Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd i.v.m. mogelijke alternatieve route door Irma

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Elze
Amerika-ontdekker

Tips gevraagd i.v.m. mogelijke alternatieve route door Irma

Bericht door Elze »

Beste forum-leden,

Momenteel verblijven mijn partner en ik in het zuidwesten, maar nadat onze rondreis in dit gedeelte van Amerika voltooid is, op 22 september 2017, staat er een vlucht richting Miami op de planning. Onze originele planning ziet er vanaf dat moment als volgt uit:

22 september 2017: Las Vegas - Miami
23 september 2017: Miami
24 september 2017: Miami
25 september 2017: Miami
26 september 2017: Miami - Orlando
27 september 2017: Orlando
28 september 2017: Orlando
29 september 2017: Orlando
30 september 2017: Orlando
1 oktober 2017: Orlando
2 oktober 2017: Orlando
3 oktober 2017: Orlando - Buffalo (NY)

Na aankomst in Buffalo gaan we naar Niagara Falls, Intercourse (PA), Washington DC, Philadelphia en we sluiten onze reis af in New York City.

Helaas zijn onze vluchten van Las Vegas naar Miami en van Orlando naar Buffalo al geboekt en betaald (non-refundable) en hebben we voor de dagen in Orlando al verschillende tickets voor pretparken gekocht, want nu lijkt orkaan Irma onze plannen door de war te gaan schoppen. We zijn daarom op dit moment een alternatief plan aan het bedenken.

We zitten aan de volgende twee opties te denken:
1. Las Vegas - Chicago - Toronto - Niagara Falls
2. Las Vegas - Boston - Cambridge - New Haven - Niarara Falls

We hebben echter nog maar weinig tijd gehad om deze opties te onderzoeken en weten weinig van deze gebieden. We vroegen ons daarom af of jullie misschien tips hebben met betrekking tot deze gebieden of misschien wel een andere leuke alternatieve route hebben. Elke tip (van goed hotel, tot leuke buurt, tot aanbiedingen voor vliegtickets) zijn welkom! We moeten waarschijnlijk op korte termijn onze huidige plannen gaan annuleren en iets nieuws gaan boeken.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Elze
Anonymous123

Re: Tips gevraagd i.v.m. mogelijke alternatieve route door Irma

Bericht door Anonymous123 »

Misschien een stom idee hoor, maar misschien is het handig even met je verzekering contact op te nemen en kijken hoe zij erin staan.
Natuurlijk moet je het gevaar niet gaan zorgen, maar je verzekering mee laten denken heeft meerdere voordelen ook met eventuele bijkomende kosten. Ook zoek je even contact op met de maatschappij waarmee je vliegt, want die zal ook je vlucht wel cancelen wanneer het gevaarlijk is, waardoor ze je vast wel willen helpen aan een oplossing!
Hoe sterk verwachten ze hem als die Florida bereikt? Nog steeds categorie 5?

Je zou ervoor kunnen kiezen om het in de regio van Las Vegas te houden?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

22 september is nog meer dan 2 weken verder, daartegen is Irma al lang gepasseerd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

22 september is nog aardig ver weg.
Persoonlijk zou ik de plannen laten zoals het is en nog even aankijken.

Er zijn 2 scenario's op dit moment:
1. Irma buigt af/zwakt af en is alleen een tropische storm. Dan is er geen vuiltje aan de lucht.
2. Irma gaat er volledig overheen. De kans dat deze dan nog cat5 is dat is niet waarschijnlijk. Dus dan wel schade, maar lijkt mij geen reden om plannen voor de 22e aan te passen. Mocht de schade heel groot zijn dan zou ik eerder beslissen vanaf miami een plek op te zoeken met minder schade.
Elze
Amerika-ontdekker

Bericht door Elze »

Uiteraard wachten we het nog heel even af, want we willen natuurlijk het liefst naar Florida. We hebben onze oorspronkelijke route namelijk niet voor niets door Florida heen gepland. Maar we willen info verzamelen en een backup plan hebben voor het geval het nodig blijkt te zijn.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Je denkt dat Irma 2 weken rond blijft hangen in Florida om jullie vakantie te verzieken?
Is allang weer voorbij op dat moment(eerste post had ik niet goed naar de datum gekeken).
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Irma is al lang weg dan, wacht even af tot dit weekend, hoe groot de schade is.
Als half Florida verwoest is kan je altijd nog een alternatief verzinnen.
Elze
Amerika-ontdekker

Bericht door Elze »

vimo schreef:Je denkt dat Irma 2 weken rond blijft hangen in Florida om jullie vakantie te verzieken?
Is allang weer voorbij op dat moment(eerste post had ik niet goed naar de datum gekeken).
Nee, natuurlijk denk ik niet dat Irma twee weken rond blijft hangen. Maar ik denk dat Irma wel degelijk onze vakantie kan verzieken. Als Florida na Irma een groot rampgebied is, dan heb ik daar als toerist natuurlijk helemaal niets te zoeken.
Lizzle
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Lizzle »

Er vanuit gaande dat je zelf de tickets geboekt hebt: kijk even naar een waiver policy van je vliegtuigmaatschappij. United biedt nu de mogelijkheid gratis de datum te wijzigen en tegen een andere vergoeding ook van bestemming.

Ook van een hotel kreeg ik nu een mail dat hun annuleringsregeling versoepeld is. Misschien geldt dit ook voor jullie geboekte zaken.

Succes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer