Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Ik zou graag een Standard SUV huren vanaf LAX do 12-4 tm ma 23-4, maar ik vind de tarieven erg hoog.
Ik zou liefste bij Alamo (want Skip the Counter) boeken, maar die is echt over de 500 euro. Hertz is rond de 450/480 (AMEX korting geeft beste tarief, maar heb geen AMEX...) en AVIS ook zo iets. AVIS lees ik vaak dat je niet zelf een auto mag uitzoeken, maar dat vind ik wel erg prettig.
Dollar is echter maar 330 via Auto Europe, maar ik lees bij Yelp, Google etc echt afschuwelijke reviews over Dollar op LAX. Iemand een recente ervaring?
Ik zou liefste bij Alamo (want Skip the Counter) boeken, maar die is echt over de 500 euro. Hertz is rond de 450/480 (AMEX korting geeft beste tarief, maar heb geen AMEX...) en AVIS ook zo iets. AVIS lees ik vaak dat je niet zelf een auto mag uitzoeken, maar dat vind ik wel erg prettig.
Dollar is echter maar 330 via Auto Europe, maar ik lees bij Yelp, Google etc echt afschuwelijke reviews over Dollar op LAX. Iemand een recente ervaring?
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Inges schreef:Ik ben vroeg begonnen met voorbereiden voor onze reis van 2018 (5 weken van 21-7 t/m 24-8). In juli zat ik bij Hertz te kijken (wij huren eigenlijk altijd bij Hertz) vanwege het budget dat ik moet gaan reserveren voor deze reis en kwam ik voor onze datums een 4WD/AWD Large SUV Categorie T FFAR Nissan Armada of gelijksoortig tegen voor 1216 euro (post-paid). Niet slecht voor 5 weken dacht ik toen en ik heb, tot gelach uit mijn omgeving, de auto toen gewoon vastgelegd. Ik kan hem altijd weer wijzigen/annuleren als ik hem in de tussentijd goedkoper/beter kan vinden.
Afijn, nu hebben wij een voucher van Hertz ontvangen voor 30 euro korting. Vanwege dit forum weet ik dat je beter een nieuwe reservering kunt maken ipv de bestaande aanpassen. Dat heb ik dus gedaan. Ik verwachtte ongeveer dezelfde prijs (-die 30 euro) Precies dezelfde datums, precies dezelfde kortingscodes (AMEX zilver Flying Blue want die hebben we nu ook echt) en exact dezelfde auto maar nu voor 2996 eurovoor onze periode. Ik heb mijn oude reservering dus laten staan en de 30 euro voucher even in de la gedaan. Ook andere autoverhuurders en bijv. Rentalcars geeft een prijs voor rond de 3000 euro voor een FFAR. Ik was inderdaad absurd vroeg en ik weet dat de prijzen nog erg gaan wijzigen voordat het zomer 2018 is. Maar toch ben ik stiekem wel een beetje blij dat ik gewoon de auto toen al vast heb gelegd. Soms loont het dus wel om heel vroeg iets te boeken. En omdat het post-paid is kan ik hem altijd kosteloos annuleren. Ik vind dit verschil nu namelijk wel idioot veel voor deze auto (voor gewone SFAR en Minivan auto's is het prijsverschil nihil met eind juli overigens)
Hallo,
Ik lees op meerdere topics over POST PAID...
Als ik ga zoeken op internet, kom ik alleen maar tegen dat je meteen moet betalen, of 150 euro extra moet betalen als je bij het verhuurbedrijf af wilt rekenen. Lijkt me sterk dat men dit doet, aangezien je je geld terug krijgt als je annuleert, toch?
Mijn vraag is, waar ik het beste kan kijken voor deze POST PAID optie?
Heb al bij Avis gekeken en via enkele brokers
BVD
JP
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Hertz https://www.hertz.nl/rentacar/reservation/, Alamo, National etc bieden allemaal pay now (aka pre pay) of pay later (post pay), zonder kosten. Wel zit er vaak een korting in bij pre paid, maar komen er kosten bij als je annuleert.
hele bericht quoten hoeft niet 

Het verschil is iig bij Alamo of Hertz nooit zo groot. Meestal een paar dollar in het basistarief per week. Maar daarvoor koop je wel 100% flexibiliteit.
Post-paid is iets duurder als prepaid. Maar zoals aangegeven door andere koop je daar flexibiliteit voor.
Het is mij wel opgevallen dat als je werkt met bepaalde kortingscode bij Hertz soms Post-paid soms pre-paid niet beschikbaar is.
Het is mij wel opgevallen dat als je werkt met bepaalde kortingscode bij Hertz soms Post-paid soms pre-paid niet beschikbaar is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Juni 2018 ga ik en een kameraad 3 weken naar de West kust. Start en aankomst van de road trip is San Francisco.
