Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Sunshinestate
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Sunshinestate »

ronenivonne schreef:
Sunshinestate schreef:Ook ik heb vanavond even met Air Berlin gebeld.

Wij vertrekken op 18-09 vanuit DUS naar MCO en zouden op 06-10 terug vliegen. De terugvlucht wordt naar alle waarschijnlijkheid gecancelled, maar volgens de jongeman die ik sprak zou Air Berlin een alternatieve vlucht aanbieden via een van de partners. Hierover zouden we nog bericht ontvangen.

Even afwachten dus nog, baal er wel stevig van zo'n 1,5
Week voor vertrek.

Hopelijk komt er, ook voor iedereen die op langere termijn vertrekt, nog een goede oplossing!
Hebben jullie ondertussen bericht gehad? Wij zijn aan het overleggen wat we zullen doen met onze huidige vlucht van Airberlin. Wachten of gewoon een nieuwe vlucht gaan boeken en dan zien we wel wat er gebeurt met Airberlin
Nog altijd niets gehoord :cry:
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Carolien123 schreef:Ik vind de communicatie op zijn minst belachelijk slecht, maar het heeft voor Air Berlin ook geen enkel nut om daarin te investeren.
Het probleem is dat er bij een faillissement niet te communiceren valt: zolang de curator het faillissement nog niet heeft afgewikkeld weet men simpelweg niets. Bovendien is het nu de curator die de beslissingen neemt binnen Air Berlin en niet meer Air Berlin zelf. Men heeft er (in het belang van de afwikkeling van het faillissement) voor gekozen om zo lang het faillissement nog niet is afgewikkeld zoveel mogelijk door te blijven vliegen. Het alternatief was dat op 15 augustus de stekker eruit was getrokken en men simpelweg was gestopt met vliegen en iedereen met tickets achteraan had kunnen sluiten bij de curator. Het lijkt erop dat er op 25 september meer duidelijkheid komt over wat er met Air Berlin dan wel onderdelen van Air Berlin (vloot, slots en dochtermaatschappij Niki) gaat gebeuren.
BerryHD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door BerryHD »

Het direct failliet verklaren was voor de meeste passagiers gunstiger geweest. Gelijk duidelijkheid, claimen bij credit card maatschappijen en nieuwe tickets boeken evenals alternatieven te regelen door reisorganisaties. Nu blijf je tot op de dag van vertrek of van annulering in onzekerheid.
Kroep
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Kroep »

Helemaal mee eens.
Nu is iedereen in onwetendheid zelfs tot op het moment van het vliegtuig instappen (gaat ie wel of gaat ie niet omhoog.. En kan ik nog terug :( ). De lol van de aankomende vakantie wordt door het niet direct failliet gaan air berlin voor een hoop mensen toch echt als naar ervaren. Ik zou echt heel graag een andere vlucht boeken.. nu kan het gewoon niet omdat je nu dan zo iezo verlies zou hebben. Wij hebben genoekt voor 20 10 2017 Düsseldorf- LAX. En terug 02 11 2017 ..echt vervelend. Maar ben wel heel blij met dit forum....... :D
Sunshinestate
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sunshinestate »

Helemaal mee eens!
Wij vertrekken over een week en worden zo onrustig van de onzekerheid.

Ik hoor liever gewoon meteen dat de vlucht geannulleerd wordt, dan kan ik nieuwe tickets kopen. United en TUI hebben nog goede deals.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

BerryHD schreef:Het direct failliet verklaren was voor de meeste passagiers gunstiger geweest. Gelijk duidelijkheid, claimen bij credit card maatschappijen en nieuwe tickets boeken evenals alternatieven te regelen door reisorganisaties. Nu blijf je tot op de dag van vertrek of van annulering in onzekerheid.
Ja ik had ook liever gelijk te horen gekregen hoe het zat met het faillissement van het bedrijf waarvoor ik werkte.
Helaas, als ze dat gaan doen, draait het bedrijf niet meer, komt er niks meer binnen en is er dus minder geld voor de curatoren.
Ik snap dat het vervelend is, maar communiceren zullen ze alleen doen wanneer ze op een punt komen dat alles uitgeknepen en verkocht is, zodat ze zoveel mogelijk rekeningen kunnen betalen...

Dat mensen er onrustig van worden, dat zal zo blijven tot het moment bereikt is zoals ik hierboven aangeef. Balen ja, maar je doet er niks aan!
Laten we ook niet doen alsof het het einde van de wereld is, denk dat de mensen die net Irma hebben er iets slechter aan toe zijn.....
Carolien123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Carolien123 »

vimo schreef:Balen ja, maar je doet er niks aan!
Laten we ook niet doen alsof het het einde van de wereld is, denk dat de mensen die net Irma hebben er iets slechter aan toe zijn.....
Dat zelfde geldt ook voor de mensen die bij Air Berlin werken.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Precies, alles in perspectief zien. Maar even goed is het wel balen als je je zuurverdiende centen in rook op ziet gaan. Ik moet er ook gewoon voor werken.
Anyway, als Irma Cape Coral ook plat legt, slaan wij volgend jaar maar over. Dat moet toch bijna wel een teken zijn ;)
BerryHD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door BerryHD »

vimo schreef:
BerryHD schreef:Het direct failliet verklaren was voor de meeste passagiers gunstiger geweest. Gelijk duidelijkheid, claimen bij credit card maatschappijen en nieuwe tickets boeken evenals alternatieven te regelen door reisorganisaties. Nu blijf je tot op de dag van vertrek of van annulering in onzekerheid.
Ja ik had ook liever gelijk te horen gekregen hoe het zat met het faillissement van het bedrijf waarvoor ik werkte.
Helaas, als ze dat gaan doen, draait het bedrijf niet meer, komt er niks meer binnen en is er dus minder geld voor de curatoren.
Ik snap dat het vervelend is, maar communiceren zullen ze alleen doen wanneer ze op een punt komen dat alles uitgeknepen en verkocht is, zodat ze zoveel mogelijk rekeningen kunnen betalen...

Dat mensen er onrustig van worden, dat zal zo blijven tot het moment bereikt is zoals ik hierboven aangeef. Balen ja, maar je doet er niks aan!

Helemaal waar @vimo het kan altijd slechter.................
lisbeth
Amerika-newbie

Bericht door lisbeth »

las net op Air Berlin facebooksite dat er veel vluchten gecancelled zijn... alle Caribic-lijnen worden opgeheven... als ik het goed heb begrepen en ook lijnen naar US. Ziet er deprimerend uit...
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Hier de link naar een nieuwssite waar het nieuws over het schrappen van AirBerlin vluchten vanuit DUS naar bestemmingen in het Caribisch gebied wordt gemeld:
http://www.airliners.de/air-berlin-dues ... ecke/42321

Behalve deze vluchten wordt er NIET gesproken over het schrappen van extra (nog niet eerder genoemde) vluchten vanuit DUS naar de VS.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Daggie74
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Daggie74 »

Wat je nergens leest is of dit permanent zo is, of dat alles kan wijzigen zodra de onderhandelingen klaar zijn. Het lijkt me sterk dat ze iedereen op stang gaan jagen door alles te cancellen en dan 1,5 week later zeggen: o, we hebben toch een koper gevonden dus de vluchten gaan toch door....
Aan de andere kant, als alle verre bestemmingen gecanceld worden, waarom lees je dan dat LH geïnteresseerd is in de overzeese slots.
Kortom, ik vind het vaag en moeilijk in te schatten. Ik weet wel dat ik blij ben dat wij pas in april zouden gaan, dat geeft ons tijd. Ik zou niet graag in de schoenen staan van eenieder hier die zeer binnenkort zouden moeten vertrekken. Het bederft veel voorpret en geeft onzekerheid.
En natuurlijk is St. Maarten ook heel erg, maar zo kun je alles wel weg relativeren en het heeft er bovendien niets mee te maken. Als je je het hele jaar het heen en weer spaart voor een vakantie en je krijgt iets als dit, dan is dat toch ook echt heel vervelend.
Ik wacht op eind september, in de hoop dat er dan definitief uitsluitsel komt en nog steeds lijkt het me dat iedere passagier individueel ingelicht moet worden, er zijn genoeg mensen die niet actief informatie nazoeken op het internet.
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Slots zijn in de regel niet gebonden aan een bepaalde bestemming. Door slots van Air Berlin over te nemen, kan Lufthansa meer vluchten uitvoeren van en naar de betreffende vliegvelden, maar dat betekent niet dat Lufthansa dezelfde routes gaat vliegen. Het overnemen van slots van Air Berlin betekent ook niet het overnemen van vluchten en passagiers van Air Berlin.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

heidem schreef: Bovendien is het nu de curator die de beslissingen neemt binnen Air Berlin en niet meer Air Berlin zelf. Men heeft er (in het belang van de afwikkeling van het faillissement) voor gekozen om zo lang het faillissement nog niet is afgewikkeld zoveel mogelijk door te blijven vliegen. Het alternatief was dat op 15 augustus de stekker eruit was getrokken en men simpelweg was gestopt met vliegen en iedereen met tickets achteraan had kunnen sluiten bij de curator.
Zou het niet zo zijn dat de Duitse overheid het overbruggingskrediet juist gegeven heeft om dit te voorkomen en daarbij voorwaarden heeft gesteld wat betreft het doorgaan van vluchten en het overboeken van passagiers op gecancelde vluchten? Ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n bedrag zomaar zonder voorwaarden in een bodemloze put storten.
Groet,

Old Faithful
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Daggie74 schreef:t en nog steeds lijkt het me dat iedere passagier individueel ingelicht moet worden, er zijn genoeg mensen die niet actief informatie nazoeken op het internet.
Ik hoop niet voor je dat je echt denkt dat er tijd gestoken gaat worden in het contacteren van elke persoon die een ticket bij AB heeft? Zou erg naïef zijn als je dat echt denkt.
Er gaan gewoon standaard berichten uit via internet, krant en tv....Lees je het niet en kom je toch op het vliegveld dan heb je werkelijk gewoon pech.

Uiteraard kan je alles weg relativeren, maar ik zie liever wat mensen levend uit Sint Maarten komen dan dat ik een paar duizend euro kwijt ben....Maar soms heb ik het idee dat we alleen maar aan onszelf denken :?
Daggie74
Amerika-ontdekker

Bericht door Daggie74 »

Nou, nou naïef en egoïsten (alleen maar aan onszelf denken), wat een waarde-oordelen zonder mensen te kennen.
Ik ben blij dat de meesten op dit forum gewoon behulpzaam, aardig en informatief zijn, zonder waarde-oordelen, want ik heb er al veel aan gehad!
Laten we met elkaar hopen dat er snel duidelijkheid komt, zeker voor de mensen die snel vertrekken.
Carolien123
Amerikafan

Met de huidige automatisering, zou het een kleine moeite zijn om mensen die het betreft een mail te sturen. Zo naïef is dat niet.

En egoïstisch, misschien, maar ik ga wel op vakantie naar Amerika en maak me dan ook niet uit of er honger is in Afrika. Als ik dat doe, kan ik beter nooit meer op vakantie gaan.

Natuurlijk hoop ik dat de mensen die nu op Sint Maarten, Cuba en verder wonen geholpen gaan worden.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Daggie74
Amerika-ontdekker

Bericht door Daggie74 »

@Carolien123: precies, het een hoeft het ander niet uit te sluiten, je kunt nou eenmaal niet het leed van de wereld op je schouders nemen.
Nog een paar dagen, dan zou er meer duidelijk moeten zijn, wij hebben nog wel even, dus we zijn nog redelijk laconiek, maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie echt heel vervelend is. Je hebt ws alles geboekt en geregeld maar een set extra tickets ga je natuurlijk pas aanschaffen als je zeker weet dat die anderen gecanceld worden (en je dus niet omgeboekt wordt). Ik hoop dat het je voorpret niet teveel bederft...
Carolien123
Amerikafan

Het bederft mijn voorpret wel en niet natuurlijk. Ik ben toe aan een zorgeloze vakantie. En helemaal zorgeloos is het nu niet.

Het vervelende voor ons is vooral dat we, hoewel Amerika goed toegankelijk is, vanwege mijn handicap het boeken op alle vlak wat lastiger is. En we natuurlijk voor Air Berlin kozen vanwege de directe vlucht en die zijn niet zo gemakkelijk te vinden.

Inmiddels kom ik wel steeds meer op het punt aan, dat ik toch kies voor nieuwe tickets.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Carolien123
Amerikafan

Heb net weer gesproken met Air Berlin. 25 september weten ze op welke vlucht mijn vlucht gaat worden omgeboekt. Het zou waarschijnlijk American Airline of United worden onder vergelijkbare voorwaarde. Zelfs een directe vlucht????

Nu ben ik weer aan het twijfelen. Die twee weken afwachten of niet. De creditkaart maatschappij gaf aan, dat als er sprake was van een alternatieve boeking ik geld retour zou krijgen.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer