Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?
Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?
Heeft er iemand een idee welke alternatieve route we eventueel kunnen plannen?
Wij hadden immers gepland om te starten in Miami en te eindigen in Orlando. Vanuit Orlando zouden we dan nog naar NY gaan. En vanuit NY terug naar huis.
Ik neem aan dat die vluchten zeker niet geannuleerd zullen worden...
Ik zou dus toch een plan B willen voorzien voor de eerste week om dan zo te eindigen in NY.
Iemand ideeën?
Bedankt alvast!
Wij hadden immers gepland om te starten in Miami en te eindigen in Orlando. Vanuit Orlando zouden we dan nog naar NY gaan. En vanuit NY terug naar huis.
Ik neem aan dat die vluchten zeker niet geannuleerd zullen worden...
Ik zou dus toch een plan B willen voorzien voor de eerste week om dan zo te eindigen in NY.
Iemand ideeën?
Bedankt alvast!
Ja, we laten zeker iets weten! Heb net feedback van Tui ontvangen dat ze het momenteel intern volledig aan het bespreken zijn...Sarahblancke schreef:DeborahVH schreef:
Bij ons geven ze ook nog niets vrij. Zal echt afwachten zijn tot het laatste moment, maar ik kan me niet voorstellen dat ze het risico gaan nemen en zullen vliegen. Dan zijn ze wel verplicht om terug te betalen hoor, ofwel de vlucht verzetten?
Hou ons op de hoogte als jullie meer weten
Bedankt! Zal ik zeker doen! Laten jullie me ook iets weten als jullie al wat meer weten? Verzetten zal jammer genoeg niet lukken, ik moet vanaf 18e terug naar schoolMaar ik denk ook niet dat de reis zal doorgaan.. liever dat dan mijn leven wagen denk ik dan!
Ik blijf het frappant vinden dat ze meestal in deze periode zijn en niet hoogzomer.
Komt het dat het weer zich "oplaad"?
Voor mij wel reden om nooit september / oktober te boeken.
Komt het dat het weer zich "oplaad"?
Voor mij wel reden om nooit september / oktober te boeken.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Waar vliegen jullie dan vandaan? Vanuit Nederland vlieg je echt niet door orkaangebied hoor? Dat ding hangt dan nog boven de carribean/Domenicaanse Rep/Cuba. Misschien wel flink hardere wind/storm in Florida, maar nog geen orkaankracht daar. Maargoed, er zit wel een flinke kans in dat je daar de dagen erna mee te maken krijgt. Is het niet de volle orkaan dan zal het alsnog een flinke tropische storm zijn als het oog Florida mist.Vito schreef:Wij vliegen morgen en normaal gesproken loopt de vliegroute dwars door orkaangebied. Maar KLM kon nog niets melden vanochtend.
[tweet][/tweet]
Alvast een fijne maar veilige vakantie gewenst
De kans is groot dat de orkaan na land bereikt te hebben op de Antillen en Puerto Rico, afbuigt naar het noorden. Het gevaar is dan dat de orkaan vol over Florida gaat komen... andere voorspellingen geven aandat hij de Gulf Coast gaat raken.
Overigens is de noodtoestand wel afgekondigd in (zuid)Florida. Dus ook al gaan de vluchten door... als je naar Florida vliegt zou ik toch ernstig nadenken om zsm naar het noorden te reizen en dan richting Louisiana/Mississippi.
Succes allen die vertrekken...
https://weather.com/storms/hurricane-ce ... 7/AL112017
Overigens is de noodtoestand wel afgekondigd in (zuid)Florida. Dus ook al gaan de vluchten door... als je naar Florida vliegt zou ik toch ernstig nadenken om zsm naar het noorden te reizen en dan richting Louisiana/Mississippi.
Succes allen die vertrekken...
https://weather.com/storms/hurricane-ce ... 7/AL112017
Laatst gewijzigd door Gast op 05 sep 2017, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Vito vliegt volgens mij naar Costa Rica, meende ik gelezen te hebbenPSVwally schreef:Waar vliegen jullie dan vandaan? Vanuit Nederland vlieg je echt niet door orkaangebied hoor?Vito schreef:Wij vliegen morgen en normaal gesproken loopt de vliegroute dwars door orkaangebied. Maar KLM kon nog niets melden vanochtend.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Irma is ondertussen al een categorie 5 geworden.
Veel modellen geven toch aan dat deze recht over Florida gaat.
De kans is denk ik reëel dat er vanaf zaterdag niet op Miami gevlogen gaat worden, maar dat wordt de komende dagen duidelijker. Orlando zal iets langer kunnen.
De kans is denk ik reëel dat er vanaf zaterdag niet op Miami gevlogen gaat worden, maar dat wordt de komende dagen duidelijker. Orlando zal iets langer kunnen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dan zullen ze wellicht op vrijdag ook niet vliegen naar daar? Want ik zou namelijk vrijdag vliegen naar Miami.. Ik hoop dat Tui dit niet waagt hahaMarcopstal schreef:Irma is ondertussen al een categorie 5 geworden.

Hieronder een foto met de verwachte route, kan nog altijd afzwakken of afbuigen.
2 jaar geleden trok er uiteindelijk ook een terug de zee in als ik me dat nog goed herinner.
Hopelijk valt t mee voor iedereen.
Edit, andere plaatje was te groot. Deze laat hetzelfde zien, alleen niet de forecast over Florida.

2 jaar geleden trok er uiteindelijk ook een terug de zee in als ik me dat nog goed herinner.
Hopelijk valt t mee voor iedereen.
Edit, andere plaatje was te groot. Deze laat hetzelfde zien, alleen niet de forecast over Florida.

New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Ik heb net mijn eerste orkaan meegemaakt (nou ja, eigenlijk kwam hij niet heel erg in de buurt, dus de wind heb ik niet meegemaakt, maar Harvey bracht genoeg ellende), en als je vrijdag zou landen zit je denk ik ook wel met een probleem. Hier kwam Harvey de nacht van vrijdag op zaterdag aan land, voor ons begon het noodweer vrijdagavond, en donderdag waren de winkels overvol maar ook al deels leeg. Water en houdbaar eten waren uitverkocht (woensdag was water kopen al lastig). Inmiddels 1,5 week later, zijn brood, melk, eieren en benzine wel weer te vinden, maar nog wel schaars. Ik had zelf niet gedacht dat het zo extreem zou zijn. Mocht je dus vrijdag aankomen in Florida dan zal inkopen doen om de orkaan uit te zitten wellicht al lastig zijn. Beste optie is dan waarschijnlijk evacueren, maar als Irma inderdaad deze sterkte houdt zul je niet alleen op de weg zijn. Misschien is het een optie om je ticket om te zetten naar een andere aankomstplaats.
Lastige blijft natuurlijk dat je het nog niet weet, die beslissing kan nu nog niet genomen worden.
Lastige blijft natuurlijk dat je het nog niet weet, die beslissing kan nu nog niet genomen worden.
Terug in Texas!
- Alwayshappy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij gaan dan wel niet naar Florida, maar we vliegen zaterdag naar New York. Ga er vanuit dat we daar geen rekening hoeven te houden met de orkaan? Verwachting is volgens mij wel dat het dinsdag/woensdag veel regen gaat veroorzaken daar.
https://www.ventusky.com/?p=47.0;4.8;4&l=rain-3h
https://www.ventusky.com/?p=47.0;4.8;4&l=rain-3h
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Mijn vader kent iemand die in Florida woont, en ze zegt dat gas, water en canned goods allemaal al uitverkocht zijn, en dat er in alle winkels al chaos is.hemmie schreef:Ik heb net mijn eerste orkaan meegemaakt (nou ja, eigenlijk kwam hij niet heel erg in de buurt, dus de wind heb ik niet meegemaakt, maar Harvey bracht genoeg ellende), en als je vrijdag zou landen zit je denk ik ook wel met een probleem. Hier kwam Harvey de nacht van vrijdag op zaterdag aan land, voor ons begon het noodweer vrijdagavond, en donderdag waren de winkels overvol maar ook al deels leeg. Water en houdbaar eten waren uitverkocht (woensdag was water kopen al lastig). Inmiddels 1,5 week later, zijn brood, melk, eieren en benzine wel weer te vinden, maar nog wel schaars. Ik had zelf niet gedacht dat het zo extreem zou zijn. Mocht je dus vrijdag aankomen in Florida dan zal inkopen doen om de orkaan uit te zitten wellicht al lastig zijn. Beste optie is dan waarschijnlijk evacueren, maar als Irma inderdaad deze sterkte houdt zul je niet alleen op de weg zijn. Misschien is het een optie om je ticket om te zetten naar een andere aankomstplaats.
Wat wel belangrijk is om te realiseren is, dat als je naar de kaartjes kijkt, het oog van de orkaan wordt weergegeven met de stip.
Het uiteindelijke gebied waar wind, regen (en soms zelfs Tornado’s) en andere ellende in grote hoeveelheden aanwezig zijn, is vele malen groter. Op dit moment is de totale breedte al meer dan 300 mijl!
Dus het totale wind/regen gebied bereikt al veel eerder de kust van Florida dan het uiteindelijke oog, waardoor de overlast plaats vindt in een veel groter gebied dan alleen wat op het kaartje zichtbaar is.
Dit geeft een goed overzicht van bv de windsnelheden rondom het oog:
https://dsx.weather.com/util/image/map/ ... 7d87b8b6a0
En hier de regen hoeveelheden:
Het is een bizar groot gebied....
Het uiteindelijke gebied waar wind, regen (en soms zelfs Tornado’s) en andere ellende in grote hoeveelheden aanwezig zijn, is vele malen groter. Op dit moment is de totale breedte al meer dan 300 mijl!
Dus het totale wind/regen gebied bereikt al veel eerder de kust van Florida dan het uiteindelijke oog, waardoor de overlast plaats vindt in een veel groter gebied dan alleen wat op het kaartje zichtbaar is.
Dit geeft een goed overzicht van bv de windsnelheden rondom het oog:
En hier de regen hoeveelheden:
Het is een bizar groot gebied....
Heftig allemaal.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Tot nog toe is Irma van de krachtigste orkanen ooit gemeten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Terpies gaat door voor de koelkastTerpies schreef:
Vito vliegt volgens mij naar Costa Rica, meende ik gelezen te hebben

We vliegen via Panama naar Costa Rica. En die route gaat normaal gesproken dwars door orkaangebied. We zullen wel omvliegen en hopelijk valt het met de turbulentie mee.
@vito: Wel een Amerikaanse koelkast met ijsblokjes machine hoop ik 

Bizar en niet voor te stellen.eoms schreef:Tot nog toe is Irma van de krachtigste orkanen ooit gemeten.
Bij ons is windkracht 12 (schaal van Beaufort) windsnelheden boven de 117km/u
Een cat 5 orkaan heeft snelheden boven de 157 mijl per uur (ruim 253km/u), dus het dubbele wat wij al windkracht 12 (orkaankracht) noemen...
Irma heeft nu al snelheden boven de 180 mijl per uur. Dat is een onvoorstelbare 290km/u!!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik vraag mij af ... vrijdag vliegen we naar Orlando ivm 16 daagse reis (hotels zelf geboekt via booming.com) en met bijgeboekte huurauto vliegen we weer terug vanaf Miami ... Dit via Kras en vliegen met Tui.
Grote kans dat de vliegtuigen op vrijdag naar Orlando nog wel vliegen maar onze reis gaat richting zuiden. Je mag hopen dat er nog iets van de infrastructuur over is of de stranden, stroom, schappen in winkels, die kant op en echt vakantiegenot zal je niet beleven ... Liefst annuleer ik mijn vlucht vrijdag maar dat zal wel niet zo makkelijk gaan zolang het nog aanvliegbaar is ...
Grote kans dat de vliegtuigen op vrijdag naar Orlando nog wel vliegen maar onze reis gaat richting zuiden. Je mag hopen dat er nog iets van de infrastructuur over is of de stranden, stroom, schappen in winkels, die kant op en echt vakantiegenot zal je niet beleven ... Liefst annuleer ik mijn vlucht vrijdag maar dat zal wel niet zo makkelijk gaan zolang het nog aanvliegbaar is ...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Inmiddels begint het langzaam aan te waaien op St Maarten. Ook daar wordt grote schade verwacht.
Al ziet het er bij de haven nog vredig uit..
http://www.portstmaartenwebcam.com
Al ziet het er bij de haven nog vredig uit..
http://www.portstmaartenwebcam.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3182 Weergaves
-
Laatste bericht door amersfow
-