Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
One way fee omzeilen en hoge huurprijs
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
One way fee omzeilen en hoge huurprijs
Beste allemaal,
Voor volgend jaar denken wij eraan om in 3 weken ( 28 april tot 19 mei)van New York naar Miami te rijden. We zouden dan de huurauto na een paar dagen NY willen ophalen en dan naar beneden rijden. Nu zijn wij bekend met de one way fee alleen is deze in dit geval rond de $400, daarnaast is de huurauto zelf voor de budget versie €1280. Is dit normaal want tijdens onze vorige reizen waren huurauto's altijd vrij normaal geprijsd.
Voor volgend jaar denken wij eraan om in 3 weken ( 28 april tot 19 mei)van New York naar Miami te rijden. We zouden dan de huurauto na een paar dagen NY willen ophalen en dan naar beneden rijden. Nu zijn wij bekend met de one way fee alleen is deze in dit geval rond de $400, daarnaast is de huurauto zelf voor de budget versie €1280. Is dit normaal want tijdens onze vorige reizen waren huurauto's altijd vrij normaal geprijsd.
2014 - NY
2014 - LV
2015 - LV, SF, LA
2015 - NY, Washington
2016 - Orlando, Miami
2016 - NY, Boston, Chicago, LV
2017 - NY
2017 - Dallas, San Antonio, Houston, New Orleans
2018 - Hawaii, Orlando, NY
2019 - NY
UPCOMING TRIPS
2019 - Hawaii[/color]
2014 - LV
2015 - LV, SF, LA
2015 - NY, Washington
2016 - Orlando, Miami
2017 - NY
2019 - NY
UPCOMING TRIPS
2019 - Hawaii[/color]
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: One way fee omzeilen en hoge huurprijs
niet heel extreem als ik hier kijk:
https://www.skyscanner.nl/autoverhuur
die drop-off kosten ontkom je niet aan.
Waarschijnlijk maakt die startplek(New York) het zo duur,
Misschien met de Greyhound naar Philadelphia en daar de auto pas ophalen, wordt het ineens een stuk budget-vriendelijker van.
https://www.skyscanner.nl/autoverhuur
die drop-off kosten ontkom je niet aan.
Waarschijnlijk maakt die startplek(New York) het zo duur,
Misschien met de Greyhound naar Philadelphia en daar de auto pas ophalen, wordt het ineens een stuk budget-vriendelijker van.
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 06 sep 2017, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Huren vanuit NY is duur. Kijk eens of je je huur niet beter in NJ kunt starten (Newark airport bijvoorbeeld).
Inderdaad huren in New York is veel duurder. Zelfde (MVAR) auto 1 week New York 850 euro. 1 week van Orlando en droppen in Miami 450 euro. Niemand bij Hertz kon uitleggen waar het prijsverschil vandaan komt. Ja de standaard bedenksel.
Ligt aan de stad, vraag en aanbod, drukte in het seizoen.
Ligt aan de stad, vraag en aanbod, drukte in het seizoen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Overweeg ook om de auto in Washington DC op te halen als dat onderdeel is van je route. Had net even proefberekening gemaakt (voor gelijksoortige data), Washington-Orlando scheelt bijv. 1000 euro op Newark - Orlando.
- Marco en Cindy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
En zorg dat je altijd zonder kosten nog kunt annuleren. Wij zijn begonnen met een drop-off fee bij National van 399 dollar (huren in Boston, inleveren in Washington) en nu betalen we uiteindelijk geen drop-off fee meer. Dus niet alleen de huurprijs wil nog wel eens veranderen ook de drop-off fee kan zomaar komen te vervallen.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Bedankt allemaal voor de reacties, wij dachten er inderdaad zelf ook al over om met de bus naar DC te gaan en daar een auto te huren. Net gekeken en dit scheelt enorm! Het plannen kan gaan beginnen 

2014 - NY
2014 - LV
2015 - LV, SF, LA
2015 - NY, Washington
2016 - Orlando, Miami
2017 - NY
2019 - NY
UPCOMING TRIPS
2019 - Hawaii[/color]
2014 - LV
2015 - LV, SF, LA
2015 - NY, Washington
2016 - Orlando, Miami
2017 - NY
2019 - NY
UPCOMING TRIPS
2019 - Hawaii[/color]
Ik heb al eens op een blog gelezen, dat mijn de auto inleverde / omruilde in Jacksonville vanuit Washington dit om drop off kosten te voorkomen.
Wij hebben in 2015 ook onze auto in Philadelphia opgehaald, terwijl we in NY gestart waren.
We wilde eerst met de bus, maar hebben toen via de AirBnB waar we zaten een lift geregeld.
Voor USD 100,- waren we er met z'n vieren. De totale huurprijs voor 3 weken werd daarmee honderden dollars minder.
Kan het zeker aanraden.
We wilde eerst met de bus, maar hebben toen via de AirBnB waar we zaten een lift geregeld.
Voor USD 100,- waren we er met z'n vieren. De totale huurprijs voor 3 weken werd daarmee honderden dollars minder.
Kan het zeker aanraden.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
- Bushmaster
- Amerika-expert
Enkeltje Manhattan ==> Philadelphia met Greyhound $12,00 - $20,00 pp (afhankelijk van tijdstip)
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
En met Megabus al vanaf $1
.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Voor volgend jaar april heb ik een auto gehuurd bij Thrifty in Orlando en lever deze eind mei in op Seattle airport. Nergens iets kunnen vinden over dropoff kosten.
Wij huren volgende week een auto op JFK en leveren hem een paar dagen later bij Philadelphia in.
We hebben uiteindelijk voor Avis gekozen, omdat we daar geen one way fee hebben. We hebben dit geboekt via drive-usa.de (o.i.d.)
We hebben uiteindelijk voor Avis gekozen, omdat we daar geen one way fee hebben. We hebben dit geboekt via drive-usa.de (o.i.d.)

[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik zou het graag (voor jou) bewezen zien, maar een one-way rental van Orlando naar Seattle zonder one-way fee?harryvbr schreef:Voor volgend jaar april heb ik een auto gehuurd bij Thrifty in Orlando en lever deze eind mei in op Seattle airport. Nergens iets kunnen vinden over dropoff kosten.
Als er in jouw reservering niet ergens heel nadrukkelijk staat dat de one-way fee included is of $0, dan heb ik het bange vermoeden dat deze fee er wel is en dat deze ergens diep verborgen in de algemene voorwaarden van Thrify staat beschreven. Ik zou er niet gerust op zijn en het uitzoeken.
Straks in Orlando aan de balie heb je geen keus en sta je met de rug tegen de muur (of midden in een one-way street

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
Als je na boeking de Total Costs ziet en de vermelding geen hidden fee's dan mag je toch aannemen dat er weinig verrassingen meer kunnen komen. Bovendien vind ik in de andere voorwaarden en faq's niets omtrent oneway. Maar in de verhuurwereld van auto's is veel mogelijk en rekening houden met verrassingen kan zeker geen kwaad.
Waar heb je die boeking gemaakt? Prepaid? Postpaid?
harryvbr schreef:Als je na boeking de Total Costs ziet en de vermelding geen hidden fee's dan mag je toch aannemen dat er weinig verrassingen meer kunnen komen. Bovendien vind ik in de andere voorwaarden en faq's niets omtrent oneway. Maar in de verhuurwereld van auto's is veel mogelijk en rekening houden met verrassingen kan zeker geen kwaad.
Als ik via hun eigen site boek van en naar de vliegvelden in de steden die jij aangeeft, schrik ik nogal van de one way fee die ze berekenen.
ONE WAY ($0.44) $1,376.32
Ik zou het even laten verifiëren via hun Facebook site of mail ofzo..
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb via thriftycars4rent.com gehuurd.
Nergens vermelding van oneway kosten. Kan zijn dat de oneway al in de prijs is verwerkt natuurlijk. Zag bij andere aanbieders bedragen variëren van $399 tot $1000.Ik betaal nu voor een fullsize voor 28 dgn €1281,50.
Nergens vermelding van oneway kosten. Kan zijn dat de oneway al in de prijs is verwerkt natuurlijk. Zag bij andere aanbieders bedragen variëren van $399 tot $1000.Ik betaal nu voor een fullsize voor 28 dgn €1281,50.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Dat lijkt me dan een erg mooie prijs als daar de One Way al in zit, ik zou even contact opnemen met ze, zodat je niet voor onverwachte kosten staat. Zo hebben wij ooit een keer bij Alamo in New York de 'verrassing' van 1000 dollar fee gekregen...
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
De genoemde site is de britse website van Thrifty. Waarom niet via de Nederlandse site? Ik vermoed dat die tarieven nog net iets gunstiger zijn.
Maar goed, je hebt dus hier denk ik een prepaid rate geboekt? In ponden? Formeel gezien heb je bij een europese aanbieder geboekt en die moet alle kosten opnemen in het aanbod. Dus formeel zit je goed.
Het kan geen kwaad om dat nog een keer schriftelijk bevestigd te krijgen, bij voorkeur vanuit Thrifty US. Dan weet je zeker dat je die discussie niet ter plaatse hoeft te gaan voeren.
Maar goed, je hebt dus hier denk ik een prepaid rate geboekt? In ponden? Formeel gezien heb je bij een europese aanbieder geboekt en die moet alle kosten opnemen in het aanbod. Dus formeel zit je goed.
Het kan geen kwaad om dat nog een keer schriftelijk bevestigd te krijgen, bij voorkeur vanuit Thrifty US. Dan weet je zeker dat je die discussie niet ter plaatse hoeft te gaan voeren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1696 Weergaves
-
Laatste bericht door Sandra1983
-
- 40 Reacties