DeborahVH schreef:En nu maar hopen dat ze de Belgische vlucht van zaterdag ook annuleren...
Ga daar nu maar van uit, ok?
Daar ga ik niet zomaar van uit! Tui zal er alles aandoen om de vlucht te laten doorgaan. Nu zelfs al klachten op social media dat ze de vlucht die normaal van Miami naar Brussel vliegt zaterdagmiddag vanuit Orlando zullen laten vertrekken. Mensen moeten daar nu dus op 2 dagen nog geraken in de toestand daar...
Onverantwoord.
Wij vertrekken ook op 16/9. Gisteren gebeld naar het reisbureau maar ze kunnen nog niks zeggen zolang Irma daar nog niet aan land is gegaan. Momenteel dus nog geen mogelijkheid om om te boeken of kosteloos te annuleren. Toen ik zei dat er wel veel schade zou zijn (als je kijkt naar St Maarten) zeiden ze dat de schade in Florida totaal niet te vergelijken zal zijn met St Maarten gezien er in Florida een betere infrastructuur is etc... heb nog zwaar mijn twijfels als ik het nieuws volg. Denk dat ons reisje idd letterlijk in het water zal vallen
Zijn er nog mensen die net als wij de reis hebben omgeboekt naar los angeles en last hebben van de hoge prijzen daar. Hotels waar je normaal 105-150 euro voor betaald nu ruim 550 euro Het lijkt wel of ze profiteren van het feit dat veel mensen omboeken.
En hebben jullie tips?
Dag Roning,
Misschien kan je uw bericht beter plaatsen op de het forum van het Zuid-Westen?
Wat zijn je plannen ga je ter plaatse in LA blijven?
Wij zijn verleden jaar op LA gevlogen en hebben overnacht in Embassy Suites by Hilton LAX. Dat vonden wij zeer goed. Natuurlijk niet centrum LA... maar voor onze plannen ideaal...
CharlotteUSA2017 schreef:Denk dat ons reisje idd letterlijk in het water zal vallen
Ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen hoor. De 16e is over ruim een week, 6 dagen nadat Irma voorbij is. Dan is de rommel allang weer opgeruimd, draaien hotels in Miami beach weer op 80% capaciteit en zijn de supermarkten en de benzinestations allang weer bevoorraad.
Natuurlijk zal er nog wel veel zichtbaar zijn, maar als toerist zul je er niet veel hinder van ondervinden. En met het geld dat je daar uitgeeft help je ook de lokale economie weer op gang.
De nieuwste voorspelling van NHC. Ik vroeg me op basis van dit plaatje af, hoe snel verliest een orkaan zijn kracht over land? Hoeveel van dit gebied moet zich zorgen maken als Irma dit pad volgt?
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days
Dat kan je enigszins zien op het kaartje. NHC voorspelt:
Zondag 2 AM EDT een major hurricane, windsnelheid meer dan 110 mph.
Maandag 2 AM EDT een hurricane, windsnelheid 74-110 mpg.
Dinsdag 2 AM EDT een tropical storm, windsnelheid 39-73 mph
Woensdag 2 AM EDT een tropical depression, windsnelheid minder dan 39 mph
MissInga schreef:Wij vliegen de 16e naar Miami. Ik heb vanmiddag AA gebeld en wat nu kan is gratis omboeken naar een andere datum. Wij wachten nog even af tot na het weekend, fingers crossed!
Wij vertrekken de 12 de , en wij kunnen niet gratis omboeken(ondanks mijn herhaaldelijke contactnames...)
Vreemd toch allemaal ...
Wij vertrekken 18 september naar Orlando om daar vervolgens een weekje te blijven om dan een rondreis te maken. De rit was bedacht langs Tampa, Florida keys en Miami. We zijn er alleen bang voor dat er straks niets meer van over is en dat het eigenlijk geen zin heeft om heen te gaan. We bezoeken vooral dierentuinen en disney. We hebben onze tickets geboekt via cheaptickets dus ben bang dat we daar dikke kosten moeten gaan maken om onze tickets te annuleren...
We wachten bang af wat het pad van Irma zal zijn...
MissInga schreef:Wij vliegen de 16e naar Miami. Ik heb vanmiddag AA gebeld en wat nu kan is gratis omboeken naar een andere datum. Wij wachten nog even af tot na het weekend, fingers crossed!
Wij vertrekken de 12 de , en wij kunnen niet gratis omboeken(ondanks mijn herhaaldelijke contactnames...)
Vreemd toch allemaal ...
Wanneer je op de site van AA kijkt staan daar een aantal waarschuwingen. Wanneer je je boekingsnummer invult geeft hij een melding dat omboeken mogelijk is. Je boeking moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen..
2012 New York
2012 West Coast
2013 Deep South
2014 New York
2017 Florida
Ik denk wel dat er een groot verschil zal zijn tussen de kust, en dan met name daar waar het oog van de orkaan aan land komt, en verder landinwaarts. Na Harvey zijn plaatsen als Rockport en Port Aransas niet toegankelijk, die zijn verwoest. Maar verder landinwaarts en verder van waar het oog over is gegaan.gaat het leven zijn gang wel weer. Hier in Houston nog wel wat schaarste van producten en scholen nog dicht, maar dat heeft met de enorme hoeveelheid regen te maken, dat zul je met Irma niet hebben.
Ik denk dus dat Orlando wel heel snel weer 'business as usual' zal zijn. Ze hebben natuurlijk ook de inkomsten van toerisme nodig, dus daar zullen ze echt wel alles voor doen.De Keys zal denk ik een heel ander verhaal zijn, daar zou heel veel schade kunnen zijn, en dan heb je daar voorlopig niets te zoeken
Reisorganisatie TUI probeert Nederlandse reizigers die op dit moment in Miami Beach verblijven naar Orlando te evacueren. Lange files en gebrek aan benzine bemoeilijken deze evacuatie, zo laat TUI weten.
<...>
Op Facebook klagen sommige reizigers echter dat ze gebrekkig worden geïnformeerd.
eoms schreef:Ik ben bang dat het weken, zo niet maanden gaat duren voordat alles is opgeruimd en weer enigszins beleefbaar is voor de bevolking.
Op Barbuda en Sint Maarten denk ik zelfs dat het nog veel langer zal duren. En als die 2e orkaan ook nog los gaat, zelfs als het minimaal zal zijn komt er nog meer troep bij. Ze verwachten op St Maarten dat het maanden gaat duren om alleen al het drinkwaterprobleem op te lossen
Op de FCN Weather app is Irma en José goed te volgen...ook de koers van de orkanen. Aanklikken van de 'rode rondjes/punten' is te zien welke kracht zij nog heeft etc.
eoms schreef:Ik ben bang dat het weken, zo niet maanden gaat duren voordat alles is opgeruimd en weer enigszins beleefbaar is voor de bevolking.
Op Barbuda en Sint Maarten denk ik zelfs dat het nog veel langer zal duren. En als die 2e orkaan ook nog los gaat, zelfs als het minimaal zal zijn komt er nog meer troep bij. Ze verwachten op St Maarten dat het maanden gaat duren om alleen al het drinkwaterprobleem op te lossen
ANVR geeft al aan alles te annuleren (op Sint Maarten) tot 1 januari.
Wij twijfelden dit jaar tussen Florida of toch een grote stedentrip. Ben nu blij dat we voor het laatste gekozen hebben, aangezien we volgende week vertrekken.
Succes iedereen die er nu is en/of van plan is/was te gaan!
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.