We zouden graag een ford mustang cabrio huren. Heeft iemand hier al ervaring mee? Voornamelijk dan de kofferruimte?
Per persoon zullen we 1 grote valies bij hebben. Rugzak kan altijd op de achterbank daar deze toch altijd wordt meegenomen.
We zouden graag een ford mustang cabrio huren. Heeft iemand hier al ervaring mee? Voornamelijk dan de kofferruimte?
Per persoon zullen we 1 grote valies bij hebben. Rugzak kan altijd op de achterbank daar deze toch altijd wordt meegenomen.
2016: New York City - Washinton DC - Richmond - Philadelphia - Atlantic City - New York City
2017: New York City - Boston - New York City
2018: San Francisco - ... - San Francisco
2017: New York City - Boston - New York City
2018: San Francisco - ... - San Francisco
-
- Amerikafan
@thomas. Op YouTube staan verschillende filmpjes waar de kofferruimte van een Mustang goed te zien is. Ik denk dat je daar wel wat aan hebt. Valt alleszins mee voor twee personen als ik het zo zag.
Wij kregen onze twee koffers er niet lekker in. Het gong wel, maar je kreeg ze er amper uit. Daarom 1 koffer op de achterbank en 1 koffer / losse tassen / koelbox in de kofferbakThomas2521 schreef:Juni 2018 ga ik en een kameraad 3 weken naar de West kust. Start en aankomst van de road trip is San Francisco.

Destijds hebben wij er voor gekozen om een Jeep te huren en de laatste dagen (van LA naar SF) een mustang cabrio.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Iemand positieve ervaringen met http://www.holidaycars.com/?
Hoi RoelBroelb schreef:Het is heel simpel:
Je boekt C (Intermediate) en zolang je reservering maar gekoppeld is aan je gold account (ingelogd zijn terwijl je boekt) mag je kiezen uit:
- Alle auto's in de intermediate aisle (allemaal dezelfde klasse, precies wat je hebt gereserveerd)
- Alle auto's in de Gold aisle (een mix, maar verwacht niet veel groter dan intermediate of misschien full size).
Als er bij je reservering staat: "Service type: gold canopy" dan hoef je nergens langs en kun je direct een auto uitzoeken, instappen en naar de exit booth rijden.
Als er echter "Service type: Standard counter" staat dan zul je wel eerst langs de balie moeten. Dat is het geval als je nog niet eerder bij Hertz hebt gehuurd met de gebruikte credit card of het rijbewijs (na verlenging oid).
Er zijn geen extra kosten, welke auto je ook kiest, mits uit deze twee selecties. Er is een uitzondering, en dat is als je je auto niet kiest uit de basisselectie in de Gold aisle, maar uit de "premium upgrade" section. Dat staat vrij duidelijk aangegeven met borden. Het eerste deel is regulier, dan staan er borden met "Premium upgrade" en alles daarachter is dus een upgrade. Als je een auto pakt uit dat deel dan zijn er wel extra kosten, en die zijn altijd $35 per dag. Niet heel interessant dus voor een langere huur. Gewoon wegblijven uit de upgrade section dus.
Dankje voor deze verduidelijking.
Bij mijn reservering staat inderdaad Gold canopy.
Ik heb er zelf nooit op gelet in Orlando als ik een auto ging ophalen bij Hertz (ik kreeg de keuze voorgelegd aan de bali), maar staan er borden boven de auto's in welke classe ze vallen? Nu ga ik een auto ophalen in Miami. De Gold aisle is mij wel duidelijk, maar is hier dan ook zichtbaar in welke classe een auto valt?
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
@Thomas, Vorig jaar hadden we ook een paar dagen een Mustang en de kofferruimte viel me ook best mee, maar 2 grote harde koffers zou ik niet doen. Kan je geen reistassen meenemen? Twee zachte wat flexibele reistassen moet je in de koffer van de Mustang wel kwijt kunnen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Dat doet er helemaal niet toe.
Je boekt intermediate, en dan mag je kiezen uit:
a. _alle_ auto's in de intermediate aisle
b. _alle_ auto's in de Gold aisle.
c. Heb je 5-star status? Dan ook _alle_ auto's in de 5-star aisle
d. Heb je presidents circle status? Dan ook _alle_ auto's in de presidents circle aisle
Wat de uiteindelijke klasse van de auto is die je meeneemt uit de gold aisle boeit niet, je betaalt de gereserveerde klasse (intermediate dus). Wil je het echt weten? Google is your friend.. Misschien dat het ook op de sleutelhanger staat.
Let wel op: de gold, 5-star en presidents circle aisle bestaan soms uit twee delen: het standaard deel, hier kun je elke auto meenemen zonder extra kosten. Maar er is ook een "upgrade section" (staat heel duidelijk aangegeven) waar luxere auto's staan. Als je die meeneemt betaal je een upgrade fee van $35 per dag. Niet interessant dus voor een langere vakantie, dus de upgrade section gewoon skippen. Hertz richt zich hierbij denk ik vooral op impulsaankopen bij korte verhuur, waarbij het nog wel eens leuk kan zijn om twee dagen een cabrio mee te nemen voor $70 extra. Het ligt een beetje aan de locatie hoe ze dat hebben ingericht. In LA is het telkens aan het einde van de rij, achter bordjes. Maar in ATL hebben ze er een apart vak van gemaakt. In alle gevallen iig heel duidelijk aangegeven.
Je boekt intermediate, en dan mag je kiezen uit:
a. _alle_ auto's in de intermediate aisle
b. _alle_ auto's in de Gold aisle.
c. Heb je 5-star status? Dan ook _alle_ auto's in de 5-star aisle
d. Heb je presidents circle status? Dan ook _alle_ auto's in de presidents circle aisle
Wat de uiteindelijke klasse van de auto is die je meeneemt uit de gold aisle boeit niet, je betaalt de gereserveerde klasse (intermediate dus). Wil je het echt weten? Google is your friend.. Misschien dat het ook op de sleutelhanger staat.
Let wel op: de gold, 5-star en presidents circle aisle bestaan soms uit twee delen: het standaard deel, hier kun je elke auto meenemen zonder extra kosten. Maar er is ook een "upgrade section" (staat heel duidelijk aangegeven) waar luxere auto's staan. Als je die meeneemt betaal je een upgrade fee van $35 per dag. Niet interessant dus voor een langere vakantie, dus de upgrade section gewoon skippen. Hertz richt zich hierbij denk ik vooral op impulsaankopen bij korte verhuur, waarbij het nog wel eens leuk kan zijn om twee dagen een cabrio mee te nemen voor $70 extra. Het ligt een beetje aan de locatie hoe ze dat hebben ingericht. In LA is het telkens aan het einde van de rij, achter bordjes. Maar in ATL hebben ze er een apart vak van gemaakt. In alle gevallen iig heel duidelijk aangegeven.
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Niemand ervaring met http://www.holidaycars.com/?
Of juist andersom, dat bepaalde categorien (waaronder L4 en T) alleen als prepaid beschikbaar zijn, heel irritant. Voor mij een reden om dan geen Hertz te gebruiken.Sentinel schreef:Het is mij wel opgevallen dat als je werkt met bepaalde kortingscode bij Hertz soms Post-paid soms pre-paid niet beschikbaar is.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik had ook inderdaad al uitgebreid filmpjes op YouTube gekeken over de kofferruimte, en inderdaad krijg je er 2 harde koffers moeilijk in.Pepito schreef:@Thomas, Vorig jaar hadden we ook een paar dagen een Mustang en de kofferruimte viel me ook best mee, maar 2 grote harde koffers zou ik niet doen. Kan je geen reistassen meenemen? Twee zachte wat flexibele reistassen moet je in de koffer van de Mustang wel kwijt kunnen.
Ook wij huren een Mustang Convertible volgend jaar (was een harde wens) dus vond het ook wel belangrijk om te weten. Wij kiezen maar voor zachte koffers om mee te nemen.
2018 Florida / 2019 Westkust
-
- Amerika-newbie
Hoi allen,
Ik ben nieuw op dit forum en had toch enkele vragen ivm autoverhuur.
Aangezien ik DIT jaar toch voor zo'n 420 dollar geript werd aan de balie van MCO-orlando (was eerst zelfs 840dollar extra).
Wij hebben voor 2018 al onze reis geboekt voor 11dagen Orlando en zouden graag terug een wagen huren voor deze periode.
Categorie CONVERTIBLE Ford Mustang of dergelijke.
*Als we deze klasse boeken, waar kan ik zien welke andere wagens nog zitten in deze klasse?
*Wanneer boek ik het best qua aanbiedingen/kortingen als onze reis JULI 2018 is? (vroeg of laat? zijn er soms actiedagen ofzo? kortingscodes?)
*Welke verhuurder/broker raden jullie aan prijs/kwaliteit? want zie zo veel verschillen in prijs voor dezelfde voorwaarden. Bv bij DOLLAR/BUDGET is het helft goedkoper dan bij ALAMO.
Indien jullie Tips hebben voor deze newbie naar brokers zijn ze steeds welkom, want zie de bomen door het bos niet meer
Alvast bedankt,
Groetjes van een Belg.
Ik ben nieuw op dit forum en had toch enkele vragen ivm autoverhuur.
Aangezien ik DIT jaar toch voor zo'n 420 dollar geript werd aan de balie van MCO-orlando (was eerst zelfs 840dollar extra).
Wij hebben voor 2018 al onze reis geboekt voor 11dagen Orlando en zouden graag terug een wagen huren voor deze periode.
Categorie CONVERTIBLE Ford Mustang of dergelijke.
*Als we deze klasse boeken, waar kan ik zien welke andere wagens nog zitten in deze klasse?
*Wanneer boek ik het best qua aanbiedingen/kortingen als onze reis JULI 2018 is? (vroeg of laat? zijn er soms actiedagen ofzo? kortingscodes?)
*Welke verhuurder/broker raden jullie aan prijs/kwaliteit? want zie zo veel verschillen in prijs voor dezelfde voorwaarden. Bv bij DOLLAR/BUDGET is het helft goedkoper dan bij ALAMO.
Indien jullie Tips hebben voor deze newbie naar brokers zijn ze steeds welkom, want zie de bomen door het bos niet meer

Alvast bedankt,
Groetjes van een Belg.
Laatst gewijzigd door papaatje1966 op 15 sep 2017, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Je post net datzelfde verhaal over een huur op 20 juli j.l. En nu zeg je "vorig jaar".
Je zegt "geript". Maar je hebt willens en wetens een upgrade geaccepteerd. Tja... Je had ook nee kunnen zeggen. Of heb je misschien extra verzekeringen zoals PAI en RSP+ genomen? Je had ook vooraf online kunnen inchecken en skip-the-counter kunnen voltooien waardoor je geen persoon meer had hoeven spreken. Je had je ook even kunnen inlezen zodat je had geweten dat extra verzekeringen en betaalde upgrades behoren tot de standaard zaken waar je aan een autohuurbalie mee te maken krijgt. Er is op dit forum echt enorm veel info te vinden. Even vooraf inlezen had je een hoop frustratie kunnen schelen.
De simpele regel: boek vooraf een rate met daarin CDW en SLI inclusief. En decline bij een balie alle aangeboden extras of upgrades.
Dan je tweede vraag: welke auto je meekrijgt is afhankelijk van wat er op dat moment staat. Op Flyertalk vind je wel fleet lists van Enterprise (Alamo/National), maar convertibles ontbreken daarin.
De helft goedkoper is wel een fors verschil. Maar als dat tarief inclusief CDW/SLI is dan zou ik zeggen: leg alvast dat goedkope tarief vast en kijk rustig verder. Zolang het geen prepaid tarief is kun je altijd nog cancellen als je iets beters tegenkomt.
Je zegt "geript". Maar je hebt willens en wetens een upgrade geaccepteerd. Tja... Je had ook nee kunnen zeggen. Of heb je misschien extra verzekeringen zoals PAI en RSP+ genomen? Je had ook vooraf online kunnen inchecken en skip-the-counter kunnen voltooien waardoor je geen persoon meer had hoeven spreken. Je had je ook even kunnen inlezen zodat je had geweten dat extra verzekeringen en betaalde upgrades behoren tot de standaard zaken waar je aan een autohuurbalie mee te maken krijgt. Er is op dit forum echt enorm veel info te vinden. Even vooraf inlezen had je een hoop frustratie kunnen schelen.
De simpele regel: boek vooraf een rate met daarin CDW en SLI inclusief. En decline bij een balie alle aangeboden extras of upgrades.
Dan je tweede vraag: welke auto je meekrijgt is afhankelijk van wat er op dat moment staat. Op Flyertalk vind je wel fleet lists van Enterprise (Alamo/National), maar convertibles ontbreken daarin.
De helft goedkoper is wel een fors verschil. Maar als dat tarief inclusief CDW/SLI is dan zou ik zeggen: leg alvast dat goedkope tarief vast en kijk rustig verder. Zolang het geen prepaid tarief is kun je altijd nog cancellen als je iets beters tegenkomt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Via bijvoorbeeld Autoeurope moet je wel direct betalen, maar ben je nog steeds flexibel. Je kunt je boeking zo aanpassen/annuleren en wanneer het goedkoper geworden is storten ze dat terug op de creditcard die je gebruikt hebt. Alle nodige verzekeringen zitten er standaard bij via Autoeurope. Tot nu toe goede ervaringen mee.
-
- Amerika-newbie
Hey reddevil,
Bedankt voor je reactie.
Kan je via "autoeurope" ook SKIP the counter doen?
Mvg,
Bedankt voor je reactie.
Kan je via "autoeurope" ook SKIP the counter doen?
Mvg,
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ja ,dat kan.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19904 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties