix.nl en consorten niet het geval.

Weet je zeker dat je dezelfde vluchten vergeleken hebt?
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Wij hebben gisteren ook geboekt AMS-SFO 12/7 heen, 19/8 terug voor 660 euro.

Voor ons qua data en tijden helemaal perfect. Gaan zelfs twee dagen later terug (was goedkoper), dus meer ruimte in de reisplanning. :clap:
Vertrektijden zijn netjes voor ons en reistijden ook. (14:40 uur en 13:30 uur).

Wij hebben geboekt bij vliegtickets.nl. In ons geval was dit stukken goedkoper dan rechtstreeks bij de maatschappij. Misschien kan het vast nog goedkoper, maar meerdere keren per dag te gaan zoeken naar voordeligere tickets en dan ook gelijk boeken is voor ons niet haalbaar. Dus, wij zijn er blij mee en kunnen nu de hele grove planning gaan uitwerken.
Crool
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Crool »

Voor onze reis in de zomer van 2018, ben ik op zoek naar tickets. Ik gebruik hiervoor verschillende sites/apps. Weet iemand wanneer de prijzen voor augustus beschikbaar komen bij http://matrix.itasoftware.com/?
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

roelb schreef: Weet je zeker dat je dezelfde vluchten vergeleken hebt?
Ja, dat weet ik heel zeker, en daarom heb ik ook niet getwijfeld :thumbup:
Ik zie de boeking nu ook bij British Airways, en de e-tickets heb ik in mijn mailbox.
De prijzen staan vandaag trouwens terug op "normaal" niveau, dwz bij Schipholtickets = British Airways
Laatst gewijzigd door SvenV op 04 sep 2017, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Roel, is het niet zo dat brokers inkopen wanneer het ijzer heet is? Dwz, als 's nachts om 4 uur een prijs gezakt is, kopen ze in? Ik heb bijv. via Cheaptickets goedkope tickets naar Pensacola gekocht waarvan United ze heel even voor die prijs heeft gehad, maar bij United zelf was ik toen te laat.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dan zouden het dus consolidated tickets zijn, die voor risico van de travel agent worden ingekocht en later verkocht. Dat zie je wel vaak bij pakketreizen (meestal in fare classes die geen mijlen opleveren), maar bij de online travel agents die puur tickets aanbieden gaat het, voor zover ik het ben tegengekomen, eigenlijk altijd gewoon om tickets die op commissiebasis door de TA worden geboekt, op het moment dat je dat als klant boekt. En die fares zouden gewoon ook via alle andere kanalen beschikbaar moeten zijn.

Ik ben dan ook benieuwd naar voorbeelden waarbij dit niet zo is. En dan met name benieuwd naar de fare calculation zoals opgenomen op het ticket.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Crool schreef:Voor onze reis in de zomer van 2018, ben ik op zoek naar tickets. Ik gebruik hiervoor verschillende sites/apps. Weet iemand wanneer de prijzen voor augustus beschikbaar komen bij http://matrix.itasoftware.com/?
Voor de meeste maatschappijen 330 dagen van tevoren. Overigens makkelijker met dezelfde data als bron te vinden op google.nl/flights
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Niet helemaal hetzelfde. Met ITA kun je een hoop combinaties en routes creeren die Google flights standaard niet ziet. Maar voor rechttoe-rechtaan itineraries inderdaad gewoon Google flights gebruiken.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

roelb schreef:Ik ben dan ook benieuwd naar voorbeelden waarbij dit niet zo is. En dan met name benieuwd naar de fare calculation zoals opgenomen op het ticket.
Ik zou je dat wel willen geven, maar je ziet die opsplitsing niet bij Schipholtickets, of ik kijk er overheen...
Eigenlijk was ik een beetje verbaasd dat de prijzen die ik in momondo zag dan ook daadwerkelijk bleken te kloppen, vermits rechtstreeks boeken zoveel duurder was. Ik vulde alles in bij Schipholtickets met de verwachting dat er ineens iets ging vastlopen; tot en met de betaling ging alles goed en meteen erna zaten de e-tickets in de mail.
Of het om een fout bij Schipholtickets ging of ergens anders, geen idee..
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Victorfan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Victorfan »

SvenV schreef:
roelb schreef: Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen na het lezen van de collectieve kennis op dit forum nog steeds kiezen voor tickets via online travel agents. Waarom niet gewoon bij de airline?
Uiteraard heb ik ook de prijzen gecheckt rechtstreeks (in mijn geval BA of Aer Lingus), maar dat kwam meer dan 500 euro per ticket duurder uit.
Ik heb de afgelopen 2 reizen ook rechtstreeks geboekt bij de airline, maar bijna het dubbele ga ik daarvoor niet betalen.
Dank je voor het verwoorden :thumbup:
Ook ik heb rechtstreeks bij de airline gekeken uiteraard, maar dat was inderdaad bijna het dubbele. En als ik opmerk 'reisbureau' bedoel ik dat ik naar de winkel ga en daar in een stoel ga zitten :mrgreen:
Ik ben in ieder geval heel blij met mijn tarief! Nu helaas nog even geduld voor de planning bij familie in de VS rond is voordat ik definitief de route kan bepalen en invullen
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Voor wie gedurende de winter naar New York wil:
[tweet][/tweet]
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

SvenV schreef: Ik zou je dat wel willen geven, maar je ziet die opsplitsing niet bij Schipholtickets, of ik kijk er overheen...
Op je eticket staat als het goed is een regel zoals: "Fare Details: AMS DL X/DTT DL SJO M251.25VHP69WB DL LAX//LAS DL X/MSP DL AMS 25M 113.60VLP69WB NUC164.85END ROE0.935287 XF MSP4.5"

Dat. plus de eerste drie cijfers van het ticketnummer en de data+vluchtnummers. Dan kan ik je precies vertellen of dit inderdaad niet direct bij de airline te boeken was of al dan niet consolidated tickets waren.

@Queste: gezellig, met SAS.. Liever niet :-) Heb je ook door dat je dan 20 uur onderweg bent (terwijl het rechtstreeks minder dan 9 uur is)!

Ik heb zelf een maand of twee geleden retour JFK geboekt bij DL, voor EUR 329 per ticket, initieel DUS-EWR en JFK-DUS met op AMS een prima (korte) connectie, maar na een schedule change is het voor hetzelfde geld gewoon AMS-JFK retour geworden.

Op dit moment kun je bij WOW voor onder de EUR 300 op en neer vanaf AMS en vanaf DUS vlieg je vrijwel elke dag deze winter voor rond de EUR 380 op en neer, gewoon met DL/KLM ipv SAS.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Ik snap wat je bedoelt, maar het e-ticket bij Schipholtickets is een pdf met de nummers van de e-tickets en de verschillende geboekte routes, en er zijn geen fare details te vinden, enkel een totaalbedrag.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Queste schreef:Voor wie gedurende de winter naar New York wil:
Mooi voorbeeld geven ze erbij: heen > 24 uur, terug > 17u.....
Als je het omrekent naar euro per aantal uren onderweg dan zul je niet veel betere tickets tegenkomen denk ik ;)
StijnTehMan
Amerika-ontdekker

Bericht door StijnTehMan »

Volgende week vlieg ik met Condor van Amsterdam naar Las Vegas met een tussenstop in Frankfurt.
Het eerste deel wordt echter gevlogen met lufthansa. Moet ik op schiphol bij lufthansa inchecken of gewoon
bij condor? En wordt mijn bagage automatisch op frankfurt in het nieuwe vliegtuig overgeplaatst?
reddevil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door reddevil »

sanook schreef:
Queste schreef:Voor wie gedurende de winter naar New York wil:
Mooi voorbeeld geven ze erbij: heen > 24 uur, terug > 17u.....
Als je het omrekent naar euro per aantal uren onderweg dan zul je niet veel betere tickets tegenkomen denk ik ;)
14u overstap in Oslo.... brrrr!
Maargoed, er zal vast iemand zijn die het wél ziet zitten :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gaan zelfs twee dagen later terug (was goedkoper)
Je hebt dan wel 2 hotelovernachtingen meer die betaald moeten worden, dan nog goedkoper? :wink:
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

StijnTehMan schreef:Volgende week vlieg ik met Condor van Amsterdam naar Las Vegas met een tussenstop in Frankfurt.
Het eerste deel wordt echter gevlogen met lufthansa. Moet ik op schiphol bij lufthansa inchecken of gewoon
bij condor? En wordt mijn bagage automatisch op frankfurt in het nieuwe vliegtuig overgeplaatst?
Bij Lufthansa. Condor vliegt niet vanaf Schiphol.
Afbeelding
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Je hebt dan wel 2 hotelovernachtingen meer die betaald moeten worden, dan nog goedkoper? :wink:
:clap: We gaan grotendeels kamperen met de tent, dus die kosten vallen in verhouding mee.
Ik heb nog geen reisschema geplaatst, maar het idee is SF - via de parken naar het noorden richting Seattle - via de kust weer terug. North Cascades staat ook op het lijstje, maar ik dacht erover om die toch te skippen, maar dat hoeft nu waarschijnlijk niet. We hebben nu echt 5 hele weken in de VS. :D
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Victorfan schreef:@coyote, is het een optie om op Vancouver te vliegen? Dat scheelt al heel wat, maar ik weet niet hoe het dan zit met auto Canada/VS
Het is niet mijn intentie om via Canada te vliegen. Een maatschappij als Air Canada wil ik al helemaal vermijden. Misschien dat ik Canada dit keer wel wil bezoeken maar is geen must. Al mag je volgens mij gewoon met je huurauto vanuit Amerika naar Canada (zie dat Mexico bijv. NIET mag).

Het zal dus Seattle vv worden of event. terug via SFO of LAX afhankelijk van het feit of er one way fees betaald moeten worden. Voorheen hoefde je die niet te betalen bij huur in Californië en return in Washington State en omgekeerd maar zie dat nu (nog) niet bij de verhuurbedrijven. Weet iemand dat?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer