Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
reddevil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door reddevil »

Victorfan schreef:Tja, het zal vast ergens staan, maar waar...
Wij gaan 8/7-8/8-2018 naar VS. Als ik via autoeurope zoek (al eerder tevreden gebruik van gemaakt), krijg ik geen resultaten bij bijv alamo en ook bij alamo zelf niet. Wel bij thrifty of dollar, maar daar heb ik geen ervaring mee. Tot nu toe alleen Avis/hertz of alamo. Thrifty heb ik zelf een naar gevoel bij en dollar lijkt mij ook maar zozo. Is het nog te vroeg?
Wat ik vind aan tarieven ligt ook ver uit elkaar! Van 890 euro tot 1500 voor een suv of een maatje groter.
Ik zag ook een paar dagen geen tarieven voor Alamo op Autoeurope. Ondertussen staan ze er weer tussen.

Ik heb voorlopig een auto vastgelegd bij Dollar omdat de prijs zeer goed was. Maar ondertussen ga ik het een beetje in de gaten houden en als het verschil te doen is (50 euro ofzo), dan zet ik het gewoon om naar Alamo. Daar heb ik de laatste paar keer gehuurd en was gewoon goed. Als je een beetje rondkijkt zie je dat voor sommige maanden het prijsverschil enorm is en voor andere maanden minimaal. In de gaten houden dus.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Aaah dacht dat dit bij Dollar was.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Ik heb voor aanstaande zomer een auto gehuurd tegen een heel mooi tarief (zie hoger in dit topic) bij Hertz. Maar wij vliegen waarschijnlijk een dag eerder terug. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik geen problemen krijg bij het eerder terug brengen van de auto? Ik verwacht ook geen geld terug maar dat maakt me niet zoveel uit omdat de reservering die ik heb voor ons ideaal is (zeker kwa prijs) en ik die liever niet aan wil passen.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Ja hoor. eerder terugbrengen is geen enkel probleem. Inderdaad hoeven ze volgens mij niet je je geld voor die extra dag terug te geven. Maar je weet maar nooit. Wij leverden van de zomer onze auto in Anchorage eerder in dan wat ik geboekt had waardoor we hem ook een dag minder hadden en die dag werd van de huur afgehaald (zonder dat ik er om vroeg zelfs).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Hoi hoi,

terug van lang weg geweest hier. ... vanuit (bergen)noorwegen vliegen er direkte vluchten naar steward newbury airport ten noorden van New york.... de vlucht is goedkoop, ongeveer 400 euro heen en terug rechtstreeks... Maar de autohuur daar erg duur....1500 euro voor de kleinste auto in twee weken ? Lijkt me erg duur.... is upstate new york duurder dan new York selv ? Wanneer kan ikd eze het beste huren...
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Verhuurlocaties op kleine regional airports zijn altijd veel duurder dan grotere. Logisch: veel meer overhead, minder concurrentie.

Je zou kunnen kijken of je per uber/taxi/trein naar een goedkopere locatie kunt reizen. Je hebt aan de overkant van de Hudson een Metro north lijn (Hudson) die je van Beacon in anderhalf uur naar Grand Central brengt. Dan kun je eventueel door naar JFK of Newark. Die laatste kun je ook met de Port Jervis line aan de New Jersey zijde van de rivier bereiken.

Wat is je doel? Weekje NYC? Dan voldoet de trein denk ik. Of ga je roadtrippen?
SuperFieke
Amerikafan

Bericht door SuperFieke »

Wij hebben ook via Dollar geboekt, scheelde serieus in prijs. Is Dollar niet betrouwbaar misschien?
Sulkema
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Sulkema »

Hallo

Wij willen voor volgend jaar zomer een auto huren voor 27 dagen.
Nu zag ik bij Dollar een Toyota RAV 4 of gelijkwaardig
SUV
Dit voor de prijs van 616 euro inclusief:

BTW (VAT)
Aansprakelijkheidsverzekering
Brandverzekering
Afkoop eigen risico (CDW) inclusief schade aan banden, glas, onderzijde en dak van de auto zonder Blijvend eigen risico.
Diefstalverzekering (Theft Protection) zonder Blijvend eigen risico.

Is dit een goede deal, en zoals ik hier heb gelezen hoef ik geen extra verzekeringen meer af te sluiten.
Ik moet wel meteen het hele bedrag over maken.

En weet iemand ook wat het bedrag is wat gereserveerd wordt op je creditcard( borg)

alvast bedankt

gr Jp
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja, of het een goede deal is hangt sterk af van de data en de locatie. Die noem je niet. De genoemde auto betreft een midsize SUV ofwel IFAR.

Prepaid is en blijft altijd een risico. Wat als je plannen later wijzigen? Dan heb je vaak een cancellation fee. Wat als je plannen op het laatste moment wijzigen? Bijvoorbeeld door uitval van vluchten of andere onvoorziene omstandigheden? Wat als Dollar, of de tussenpersoon waar je wellicht bij boekt, in de tussentijd kopje onder gaat?

Kijk ook wat de extra kosten zijn om er gewoon een reguliere postpaid rate van te maken? Als dat 10 euro is koop je daarvoor wel een hoop extra flexibiliteit. Maar tegelijkertijd heb je dan ook wisselkoersrisico. Wat als de dollar op de inleverdatum veel duurder is dan nu? Allemaal afwegingen.. Dollar is ook niet de meest prettige verhuurder. Geen eigen keuze van een auto bijvoorbeeld en recent hier nog een aantal negatieve ervaringen. Maar aan de andere kant: je zult vast een auto krijgen die voldoet.
reddevil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door reddevil »

Is dat zo? Laat Dollar je nooit zelf een auto kiezen? Of is dat alleen op sommige locaties?
Sulkema
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Sulkema »

roelb schreef:Tja, of het een goede deal is hangt sterk af van de data en de locatie. Die noem je niet. De genoemde auto betreft een midsize SUV ofwel IFAR.

Prepaid is en blijft altijd een risico. Wat als je plannen later wijzigen? Dan heb je vaak een cancellation fee. Wat als je plannen op het laatste moment wijzigen? Bijvoorbeeld door uitval van vluchten of andere onvoorziene omstandigheden? Wat als Dollar, of de tussenpersoon waar je wellicht bij boekt, in de tussentijd kopje onder gaat?

Kijk ook wat de extra kosten zijn om er gewoon een reguliere postpaid rate van te maken? Als dat 10 euro is koop je daarvoor wel een hoop extra flexibiliteit. Maar tegelijkertijd heb je dan ook wisselkoersrisico. Wat als de dollar op de inleverdatum veel duurder is dan nu? Allemaal afwegingen.. Dollar is ook niet de meest prettige verhuurder. Geen eigen keuze van een auto bijvoorbeeld en recent hier nog een aantal negatieve ervaringen. Maar aan de andere kant: je zult vast een auto krijgen die voldoet.
Dank je wel voor de uitgebreide feedback.
Data is 9 juli 2018 t/M 2 augustus 2018
Los Angeles ophalen en weer inleveren.

Ik ga toch verder kijken, zeker ook na jouw tips.

Gr Jp
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

roelb schreef:Geen eigen keuze van een auto bijvoorbeeld en recent hier nog een aantal negatieve ervaringen.
Is dat nieuw bij Dollar, geen eigen keuze??

Heb in het verleden wel bij Dollar gehuurd. Altijd prima in orde en eigen keuze v.w.b. auto. :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Met Dollar heb ik zowel in LA als in SAN Diego kunnen kiezen. Voor LA was Express (niet eens aan de huur gekoppeld) erg handig omnaai de Express balie te gaan en niet in de lange rij te hoeven staan. In San Diego, was er geen aparte Express rij.

M.b.t. Gold Canopy bij Hertz, je kan bij nieuw rijbewijs ook voor boeking telefonisch je Gold gegevens laten updaten. Zo werd bij mij Gold Canopy wel weer actief na nieuw rijbewijs. CC gaat volgens mij goed als je daar al mee reserveert en ze dus een check kunnen doen. (Die is bij mij wel eens gewisseld en ik kan me niet herinneren dat ik daarvoor iets aparts moest doen.)

Iemand ervaring met Five Star?
Kreeg onlangs het pasje toegestuurd, vraag me af of het nu handig is om mijn off Airport Sixt boeking in LA voor zo'n 100 euro meer weer naar Hertz te halen. Maar ik wil zeker een Suburban of soortgelijk hebben, 7 personen en bagage.
Zou de gratis upgrade van Tahoe naar Suburban zijn of eerder van Tahoe naar Cadillac of Mercedes of zoiets, dus meer luxe in plaats van meer plek?
Kan ik dus gewoon een Full Size SUV boeken, dat zou schelen in de kosten?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

roelb schreef:Verhuurlocaties op kleine regional airports zijn altijd veel duurder dan grotere. Logisch: veel meer overhead, minder concurrentie.

Je zou kunnen kijken of je per uber/taxi/trein naar een goedkopere locatie kunt reizen. Je hebt aan de overkant van de Hudson een Metro north lijn (Hudson) die je van Beacon in anderhalf uur naar Grand Central brengt. Dan kun je eventueel door naar JFK of Newark. Die laatste kun je ook met de Port Jervis line aan de New Jersey zijde van de rivier bereiken.

Wat is je doel? Weekje NYC? Dan voldoet de trein denk ik. Of ga je roadtrippen?
geen New york, daar zijn we drie keer geweest...we gaan road trippen, naar montreal/new england 7nantucket7marthas vineyard....boston wellicht...
marsie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door marsie »

Zojuist een reservering ( betalen op locatie) gemaakt bij Hertz downtown San Diego
SFAR 26 dagen voor $1306,- ( half juli -half augustus 2018)

Inclusief:
Hotel toeslag incasseren
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
Totale Omzetbelasting
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
VEHICLE LICENSE RECOVERY FEE
Banden reparatie toeslag (TRF)
STATE TOURISM ASSESSMENT
Onbeperkt mijl inclusief

Zit alles wat ik nodig heb erin?
En is het een redelijke deal?
Op Hertz airport is deze auto bijna $1000 duurder :o , helaas geen skip the counter op de locatie downtown.
Florida 1993
Zuid-West 2018
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Pepito schreef:Iemand ervaring met Five Star?
Ja. De 5-star aisle is net iets interessanter, maar nog steeds lang niet up-to-par met wat je bij National in de executive selection hebt staan.

Upgrades gaan niet verder dan full-size. Dus SUV's vallen daar volledig buiten.
stan.kim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stan.kim »

Is 2e bestuurder altijd gratis als je vanaf nederland reserveert bij een route van Las Vegas naar San Fransisco ?
Bij de voorwaarden staat gewoon vermeld dat er extra kosten aan verbonden zijn.
Heb ergens hier op het forum gelezen dat vanuit bepaalde staten 2e bestuurder altijd gratis is (Nevada vlg mij).
Maar geldt dat ook als je in een andere staat inlevert ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het gaat er om waar je de auto huurt. Waar je hem inlevert doet er niet toe. Bij huren in Californië is de tweede bestuurder altijd gratis, en ik dacht ook in Nevada. Zie bijvoorbeeld de laatste alinea op https://alamo.custhelp.com/app/answers/ ... driver-fee.
Je kunt ook de zoekfunctie eens proberen.

Marianne
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wij hebben net een auto geboekt bij http://www.holidaycars.com, maar ik lees nu heel veel slechte ervaringen. Prijs vond ik wel prima: €855 voor 3 weken voor standaard SUV met alle verzekeringen.
Wie is er bekend met dit bedrijf? De auto halen we op in Denver bij Thrifty. We kunnen nu nog bijna gratis annuleren (€10,-)
Gast

Bericht door Gast »

gondelier schreef:Wij hebben net een auto geboekt bij http://www.holidaycars.com, maar ik lees nu heel veel slechte ervaringen. Prijs vond ik wel prima: €855 voor 3 weken voor standaard SUV met alle verzekeringen.
Wie is er bekend met dit bedrijf? De auto halen we op in Denver bij Thrifty. We kunnen nu nog bijna gratis annuleren (€10,-)
Holiday cars is de tussenpersoon, je huurt bij thrifty (zustermaatschappij van Dollar).

Als de voorwaarden in je huurcontract goed zijn, zou ik me niet veel zorgen maken. Thrifty is een prima maatschappij.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer