Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marsie: 4 weken rondreis juli/aug 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marsie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis marsie: 4 weken rondreis juli/aug 2018.

Bericht door marsie »

@ allen dank voor de reacties en input :clap:
@PSVwally, bedankt voor de link met voorbeeld route, deze had ik nog niet ontdekt op dit mooie forum.
@Marcopstal, dat moet inderdaad prima te doen zijn.
@We gaan waarschijnlijk Moab schrappen op wat meer tijd te krijgen, er moet op sommige middagen toch echt even een duik in een zwembad genomen worden. Na het zien van de hotelprijzen :shock: wordt San Francisco zeker een dag korter.
xlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door xlies »

Voor mij zou dit reistempo te hoog zijn. Moab schrappen scheelt al en een dag afhalen van SF en ergens anders plaatsen ook. Ik zou zelf zeker meer tijd nemen voor sequoia en Zion daar heb je nu gewoon niet zoveel aan. Als je kijkt in Google maps let dan vooral op de reistijd en niet zozeer de afstanden, zo zijn de wegen naar sequoia en Yosemite erg bochtig waardoor je er lang over doet. De dag dat je van Yosemite naar sequoia rijdt zul je dus niet veel meer kunnen doen in Sequoia. Als je een camper hebt helemaal niet.

Wellicht heb je iets aan ons verslag. Wij hebben ook in 28 dagen een soortgelijke route gedaan.
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
marsie
Amerika-ontdekker

Bericht door marsie »

Dank je wel xlies voor je input, ik heb je verslag en film met veel interesse gelezen en bekeken.
Moab is inmiddels geschrapt, nu weer verder puzzelen :P
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

Je hebt twee nachten in Page en behalve de Horseshoe Bend en Lower Antelope Canyon geen plannen daar. Tenzij je die middag wil gebruiken om aan Lake Powell of het hotelzwembad te gaan relaxen of misschien nog de dam bezoeken, zou je alvast naar de volgende bestemming kunnen rijden en zo elders meer tijd creëren.

Het is al gezegd: in Zion kun je nauwelijks te veel tijd hebben. Door de bijzondere wandelingen The Narrows en Angels Landing (moet je wel aandurven) maar ook de Canyon Overlook Trail bij de tunnel (beetje Angels Landing light) is het wandelen alles behalve saai.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet bang zijn voor te veel natuur. Het is niet te vergelijken met ons land. Bovendien kun je in de meeste parken ook leuke activiteiten ondernemen. Ik zou Sequoia uit je route halen. Dat heeft geen zin voor 1 nacht. Voor Yosemite is meer tijd wel prettig dan kun je daar ook gaan raften of fietsen etc.
Kijk eens in ons 2006- en 2008-verslag voor onze reizen met tieners.

Marianne
marsie
Amerika-ontdekker

Bericht door marsie »

Als aankomst en vertrek stad hebben we voor San Diego gekozen, tickets zijn al geboekt.
Daarom ons schema verbouwd, ook wat tips in het schema verwerkt.
Nu ziet het er zo uit:

Dag 1 Frankfurt -San Diego
Dag 2 San Diego (Sea World?)
Dag 3 San Diego (De oude stad/Gaslamp Quarter/de haven/Balboa Park musea of dierentuin)
Dag 4 San Diego - Palmsprings
Dag 5 Palmsprings -Kingman (Route 66)
Dag 6 Kingman-Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Page (Imax + Helicoptervlucht + Horseshoe bend)
Dag 8 Page - Monument Valley (Lower Antelope Canyon ( overnachting Tipi tent)
Dag 9 Monument Valley - Capitol Reef
Dag 10 Capitol Reed - Bryce Canyon
Dag 11 Bryce Canyon - Springdale (Zion NP)
Dag 12 Springdale (Zion NP)
Dag 13 Springdale (Zion NP)- Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Bishop ( Via Death Valley)
Dag 17 Bischop-Yosemite NP
Dag 18 Yosemite NP (Yosemite Vally, halve dome / mariposa grove)
Dag 19 Yosemite NP - San Franscisco (Baseball?)
Dag 20 San Franscisco (Alcatraz + fietstocht)
Dag 21 San Franscisco - Carmel
Dag 22 Carmel - Morro Bay (Hearst Castle, Elephant Seal Viewing Area)
Dag 23 Morro Bay - Los Angels (Mullholland Drive/ Getty center (museum) /Griffith Observatory)
Dag 24 Los Angels (Universal Studios)
Dag 25 Los Angels - San Diego
Dag 26 San Diego (Relax 8) )
Dag 27 San Diego (Relax 8) )
Dag 28 Frankfurt
Florida 1993
Zuid-West 2018
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou een dag San Diego inruilen voor een extra dag Yosemite. Als ik je plannen daar zie denk ik dat je je nog niet helemaal hebt ingelezen. Half Dome zie je vanuit meerdere plaatsen in de vallei. Dat is niet iets om apart tijd voor uit te trekken. Maar je zult toch wel iets in de vallei willen ondernemen lijkt me. En misschien naar Glacier Point? Het is een druk en heel groot park dus je moet echt voldoende tijd nemen. Kijk eens in onze verslagen voor ideeën. Ik zou ook twee nachten tussen Las Vegas en Yosemite wel mooi vinden. Zie daarvoor onze laatste twee verslagen. Of kijk eens naar ons 2004- en 2006-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer